~~*~~Esikoisesta haaveilevat~~*~~<3

toivova-84 no enpä minäkään ole mikään maailman paras odottamaan...ainakaan asioita joita toooosi paljon haluan. Toivottavasti et joudu ihan näin kauaa odottelemaan kuin minä, mutta eikös sitä sanota että hyvää kannattaa odottaa. :D
 
katoittekos tänään sen ohjelman tänään Lapsityrannit?
Ajattelin katsoa sen ihan mielenkiinnolla...(en kyllä nähnyt ihan alusta)
huh.huh! mitä menoa siellä olikaan...
Eipä sekään (onneksi) karkoittanut vauvakuumetta. :D
 
Heps. Mulle saa päivitellä tänään tiistaille kp1. Nooh...ainaki kroppa sit jotenki toimii vaikkei sitä plussaa sit tullukaan. On kyl tullu masennettua tänään oikein kunnolla. Onneksi mulla on noin ihana mies joka jaksaa kuunnella ja lohduttaa... Jospa sitten joskus se vauva meillekinsuotais..

Muutto puuhat meneillään. Perjantaina päästään vihdoin ja viimein omaan omakotitaloon. Sunnuntaina hakemaan koira vauvaa. ;)
 
Tervetuloa toivova-84 ja finu :wave:

Aivan valtavan paljon onnea Suunnistaja, olen niin onnellinen sun puolesta :flower:

Tämä tyttö siirtyy asumaan lähiaikoina kaupungista maaseudulle :D Tänään kävi asunnonvälittäjä ja kohta menee myyntiin tämä vanha. Sitten alkaa omakotitalon remontoiminen urakalla. Jännää aikaa!

Torstaina pitäisi täti laukata paikalle. Tässä kierrossa ei ole tullut tuhrua ja se on hyvä. Tuntuu vaan etten ovuloinu tässä kierrossa kun ei rinnat tullu aroiksi niinkuin aina ennen. Joten voi olla, että kierto venyy. Toisaalta tänään luulin et menkat alkaa kun oli menkka tuntemuksia. Mut ei auta kuin odotella kiltisti mitä tapahtuu!
 
lapsityrannit on tosiaan aika huvittava ohjelma..niille lapsille ei kyllä ole kuria pidetty minkäänlaista, saati sitten sovittu "pelisääntöjä".. MUTTA, en kyllä itse aio missään nimessä täysin samaistua niihin kasvatusperiaatteisiin kuin mitä siinä ohjelmassa tarjotaan..
eikai kellään "normaalilla" äidillä ole aikaa esim. kaupassa jäädä puoleksi tunniksi istumaan pojan kanssa lattialle lapsi sylissä, että se "meidän pikku erkki-olavi nyt vähän rauhoittuisi"........ :LOL:
 
Juu en miekään niit kaikkia kasvatusperiaatteit siit ottais mut pitkälti ne on ihan hyviäkin. Kiireessä toki tarttee soveltaa muuta =)

Mie pelkään et ovuloinko olleskaa. Ny lämmöt 36,9 ja ain o menny 37 yli ko oon ovuloinu... Hittolaine! Tosin ovuloimattomassa kierrossa en millää saanu mitattua 36,8 yli koskaan ja yleensäkin oli ain 36,6.. Hmm.. Plussakierrossa lämmöt nous erittäi hittaasti mut ko siitäkää en muista, et kui monta pvää siin meni. Ko sillo en ees tienny, et siin menee ainaskii se pari pvää ovulaatiosta yleensä enne ko lämmöt nousee..
 
Kertokaas mulle tytöt millaista on ovulaatiolima..? mistä mää tiiän et se on sitä... nii tiettykii et tulee puolessavälissä kiertoo ..mutta...?? tänään vasta kp7 ja tuli sellasta "limaa" töissä... ei paljoa mutta... Enkä ollu todellakaan kiihottunu broiler-pestolasagnen teosta! :attn: =)
Mä muuten kans tsiigailen noita masuja, ja mies myös! heh...samanlaisia kaikki näköjään ollaan! En muista enää kuka sanoi edellä että kattoo jonku naisen vatsaa ja ajattelee et toiki voi olla raskaana...(vaikkei raskaalta näyttäiskään) Mä teen ihan samaa!!! ..oisko ollu ElinaMaria ku sanoi noin... :kieh:
 
Terhi sen mitä nyt itse olen ovislimoja bongaillut, niin sellasta hyvin venyvää limaa, saattaa olla myös valkoista ja sellasta vähän sameampaa/paksumpaa :)
itse bongasin lauantaina ovislima-klöntin, jota en kyllä aiemmin ole koskaan havainnut, että nyt vaan sormet ja varpaat ristiin ja toivomaan, että se tuottaisi tulosta :D

PeSun sivuilla lukee näin:
Billings-menetelmä (Evelyn Billingsin mukaan)

Kuukautisten jälkeen seuraa noin 2-3 päivän kuiva kausi. Vuotoa ei ole tai sitten sitä on niukasti. Sitten valkovuoto alkaa muuttua noin 6 pv ennen ovulaatiota. Vuoto muuttuu maitomaisemmaksi ja venyvämmäksi. Lima voi olla selkeää, valkoista, mutta myös punertavaa. Limaa kokeillaan koskettamalla emättimen suuta - emätin itsessään on AINA kostea.

Joillakin naisilla limaa ei juuri esiinny paljonkaan. Tai heillä on kyllä sitä, mutta sitä voi esiintyä hyvin lyhyen aikaa! Siksi tilannetta tulisi tarkkailla päivittäin. Aamut n. 2-3 tuntia ylösnousun jälkeen ovat parhaimpia tarkkailuhetkiä. Niillä naisilla, joilla näkyvää limaa tuntuu olevan vähän, voivat yrittää tutkia, tuntuvatko he kosteammilta kuin tavallisesti. Liman voi nimittäin tuntea, kun se "virtaa" emättimestä alaspäin ulos.

Ovulaatiolimaa voi edeltää ns. limatulppa, mikä tarkoittaa että kohdunsuulta irtoaa "klimppi", kun ovulaatio lähestyy. Ovulaatio tapahtuu sitten ovulaatioliman VIIMEISENÄ päivänä, joten ovulaatiota seuraa heti kuiva kausi. Eli vasta jälkeenpäin voi sanoa koska ovulaatio oli. Valkovuoto lopahtaa heti ovulaation mentyä ohi ja lisääntyy taas ennen kuukautisia.

Ovulaatiolimaa ei saa sekoittaa spermaan, joka voi tulla naisesta ulos vielä päivänkin yhdynnän jälkeen.

Joillakin naisilla siis luonnostaan esiintyy limaa paljon (jopa 6 päivän aikana) ja joillakin naisilla sitä esiintyy jopa vain parin tunnin aikana! Mutta kun limaa ei enää tule, on ovulaatio jo ohi! Eli kannattaa olla tarkkana ja tarkkailla itseään.

Pari linkkiä aiheeseen liittyen: Billings Centre ja FertilityUK"
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php
 
Tosta raskaana olemisesta... Mull on semmoset piruetin treenipöksyt tanssiajoilta ja vetäsin ne jalkaan ku lähdin lenkille maanantaina... Niisä tulee siis semmone "pömppö". :D Pelästyin naapurin eukkoo ku oli kulmalla pesees autoo, ja se totes "älä peljästy ettei tuu keskenmenoo" WOOOT???? OONKO NIIN PAKSUU :eek: :eek: tai sit se on sekottanu mut meiän seinänaapuriin, ku siellä odotetaan vaavia... Vaik en ymmärrä miten se on voinu meitit sekoittaa, ku on niin perkeleen kyylä ja tietää kaikesta kaiken... En kyllä ihmettelis vaikka ois tonkinu meiän roskapussei. :eek:
 
Noista limoista vielä... tossa linkissä sanottiin että limatulppa voi irrota ennen ovista. Mulla on joskus tullu sellanen alien-limaa muistuttava klimppi joka on ollu tooosi sitkeetä. se on sit sitä ovista vaan ollu tekemäs. ei oo ollu itään hajua tollaista. Oon vaan luullu et jotai outoa tapahtuu......
 

Yhteistyössä