Esikoinen vuodelle 2015

Boni: ei niiden lekurien mutinoita aina ymmärrä :) Mutta multikystiset on parempi kuin polykystiset! Tarkoittaa siis lievempää rakkulaisuutta kuin pco:ssa. Mulla multikystiset ja gyne sillon sanoi ettei vielä luokittelis pco:ksi vaan ennemminkin on multikystiset. Ei ollut niin paljon rakkuloita kuin pco:ssa yleensä eikä sillee "helminauhamaisesti". Ja mutisi myös jotain, että vasemmalla niitä on myös jossain kuoren alla, mitä ikinä se sit mahtaakaan tarkoittaa... Ainakin sain koko ajan sen käsityksen, että ei ole niin paha juttu koska mulla on "vain" multikystiset munasarjat. Kysy vielä gyneltäs varmistukseksi, mutta luulen, että käisitit väärin ja tilanteesi on parempi kuin luulet. Toivotaan ainakin niin! Tsemppiä!

Lilja: Hienoa, että oli hyvä käynti! Toivon teille nyt paljon plussatuulia! Tauko ketjusta tekee varmasti hyvää, koska tätä kun vahtaa niin ei kyllä pääse lapsiasia unohtumaan mielestä hetkeksikään! Hyvää kesää sinulle!

On: Outoa!!! Tänään ollut verivuotoa ja siis kp 14. Ovulaatio käsillä, joten johtuu varmaan siitä, mutta ihmetyttää kun ei mulla ole mitään välivuotoja ollut terojen tai clomien kanssa. Hitto jos ovis nyt luikahtaa ohi kun mies tulee huomenna reissusta kotiin! Aaargh! Saa kyllä tulla suoraan makkariin... :D
 
Viimeksi muokattu:
_Lilja_ Kiitos vinkistä! Yksityiselle mekin aateltiin mennä, kun se lähete saadaan ja arvoin tässä jo että mihin niistä menisi.

bumpy Kiitti! Mäkin löysin eilen googlaamalla, että multikystiset olis paremmat kuin polykystiset, mutta lääkärin puheista käsitin tosiaan, että se olis huonompi! Kun hän vielä näytti siitä ultrasta, miten kovin paljon niitä oli ja juuri sillä tavalla helminauhamaisesti. Ja sitten totesi myös, että kyllä pco:n oireyhtymän kaikki merkit täyttyy kun on rakkulaiset munasarjat, akne ja epäsäännölliset kuukautiset. No, mutta oli miten oli niin nyt on jo se fiilis, että kyllä tästä vielä noustaan. Ja _Lilja_:n kokemuksista tuli myös hyvä mieli, että noilla poleilla tosiaan hoidetaan hyvin ja vielä kai aika nopeastikin. Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen, toivotaan että ehditte! :)
 
Omanapailua:

Täällä olis KP31/dpo10. Jokseenkin vahva olo ettei tärppää taaskaan. Nännit on tosi arat. Aremmat kuin yleensä. Vatsaa vihloo ja se on jotenkin outoa. Ärsyttää, kun joka kk periaatteessa näitä samankaltasia "oireita" ja aina se nega sieltä pamahtanut. Hoen itelleni, että "kuvittelet vaan taas", niin siltin jotenki ajatukset menee siihen, että mitä jos nyt... Plaah. Mitä lähemmäs mennään kierron päättymistä, sitä enemmän nää ajatukset nousee pintaan.

Mites teillä, tutkiiko kukaan ikinä kohdunnapukkaa?!
Olen ite nyt alkanut hiukan tutkailemaan, koska monessa paikassa sanotaan, että siitä pystyy päättelemään missä kohtaa kiertoa mennään..
Eilen ja tänään se on ollut aika kova ja myös ylhäällä, melkein niin ettei siihen ole sormella ylettänyt.

Onko teille kokemusta tästä?!
 
ttaisku mä olen tutkiskellu. Ovulaatioaikana napukka on tosi alhaalla, auki ja pehmeä. Viimeksi kokeilin ehkä päivää ennen ku menskut alkoi ja ehdin jo innostua kun se oli ihan ylhäällä ja kiinni. Kuukautiset kuitenkin tuli joten taitaa aueta niitä varten aika viime hetkellä :D

Ja noista oireista. Jos kauan on käyttänyt hormoniehkäisyä niin kuukautisia edeltävät oireetkin voi olla aika uusia. Vaikka sulle ei nyt olekkaan luomukierto enää kovin uus juttu. Mulla ei pillereiden aikana ollut koskaan esim. rinnat kipeät tai muutoksia ihossa. Nykyään rinnat kipeytyy joka kierrossa noin viikkoa ennen menskuja. Yrityksen ekoilla kierroilla ehdin jo vähän innostua kun kuvittelin kipeytymisen olevan tietty raskausoire. Nykyään varmaan innostuisin jos rinnat ei kipeytyis... Ja mulla joka kierrossa on kaikenmaailman nippailuja, närästystä, etovaa oloa jne. Mutta osa johtuu varmaan vaan mun herkästä vatsasta ja kyllähän tuolla alhaalla kaikennäköistä koko ajan tapahtuu kun luomukierto on käynnissä, joten ei kai se ihme, että vähän nippailee yms. Ja osa on tietty ihan oman pään tuotosta... On se jännää että 1,5 vuoden jälkeenkin vielä kuvittelen niitä oireita itselleni lähes joka kierrossa.

Toivon tietysti että sulla ttaisku oireet tosiaan johtuisivat tärpistä!! :)
 
Viimeksi muokattu:
bumpy, jotenkin silti sellanen olo, että ei olis tärpännyt. En tiedä sitten. Mutta siinä oot kyllä oikeessa, että ei pillereiden aikaab ollut juurikaan mitään oireita, koska sillonhan se ovulaatio jää kokonaan pois. Mutta nää on kyllä mielenkiintosia.
Jännä seurailla ja tutkailla kaikkia tuntemuksia ja nippailuja.

Ehkä taas annan vaan olla ja odottelen koska menkat sattuis alkamaan..
Ei se kyllä helppoa ole, mutta ei auta. Toivottavasti ei joutuis pettymään, mutta sen pettymyksenkin yli pääsee :/
 
Itse kanssa tullut tutkittua tuota kohdunnapukkaa tässä muutaman kierron aikana. Täytyy sanoa, että ihan omaa elämäänsä se tuntuu kyllä elävän, vaikka jotain tiettyä rytmiä olen sen kanssa onnistunut löytämään. Lähinnä olen enemmän ollut kiinnostunut limoista. :D

Tänne ei edelleenkään mitään kummaa ja jännittävää. Jos vaikka huomenna uskaltaisi ostaa sen yhden raskaustestipakkauksen ja testaisi sitten perjantai aamuna (13.päivä, o'ou). Jos siihen jotain tulee niin selittääpä sitten menkkojen poissaolon. Jos ei, mitä vahvimmin epäillen, niin sitten voin vaan huoletta odotella vuotoa alkavaksi joskus hamaassa tulevaisuudessa (tai jonnekin kp 100 tuntumaan kunnes menisi utelemaan lääkäriltä potkua kiertoon). Perjantaina kumminkin on mun laskujen ja tuntemuksien perusteella ihan viimeistään viikon menkat myöhässä ja kyllä silloin nyt jotain pitäisi testissä näkyä jos raskaana olen. Siis jos vertaa tuohon edelliseen plussaani jolloin 4+0 oli jo tosi selkeä haamu/haalea plussa. Näin jälkeenpäin ajatellen se testi jonka tein 5+0, oli samansävyinen kuin viikko aikaisemmin joten jos olisi osannut arvata niin varmaan olisi jo voinut päätellä sen keskenmenon. Tietty hormonit nousee eri nopeuksia ja testit testaa kuten tahtovat, mutta kuitenkin...
Perjantainapa tuo selvinnee.

Ja mitä oireisiin tulee niin mie en oikein enää jaksa miettiä, että oliko se ja tämä tärppioire vai ihan jotain muuta. Todennäköisesti kun on vaan jotain muuta ja pään kehittelemää. Jos nytkin yrittäisin pinnistellä niin menkkojen poissaolon seuraksi voisin keskiä esim. myöhään yöllä hiipivän kuvotuksen tapaisen, välillä taustalle hiipivän nälän, kostean olon alapäässä, tämä jokin outo finnien/epäpuhtauksien massamuutto kasvoilleni ja nopeasti rasvoittuvat hiukset... no yhtälailla kaikki voi olla vaan sitä oman hormonitoiminnan sekoilua pillerien ja km:n jälkeen...
 
Huh, pakko vähän omanapailla, kun alkaa ahdistaa oman pään sisällä näiden asioiden pyörittely. Siis mulla on nyt kp 44., normaalisti sen 29. Hcg tosiaan katsottu viime maanantaina verestä ja se oli alle 1, joten jotain muuta on meneillään. Vatsaa särkee ja lantion tietämillä on hirveä paineen tunne, samoin ristiselkää ja jalkoihinkin asti jomottaa. Kivut on vähän samanlaisia kuin menkoissa, mutta ikävämpiä. Maha on koko ajan sekaisin ja nyt aamulla kun join vettä niin rupes yököttämään. Jotenkin itsestä tuntuu, ettei vielä kehtais alkaa lääkäriin soittelemaan, mut toisaalta vähän alkaa jo huolestuttaan, että missä mennään. Sit sekin, et mille lekurille sitä soittais: oman paikkakunnan lääkärille, joka ei koskaan tutki edes potilaitaan, keskussairaalan naisten polille, missä kävin kontrollissa, mutta johon tarvitsee lähetteen vai meniskö suosiolla yksityiselle maksamaan itsensä kipeäksi. Toisaalta vasta kaksi viikkoa täti myöhässä, mutta nämä kivut on aika huolestuttavia.

Ja tuohon kohdunnapukka keskusteluun vielä huomautettava, että mä olen kans yrittänyt sitä tunnustella, mutta en sitä koskaan ole paikantanut ja olen ihan pihalla millainen se milloinkin pitäis olla. Vaikka varmasti ois hyödyllinen taito sen tunteminen! :)
 
SinSin: "vasta" kaksi viikkoa?! Musta se on hirmuinen heitto, mikäli sulla normaalisti on suht säännölliset menkat. Ja kyllä mä menisin kipujen takia lääkärille. Mene oman paikkakunnan lääkärille ja pyydä lähete naisten polille :)
 
Hei! Voisin liittyä esikoisesta haaveilevien joukkoon nyt kun ensimmäinen yrityskierto alkaa olla ilmeisesti takana. Tänään alkoi siis tuhruvuoto, jota en vielä laske ensimmäiseksi kiertopäiväksi, mutta tädin vierailua enteilee vahvasti. Miestä ei "yllättäen" raskausoiretarkkailuni ole kiinnostaneet lainkaan, mutta täällä toivottavasti maaperä on hedelmällisempää.

Pientä esittäytymistä ja omanapailua:

Olen 29-vuotias, mies pari vuotta vanhempi. Yhdessä ollaan kuljettu nyt vajaat pari vuotta. Olemme molemmat työelämässä, asutaan omistusasunnossa ja vauvalle olisi nyt sopiva aika tulla. Itse olen pitänyt 30 vuoden ikää jonkinlaisena rajapyykkinä, että siihen mennessä yrityksen olisi hyvä alkaa. Vauvakuumeillut olen jo hyvän tovin. Miestä ajatus lapsista aiemmin kauhistutti, mutta viimeisen vuoden aikana hän on kypsynyt ajatukseen ja edellisten kuukautisten jälkeen jätettiin kondomit kaappiin.

Kiertoni on aina ollut hyvin vaihtelevan pituinen, pisimmillään jopa 3 kuukautta. Viimeisen puolentoista vuoden aikana kierto on kuitenkin säännöllistynyt ja viime vuonna taisi olla peräti 11 kuukautiset, mikä on eniten ikinä ilman e-pillereitä (joita en ole syönyt vuosiin). Edellinen kierto oli pitkä 48 päivää, mutta muuten viime aikoina kierron pituus on pysynyt alle tuon. Ei koskaan kuitenkaan sitä 28 päivää. Olenkin pohtinut, että miten raskautuminen onnistuu luomusti, kun kierto on mitä on. Suvussa on pcos-diagnoosin saaneita, mietityttää onko sattunut myös omalle kohdalle.

Listaan voi päivittää tiedoin:
robusti 29v 34/? yk1 ya 5/2014


Ajattelin, että osaisin mennä meiningillä tulee jos on tullakseen, mutta kyllä tämä oireiden tarkkailu taitaa mennä jo johonkin muuhun kategoriaan. :D Ovulaatiosta ei ole tietoa, että milloin on tapahtunut tai tapahtuuko ylipäätään. Jos ei ensi kierrosta tärppää, niin ajattelin tikutella ja tarkistaa ovuloinko. Tässä kierrossa on pyritty tallettelemaan joka toinen päivä ja onnistuttukin tavoitteessa aika hyvin. Simppoja siis olisi pitänyt olla saatavilla, mikäli ovulaatio tapahtui.

Olen mittaillut itselleni nyt vajaan viikon verran lämmöksi päivisin ja iltaisin 36,9-37,2 lämpötiloja vaikka normaalilämpöni on kierron vaiheista riippumatta yli puoli astetta alempi. Lisäksi yleensä olen tällaisista lämpötiloista jo ihan petipotilas, mutta nyt ei minkäänlaisia flunssaoireita --> selvä raskausoire.
Eilen illalla etoi niin vahvasti, että kämmenet hikosi ja luulin jo, että täytyy lähteä puklaamaan, mutta sitten tunne menikin ohi. --> selvä raskausoire.
Yleensä olen hyvin kipeä ennen kuukautisia (ja ensimmäisinä kiertopäivinä jopa niin kipeä, että olen joutunut joskus olemaan kipulääkkeistä huolimatta saikulla), nyt ei ole ollut yhtään kipuilua... --> selvä raskausoire.
Alavatsalla on ollut kipuilujen tilalla erilaisia uusia tuntemuksia kuten puolittaista ohimenevää jomotusta kummallakin puolella (ei yhtä aikaa), menkkamaisia tuntemuksia jotka ovat loppuneet lähes heti kun ne on havainnut ja muutaman kerran sellaista sukkapuikkomaista viiltävää kipua, joka on kestänyt vain muutaman sekunnin. Viime yönä heräsin kummallisiin alavatsa tuntemuksiin, jotka kyllä loppuivat nopeasti eivätkä tehneet lainkaan kipeää. --> selviä raskausoireita.
Yleensä ennen kuukautisia naamaan ilmestyy hormoninäppyjä, nyt ei ole ainuttakaan --> selvä raskausoire.
Pari päivää sitten surkuttelin, kun tissit eivät olleet yhtään turvonneet ja kipeät, mutta nyt ne ovat selvästi täyttyneet ja kipeytyneet. Bonuksena vielä sellainen kumma oire, että nännipihan on "haalistunut" niin, ettei oikein erota mistä se alkaa. Pitäisi ilmeisesti ennemmin tummentua raskautuessa, mikäli olen oikein ymmärtänyt. --> selvä raskausoire, tietenkin.

Testasin kuitenkin aamupissasta selvän negan (ei merkkiäkään edes viivanpaikasta), joten ei tässä taida auttaa kuin tätiä (ja kipuja) odotella. Harmi, ehdin jo innostua helmivauvasta. :D Toivottavasti yrityskertojen karttuessa opin tuntemaan kroppani normaalit tuntemukset sen verran paremmin, etteivät nämä toiveikkaat ajatukset enää valtaa yhtä kovasti ja helposti mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle saa päivittää 1/32-33 yk 2 :) :/ tätihän se sieltä kurvasi paikalle :) tulee niin runsaasti vuotoa etten jaksa edes ajatella että olis mitkään "valemenkat".. raskaustestiä en aijo tehdä koska pelottaa jos se näyttäiskin positiivista ja nyt oliskin esim. kemiallinen keskenmeno... uuteen kiertoon siis vain ilman sen kummempaa.. iloinen olen kuitenkin siitä että saan todeta että kierto on tasainen :) nyt oli kierron pituus 33päivää :) harmittaa toki ettei heti ekassa kierrossa tärpänny mutta mies lohdutteli että päästään taas kunnolla heilutteleen peittoja :D aijon myös käydä nyt kesällä vähän vähemmän tääl mut käyn vaikka oviksen aikaan kirjoitteleen kuulumisia :) ihanaa kesää meille kaikille!
 
Tervetuloa Robusti! Oireluettelo oli pitkä ja tutunomainen! :) Hyvin tuttua on minulle ja varmasti monelle muullekin tuo oireiden listaaminen. :)

Ja Merope, "vasta" kaksi viikkoa siitä syystä, että täällä on ollut monta sellaista, joilla kierto on venynyt huomattavasti pidempäänkin. En tahdo marista parista viikosta! :D No ei vaan, oon mä tilanteesta ollut jo pidempään aika huolestunut, mutta mulle on niin ikäviä kokemuksia hoitoon hakeutumisesta, että sitä välttelen sitten viimeiseen asti. Yleensä aina käy niin, että kun päätän hoitoon mennä, niin viimestään sielä odotushuoneessa sitten tervehdyn.... :)

Nyt käytinkin tämän päivän puhelimen päässä, soitin neljään eri paikkaan: odotin soittoajan alkamista, jonotin, kerroin asiani, kuuntelin ja minut ohjattiin soittamaan toisaalle ja taas odotin... Kele. Tulos: huomenna verestä hcg, ja jos kivut yltyy niin päivystykseen. Eli uskovat että olen raskaana, jolloin oireet johtuu siitä, ja jos en ole raskaana, niin oireet tutkitaan, vain jos ne pahenee. En koe tämän hirveästi auttaneen, varsinkin kun tiedän etten ole raskaana.

Ja btw, mun papereissa kuulemma ihan erikseen lukee toukokuun kontrollin jälkeen, että saa tulla raskaaksi! No ei vaan kukaan ole mulle ilmoitellut, silloin toukokuussa gyne oli sitä mieltä, että ei ois ollut tarvetta sille raskautumiskiellolle, mutta kehotti silti odottaan heinäkuulle. Ja sit se on kuitenkin kirjoittanut papereihin, et saisin jo nyt tulla raskaaksi! Outoa!
 
Voi Seawind olen niin pahoillani. Tiedän aivan tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu, sillä koin tuon saman vuosi sitten :( Voimia! Mikä sun hcg arvo oli? Toivotaan, ettei tartte leikata. Itsellä hormoniarvot olivat sen verran alhaalla, että hoidettiin metotrexaattipistoksella. Yksi piikki riitti ja kuukausi piti odottaa ennen uutta yritystä. Parastahan se on jos ei tarvitse hoitaa ollenkaan, vaan menee itsekseen pois, mutta harvoin se taitaa niin mennä. Mutta pääasia, että asia selvisi ajoissa ennen kuin mitään kamalaa ehti sisälläsi tapahtua... Miten kohdunulkoinen havaittiin? Kävitkö kenties varhaisultrassa? Mulla ei olisi tiedetty mitään, ellen olisi ruskeasta vuodosta säikähtäneenä mennyt yksityiselle.
Tiedän, että maailmasi romahti juuri mutta koita lohduttautua sillä, että teillä tärppäsi tosi pian, joten sinulla on hyvät mahdollisuudet raskautua uudestaan pian. Voimia, tsemppiä, jaksamista ja halauksia! :hug:

Tervetuloa robusti! Lisään sinut listalle seuraavassa päivityksessä. Noita oireita on itse kullakin joka halvatun kierrossa, eikä se kyllä ihan heti laannu se into... :D Toivotaan teille pikaista tärppiä!

SinSin toivotaan, että saat huomenna vähän vastauksia! Tsemppiä!

Hyvää kesää myös sinulle Mooimama! Varmasti ketju vähän hiljenee kun ihmiset kirmaavat kesälaitumilla. Toivotaan että kesä tuo myös plussia!

ON: Siis mitä kerpelettä tuolla mun alakerrassa nyt tapahtuu!!! Ovulaation aika on siis käsillä. Nyt kp 15 ja ovis on tullut nyt jo monta kiertoa siinä kp 16-17. Eilen tuli siis hiukan vuotoa, joka on tänään jatkunut, mutta (ällövaroitus!) tänään tuli jo enemmän ja ihan punaista, myös muutama ihan kunnon tummanpunainen hyytymä mukana :| Ja nyt ei taas juurikaan yhtään mitään. Päästiin vihdoin hommiinkin miehen tultua reissusta ja sanotaanko että vähän ällöksi meni... Mulla ei siis ole minkäännäköistä välivuotoa ole ollut tässä terojen ja clomien kanssa, eikä kyllä juuri muutenkaan. Ihmetyttää... Tuleeko muilla välivuotoja oviksen aikaan?
 
Hei. Olen nyt innolla "tulee jos on tullakseen, mutta yritetään kuitenkin vähäsen" haaveilija. En laske kiertoani kummemmin, mutta muutamaan otteeseen on testejä tehty ja jo puolisen vuotta (vaihtelevalla innostuksella) yritetty. Nyt todella haaveissa, en rupea ovistestejä tekemään, en osaa kirjoitella "numeroita", mutta kai oikeassa paikassa olen kun haave esikoisesta olisi vuodelle 2015.

Olemme nyt miehemme kanssa pitkään miettineet ja pohtineet asiaa. Ehkäisy jätetty pois jo 2013 keväällä. Niikun mainitsin testejä ollaan tehty, mutta elämäntilanteiden muutoksien aiheuttaman stressin takia vaihteleva innostus yrittää. Lapsi on tervetullut kun tulee, mutta ei intopinkeänä ole koko ajan "puuskutettu etiäpäin".

Kai olen oikeassa paikassa?
 
Bumpy Mulla oli hcg tiistaina 713, ja tänään 589. Ultrassa ei näkynyt kohdussa mitään. Myöskään kohdun ulkopuolella ei näkynyt mitään. Ainoastaan vähän verta vatsaontelossa, mikä on kuulemma normaalia. Gyne kuitenkin totesi, että jossain se minun sisälläni on, mutta sijaintia ei ainakaan vielä tiedetä. Nyt käyn joka aamu labrassa ja hcg:tä seurataan. Heitti gyne vielä kommentin että 10% mahdollisuus on vielä siihen että parin viikon päästä seuraavassa ultrassa sikiö onkin ilmestynyt kohtuun. Itse en tuohon kuitenkaan jaksa enää uskoa...
 
Voi harmi SeaWind, minäkin just tässä yksi päivä mietin, mitähän sulle mahtaa kuulua :( Olen pahoillani, tsemppiä!

Kiitos papatulosasiaan vastanneille kannustavista vastauksista. Mulla joskus aiemminkin n. 10v sitten oli lieviä muutoksia, jotka oli seuraavaan kontrolliin mennessä hävinneet ja sen jälkeen papa aina puhdas, kunnes viime elokuussa taas muutosta ja sit 6kk päästä kontrollissa näkyi jotain erityyppisiä muutoksia (en ihan niistä kirjainyhdistelmistä ottanu selvää, mutta gynen mukaan ei mitään pahalaatuista kuitenkaan). No jospa kolmannella kerralla olisivat hävinneet eikä kehittyneet miksikään hoitoa vaativaksi. Eipä näistä tosiaan kannata maalailla piruja seinille etukäteen.

Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uusille! :)
 
Hui mitä tarinoita. Ihan suruks pistää. Voimia kaikille !

Meillä vielä kuukautiset menossa täällä ja tästä jatketaan sitten aika vauhdilla. Tietysti alkaa tulla mieli että pitäisikö sitä tutkituttaa itsensä (vaikka vasta 10/2012) oli käynit ja kaikki hyvin ja puhtaana. Välillä itselläkin alavatsan vihlontaa vessassa istuessa, venytellessä ja muulloinkin. En ole asiaa jaksanut ruveta murehtimaan, mutta jos ei kohta nappaa niin voisi vaihtoehtona olla gynellä käynti.
 
Seawind hCG arvosi on matala ja minusta kuulostaa siltä, että raskaus on tulossa itsekseen pois, mikä olisikin parasta niin ei tarvitse pistellä myrkkyjä kehoosi. Toivotaan näin! Itsellä oli silloin arvo jotain 2200 vai 2400 ja oli parin päivän seurannassa laskenut hieman, joten ei vaikuttanut enää jatkavan kasvuaan. lasku oli kuitenkin niin olemattoman pientä ja hidasta että päädyttiin pistokseen. Minullakaan ei näkynyt mitään kohdussa eikä sen ulkopuolella. Vasta pistoksen jälkeen seurantaultrassa erikoislääkäri sanoi näkevänsä jotain vasemmassa tuubassa.

Oletko lukenut kohdunulkoisen käypähoito -suosituksen? sieltä löytyy tosi hyvin tietoja näistä eri hoitomuodoista ja milloin voidaan vain seurailla tilannetta jne. Ja myös tietoa uuden raskauden yrittämisestä. Jos et ole vielä lukenut niin:

Suositus - Käypä hoito

Tiedätkö veriryhmääsi? Jos sinulla on negatiivinen eli miinus rhesustekijä (vain noin 13% suomalaisista on), niin tarvitset myös vasta-ainepistoksen.

Itseä ainakin auttoi hieman näiden tietojen saaminen ja lukeminen. Myös tarinat nopeasti alkaneesta uudesta raskaudesta antoivat uutta toivoa. Myös ne kauhutarinat siitä, miten koko asiaa ei huomattu ja aiheutti kaikkea kamaluuksia, antoi vähän perspektiiviä, sillä todella paljon pahemminkin olisi voinut käydä. Vaikka tietty toisaalta ajatteli että miksi juuri minun pitää kuulua siihen 2 %:iin...
Tämä meni nyt vähän jaaritteluksi, mutta hyvä uutinen on kuitenkin se, että selvästi voit raskautua! Selviät kyllä tästä ja varmasti pian pääset iloitsemaan uudesta raskaudesta! Älä jää märehtimään asiaa yksin vaan puhu miehesi tai hyvän ystävän kanssa. Tulethan kertomaan tilanteen kulusta, kun jaksat :flower:
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 13.6.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini2718/25-29X
Boni2947/??312/2013pco
bumpy2916/31151/20131 ku, mfo
diadora2516/29-3115
hopess2222/?6/2013
Iiida225/17-4689/2013
ilokilo2946/2716
Intopiukka288/24-4869/2013mfo
KultaSieni287/2734/2014
Liilja208/32-3334/2014X
Mantzu_852921/22-255
Mappis_882614/30128/2013
Merope2922/28108/2013kilppari
MiiSa-803428/28-35158/2012
Minisport2722/33108/2013pco
MooiMama252/32-3325/2014
Neyalin20?/??14/2014X
Nööse2529/21-2515/2014
piretti225/301910/2012X1 km
pipiipa
puutarhassa2124/33-40109/2013
robusti2935/??15/2014
sassa72522/3028/2013
Sirppanainen2426/28712/2013X
taikakai337/26-3134/2014X
ttaisku2433/?89/2013
Tikru-783646/28-3133/2014
valonkantaja2350/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
~SeaWind~228.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
 
Seawindille pahoittelut ja jaksamisia. :(
Toivotaan nyt, että tulisi kiltisti itse ulos eikä tarvitsisi myrkkyjä pistellä kroppaan. Ja, että uusi raskaus alkaisi nopeasti ja oikeaan paikkaan.

Ja mitä tuli tuohon rhesus-tekijään niin mulle (olen "miinus-verinen") lääkäri sanoi tuossa omassa keskenmenossa, että sitä vasta-ainepiikkiä ei tarvitse pistää ennen kuin vasta jos keskenmeno tapahtuu 8+ viikolla. Toki kannattaa asiasta vielä kysäistä jos sulla on miinus-rhesustekijä.

Mitäs täällä. Kp50 tuli ja paukahti. Tänään voisi ostaa raskaustestejä ja testailla huomenna aamulla. Tuskin siihen mitään plussaa tulee, mutta tulipahan sitten ainakin tsekattua asia. Menkat nyt vähintään viikon myöhässä, enintään jo melkein kaksi.

Ja tervetuloa uusille. :)
 
pipiipa tervetuloa! Laitatko jotain listatietoja?

Seawind siirränkö sinut odottajista listalle? :ashamed: vai odotellaanko vielä seuraavaan ultraan?

Valonkantaja olen lukenut jostain saman tuosta vasta-aineesta, mutta ainakin tuossa uusimmassa käypähoitosuosituksessa mainitaan, että suositellaan annettavaksi hoitotavasta riippumatta eikä mainita ajankohdasta mitään. Itse olen O- ja sain piikin, vaikka taisin olla vasta jossain 6-7 viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, ylläripylläri, hcg oli alle 1. Yritin eilen sanoa, että sitä ei ole mitään järkeä mitata, mutta eipä se mitään auttanut. Ja nyt sain taas uuden määräyksen, eli ehdottomasti ei saa raskautua ennen syyskuun kontrollia! Alkaa potuttaa tämä, että jokaiselta lääkäriltä saa eri ohjeistuksen! Nyt luulen, että laitan taas koko homman paussille, odotan ne kuukautiset ja lopetan tämän kuumeilun.
 

Yhteistyössä