ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!!!! vol. 5

vittu ku mukava kaveri mulla |O saakeli tuolla se linkittelee mulle vinkkejä vinkin perään miten raskautua ja sitten kun mä kerroin sille että meille oli tarjottu mahdollisuutta tutkimuksiin niin hää vetää herneet nenään!!!

ja sitten alkaa tulla viestiä "älä stressaa ei sun pidä mihinkään tutkimuksiin mennä" "syötkö sä edes mitään vieläkään?"

voi hem....tti!! mitä se sille kuuluu sitten jos pitää olla vihanen???
 
nibbler kuulostaapa oudolta..? luulis et ois sun puolesta onnellinen.. ei mun mielestä ainakaan oo paha mennä tutkimuksiin. joillekin ne on selkeesti "lapsettomuustutkimuksiin" menoa. mun mielest asian vois esittää hedelmällisyystutkimuksina :)
 
no ne oli yrittänyt ite 2 vuotta, jossa välissä oli tapahtunu km. nyt niillä tosin on lapsi ja ne on menossa naimisiin että ei ainakaan pitäs olla valittamista...

no tässä lähetän sille mielessäni puskallisen herneitä! :flower:
 
Muuten tämmöstä juuri kelasin, että; Mulla ystävä juuri tullut raskaaksi ja häneltä sitten kysyin silleen varovasti, että onko alkanut vältteleen mitä syö tai juo? Niin vastasi, että ei oikeestaan. Minä sitten siihen varovasti, että mä olen lukenut ja on puhuttu, että pehmeitä juustoja, kahvia etc. pitäis vältellä ym. Niin se oli siihen vain, että osaa se ei edes tiennyt ja osaa on kohtuuteen vähentänyt! En viitsinyt heittää sille sitten, että itse yritän välttää mahd. paljon kaikkea mitä vain kuulen mikä ei ole hyväksi ja syön tabuja mitä suositellaan ym... sitten puoli tuttu myös vähätteli näitä mun heittoja. Olen ajatellut aina, että en ole mikään hysteerinen ihminen enkä kovin helposti mistään ole moksiskaan, mutta tässä asiassa näköjään olen, vaikka mielestäni en ole :LOL: ymmärsittekö tästä sepostuksesta mitään?? Pidättekö te itseänne hysteerisinä, olenko minä teidän mielestänne hysteerinen? Vai eikö nämä kaksi vain ole tarpeeksi ottanut selvää asioista?!
 
Heh,taas vähän offtopic, mutta päätin just, että sitten kun siellä synnärillä joskus tulevaisuudessa(toivottavasti) ollaan, niin haluan kyllä ehdottomasti kuulla Leevi and the leavingsia koko ajan. Vaikka samaa levyä ympäri,mutta kuitenkin :LOL: Ja eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka poikavauvan saisi, ettenkö nimeäisi Leeviksi sen myötä sitten..=) B)

En tiedä saako kaikissa sairaaloissa, mutta niistä missä tuttavat ja sukulaiset ovat synnyttäny niin on saanu kuunnella omia levyjä..
 
Jouskari en mä sinua hysteerisenä pitäisi... Oon ite melko samanlainen.. Vältän alkoholia, lopetin tupakoinnin reilu kk sitte (hyvä minä!! 5 vuotta ja 5 askii/vko!!), kahvia kuppi tai kaks päiväs, aamukahvi ainaki pakko saada muuten tulee hedari, inkivääri, ööh... mitäs vielä.. Mun mies se vasta hysteerinen sit on, ei anna ostaa kaupast mozzarellaa tai fetaa. NYYH :'(
 
Voi kökkö tätä rään määrää... Flunssaa pukannu koko alkuviikon, alkuun keuhkoja repivä yskä ja nyt nokka vuotaa solkenaan. Piti lähteä töistä kotiin kesken päivän, kun ei niistämisiltään ehtinyt töitä tehdä :| Loppupäivä ja huominen olis nyt tarkotus ottaa levon kannalta, jos vaikka vahingossa tervehtyis vähän nopeemmin.

Jouskari-82 : Ei se mun mielestä ole mitenkään hysteeristä, jos raskauden aikana välttää jotain tiettyjä ruoka-aineita ja syö vitamiineja tms. Kyllä suosituksilla yleensä on joku tausta ja perustelut olemassa, tuskin esim. pehmeiden juustojen välttämistä on ihan hatusta vedetty. Hysteerisyys on mun mielestä sellasta, että oikeasti ihan paniikissa tuijottaa jokaista tuoteselostetta ja etsii rivienkin välistä jotain viitteitä "myrkyistä" jne. Kyllä mä ainakin, jos vauva-asia tulee ajankohtaiseksi, aion elellä terveellisesti ja suositusten mukaan. Onhan niitä tietty sellasiakin äitejä, jotka tekee "mitä sattuu" ja saa ihan terveen lapsen, mutta mä en kyllä halua ruveta kokeilemaan.

Pitäis varmaan pyörähtää uudelleen tuolla lähiapteekissa ja hankkia sitä foolihappoa. Mun pitää syödä sitä joka tapauksessa raskauden aikana, kun on toi päivittäinen lääkitys, että ei siitä varmaan olis haittaa, vaikka alkais napostelemaan tabuja jo nyt :)
 
mä uskon että musta tulee hysteerikko raskaana aiinakin alku aikana...tosin mä tulen kyllä höpöttelemään ittelleni mielessä että "no jos nyt yks tupakka" mutta pakko olla vaan polttamatta, niin se on. isälle oon luvannu jo monta vuotta että lopetan tupakoinnin vasta raskaana niin se on sit pakko. iskälle ei valehella :D

ja kissan paska latikot jätän heti suosiolla miehelle :D

mä kans mietin että saakohan synnärillä kuunella levyjä? meijän synnäri on vähän semmonen... no.. hyvä kun ei oo saunanlauteista tehty. siellä nimittäin on tasan yhessä asennossa saa pynnistää ja jos haluaa veteen pitää lähtee kokkolaan. mut mä otan sitten vaikka ipodin mukaan pakko saada paukuttaa dream theateria pynnätessä muuten ei tuu mitään :D
 
No hyvä, kiitos tuestanne :hug: en siis pidä itseäni hysteerisenä tästä lähin :D Tehkööt jokainen omalla tyylillään niin miten tuntee parhaaksi katsovan. :p Ja mä vielä elän aika normisti, ainut vain, että noita bilsuja aloin syömään. Mut sit heti jos/kun se plussa on tikutettu, niin alan tarkkaileen omia tekemisiäni :heart:
 
toiveilija, ei se mittää, ethä sie tienny :) Ku tuolla jälkihoidolla mietin vaa lähinnä sitä et ku sen jälkeen ei ultrata (esim 3vko päästä) et onko se kohdun limakalvokin poistunu ku sitä paksuimmalta kohdalta viel 13mm kuulema oli.. ärsyttää tuokin ku en tiedä yhtää minkä paksune limakalvo ois millonkin ja onks toi lukema esim paljo vai vähä.. :/
 
miracle, ellit.jotain joku oli kirjoittanut näin: "Normaaliksi sanottiin mulle kierron 16 pvänä 8-10mm. (mulla 5 mm)Ovulaation aikoihin muistaakseni 5-8mm. (Mulla 2mm.)..."
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1359216
Siis siitä limakalvon paksuudesta...
 
Ihme ajatus tuli mulle muuten eilen päähän, et jos viime "menkoista" huolimatta oisin raskaana.. kun eilen ihan yhtäkkiä, ilman ärsykettä, rupes oksettamaan tosi kovasti. Sain ihan tosissani pidättää. Pari tuntia meni (klo 10-12), ja sit olinkin jo ihan ok, en siis kipeä. On ollut jo useempana aamuna tollasta mut ei ihan niin pahaa, ja oon vaan ollu ajattelematta, kun täs kierros liian varhaista r-oireille, ja luulin et mulla oli ihan menkat (vaik oli oudot). Nyt sit kun tuli ihan niin huono olo, et olisin oksentanutkin jos vaan en ois julkisella paikalla ollut, mietityttää hieman. :/ Mitä mieltä te ootte? Tuskimpa, mut voisko joku muu aiheuttaa? En ajatellut testata, kun epäilen kovasti mahista, mut testaan sit kun menkkojen pitäis alkaa samalla kun muutenki kokeilis.
 
miracle, siitä poistumisesta ei kyl löydy mitää tietoa ainakaan :ashamed:

Mutta, äsken huomasin erään jutun... :D Eka luulin, et näin ihan omiani, kunnes mies tuli kotiin ja vahvisti saman asian. Kysyin, et näkeex se mun mahassa jotain, tuumas, et joo, tommosen viivan joka menee pystysuunnassa hieman yli navan... :D
 

Yhteistyössä