Esikoinen vuodelle 2015

Mappis mahtavaa!! Toivotaan, että viivat vahvistuu!! Ihanaa!!

Tervetuloa sassa7! Bongasinkin sut jo tuolta tero/clomi-ketjusta =) Hienoa, että oot saanut kiertoon tolkkua. Mulla on myös hoidettu solumuutoksia sähkösilmukalla vuonna 2010. sen jälkeen papat on kyllä pysyny puhtaina.
Tosta sekstaamisesta oviksen aikaan, siitä tuntuu olevan useita mielipiteitä. Jossain luin, että oviksen lähestyessä joka toinen päivä ja joka päivä niinä päivinä kun olettaa sen tapahtuvan. Mun gyne sanoi että seksiä kierron otollisena aikana 2-3 päivän välein. Hän sanoi että normaalit terveet siittiöt pysyvät hengissä ainakin sen 3 päivää. Jokapäiväinen seksi taas kuulemma heikentää sperman laatua koska siittiöitä ei oikein ehdi muodostumaan lisää jos on jatkuvasti siemensyöksyjä. Me ollaan harrasteltu joka toinen päivä niin on sitten usein ihan tuoreita uimareita paikalla :D

Vähänkö täällä on listan mukaan jännät paikat tosi monella! Tällaiselle taustakyyläilijälle riittää intoiltavaa! :)

Sassa7, mä oon kans miettinyt tuota aktiivisuus asiaa. Meillä on mies petiasioissa niiiin laiska, että haaveissa vain saan ajatellakaan joka päivä ovisen aikana saavani, joka toinen päiväkin on välillä liikaa.. Ja silti onnistuttiin yksi aikaiseksi saamaan, kun oli se 5 yrityskiertoa takana.

Mappikselle nyt kauheasti toivoa viivan vahvistumiseen. :)

Täällä on viimein kotiuduttu ja huomenna aamulla voisi uskaltautua tekemään se testi, ku silloin dpo on kuitenkin jo 12-19 eli pakko jo jotain näkyä. Ei kyllä oo mitään uskomuksia, että olisi tärpännyt. Ei oikein mitään tuntemuksia, ei oo rinnat/nännit kipeet, ei mitään. Paitsi tietty nyt, ku istuu tässä koneella ja kaikkea juttuja lukee niin heti nippailee muka niin kauheasti alavatsaa. *silmien pyörittelyä*

Huomenna päivittämään testaamisen tulos. :)

• Tykkää
Reactions: Merope
Apua kuinka jänniä hetkiä Teillä! toivottavasti olis tärpänny =) kuinka kauan pitää odottaa ennen kun testaa? oikeestiko siihen asti että menkkojen pitäis alkaa?? :D kuinka kukaan pystyy niin kauan hillitä ittensä :popcorn:

meillä kyllä mies jaksaa helposti joka päivä, vaikka kakski kertaa, mutta ku pari kaveriaki sanoi, että joka toinen päivä olis paras, nii sitä sit noudatetaan ! ja noihin oviksien bongailuun, niin toinen näistä kavereista sanoi, että sillä ei oo koskaan näkyny tikuissa mitään. Nyt on raskaana. Lataili erilaisia ovisappseja puhelimeensa, kuten minäkin ja kyllä se nytkin tiesi koska mulla pitäis se olla :) "My Days" on mun lemppari ;)

Uskotteko muuten, että sillä on jotain väliä lapsen sukupuolelle, mihin aikaan ovulaatiosta hommailee? :D semmonenki app mulla on, mutta ei oikein meinaa mennä läpi tuo uskomus.

Täällä on niin mukavaa käydä lukemassa kirjotuksia, ihanaa kun oli taas paljon luettavaa. :)

Mappis_88 tsemppiä ihan hirmuisesti viivojen vahvistumiseen! :)

sassa7 Tervetuloa! Tää on just hyvä paikka kirjoitella kun tuntuu että pää halkeaa. ;)

Mulla on ihan vähän ollu alavatsakipuja, mutta ei mitään merkittävää. Ei arista rintoja, ei väsytä. Epäilen kyllä vahvasti, että ei ole tärpännyt tässä kierrossa. Pidän vielä pieniä toiveita maanantaihin asti yllä. Tässä vaiheessa tulee aina vähän sellainen olo, että tulis jo uus kierto niin pääsis jännäilemään ovista ja kokeileen uudestaan. :D

Tsemppiä kaikille, nyt niitä plussia tulemaan!

Jaaaaaa.... täällä testattu tyylipuhdas nega.

Eli nyt hartaasti toivomaan, että menkat alkaisi viimeistään ensi maanantaihin mennessä. Jos ei niin sitten ehkä vielä yksi testi jos olisi kaveri myöhemmin kiinnittynyt, mutta veikkaan enemmänkin, että vaikka ovistuntemuksia oli niin en kuitenkaan ovuloinut. Toivotaan kuitenkin, ettei kierto nyt venyisi ihan mahdottomuuksiin. :p

Nyt siis kp34, menkat pliis tulkaas jo niin pääsis taas jännää seuraavaa kiertoo!

Intopiukka saitko terot?

bumpy Paljon tsemppiä! Josko tämä nyt olisi "the" kierto... ;)

sassa7 Tuosta sukupuolesta... Kai se aina on tuuripeliä, mutta nyt taas on kaveripiirissä poika tulossa ja alkunsa on saanut just ovulaation aikaan eli kyllä kai ajotuksellakin voi oma osansa olla.

Ihanaa muuten nyt kun kaveripiirissä on paljon vauvoja tulossa. Olen tosi onnellinen tulevien äitien ja isien puolesta vaikka itsellä ei tärppi kävisikään. Ja tuo tietysti myös aina toivoa omaan tilanteeseen. Oletteko muuten huomanneet, että kun on kiirettä töissä tai muuta "actionia" elämässä, niin ei jotenkin ehdi niin paljon miettiä näitä vauvajuttuja? Ja tarkotan siis hyvällä tavalla. Kun itse olin viikko sitten kipeänä sängynpohjalla useamman päivän, niin sitä ehti vähän liikaakin surffata netissä vauvajuttuja ja miettiä "mitä jos?" ja kaikkea muuta... ja myös välillä vähän masentua siitä, ettei tämä niin helppoa olekaan.

Ihana auringonpaiste taas ulkona... :)

sassa7:
Minä luin jostain jonku aikaa sitten että miespuoliset spermat ois ilmeisesti nopeampia, mutta niillä on huonompi 'kunto' kun taas naispuoliset on hitaampia mut pysyy parempana pitempään. Eli varmaan jos ovulaation aikaan harrastaa, on isompi todennäköisyys että ne pojat sinne ehtii ensin, mut jos on ennen ovulaatiota niin pojat luovuttaa ja tytöt jotka ovat rauhassa paikalle tulleet ovat sitten oikeaan aikaan.
Ainakin ite näin maalaisjärjellä vois ajatella :)
Mutta minulla ei siis ole mitään ammattiosaamista niin voinhan olla ihan väärässäkin.

Tilasin muuten raskaustestejä ku oli päässy loppumaan. Testaan heti kun ne vaan tulevat.

Oho Suppeli, niinkö? Sittehän tää app olis oikeassa :D toi kyllä kuulostaakin ihan järkevältä mitä kirjotit.

Boni, meilläkin on töissä 7 vai 8 raskaana ja tuntuu, että koko ajan paukkuu lisää! tää kevät on ihmeellistä aikaa :D

Juu Boni, terot sain, just nappasin ekan. :) Oli kyllä niin helposti hoidettava homma kun sen nyt sain aikaiseksi. Lääkärin kanssa 5min puhelu ja pikavisiitti apteekkiin samantien. Nyt sitä ihmettelee et miks ees ootin näin pitkälle, eli oliko nyt kp68. Mut nyt toivon, et rupeis vihdoin tapahtumaan ja pääsis taas yrittämään. Nyt siis 10pvää teroja ja sit katotaan tulisko menkat vihdoin. Sit uuden kierron alkupuolella niitä toisia nappeja, en nyt muista sen nimeä, mut varmaan clomien tapaisia. Mulle lääkäri siis määräs jotain mitä ei kai kauheen tavallisesti määrätä, mut on samaa tavaraa (kuin clomit?), mut vaan isompi määrä halvemmalla. Silloin syksyllä kun aloin näitä ketjuja lukemaan niin ihmettelin mistä teroista kaikki puhuu, mut nyt sit puol vuotta myöhemmin oon itse samat napit kourassa. Ja voi olla et joskus aiemmin oon kuurin syöny kun menkkojen tulo kesti, en oo varma. Oon kyl toiveikas (tai kukapa meistä ei olisi), et nyt kun vihdoin saadaan toivottavasti kiertoon tolkkua niin alkais tärppäämään. Tää mun mfo on kuitenkin lievää, ei oo yli- eikä alipainoa, en tupakoi, en juurikaan juo aloholia, syön perusterveellisesti ja liikun monta kertaa viikossa. Enkä oo viel yli-ikäinen raskautumiseen enkä erityisemmin stressaa mitään (muuta ;)) tällä hetkellä. Mut joo, tiedän. Tässäkin porukassa on samat kriteerit täyttäviä monta ja eihän sitä tiiä vaikka spermassakin ois loppujen lopuks jotain häikkää, mut yhtään sellasta kiertoa ei viel oo takana ettäkö oltais ajoituksen kanssa osuttu oikeaan (pitenevän kierron vuoksi), joten toivoa on ja pitääkin olla!

Mä niin toivon naiset teille niitä vahvoja viivoja testeihin! Kumpa kaikilla naisilla ois mahdollisuus tulla yhtä nopeesti raskaaksi, veis se sit kuukauden tai vuoden. Mut eihän tässä maailmassa mikään ole reilua, joten näillä mennään ja tuetaan toisiamme läpi vastatuulen, jotta jokainen täällä sais ensi vuonna oman pikkuisen.

• Tykkää
Reactions: Santrana ja bumpy
Hyvä juttu Intopiukka! Kiva, että lopulta sit hoitui tosiaan noinkin helposti. Ja kuulostaa siltä, että mahdollisuuksia kyllä löytyy jos ovulaatiokin tulee ja sen vielä onnistut bongaamaankin. Itse vielä toiveikkaasti odottelen ovuulation ihmettä, josko se vaikka terojen myötä tulisi vaikkei terot siihen sinällään autakaan. Hienointahan olisi, jos oma kroppa heräisi tästä normaaliin toimintaan pco:sta huolimatta.

Ja kyllähän jo ihan tilastojen perusteella kohta täytyy ison plussa-aallon tulla tänne ketjuun! ;)

Hei, sopiiko joukkoon yksi esikoisnyyttiä toivova?
Olen siis 25-vuotias ja ensimmäinen nyytiäinen on ollu yrityksen alla (tai tjottailtiin elokuusta marraskuuhun asti) nyt kkm:n jälkeen toinen kieto menossa, eli yk 2, ja kierto 30/33
Jänniä aikoja elelen siis :)
Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa mihin sain lääkityksen keskenmenon jälkeen. Jospa seuraava pysyisi mukana ja päätyisi syliin asti <3

Viimeksi muokattu:
Boni, mä uskon erittäin vahvasti siihen että terot auttaa suaki saamaan oviksen! =) Kuten jo aiemmin sanoin, niin olin jo ihan varma että mä en ovuloi ikinä, kunnes terot sai kierron tasaantumaan ja sitä myötä oviskin löysi paikkansa. Kyllä niitä kahta viivaa kauan tuijottelin ja lähetin jo parille kaverilleki, että onkoovisonkoonkoapuaa :D

• Tykkää
Reactions: Boni
Boni, seuraavassa kierrossa oviksen bongailua auttaa lääkekuuriin kuuluva ultraus ovisaikaan, joten siitä saanee vähän apua kierron hahmottamiseen. Viime kierrossa (48pvä) ainakin oli ovis (gyne havaitsi ultrassa sen tapahtuneen aiemmin), joten toivotaan oviksia jatkossakin. Pidän peukkuja sun ovikselle!

Tervetuloa Nissukka! :)

Viimeksi muokattu:
Minä olin vannottanu itteni siihen etten ala ovulaatiotestejä, mutta jotaki kautta päädyin tsekkaamaan mammaksi.fi:n sivut että minkälaisia testejä sielä on ;) JA tilasin sitte satsin sekä ovis- että raskaustestejä :D että jospa nyt kuitenki tässä kierrossa testailisin, kuka järkevä osaa kertoa minä päivänä mun suunnilleen kannattaa alottaa tikutus että varmasti tarpeeksi ajoissa aloittaa, kierto noin 27-30 päivää ja oman arvion mukaan ovulaatio ollut kp 18 tietämillä... oisko kp 10 ihan liian aikainen alottaa??

Jee tarrasukkia Mappis, toivottavasti plussa vahvistuu!! :heart: Saatais eka tonne plussanneiden listaan! ;) Lisäksi kaikille piinailijoille plussatuulipuhureita!
ja tervetuloa mukaan Nissukka!

On niin mukava lueskella juttuja täällä, vaikka en niin perillä kaikista kilppari ja tero-jutuista olekaan, niin mielenkiinnolla seurailen :D

On niin ihanaa tuo kevät ja kesään siirtyminen, että on vaan tosi eteerinen olo. Mulla on tästä kierrosta hyvät vibat, mutta voipi johtua vaan tästä ku oon niin tyytyväinen ja onnellinen muuten kesän tulosta.. ja kun näin unta siitä, että sain poikavauvan :saint: Olisipa enneuni! Viimeeksi tosiaan näin unta juuri ennen plussakiertoo, että sain tyttövauvan ja silloin ollu ihan samanlailla tämmöi hyvä fiilis, et toivottavasti mun fiilikset ei valehtelis :D

Todella puhaltelen pikaisia plussatuulia meille kaikille!

Ainiin! Eilen tein pahan virheen, kun löysin sitten itseni selailemasta rintasyövästä kertovia juttuja huomioituani aristavan kohdan oikeassa rinnassa.. Ihan karseaa paranoijaa! :LOL:

• Tykkää
Reactions: Santrana
Ei tarvinnut mun sittenkään huolehtia niistä menkoista. :D
Eilen alkoi tuhru ja tänään voisi mulle päivittää kp 1/27-34, yk 3.

Nyt seuraavaan kiertoon oon ladannut silleen enemmän toiveita, koska silloin laskettu aika napsahtaisi ihan tammikuun loppuun (eli käytännössä lapsi syntyi joskus helmikuussa). Miehen isällä on ensi helmikuussa 60-vuotissynttärit joten mikäs sen parempi synttärilahja kuin lapsenlapsi?

• Tykkää
Reactions: Santrana ja Merope
Luulisi tosissaan plussia tulevan pian tähänkin ryhmään! Toivotaan parasta! :)

Mä tein tänä aamuna raskaustestin ja negaahan se näytti. Tottakai saan sinne sen hailakan viivan näkymään, mutta ei se oikeasti varmaan näy. Tietenkin toivoa on niin kauan kun menkkoja ei näy, mutta kyllä mä alan varautumaan siihen, että sieltä ne tulee varmana aika piankin! Minkäänlaisia menkkatuntemuksia mulla ei ole, mahanjuilintaa kylläkin mutta mun mielestä se on erilaista ja enemmänkin sellaista mahan nipistelyä.

Lähdetään tänään tyttöporukalla Tukholmaan, ihan kiva saada jotain muuta ajateltavaa :) Mikäli menkat eivät ole alkaneet, teen sunnuntaina tai maanantaina uuden testin :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

• Tykkää
Reactions: Santrana
Ensinnäkin iso kiitos teille kaikille ihanille, lähes kaikki muut paitsi te täällä suhtautui negatiivisesti tohon työtarjoukseen, kyllä sitä rupes oikein empimään, että onko se työtarjous edes hyvä asia ja kannattaako koko haastatteluun mennä, no kävin kuitenkin ja käytännössä mulla olis toinen työpaikka, kunhan aloituspäivä vaan selviäisi ja täällä mä silti puntaroin kannattaako vai ei...
Mies ymmärs mun kannan siinä kohtaa kun sanoin, että mahdollisesti tulevan jälkikasvun kannalta se tarjottu työ olis parempi, ihan työaikojen puolesta 7/8-15/16 tai "iltavuoro" 10-18, ei tarttis lapsia pitää yön yli päiväkodissa ja tällä alalla tämmöset työajat on kyllä harvassa, aina on vähintään se iltavuorokin...

Bumpy, toivotaan plussaa sinne siis lahjaksi :)

Tervetuloa joukkoon mukaan, sassa7

Mappis, toivottavasti viiva vahvistuu!

Boni, kyllä työ jutut pitää kummasti pään poissa pilvilinnoista, ei vaan kerkeä... Tosin sitten kun pysähtyy niin pompsahtaa oikein tunteet :D Mutta muiden plussat ei kyllä oo multa pois, mäkin oon todella onnellinen kaikkien kavereiden/serkkujen jälkikasvuista :)

Tervetuloa joukkoon myös, Nissukka

Sirppanainen, mä alkaisin kyllä testaamaan jo siinä kympin tienoilla, ettei mene ainakaan ohi :)

Tervetuloa mukaan vielä, Liilja

Uutta kiertoa kohti Valonkantaja, josko saatais pikkuhiljaa sitä plussa puhuria liikkeelle!

Ja vielä, mä täällä puntaroin, että jos vaihan nyt työpaikkaa niin josko skipataan mahdolliset seuraavat kaksi kiertoa välistä, että kerkeäisin ajaa ajokortin loppuun, työt kun siirtyisi toiselle paikkakunnalle niin neuvola käynneistä saattais tulla haastavia, ja syyskuulle olis ensin määräaikainen ja siitä sitten vakituinen.
Täällä testailtu dpo 7 lähtien negoja, kuvittelin jo näkeväni testeissä jotain, mutta ei niissä mitään oo :D Tänään aamulla oli niitä nättejä finnejäkin tullut naamariin, joten kyllä se täti viikonloppuna taitaa kurvata paikalle (jotenkin ei osaa olla ihan niin pettynyt, kun on kaikkea hässäkkää ympärillä..)

Ja ennen kaikkea ihana etttä ootte olemassa, mulle tuli niin paha mieli siitä, ettei kukaan oikein iloinnu tosta työtarjouksesta, mutta te olitte ihania ja positiivisia!

Santrana: Mä vielä hehkutan, mutta kuinka usein soitetaan työstä, jota et ole edes hakenut?! Ei ikinä! Ja nuo työajat olis ihan herkkua! Miksi ihmeessä muut eivät ole olleet innostuneita? Eniwei, sä oot haluttua kamaa ja ny sulla on kaikki avaimet kädessä! Kerran vielä ONNEA :flower: (oli ratkaisu mikä tahansa!)

Merope, emmä tiiä kaikki vaan siitä työmatkan pitenemisestä jaksaa sanoa, jos ollaan tarkkoja niin julkisilla kestää yhtä pitkään nykyiseen työpaikkaan kuin mahdollisesti tulevaan, tietysti jos ne nykyisessä paikassa haluaa pitää mut niin täytyyhän niille antaa mahdollisuus tarjota vakituista sopparia :D
Ja kun työllisyys tilanteet on mitä on, niin tosi vaikea uskoa että soitellaan hirveästi kellekään että tuukko töihin. Tiiän monta jotka on pitkään ettiny töitä löytämättä mitään, täytyy olla onnellinen, että osaa edes jotain tehä oikein kun tarjotaan yks kaks yllättäen :)

• Tykkää
Reactions: Merope

Yhteistyössä