Esikoinen vuodelle 2015

sassa7 laitatkos noita listatietojas :)

Mappis toivotaan että negasta huolimatta se eka haamu oli oikeassa ja olet raskaana. Kivaa reissua! :)

Tervetuloa Nissukka ja Liilja!! Ja pahoittelut Nissukka keskenmenosta! :flower:

Boni mä odotan ohjaajan kommentteja lopputyöstä ja valmistumisen jälkeen varmaan hetken aikaa työttömänä, joten ei oo muuta ku aikaa velloa vauva-ajatuksissa. Ei hyvä! :D

Sirppanainen kyllä ne kannattaa ajoissa alottaa ne testailut ainakin nyt kun ekaa kertaa tikuttelet. Jos ovis tulee sit suht samaan aikaan joka kierrossa niin voit varmaan vähentää tikuttelua.

Valonkantaja ikävää että täti saapui taas. Ens kierrossa sitten ;)

Santrana onnea työpaikasta! Kyllä vakityö on aina ihan eri asia kuin määräaikaiset!! Ja joutuuhan tosi moni nykyään ajamaan pitkiä työmatkoja! Ei näillä työmarkkinoilla parane nirsoilla. Mullakin pari kaveria jotka tekee tosi pitkää työmatkaa päivittäin. Kyllä siihen tottuu :)

ON: No eihän mulla sit ollu plussatestiä annettavaks miehelle. Sai tyytyä muihin lahjoihin :( Ihan tyylipuhdas nega, ei mitään hailuraakaan toisen viivan kohdalla vaikka kuin käänteli ja väänteli ja koitti kutsua henkiä apuun... Ei tullu edes viivanpaikkaa, jota olisin päässyt tuijottelemaan ja analysoimaan kuumeisesti. Luulen, että jos oisin raskaana niin jotain näkyis jo, mut ainahan voi toivoa että liian aikanen testaus vaan kyseessä. Tein apteekin Apteq-testin. Alkuviikosta vaivannut väsy ja närästys on nekin väistymässä joten tuskin mitään raskausoireita. Edelleen on välillä hirveän kuuma ja sit minuutin päästä hytisen kylmästä. Ja nännit on tosi arat. Kroppa tuntuu oudon kuumalta ihan päältäkin jos laittaa köden vaikka rinnalle tai pohkeelle... outoa! Mutta yritän myös muistuttaa itseäni siitä, että oon nyt tässä kierrossa vetänyt kahtaa eri hormonilääkettä joten onko ihme jos vähän kuumat/kylmät aallot pukkaa jne.
Ens ma tai ti pitäis kuukautisten tulla, joten niitä odotellessa. Se tässä on positiivista, että jos menskut tulee ajallaan niin ainakaan ei oo ollu tuhruvuotoa niin kuin viime kierrossa.
Kyllä silti alkaa nyt usko vähän loppua :ashamed:

muoks: taisin hätäillä sanoessani, että närästys on menossa ohi... *röyh*

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 25.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus

NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini21/28-29X
bumpy2928/31131/20131 Ku, mfo
diadora2533/29-3113
hopess2231/286/2013
Iiida2226/18-4269/2013
ilokilo2925/2715
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2869/24-4859/2013mfo
Jofa3046/2913/2014
Liilja2028/3214/2014X
Lumikko89243/23-3032/2014
Mappis_882529/28108/2013
Merope2928/28-3188/2013kilppari
MiiSa-80347/28-35148/2012
Mingala2446/3214/2014
Minisport2732/3388/2013pco
MooiMama2517/3305/2014X
Nissukka2531/3323/20141 km, kilppari
Nosugar2518/30-3114/2014
Onnenpisara2316/31-385/20131 km
Oodikas3614/2887/2013
piretti2215/371710/2012X1 km
puutarhassa2114/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana2626/23-3010/20132 km
sassa72513/24-2618/2013
~SeaWind~20?/?14/2014
Sirppanainen245/30612/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai3314/2714/2014X
Tikru-783625/29-3223/2014
vauvatoiveilija2238/22-32210/20131 tm
valonkantaja231/27-3432/2014X1 km

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Boni
Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Viimeksi muokattu:
bumpy, no voihan harmi! Olisi se plussa kyllä sinne saanut luvan tulla. :/
eipä se plussa tännekään ole löytänyt dpo 10 ja kyllä se tänään aamullakin oli tyylipuhdas nega, mutta ei mulla mitään menkka olojakaan kyllä vielä oo o_0
Mä en noilla apteq testeillä saanut kuin ihan haaaaamujen haamun, kun muilla testeillä tuli jo positiivista kun joulukuussa plussasin JA digi antoi silloin kuitenkin jo raskaana 2-3.

kiitti Santrana, ehkä toivoa siis on ;) Pitää parin päivän päästä kokeilla onestepillä, niitä on myös kaapissa. Mulla on pari kertaa ollut kyllä sellasta menkkamaista juilimista, joten eiköhän se täti sieltä saavu taas. Voisiko joku nyt vetästä jonkun sadetanssin millä se pysyis poissa :D

Oonkos mä ainut joka ei kertakaikkiaan uskalla testailla vielä tässä vaiheessa... Oikeastaan pelottaa, vaikka toisalta sen plussan haluais saada! Voi olla, että jos ei nyt oo tärpännyt niin vaivihkaa siirrytään tjottailusta ihan yrittämiseen, vaikka miehen kanssa molemmat uskotellaan tosillemme, että eihän meillä mikään kiire.... ;)

Bumpy suosittelen kokeilemaan muutakin testiä jos ei täti yllätä, vetäsisin nyt oikein komeat tanssit, mut duunikaverit saattais kattoo kieroon :D

Liilja, en mää muuten testailis, mut mä haluan vaan kovasti tietää kuinka aikasin se plussa on mahdollista saada jos sellanen tyyppi siunautuu matkaan :)

onnenpisara
Tulin tänne vain toteamaan, että myrskyisästä pääsiäisestä huolimatta minulla on nyt ensi kertaa sellainen tunne jotta nyt on saattanut oikeesti osua ajankohta oikeaksi. Vaikka pistin jo koko lapsiajatuksen ihan taka-alalle niin nyt alkaa jännittämään! Vatsaa on juilinut monta päivää, eilen oli rinnat niin arat ettei kestänyt isännän kosketusta.. Vaan onneksi ne nämä elämää suuremmat asiat puhumalla selviää ja toivottavasti tälläisena jatkuu ja ehkä se rakkauden hedelmäkin sieltä tulis. ;)

Olis kiva kuulla näintä kilppariongelmaisilta miten on onnistanut? Mulla meni eka raskaus kesken ja epäiltiin että vajaatoiminta isossa osassa. Psykiatrisella puolella yritettiin estään tk:n päätöstä aloittaa lääkitys koska viiterajoissa... vaan nyt lääkkeen aloitettua olo on kuin uudella ihmisellä, jaksaa mennä ja touhuta jne. Miten paljon vajaatoiminta edes vaikuttaa raskautumiseen? Jänniä päiviä odotan joten kaikki info tulee tarpeen :)

Tervetuloa uusille!! :)

Mitä?! Eikö meidän ketjuun tullu vieläkään plussaa? Luulis että näillä meidän "raskausoireilla" nyt muutama saisi jo plussan :D

Ostin jo valmiiks ovistikut ens viikkoa varten :) viikonloppuna silloin mennään mökille miehen porukoiden kans joten jotenkin mun siä täytyy salassa puuceessä pissatikkuilua harrastaa :D saas nähdä kuin onnistuu

Onnenpisara hyvä, että näyttää valoisammalta! Peukut pystyssä plussalle! :)

Nissukka hienoa, että olo on kohentunut lääkityksellä! mulla ei siis kilppariongelmia tietääkseni ole, mutta yhdellä ystävälläni on. Hän ihmetteli toista vuotta miksi koko ajan väsyttää, mitään ei jaksais ja oli koko ajan kipeänä. Lisäks me kaveritkin kiinnitettiin huomiota äkilliseen painonnousuun. Sitten kun tajuttiin mistä on kyse ja sai lääkityksen, niin elämä muuttui. Hänellä oli taas energiaa harrastuksiin ja paino laski ihan itsestään kymmenisen kiloa. Kyllä sillä kilpparilla niin suuria vaikutuksia vaan voi olla, että mun mielestä lääkitys on paikallaan jos vähänkin arvot heittää. Ymmärtääkseni kilppari voi tosiaan vaikeuttaa raskautumista, mutta luulis että lääkitys auttais siihenkin.

Täällä tuntuu nyt siltä, että yhtä paljon on raskausoireita kun toisaalta oireita menskujen alkamisesta... Vähän sellasta menkkamaista juilintaa, mutta edelleen närästelee ja vatsa on ihan kovana. Yleensä mulla maha menee ennemminkin löysälle helposti. Toisaalta aloitin vähän niinku "puhdistuskuurin" neljä päivää sitten enkä syö nyt yhtään hiilareita muutamaan viikkoon. Auttaa kuulemma monirakkulaisuuteen, samoin kun painonpudotus yleisestikkin. Eli pieni elämäntaparemontti kokeilussa :D Lisäks on vähän huonoa oloa ja öklötystä ollut ilmassa, mut sekin voi tietty johtua ruokavalion muutoksesta. Ärsyttävin oire on peppukipu!! Siis tuntuu kun peräsuolta sattuis/vihlois, yöks! Sillon ku mulla puhkes kysta tuolla muniksissa niin se kipu heijasteli nimenomaan tonne takapuoleen, joten vähän pelottaa et toi clomikuuri on saanut aikaan kystan tai useampia :( Mietityttää muutenkin kun ollu paljon kipuja munasarjoissa tässä kierrossa, että uskallanko seuraavaankin kiertoon ottaa clomit käyttöön.

onnenpisara
bumpy Täällä myös samanlaista olotilaa.. eli ikään kuin närästäisi mutta en tunne kipua tai pahaa makua suussa, oikeastaan vaan puklauttelen. Samalla tavalla niin kuin viime kierrossa noin viikkoa ennen menkkoja.. Mutta nythän pitäisi menkkojen alkuun olla vielä pari viikkoa?! Olen huomannut muutenkin että km jälkeen minusta on tullut todella herkkä kaikelle. Mielialat vaihtelee kierrossa melko paljon, mutta myös kroppa reagoi todella voimakkaasti. Mies sanookin välillä että mikä vaivaa, mut mitä sanon kun en itsekään tiedä aina?! :ashamed:

Viime kierron perusteella laskeskeltiin vielä ennen sotajalalle astumista, että pääsiäisen aikoihin pitäisi olla hetket käsillä. Ja aika varmaksi minun oireilut viittasivat ovuloimiseen. En tikuttanut vaikka mies kaiken hässäkän keskellä sitä pyysikin, että varmistaisin. Mutta kyllä ne kaikki reppäisykivut, vihlonnat ja jomotukset ja limojen loppumiset vittaisi nyt siihen että hetki on mennyt.. Lisäksi kaikista oudointa oli se että vaikka kuinka yritin järkeillä asioita ja jarrutellakin vähän lapsen hankintaa niin puhumisen ja asioiden selvittelyn lomassa mieli teki niin paljon, että eipä siinä oikein muu auttanut kuin tyydyttää omat (ja toisen) tarpeet. En muista ihan äsken mielihalujen olleen noin voimakkaita, mutta eivätkös riidatkin puhdista ilmaa...? Eihän tässä tarvitse kuin pari viikkoa piinailla. Tosin tänä aamuna jo heräsin ihan karseeseen vessahätään. :D

Kotoa löytyisi ainakin yksi erittäin herkkä r-testei ja yksi pregcheckki. Tässä jo valmiiksi pähkäilin uhraanko tuon erittäin herkän jo ennen menkkojen oletettua alkupäivää joka on siis tuolla ensi kuun 10-11 päivä tienoilla. Senhän pitäisi näyttää raskaus aika herkästi, kun oli jotain 10mIU/ml? Olisko järkeä esim. kokeilla jo muutamia päiviä ennen? Kun toiset ovat nähtävästi jo plussailleet ihan 10-12 dpo..? Ovulaatiotestejä olisi kyllä mutta ei kai niihin voi sillä tavalla luottaa mitä varsinaiseen r-testiin, vaikka toisilla nekin näyttävät raskautta?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mappis tulehan kertomaan mikä tilanne, kun kotiudut.

ON: Nega testattu. 8s päivä viimeisestä terosta, eikä vuotoa vielä näy. Pyh.

Meillä töihin palasi yksi työntekijä n. 2kk sitten äitiyslomalta. Noin nelisen viikkoa sitten oltiin samassa työtehtävässä ja hän ihmetteli, miten on niin huono olo. Minä sanoin että olet varmaan raskaana. Tämä työkaveri, vannoi ja vakuutti että "EI, EN varmana ole, kyllä meidän lapsiluku nyt on täynnä." Piti alunperin tullakin vain 1 lapsi heille, mutta nyt jo kaksi. No eiköhän eilen sitten ilmoittanut, että "joo kyllä tässä raskaana ollaan.. Oli lievä yllätys itsellekin..." ja hän on siis jo 13vk raskaana, eli oli töihin palatessaan jo pullat uunissa! HEI HALOO ei voi olla kolmikymppiselle 2 lapsen äidille yllätys, että jos ei käytä ehkäisyä voi tulla raskaaksi..

Tämä taas tällainen "miks muut, mutta en minä" vuodatus :D

Viimeksi muokattu:
bumpy, mä kokeilin viime keväänä ruokaremonttia ja se toimi, kun hiilarit leikattiin minimiin ja miehellä helpotti vatsaongelmat, kun ei syöty leipää, lomalla siitä lipsuttiin ja tässä sitä vielä ollaan, hups... paino nous 5 kiloa heti kun alkoi lipsumaan, onneksi ei siitä oo enempää noussu :)

onnenpisara Meillä riidellään kerran vuodessa kunnolla, kun oon muuttamassa äitille tai mummille tai ihan minne vaan, kunhan ei tarvi olla kotona. Kyllä se riitely puhdistaa ilmaa, tokihan niiltä riidoilta välttyis jos vaan puhuis aina kun alkaa hiertää, mut jotenkin se on niin vaikeaa...

Minisport Muakin välillä ihmetyttää miten aikuisille ihmisille muka voi tulla yllätyksenä, että tulee raskaaks jos ei käytä ehkäisyä, on taidettu hypätä parin bilsan tunnin yli :D tai terveystiedon taitaitai...

Tilasin jo cb digejä briteistä, josko ne ens viikolla jo saapuis, sais sitten ekan digin kanssa varmistella, ellei tuo mies halua tuhalata ihan apteekkiin :) Siihen asti testailen noilla liuskoilla, että varmasti vahvistuu viiva :)

Mä hätäilin ja testasin jo tänään. Ihan selvä nega. :D Oon kieltäny iteltäni testailun, mutta tänään oli ihan pakko. Alavatsa on ollu pari päivää kipeänä, ihan ihmeellisiä tuntemuksia. Ehkä tää on tätin vierailua edeltävää juilintaa. Plussatuuli Santranalle ja kaikille muillekin. :)

• Tykkää
Reactions: Santrana
Minisport syötkö yhden teron päivässä? Mulla se eka kierto terojen kanssa oli 1 / pv eikä oikein toiminu. Kuukautiset tui vasta 10 päivää vimpan teron jälkeen. Sit ku nostettiin annostusta ni auttoi. Toivotaan että täti pian tulee, jos raskaudesta ei siis kuitenkaan ole kyse.

Santrana kyllä siellä selvä haamu näkyy!! :) Tsemppiä että vahvistuu!!

diadora pahoittelut :( Tälläkin menkkamaista juilintaa sen verran että eiköhän täti pian saavu. Meilläkin seuraavaksi jo yk 14 enkä oo vielä edes saanu lähetettä tutkimuksiin. *huokaus*

• Tykkää
Reactions: Santrana
bumpy Mulla myös elämäntaparemontti menossa ja toivottavasti sillä olis hyvä vaikutus myös monirakkulaisuuteen. Ja tunnistan muuten myös ton sun mainitseman kivun vaikkei clomeja ookaan! Se on ihan kamalaa, kun sattuu sinne... Löysin kyllä netistä jutun, jonka mukaan mun tapauksessa olis varmaankin kyse semmosesta kuin proktalgia fugax. Ainakin ne oireet täsmää tosi hyvin.

ON tänään onneks vika tero ja sit odottelemaan, että loppuu tää reilusti n. 120 päivän putki!

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 27.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus

NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini23/28-29X
bumpy2930/31131/20131 Ku, mfo
diadora253/29-3114
hopess2233/286/2013
Iiida2228/18-4269/2013
ilokilo2927/2715
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2871/24-4859/2013mfo
Jofa3048/2913/2014
Liilja2030/3214/2014X
Lumikko89245/23-3032/2014
Mappis_882531/28108/2013
Merope293/28-3198/2013kilppari
MiiSa-80349/28-35148/2012
Mingala2448/3214/2014
Minisport2734/3388/2013pco
MooiMama2519/3305/2014X
Nissukka2533/3323/20141 km, kilppari
Nosugar2520/30-3114/2014
Onnenpisara2318/31-385/20131 km
Oodikas3616/2887/2013
piretti2217/371710/2012X1 km
puutarhassa2116/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana2628/23-3010/20132 km
sassa72515/24-2618/2013
~SeaWind~20?/?14/2014
Sirppanainen247/30612/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai3316/2714/2014X
Tikru-783627/29-3223/2014
vauvatoiveilija223/22-37310/20131 tm
valonkantaja231/27-3432/2014X1 km

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Boni
Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Viimeksi muokattu:
Boni juu saattaispas toi sama vaiva olla mullakin. Huomaan varsinkin helteillä että siellä "syvyyksissä" ikäänkuin tuikkii, sellasia pikku kramppeja. Koskaan ei mitään hirveän kovia tai tuskallisia, mutta inhoja silti. Kannattais tietty ehkä käydä näyttämässä lekurille ja sulkea muut mahdollisuudet pois.

Musta tuntuu, että ollaan muutama tyyppi listalta kyllä hukattu, kun ei ole kuulunut aikoihin. Peräänkuulutan nyt ainakin: Jofa, Mingala ja Iituli86! Puterista en myöskään muista kuulleeni hetkeen. Oletteko vielä mukana ketjussa? Seuraavassa päivityksessä poistan roikkumaan jääneitä nimiä. Laitetaan sitten uudestaan listalle jos palaa myöhemmin :)

ON: eipä se testi positiiviseksi muutu vaikka kuinka toivoisin. :'( Lisäksi tänään tullut jo pientä vuotoa, eli taitaa joko tänään tai viimeistään huomenna alkaa kuukautiset. Alan kyllä väsymään koko touhuun... Nyt on semmonen fuck everything -fiilis... tekis mieli kömpiä peiton alle ja jäädä sinne :headwall:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä