Esikoinen vuodelle 2015

bumpy, olisi se plussa saanut sinnekin tulla :/

Mulla on vähän sellanen tunne, että kesken menee tämäkin, yöllä tullut tuhrua ja muutenkin on vaan sellanen olo, että ei kyllä uskalla yhtään iloita nyt, ettei tipu liian korkealta ja liian kovaa...

Voi bumpy! Tiedän niin ton tunteen! Täällä siis kp3 ja tulikin sitten kivasti liian lyhyt kierto ja liian vähän dpo.. Ihan kamalaa kun alkaa sanat jo loppumaan. Niin vain toivoo teille kaikille sitä plussaa! Täällä ryvin itsesäälissä yhden päivän ja sitten tehtiin miehen kanssa sotasuunnitelma parille kuukaudelle.

Santrana: Tosi ymmärrettävää, että pelkää. Mä ainakin pidän ihan kamalasti peukkuja, että kaikki menee hyvin vihdoinkin! Ainakin sen ansaitsisit! Koita olla stressaamatta (yeah, right) ja laita hurjasti tarrasukkia!

Voi harmi bumpy :( mutta mulla on kutina että nyt keväällä tärppää useammalla!! :)

En oo pariin päivään heittäny tänne mitään typeriä kysymyksiä nii korjataan tilanne; ootteko te makaillu seksin jälkeen jalat kohti kattoa? :D jos, niin kuinka kauan? Ja sit vielä toinen; te, joilla on/on ollut terot käytössä, onko käynyt koskaan niin että on ovulaatio kierron aikana mutta ei silti tule menkkoja?

En muista muuten kuka kyseli sopivaa tikutuksen aloituspäivää, mutta mä alotin kp9 ja sillo tuli jo haalea! Eli kannattaa olla kyllä ajoissa asialla!

Tsemppiä Santrana! Peukut on pystyssä, että kaikki menis hyvin.

bumpy harmi, että tuli pettymys. Eikun uutta matoa koukkuun!

sassa7 joskus koitin tota jalat kattoon, mutta luin kyllä myöhemmin, että sillä ei olis mitään merkitystä. Mut eihän siitä haittaakaan toisaalta oo... ;)

Mulla hyvä kaveri on just synnyttämässä, jännää! :)

Mää sitä ovistikuttelupäivää kyselin ainaki ;) huomenna aikaisintaan pitäs tulla testit ( tilasin mammaksi.fi:stä ), ja keskiviikkona on kp10 että jos sitä sitte jo tiistaina alottas mikäli tikut saapuu ajoissa :) aattelin varsten tehä raskaustestinki ni näkkee tuleeko noihin testeihin "turhia haamuja" :D

Bumby: kyllä 1 tabletti 10pv ajan.. Venyi samaan kuin sinulla eli nyt 10s päivä vikasta tabusta ja tänään tuli tummaa verta niukasti.. Saa siis päivittää Yk9 kp 1. Millainen annostus sinulla Bumby nyt on käytössä? Täytyy kysäistä minunkin että kuinka edetä.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta Minisport :/ ja pahoittelut myös bumbylle mikäli vuoto alkaa kunnolla!

Täällä kans vanha tuttu tuhruttelu tullut tänään kylään, joten eiköhän ne raskaushaaveet ollu tässä. Raskaustestinkin tein tänään ja pienenpienen haamulaisen onnistun sieltä bongaamaan, mutta tuhruttelusta päätellen mä en ole raskaana. Eiköhän ne menkat ala kunnolla viimeistään ylihuomenna! Pettymys on kyllä ihan hirmuinen, mutta kyllä mä sain siitä pienestä haamulaisesta (jos se edes oikeasti näkyi) niin paljon uutta tarmoa koko yrittämistouhuun.

Mutta mappis voihan olla että tuhru on nyt sit valekuukautiset. Mun nyt raskaanaolevalla työkaverilla tuli menkkojen aikaan vähän vuotoa, joka sit loppu ja viis päivää siitä vasta testas ekan kerran ja on edelleen raskaana :) toivon että siellä olis kyytiläinen sulla mukana!

Mä tajusin tänään että oon lihonu viime kesästä 3 kiloo! Edelleen normaali painoindeksissä pysyn mutta nyt on kyllä skarpattava! Niin turhia sokerilimuja ja muita pommeja mun nykyiseen ruokavalioon kuuluu että jos niitä sais vähennettyä isolla kädellä niin jaksais opiskellakin paremmin.

Vauva-ajatukset on nyt onneks pysyny vähän enemmän taka-alalla. Torstaina (kp 8) alotan sit tikuttaan ovista :) onneks alkuviikkokin on kiireinen.

Plussatuulia piinailijoille! Ja kärsivällisyyttä kierron aloittajille!

Muoks. Apua mitä tää mun kännykkä oli mun sanoja korjaillu ihan miten sattu :D yritin saada kaikki virheet korjattua.

Viimeksi muokattu:
Lumikko89, niin eihän tässä toivoa olla menetetty kokonaan niin kauan kun menkat eivät kunnolla ala ;) Voi kun meilläkin kävisi noin! Tää tuhruttelu on vaan niin tuttu juttu muista kierroista, että pelkään pahinta.

mappis toivotaan parasta!!!

Minisport heti seuraavassa terokierrossa tuplattiin annostus eli 2 teroa päivässä kp 15-24 ja ihan samaan aikaan molemmat tabut. Tällä annostuksella kierto on ollut sellasta 30-31 päivää.

Sassa olen myös kuullut ettei jalkojen ylös nostamisella ois vaikutusta mutta ei siitä nyt haittaakaan voi olla. itsellä on tapana seksin jälkeen jäädä makoilemaan hetkeksi ja nostelen siinä myös pyllyä ylöspäin.

Mappis täällä jännäillään puolestasi :)

Omastaki puolesta jänskättää, joka hetki toivoo ettei menkat ala (eilen olis pitäny mutta tiedä sitten kkm:m jälkeen) tänä aamuna ilahduin suunnattomasti nännikivusta :D säästän itseäni elää suuremmilta pettymyksiltä ja maltan olla testaamatta. Keskiviikko-torstai voisi olla testipäivä, koska vappu tulee ja haluan varmuuden olla juomatta mitään ;) maha nipisteli ja kipuili eilisen illan ja yön (aamunki) mutta ei ennen ole näin voimakkaana ollu menkkojen aikaan, menkat kun on aina "oireettomat" jännitääää!!!

Nyt täytyy kysyä vähän kokemuksia muilta... Mitenkäs teillä jotka syötte teroja, onko menkat olleet "erilaiset"? Kun otin vikan teron la-iltana ja nyt sitten huomasin vessassa, että ihan sellasta kirkasta verta tulee. Odotin, että ne olis alkaneet vasta aikasintaan parin päivän päästä ja sitten ihmetyttää myös se, että mitään tavallisia tuntemuksia ei ollut. Yleensä mulla kramppaa vatsa kyllä jo monta tuntia ennen ja sitten tulee tuhrua myös pitkään. Nyt ei mitään kramppeja eikä muutakaan mikä olis ennakoinut. No, oli miten oli niin hyvä näin, että sitten ensi viikolla pääsee metsästämään ovista, josko se löytäiskin paikalle.

Boni, itellä ainaki oli ekat "teromenkat" tosi erilaiset omista.. tai mikä nyt on "omat". Erilaiset kuin "ehkäsymenkat" ? :D suht niukat ja limaset. Mut en kauheesti välittänyt, kun olin vaan niin onnellinen, että tulee ees jotain sen n. 140 päivän menkattomuuden jälkeen :D

Boni
Mullakin alkaa kohta kuudes ja viimeinen Tero jakso. Ja kun näin jälkeenpäin miettii, menkat on olleet kyllä erilaiset. Ei kovia kipuja ja paljon paljon niukemmat.
Kolme eka kiertoa oli muistaakseni 28,28 ja 29. Sitten oli jo muistaakseni 36 (jolloin elättelin jo toiveita..) ja nyt viimeksi sen 31. Sitä ihmettelen miten kierron pituus alkoi taas kasvamaan?! Kai se kroppa hakeutuu itse omaan rytmiinsä..

Oma napaa:
Nyt tosiaan viimeinen Tero pätkä lähestyy. Ja myös lomareissu lähestyy. Ja just sopivasti taitaa ovis osua reissun ajaksi, ja tietysti olen siellä reissussa ilman miestä! :/
Täytyy varmaan jemmailla just ennen lähtöä viimeistet yritykset, ja toivoa jos se ovis oiskin aikaisemmin tässä kierrossa. Tikkuja en etes kaiva esille.

Eilen oli tosi outo olo, ja pakki meni myös ihan sekaisin. Liekkö sitten jotain vatsapöpöjä liikkeellä ja yrittävät minuunkin iskeä. Väsy oli myös kova, mutta uskon sen johtuvan aamuvuoroheräämisestä. Tietty toivon pilkahdus kävi, että josko sittenkin jotain, koska nuo edelliset menkat olivat taas aika oudot..mut Terojen piikkiin sen laitan.
Tänä aamuna, aamuna jolloin oisin saanut nukkua niin pitkään kun haluan, heräsin sitten jo ennen kuutta!! No tulimpa sitten tänne purkamaan tuntojani.
By the way..viikonloppuna taas kuulin uudesta työkaverin odotuksesta! Mä en kestä!! Ja sitten eilen, kun ystävä piipahti töissä tyttärensä kanssa, tuli siihen kaikki muiden osastojen rouvat sitä ihailemaan, niin eiköhän taas joku taputtele muakin olkapäälle, että "Eikö sun tee yhtään mieli hankkia tuommosta..?"
Ei niitä noin vain hankita, voi ku ne ymmärtäis miltä tuollainen sanallinen sohiminen tuntuu. Se sattuu ja kovaa, niin kovaa, että nyt tätä kirjoittaessa alkaa taas kyyneleet valua..

Mutta aurinkoista kevättä kaikille!

onnenpisara
Alavatsaa turvottaa tiukasti ihan aamuin illoin - ennätin olla jo iloinen vähäisestä kiinteytymisestä, mutta nämä loppukierrot pilaa aina tunnelman... Olin jo aika toiveikas raskautumisen suhteen, mutta nyt on taas naama värkkiin ilmestynyt lisää finnejä (kuten edeltävässä kierrossa ennen menkkoja) joten eiköhän se tuskailu lopu ensi kuun 10 päivän tienoilla kunhan uusi kierto alkaa.. Eihän tätä ookkaan enää jäljellä kuin kymmenkunta päivää..

Omasta parisuhteesta pitää sanoa kyllä, että mies on kyllä ottanut nyt ihan uuden suunnan selvästi. Hän puhui uudelleen naimisiin menosta ja kaikesta asiaan liittyvästä. Ohhoh! Isoja juttuja.. En kyllä toisaalta ymmärrä miksi me ollaan edelleen "vain kihloissa", kun ollaan näin oltu jo neljä vuotta..

Minulta anoppi kysyi ihan suoraan viimeksi käydessä, joko oon tehnyt raskaustestin. Tuli vähän puun takaa. :D Tuumasin että eipä niitä testejä voi kesken kierron tehdä. :D

Miisa-80, tuo on juuri todella inhottavaa, että kysellään lapsen saamisesta.. Eikö ihmiset oikeasti osaa ajatella?? Multa kyseltiin, vitsailun varjolla, työpaikalla lapsen saamisesta ihan jatkuvasti, kunnes minulle tuli keskenmeno, kun olin töissä. Eivät ole kyselleet enää, kumma kyllä. Mutta mies ei halunnut kertoa äidilleen lapsen hankkimisesta tai keskenmenosta, niin anoppi muistaa ihan vissisti joka kerta kysellä, että milloinkas meille tulee pienokaisia.. Ja se todellakin sattuu ja suututtaa.

Onnenpisara, hyvä kuulla, että miehesi muutti käytöstään! Samaa muutostuulta tilaisin tänne, kiitos! =)

Ja pahoittelut Mappis_88 uuteen kiertoon joutumisesta. Aina se on yhtä suuri pettymys, mutta eihän se auta kuin uudestaan yrittää.

Omaa napaa, kuten aina.. Mulla on ihan hirveä vimma päästä taas yrittämään! Tai siis pelkään kyllä edelleenkin raskautumista ennen sitä kesä-heinäkuuta, mutta silti. Tässä kierrossa ei ole edes mahdollista, että olisin raskaaksi tullut, mutta eipähän se estä haaveilemasta, ei. Vielä pitäisi ainakin ensi kuu jaksaa odottaa, kunhan nyt vain muistan tarkistaa lääkäriltä sen vihreällä valolla merkityn kuukauden, niin mahdollisesti jo kesäkuussa sais jo yrittää! En kyllä vaan yhtään tiedä, miten pahaksi tämä kuumeilu sitä ennen yltyy.. :D

Mä olen muuten ihan ekasta yrityskerrasta ollut ihan täysin toivoton toivomisen kanssa. :D Siis mä tein kymmeniä testejä ennen kuukautisia JA kuukautisten jälkeen, koska luin typeryyksissäni netistä juttuja naisista, jolla on raskaudesta huolimatta tullut menkat. Olin sit aina ihan satavarma, että mä olen yksi näistä naisista ja niinhän se selvis, että mä olen! Mulla oli joulu-tammikuun taitteessa tuhrutteluvuotoa 6 päivää, ja olin kuitenkin raskaana vielä 3 viikkoa tuon jälkeen. Eli tämä ei tiedä hyvää kuumeilulle... Mutta testifirmoille tietää äärimmäisen hyviä aikoja! :D

No jaa, tarttis varmaan tehdä tällekin päivälle jotain. Aurinkoista päivää kaikille!

Joo no onpahan ainakin syy ottaa huomenna skumppaa, ihan näin uuden alkaneen kierron kunniaksi :)

Mun veljen vaimo tuli kans pari viikkoa sitten mun kummitytön ristiäisissä taputtelemaan mun mahaa ja sanoi, että "tasan 9 kk häistä eikä mitään vielä näy". Hänen tyttärensä eli mun veljentyttö on paksuna ja seisoi siinä vieressä, niin en muuta osannut todeta siinä tilanteessa kuin että onneksi muut hoitaa tän sikiämisen mun puolesta. Eiväthän ihmiset varmasti pahaa tarkoita eivätkä he voi tietää mikä on todellinen tilanne, mutta itse on kyllä oppinut varomaan sanomasta tuollaisia kommentteja!

SinSin, mäkin toivoin että mä olisin ollut yksi näistä naisista ja eilen illalla käytin todella paljon aikaa siihen että selvitin kuinka yleistä tällainen on, että tuhruttelusta huolimatta olisi raskaana. Nyt oon kuitenkin heittänyt raskaustoiveet hukkaan, vaikkei tuo vuoto vielä mitenkään erityisen runsasta ole. Raskaustuntemukset on kuitenkin hävinneet turvotusta ja närästystä lukuunottamatta!

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki esikoista kaipailevat, minä huutelen täältä taas! :)

Ihan tähän alkuun, mulle saa päivittää kp ??/28-31. Söin torstaina viimeisen terolutin, joten uuden kierron pitäisi alkaa ihan parin seuraavan päivän aikana.

Kävin tänään taas naistenlääkäriä tapaamassa, tästä seuraavasta kierrosta joka alkaa ihan pian, mulla lähteekin sitten melkoiset määrät lääkkeitä vahvistamaan ovulaatiota ja auttamaan raskautumisessa. Mä oon NIIIN ONNELLINEN!!! Toivottavasti näistä nyt viimein olisi apua! Terolut + Clomifen + Foolihappo + Metformiini. Jokaisessa kierrossa tehdään ovulaation tietämillä folliultra. Näillä mennään seuraavat 4kk, ja jos en siinä ajassa raskaudu, niin sitten edetään jatkotutkimuksiin.

Olen aivan innoissani, ja jännittyneenä odotan jo tulevaa kiertoa. Samalla pelkään tätä omaa intoani, ettei vain tulisi pettymyksiä.. Oikein paljon plussatuulia tänne kaikille, tulen ilmoittelemaan tänne kun tämä seuraava kierto lähtee käyntiin, toivottavasti jo parin päivän sisällä! :)

Nuista uteluista kommentoin: Meidän lähipiirissä ollaan tosi hienotunteisia asiasta, eivät kysele että milloin meille tulee tai muutakaan. Tosin en kyllä pidä pahana vaikka joku kyseleekin, luonnollistahan se on kun iso osa ihmisistä lapsia toivoo. Olen muutamalle kaverille kertonut ja omasta puolesta voisin kertoa vieläkin avoimemmin mutta mies haluaa pitää asiasta pienempää suuta. Esim haluaisin kertoa yhdelle kaverille, joka on avoimesti kertonut lapsettomuudestaan (tällä hetkellä lapsia on). Tosin kaverin mies on läheinen mun miehelle niin sovittiin että en vielä puhu. Kyllä tuntuu epäreilulta ajatus että meillä voisi yrittämisen puolesta olla pieni vauva. :/

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 29.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus

NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini25/28-29X
Boni292/??312/2013pco
bumpy292/31141/20131 Ku, mfo
diadora253/29-3114
hopess2235/286/2013
Iiida2230/18-4269/2013
ilokilo2929/2715
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2873/24-4859/2013mfo
Liilja2032/3214/2014X
Lumikko89247/23-3032/2014