Esikoinen vuodelle 2015

Kiitos bumby listasta, tuo taustapykälä näyttää hyvältä! :)
Ja tervetuloa tietty uusille ja ja ja... plussatuulia piinaajille!! :flower:

Niin! Lumikko89 kuulostaa kivalta miten oot ajatellut kertoa uutiset :D
Noita on tosi kiva spekuloida, et miten sen kertois ja milloin ja mitkähän ois mahdollisesti reaktiot jne. Mä toivoisin, et saisin yllätettyä vanhempien reaktion videokameralle ihan jossain arkisessa hommassa, niin tulis varmaan kaikkein yllättyneimmät ja spontaanit reaktiot :D Ja mäkään en kauheesti miehelle kerro, muutakuin mitä hän itse sitten kyselee aiheesta.

Alkoholia juon jos tarjoillaan tai jotain pippaloita on ollut eli ihan normaalisti olen koittanut elellä, vaikka sitten loppukuusta olen ollut varovaisemmin ja testaillut varman päälle ennen juhlia, jos on siis juhlat samalla viikolla kuin menkkojen oletettu alkamisaika :)

Ootteko muuten nähnyt raskauteen/lapsiin liittyviä unia?
Ennen mun km raskautta näin unta, että mieheni kävi hakemassa meille pilvenreunalta tyttövauvan. Nyt näin vähän aikaa sitten unta, että kuollut vaarini toi minulle poikavauvan :D Noista tullut niin hyvä fiilis, niin toivoisin näkeväni enemmänkin tuommoisia lapsiunia :heart:

Mäkin oon nähny niin monia vauvaunia jo :) viime kertanen oli kaikkein oudoin :D

Siinä tapasin mun ystävän joka ei ikinä halu lapsia (tai ainakin tällä hetkellä niin väittää) kaupungilla ja sillä oli iso maha. Mun ihmettelyihin se sano että Joo se synnytti jo ja tyttö tuli mutta et istukka jäi vielä mahaan niin siks on viä niin iso. Sen lapsen isä oli mun veli ja kun se mun veli ei siinä unessa halunnu sitä lasta tunnustaa niin mä vaadin ja jostain kumman syystä sain tytön huoltajuuden :D ja pätin tytölle nimenkin: adalmiina. Mitä ihmettä!! En oo ennen kuullukkaan tollasesta nimestä, enkä tota haluis antaa etunimeks. (anteeks jos jonkun nimi tääll on adalmiina :D )

Mulle voi päivittää lisätietoihin MFO (multifollikulaarinen ovario, käsittääkseni lievempi kuin pco). En saa punaiseksi tuota, sori! Mut loistojuttu tuo lisäpykälä, tuota oon kaivannutkin! Kaivoin aamulla raskaustestin kaapista kun nyt joku kp65 tms mut en jaksanutkaan tehdä sitä kun tiiän et tn on niin olematon ja mulle kierron venyminen omiin sfääreihinsä ei oo tavatonta. La oli ihan sellanen olo et ois voinu menkat alkaa ja yöksi laitoin siteen mut ei. Höh. Tahtois jo yrittämään. :( Mietin et pitäiskö pyytää jostain lisähormonia, jolla saisin nyt menkat tulemaan. Ärsyttää kun lähipiirissä on lääkäreitä, joilta muuten vois pyytää reseptejä vaikka mihin, mut tähän tilanteeseen en halua tuttuja käyttää. Jos on yksityisellä asiakkaana niin voiko ne antaa puhelinreseptejä? Onko jollain kokemusta? Vai miten saisin sen helpoiten? Ehkä ilman vastaanottokäyntiä?
Täällä on nyt ollu keskustelua vaikka mistä enkä kaikkea ees muista mut noita vauvaunia oli täälläkin kaikenkirjavia aktiivisempien yrityskiertojen aikaan.
Nyt naiset hyvät, 10 sivua tekstiä takana eikä ainuttakaan (?) plussaa! Hophop piinailijat! Ei tänne tultu juoruamaan vaan saamaan vauvoja aluilleen! ;) (älkää ottako loukkauksena, tiiän et jokainen yrittää sillä saralla parhaansa :) )

Mä täällä pelkään jokaista vessakäyntiä et koska ne hanat aukeaa. Aamulla jäi paperiin vähän rusehtavaa limaa. Kyllähän tässä pieni mahdollisuus olis että se verilima eilen oli kiinnittymisvuotoo. Mittasin lämmöt heti kun nousin sängystä, mutta oli melkeinpä alilämpöö :/
Ei oo menkkamainen olokaan. Tänään dpo 11.

Lumikko89 Tsemppiä odotteluun, koita rentoutua ja olla jännittämättä (mahdotonta, tiedän). :) Tee jotain mukavia juttuja: ulkoile, mene leffaan tai kyläilemään. Olis varmasti hyvä, että aika vaan liitäis ohi tuossa epävarmassa tilanteessa. Toivotaan parasta ja pidetään sormet ja jalat ristissä. :)

Mitkäs on bumpyn fiilikset? :) Vieläkö nipistelee vatsaa?

Täällä ei ole minkäänlaisia raskausoireiden häivähdyksiäkään. Ei ole toiveet enää korkealla tämän kierron suhteen!

Heippa pitkästä aikaa! Oon käynyt kyllä lueskelemassa täällä teidän juttuja päivittäin, mutta en oo saanu aikaseks kommentoitua.

Täällä eletään piinapäiviä, sillä tänään on kp 25/27-28.. Minkäänlaisia oireita mulla ei oo eikä toiveet muutenkaan oo kovin korkealla :) lisäks mua ihmetyttää kun viime viikolla tuli monena päivänä hyvin samantyyppistä vuotoa kuin oviksen aikoihin.. Olin kuitenkin bongaavani oviksen kp 14-15, mutta satavarma en siitä oo kun mulla ei ollu ovistestejä. Ois ollu kans ihan mielenkiintoista testata viime viikolla, et mitä o-testit olis näyttäny. No katsellaan mitä tapahtuu! :)

Ja mun ja miehen historiasta sen verran, että yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja viime kesänä mentiin naimisiin. :)

Plussatuulia hirmuisesti kaikille! :)

intopiukka Mulla on menossa kp108 ja kun kävin yleislääkärillä flunssan takia viikko sitten, niin pyysin samalla Teroluteja, jotta vaan saisin ne menkat tulemaan. Hän kirjoitti 14pv reseptin, josta vielä siis jokunen päivä jäljellä. Pari viikoa aiemmin gynekologin tarkastuksessa (jossa se pco taas todettiin) oltiin sitä mieltä, että odotellaan vain vaikka kierto venyisi kuinka pitkäksi... Eli jos sulla on mahdollisuus mennä esim. Työterveyslääkärille tai sit vaan terveyskeskukseen, niin suosittelen.

Muuta höpötystä sen verran, että luin tosi innostavan jutun yhdestä blogista, jossa puhuttiin liikunnasta ja ruokavaliosta ja kaiken tasapainosta sekä siitä hyvästä olosta eikä laihduttamisesta ja rääkistä. Nyt kun aurinko paistaa on taas jotenkin motivoitunut olo liikkua ja paljon ja syödä järkevästi (pääsiäisenä tuli syötyä aivan liikaa, jatkuva ähky). Olen tosiaan normaalipainoinen, mutta siellä normaalin ylärajoilla eli 10kg voisi hyvin tiputtaa ja silti olisin normaalipainoinen. Enemmän nyt ehkä kuitenkin kiinnostaisi saada löysiä pois ja päästä vatsan turvotuksesta ja ilmavaivoista, joita nykyinen ruokailutyyli taitaa aiheuttaa... Oletteko muuten ikinä miettineet onko lihavuus pco:n oire vai pco lihavuuden oire? Kun ainahan puhutaan, että pco aiheuttaa keskivartalolihavuutta, mutta sitten kuitenkin myös todetaan, että jo parin kilon pudotus voi vähentää monirakkulaisuutta. Itse huomasin ainakin selvästi eron vatsan seudulla, kun oli mennyt 1,5-2kk pilleireiden lopettamisesta. Paino oli sama, mutta vatsaan tullut löysää lisää selvästi... No, ei muuta kuin itseään niskasta kiinni ja suunnittelemaan hyviä välipaloja töihin. Eilen 30km pyöräilyä ihanassa säässä ja tänään salille. Ihanaa, kun on kerrankin näin paljon vapaata ja sääkin suosii! :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Tervetuloa Sirppanainen!! :flower:

Valonkantaja ja lumikko jännään täällä teidän puolesta :) lumikko toivo ei ole menetetty niin kauan kun täti ei ole ilmestynyt!

Intopiukka minulla taitaa olla tuo sama juttu kuin sinulla. En ole tuota lyhennettä MFO kuullut mutta gyne viimeksi sanoi että minulla on ennemminkin multi- kuin polykystiset munasarjat ja puhui jotain että pco:maiset mutta lievempää. Monia on termejä, koita niissä nyt pysyä perässä sit...

tsemppiä piinapäiviin Mappis_88 ja kaikki muutkin piinailevat!

ilokilo vielä nipistelee välillä mutta ei mitään suurempia fiiliksiä, ja mulla on näiden viimeisten (hormoniavusteisten) kiertojen aikana nippaillu ja pistelly vähän miten sattuu niin en siitä vielä intoile.

omanapaa muutenkin: Täällä oli villi yö... meillä asui joku ärsyttävä nuoripari täällä meidän kämppiksenä, meidän parvekkeelle leijaili joku ihme rantapallo joka pysyi itsekseen ilmassa ja hunnutetut naiset yritti käännyttää mua muslimiks ja itkivät hirveästi ku en suostunut. Kuin niin levotonta :LOL: eli tällä kertaa ei vauvaunia mutta on niitäkin joskus tullu nähtyä. piretti meillä mies näki kerran unta että olin raskaana ja se vauva oli sitten syntynyt sillee plumpsis vaan kun oli kesken kävelyä todennut jotain että "vähän mahaa sattuu nyt". Totesin vaan miehelle että juu ihan noin helposti se käy... ei tartte muuta ku ottaa koppi :D

Aamulla huvikseni mittasin lämmöt ennen kuin nousin ja oli 36.6. En oikein tiedä miksi edes mittasin kun en ole säännöllisesti aamulämpöjä mittaillut ni en osaa sanoa mikä on normaalia.... Muistaakseni mun normilämpö on aina ollut jotain päälle 36 mutta viime aikoina kun olen muutaman kerran mitannut ihan päivällä tai illallakin niin on ollut 35.8! Se on kyllä oudon alhaista mulle... toisin sanoen en taas viisastunut yhtään mittailusta :D Menis nyt aika nopeammin että pääsis testailee! Juurikaan mitään tuntemuksia ei ole ollut joten eipä siellä ketään taida olla. Mutta eihän sitä tiedä jos vaikka sittenkin... :saint:

Hei nyt muuten täytyy kertoo hauska juttu mikä tuli mieleen lämmöistä! Kun lemmiskeltiin ovulaation aikana tässä kierrossa, niin mies totesi heti siinä aktin alkuvaiheessa että "miks sä oot näin kuuma sisältä?!" ja hän siis tosiaan tarkoitti SISÄLTÄ :D :D Onks ketään muu huomannut mitään tällasta oviksen aikana? Ruumiinlämpöhän siis nousee oviksen aikana mutta et noin selkeästi!? Jälkeenpäin mies vielä totesi että olin kuuma kuin kekäle! hahaha!

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 21.4.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus

NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
anzkuliini17/28-29X
bumpy2924/31131/20131 Ku, mfo
diadora2529/29-3113
hopess2227/286/2013
Iiida2222/18-4269/2013
ilokilo2921/2715
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka2865/24-4859/2013mfo
Jofa3042/2913/2014
Lumikko892422/24-3122/2014
Mappis_882525/28108/2013
Merope2924/28-3188/2013kilppari
MiiSa-80343/28-35148/2012
Mingala2442/3214/2014
Minisport2728/3388/2013pco
MooiMama2513/3305/2014X
Nosugar2514/30-3114/2014
Onnenpisara2312/31-385/20131 km
Oodikas3610/2887/2013
piretti2211/371710/2012X1 km
puutarhassa2110/3399/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana2622/23-3010/20132 km
~SeaWind~20?/?14/2014
Sirppanainen241/30612/2013X
Suppeli21?/25-30512/2013
taikakai3310/2714/2014X
Tikru-783621/29-3223/2014
vauvatoiveilija2234/22-32210/20131 tm
valonkantaja2331/?22/2014X1 km

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Boni
Evaparadise
_Lilja_
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos

Viimeksi muokattu:
bumby, mulle mies on kyllä sanonut joskus sekstaillessa (ja muistaakseni oviksen tietämillä), että ootpas sä kuuma. :D
Ihmisethän voi hyvin jaotella lämpöpattereiksi tai vilukissoiksi. Mie oon sitä lämpöpatterityyppiä eli tyyliin talvipakkasella voi kulkea t-paidassa. Tai olin, mutta oon kai ajan kanssa tullut mukavuudenhaluisemmaksi ja kaipaan lämpöä. Palelen kuitenkin tosi harvoin ja nyt, kun mulla on melkein joka ilta ollut varpaat ja kädet jäässä niin oon ihan ollut, että oliskohan se sitä raskauspalelua? :p
Mutta taitaa olla todennäköisempi syy vaan vetoisa omakotitalo, ku täällä porukoilla olen.

Ihanaa, ylihuomenna pääsee takaisin kotiin kullan kainaloon! <3
...muuttolaatikoiden keskelle. ;D

valonkantaja mä taas kun olen se vilukissa. Mies se menee täällä talvisinkin paljain varpain kun itse oon villasukat ja töppöset jalassa filtin alla. Viime päivinä oon valittanu etä on kylmä ja sit viiden minuutin päästä et on hiki :D

Kiitokset tervetulotoivotuksista :)
Mulla nyt tänäaamuna alkoi sitte menkat, ihana toisaalta näin että oli lyhyt kierto niin en ehtiny pahemmin jännittelemään. Eli nyt kp 1 / n.30 ja yk 6, mulle vois laittaa tuon TJOT, koska meillä ois tarkoituksena pyrkiä stressittä "yrittämään".
Vähän kyllä pähkäilen nuita ovistikkuja, mutta sitte taas toisaalta eipä sitä niillä raskauduta ;P
Tuosta alkoholin käytöstä, niin itellä oli sillon loppuvuodesta ko alettii yrittää niin ajatus et nyt ei sitte juoda ettei vaan heikennä mahiksia, ja muutenki jotenki tyhmästi kuvittelin että tästä sitä äkkiä paksuksi pamahtaa eikä suinkaan tartte ootella kuukausia ;) mutta nyt sitte tosiaa oon aatellu että ihan normaalia elämää elellään koska tuota ei voi tietää miten kauan saa raskautumista ootella.. Yhteistä verenkiertoahan ei ole vielä alkuraskaudessa, mutta runsas juopottelu esim. joka viikonloppu voi heikentää raskaaksitulon mahdollisuuksia. Niinhän se on että mitä terveemmin elää ja mitä parempi olo itsellä niin sen parempi. Ressistä ois hyvä päästä eroon mut se nyt ei ainakaan helppoa oo ;)

Tsemppiä kovasti kaikille!! :)

Kiitos tuesta ja neuvoista! :)

Sirppanainen Mua ei itse oviksen tikutus niin ressannu vaan se oli jotenkin mielenkiintosta, ihan kun tekisin omaa tieteellistä koettani :D ja autto kyllä mua paljon kun ei ollu omista ovisoireista mitään käryä. Mutta on sitä vuosisatoja tosiaan raskauduttu ilman tikkujakin :D

ON: Ei oo vielä tullut sen eilisen vuodon jälkeen muuta kuin pientä ruskeaa tuhrua ja sekin vähenemään päin koko ajan. Huiiii kun jännittää :) Tein tänään opparia koulussa parini kanssa niin hetkeks sain ajatukset pois alapäästä :p Ja nyt tuli just soitto kaverilta että olis terassikelit ja terdelle mars! Limsaa meinaan kyllä nyt vaan juoda toivorikkaana :) Oi mikä kevätilma!

On nyt niin hätähousuolo että pakko käydä apteekista hakeen herkkä testi huomisaamua varten, vaikka se tekeekin sit vaan hallaa jos tulee nega ja on testannu liian aikasin.. mutmut! Itseppä oman kuoppani kaivan. Tuun sit tänne parkuun :kieh:

Erityistsempit kierron aloittaville! nyt on hyvä lähteä uudesta kierrosta kun ei ole edessä enää (toivottavasti) pakkasiakaan :flower:

Muakaan ei tavallaan ressannu tikutus, mutta sitte kuitenki entistä enempi pyöri ajatukset vauvoissa joten koettiin paremmaksi ettei käytetä. (kun siis mulla tarkotus pyrkiä mahollisimman vähä miettimään vaaveja;) ) Tottakai ne on oikein hyvä ratkaisu silloin kun niistä saa enemmän mielenrauhaa, kun saa ainakin bongattua ainaki oikean ajan! :) kannattaa tehä testi jos siltä vaan tuntuu! :) ite oon kans hätähousu noitten kans, on niin ihanan jännää tehä aina välillä testi, vaikka tietty aina pettyy siihen negaan mutta toisaalta eipähän tartte turhia toiveita pyöritellä päässä. Toivotaanpa parasta että sieltä plussa pärähtäis!

Me ollaan miekkosen kanssa asuttu yhdessä 8v ja naimisissa näistä 3v. Taustatietoihin voi lisätä pco, vai mikä ne nyt liekään kun gyne sanoi että monirakkulaisuutta... Ensimmäinen kierto terojen kanssa, vähä jänskättää lyheneekö miten normaaliin kiertooni nähden. Toiveet ei tässä kierrossa ole kovin suuret, koska ovista en saanut kiinni (aloin liian myöhään testaamaan). Mutta terojenhan ei pitäisi aikaistaa ovista? noh aika näyttää :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mä oon nähnyt vauvaunia, ensimmäisen kerran just ennenku plussasin... Näin unta että tein monta r-testiä uskomatta plussaan :D Ja tossa joku aika sitten näin unen jossa oli syksy ja oltiin ultrassa ja meille sanottiin "Teille tulee pieni tyttö" , ai niin ja vuos sitten syksyllä näin unta jossa oli poikavauva jolla oli häkellyttävän siniset silmät ja mietin vaan mistä se on ne perinyt (ja musta tukka) kun näillä geeneillä pitäis tulla kohtalaisen vaaleita lapsia :D

Tervetuloa Suppeli! :) Lisäsit sut tohon aikaisemmin tänään päivitettyyn listaan ja jätin nyt vielä noi kiertopäivät tyhjiksi. Kerrot sitten kun seuraava kierto (jota toivon mukaan ei tule) niin laitan.

nyt muuten huomasin et nännit on arat. Ja se ei oo mikään lupaava merkki koska nyt kp 24 ja mulla nännit ja rinnat yleensä aristelee noin viikkoa ennen menkkoja :(

Viimeksi muokattu:
Mä näin ennen plussaa unen jossa puhuin tätini kanssa meidän vanhan mökin laiturilla jostain ja siinä unessa mä olin raskaana. Ehkä se oli jonkinlainen enneuni, koska mökki oli mulle tosi rakas paikka (lapsi olisi ollut rakas), mutta se piti myydä ku tuli riitoja raha-asioissa omistajien (vaari ja sen sisarukset) kesken ( eli menetin rakkaan asian eli mökin = lapsen = keskenmeno).
Syvällistä. :D

Hmm.... mahaa kyllä yrittää kauheasti välillä juilia, mutta nyt on myös selkä kipeä + mun rinnat ei oo yhtään millään muotoa kipeät. En kyllä muista milloin mun nännikipu alkoi plussatessa, ennen vai jälkeen, mutta vähän huonolta tuntuu. Toki jokainen raskaus on erilainen ja kaikki oireet voi tulla tai olla tulematta joskus myöhemmin, mutta.... ei oikein jaksa uskoa. Noh, torstaina se nähdään.

Toivotaan valonkantaja että torstaina näät viivoja! :)

Testasin 10 mlU testillä ja ihan selvä nega tuli. Olisin niin halunnnu haamulaisen! Mutta en nyt viä lannistunu. Tädin pitäis tulla torstaina niin oottelenpa häntä kylään ja jos ei tuukkaan niin teen varmaan heti perjantaiaamuna uuden :D

Vuotoa ei tällä hetkellä tuu. Eilinen touhuilu kylläkin irrotti mukaansa viä punasen ruskeaa väriä..

onnenpisara
Meillä on miehen kanssa taustalla kuuden vuoden yhdessä olo. Olen suoraan muuttanut kotoa vanhempien luota täysi-ikäisenä miehen luokse. En ole ollut hetkeäkään yksin enkä sinällään viettänyt normaalia nuoren elämää.. siis jos siksi kutsutaan sitä opiskelija aikaa jolloin hölmöillään ja rellestetään. Olen käynyt töissä opiskelun ohella ja vihdoin tulevaisuus varmistumassa.

Ensinnäkin kiitos teille tästä ketjusta. En olisi uskonut koskaan että löytäisin itseäni osallisena vauvakuume ketjusta ja kertoisin täällä jopa miten hankalaa osaa olla joskus. En tarkoita tätä pahalla.

Meillä ehkä suurin ongelma on ollut juuri puhumattomuus. Joulun km jälkeen jokin muuttui. Pidemmän aikaa on tuntunut että olen kadottanut rinnaltani sen iloisen ihmisen, jonka kanssa oli hyvä olla ja sai nauraa itsensä kipeäksi. Sitä oikein odotti että pääsee kotiin miehen luokse ja tehdään jotain yhdessä - kunhan saa olla yhdessä. Nyt oikein pääsiäisen kynnyksellä aloin epäilemään kaikkea. Mies kyllä sanoi että mulla nämä mielialan vaihtelut on kierron eri vaiheissa ihan jotain tosi rajua. Saatan muuttua ihan nanosekunnissa. Ja olen itsekin huomannut että välillä vaan toisen naama ärsyttää vaikkei tajua miksi. Ollaan nyt puhuttu tosi paljon, sellaisistakin asioista. Yritetty keskustella aikuismaisesti ja siten ettei käydä toista vastaan. Aikasemmin on mennyt helposti syyttelyksi ja mies on kovasti ollut sitä mieltä ettei hänessä oo vikaa. Näinhän se ei ole. Yleensä riitoihin tarvitaan kaksi. Parasta kuitenkin on että jotain on nyt muuttunut ja parempaan suuntaan. Mies on ottanut sanomat ihan oikeesti tosissaan ja on nyt ollut jo monta päivää tosi ystävällinen, huomaavainen ja yrittänyt olla valittamatta asioista. Niinkuin aina ennenkin.

En itse ole tikuttanut kertaakaan tässä kierrossa. Totesin eilen että otan liikaa stressiä enkä halua että jos me saadaan lapsi, että se on tekemällä tehty. Se täytyy tulla luonnostaan, halujen mukaan. Ja minusta tuntuu että viime kierrot on menneet jo liiaksi asti sen km jälkeen sellaiseksi... no vääränlaiseksi. Että se on vaan enempi sellainen runttaussessio kuin mitään sen suurempaa. ;/ Vaan nyt on takana munarikas pääsiäinen. Itse asiassa ovulaatio pitäisi olla tässä ihan käsillä. Alavatsaa juilii vähän eli olisko toiveita? Limat alkoi lauantaina. En kuitenkaan aio ottaa paineita, koska kasaan niitä sitten ihan liikaa.. Mieskin sanoi että ei hätäilä että kyllä se luonto hoitaa ja hänkin haluaa että lapsi tulee olemaan rakkauden hedelmä. ;)

• Tykkää
Reactions: Santrana
Me olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 11 vuotta. Oltiin toistemme ensirakkaudet. Aikuistuminen ajoi meidät pariksi vuodeksi erilleen, mutta palasimme yhteen ja mielestäni olemme onnellisempia kuin aiemmin. Itse olisin halunnut aloittaa yrittämisen jo vuosia sitten, mutta mies oli valmis vasta viime syksynä. Nyt olen hoitanut muiden lapsia ja tiedän, että olen valmis äitiyteen. Tuntuu, että elämästä puuttuu paljon, kun vauvaa ei ole. Koiraparka on sitten kaiken rakkauden kohde, ja varmasti toivoo, että saisi edes hetken olla rauhassa :)

Ja kiitos kaikille kun avaatte elämäänne. Ihana lukea ihmisten aitoja, avoimia ja rehellisiä ajatuksia.

• Tykkää
Reactions: bumpy ja Santrana
Täällä taas toiveet alkaa pikkuhiljaa nousemaan niinkuin melkeinpä aina loppukiertoa kohti. Vaikka kirjottelinkin viimeksi ettei toiveet ole kovin korkealla, niin se on jännä miten niitä kaikenmaailman oireita ja tuntemuksia alkaa loppukierrosta ilmaantumaan. Tänä aamuna huomasin, että nännit ovat hieman arat. Ei mitenkään todella arat, mutta tavallista herkemmät. Äsken suihkussa ollessa mua nippasi vasemmalta puolelta alavatsaa niin kovasti, että mun teki mieli käydä istumaan. "Kipu" hellitti kuitenkin tosi pian, mutta hetken aikaa nipisti ihan kunnolla. Lisäksi alavatsalla on kokoajan sellainen paineen tunne. Ei ollenkaan sellainen menkkajomotus vaan juurikin paineen tunne. Lisäks mulla on aina loppukierrossa alkanut tuhruttelemaan n. 2-3 päivää ennen menkkoja. Ja nyt ei oo tullut VIELÄ mitään ja tänään kuitenkin jo kp 26/27-28. En siis pistä pahakseni mikäli tuo tuhruttelu jäisi kokonaan pois, mutta pistäähän se väkisinkin miettimään, että tapahtuuko tuolla alhaalla nyt jotain..

Ja yleensä kun mä näitä mun "oireita" tuun julkisesti jonnekin kirjottelee niin ne hanat aukeekin viimeistään seuraavana päivänä. :D ja tiedän, että jos ja kun ne menkat pian alkavat, niin sitten tiputaan taas kovaa ja korkealta.

• Tykkää
Täällä ei edelleenkään mitään ihmeellistä, ei ole menkkoja näkynyt (huomatkaa: koetan "ärsyttää" niitä tulemaan ku toistan asiaa. Ei tuu sitten pettymystä jos nega ;D)

Tänään on aamusta asti tosin ollut jotenkin huono olo. Ei varsinaisesti okseta, mutta vähän sellainen epätasapainoinen, outo olo. :x

Me ollaan tosiaan miehen kanssa oltu vasta vajaa kaksi vuotta yhdessä, elokuussa tulee se täyteen. Ollaan molemmille ensimmäinen oikeasti vakava suhde (= asutaan yhdessä, suunnitellaan tulevaisuutta jne) tai noh, itselleni se ensimmäinenkin oli vakava, mutta exä pisti homman kesken ennen kuin se ehti edes alkaa (ja hyvä niin, vaikka mukava ihminen olikin). Miehellä on ollut muutamia lyhyitä suhteita mua ennen, mutta ei ollut mua ennen esim. asunut naisen kanssa yhdessä.
Ite oon onneksi ehtinyt asua yksinkin (tai yksin ja yksin ku kävin silloinkin joka viikonloppu vanhempien luona :D), mutta ehdin muuttaa juuri opiskelujen ajaksi takaisin porukoille kun tapasin miehen. Ja nyt siis ollaan asuttu yhdessä joulukuusta asti.

• Tykkää

Yhteistyössä