Esikoinen vuodelle 2014

hopess, toihan kuulostaa aika lupaavalta! Joillakinhan voi alkuraskauden aikana esiintyä menkkamaista vuotoa. Mikä dpo sulla olis tänään menossa?

Täällä talletukset tehty ja nyt ei voi muutakuin jännityksellä odotella mitä tapahtuu :)
 
Täältäkin peukutuksia sulle hopess:)

Aamupisusta tuli liuskaan jotain mitä ensin jo "säikähdin", sitten päätin rationaalisesti tulkita ihan vaan värikertymäksi. Viivanpoikanen on nimittäin väärässä paikassa, imupinnalla, joten se siitä.
Mehiläiseen sain ajan, luultavastihan siellä vaan katsotaan että mikäköhän hätähousu tämä nyt sitten on, mutta eivät onneksi torju maksavaa asiakasta :LOL:. Minulla on oikeus saada tietää hitto soikoon!
 
Peukutan myös hopessille!! :)

Tää on kyllä kummaa; menkat tosiaan pitäisi vasta lauantaina alkaa, mutta muutamana viime päivänä on ollut aivan tuntemattomasta syystä alavatsakipua, huonoa olo ja tänään on selkä särkenyt koko päivän vaikka en ole mitään tehnyt (= täysin mun menkkoja edeltävät oireet! Poislukien tuo huono olo).

Vitsit, nää on joko kuviteltuja oireita, tai sitten valeraskausoireita :D En mitenkään pystyisi uskomaan että ois tärpännyt..

Noh, kattellaan siihen lauantaihin miltäs silloin näyttää :) (ja kuten olen monesti maininnut; nää tulevat menkat ois vasta EKAT luomut e-pillereiden lopetuksen jälkeen, eli kierto luultavasti saattaa heitellä. Senkään vuoksi en kauheasti lataa odotuksia tonne lauantaille)
 
Viimeksi muokattu:
Täälä ei oo hanat vielä auennu. Ottaa näköjään aikansa taas, jos ja kun aukee. Sidettä en oo vielä tarvinnu kertaakaan, välillä pyyhkiessä vaan punaista tuhrua näkyy. Mitään menkkajuilintoja tai kipuja ei ole sen ekan illan jälkeen ollut. Mutta oletan että kohta alkaa täpöllä ja kestää sitten kunnon vuotoa sen 2-3 päivää. Hassut menkat muodostunut tässä pikkuhiljaa, pillereiden lopettamisen jälkeen.

Joku tuola mainitsi, että kierto laskettaisiin alkavaksi ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä? Itse oon aina laskenut sen ekasta tiputtelupäivästä, kun ne on kuitenkin sitten alkaneet ihan kunnolla muutaman päivän sisällä siitä. Jotenkin näin ollut selkeämpää :) Ei tarvi sitten miettiä että koskas sen "kunnon vuodon" oikein laskis alkaneeksi jne :)

Että kaippa mulle saa jo päivittää yk6, kp3/28-30. :) Uutta putkeen vaan :)
 
hopess joko oot testannu? Jännäilen täällä sun puolesta. :)

Itsellä on edelleen ovis. Mulla on muuttunut ne ihan oudoiks. Melkein aina testit vahvoja kolme päivää....ihan outoa. Onko muilla vastaavaa?
Tänään ei varmaan tuu puuhailtua, kun äijä on ihan poikki. Hieman harmittaa. :mad: olis kyllä pitänyt....noh, ehkä se riittää kun eilen tuli puuhailtua ja jos vaikka ovistesti vielä huomenna plussaa niin sais vielä varmistettua. :) eikös sen jokatoinen päivä pitäis riittää?

Se mikä tässä on hyvä juttu on et mun kierto tulee oleen suht normi. Eli rapiat 33 päivää. Jee!! Pienet on ilot. :p
 
Hopessille ja Lamalle peukutukset, josko tuhruilu olisikin merkki tulevasta plussasta :)

Täällä mennään kp 9, päästään taas tositoimiin :) Luin tuolta kutri.netistä kaikenlaista infoa yrittämisestä raskauteen jne. Oivalsin, että oma ovulaatio tapahtuukin vasta siellä kp 18-20 tietämillä, joten tarttee noi puuhailut jättää vähän myöhäsemmille päiville. Tällä hetkel onkin vähän kurja fiilis, kun sain sitten sunnuntain himojuoksulenkin jälkeen itteni kipeeks ja maanantaista asti kärvistelly duhassa, siis oikeen duhadedä ja ärsyttää niin paljon. Joskos se tästä sitten taas.. En vissiin sais harrastaa liikuntaa kun tulos on tämä :D tosin sisko sanoi, että pistäis kaikki kuonat liikkeelle ja voi aiheuttaa räkätautiakin.

Joku täällä kyselikin, että miten ois paras touhuilla otollisimpaan aikaan. Mä jostain luin (korjatkoon joku viisas, jos olen väärässä), että paras rytmi olisi joka toinen päivä. Selityksenä se, et "tavara" ois laadukkaampaa kun ehtii vähän paremmin kehittymään. Mutta liekö tuolla sitten mitään perää, sitä en tiedä.. Ja kyllähän se pupuilu mukavampaa on kun ei tartte hampaat irvessä jyystää joka päivä :D Ainakin näin meillä. Muuten menee jo suorittamiseksi ja sitä en missään nimessä halua.

Tässä kierros koitan olla kanssa kyttäämättä noita oireita ja r-testin teen VAIN, jos menkat on myöhässä. Ei viittis joka kuukaus laittaa kauheesti rahaa haisemaan pieniin liuskoihin (vaikka se niin jännää onkin ;) ) ja sit elätellä turhia toiveita. Jospa nyt pitäs pään kylmänä ja koittas olla ressaamatta. Vaikutuksensa silläkin on ja yleensä negatiivisessa mielessä :/
 
Lama oletko testannut ku ei vielä kunnon vuotoa? :)
Itse en ole testaillut, aamulla alkoi vähän reippaampi vuoto. Eli kp 3 se nyt on, maanantaiksi varattu gynelle aika.
Kiitoksia kaikille tempauksista, olette parhaita! :)
 
Juu, gynellä käyty. Oli muuten jokseenkin ikävä lääkäri, ei mikään hyvä maku jäänyt suuhun :( teitittelykin tuntui aika teennäiseltä.. Ja eihän se ultran sisään työntäminen sinänsä satu, mutta jokin ennakkovaroitus olisi ihan kiva.

Munasarjat näyttivät kuulemma ihan hyviltä. Sain reseptin clomifeniin ja teroluteihin, katsotaan nyt sitten otanko käyttöön heti seuraavassa kierrossa vai kärvistelenkö luomuna vielä. Clomifenin käytön yhteydessä pitää sitten käydä jossain ultrassa kierron 11-13 pvä, onko jollain tällaisesta kokemusta?

Kierrosta sen verran, että ultralaitteen päähän tuli kuulemma pari veritippaa ja gyne oli sitä mieltä että (eilis-)iltaan mennessä vuoto alkaa. Vaan eipä näy tipan tippaa vieläkään. Tosin huomenna alkaisi ensimmäinen vapaa viikonloppu piiiiitkään aikaan joten eiköhän sen kruunaa tädin saapuminen : / Nyt mennään kp 39.
 
bosch Miten sait clomit noin helposti? Vai ootko pidempään käyny gynellä puhelemessa? Teroluteista kuulin sellaista, että saattaa haitata jotenkin ovulaatiota. Ittelle on kanssa niitä määrätty, mutta en juuri siitä syystä aloittanut niitä.
Clomeja koitin ittelleni puhella viimeks, mut ei käynyt. Ei kuulemma saa niin helposti. : /
Kai se on sitten gynestä kiinni.
Onks sulla usein noin pitkiä kiertoja? Mullahan nyt viimeks tais venahtaa sinne 49 pv. Arvaa montako raskaustestiä tuli tuhlattua? MONTA. Inhottavaa kyllä kun kierrot venyy. I hear you girl. :hug:
 
Mäkin bosch mietin että miten sait sait clomit? Mulle ei ees oo niitä ehdotettu, ehkä nyt sitten kun on hoidot alkamassa niin alotan tukemaan ovulaatiota mut saa nähä : )

Mites Heilanga sun tilanne olikaan? Sori en nyt enää muista jos oot kertonu =)
 
Tänne iskikin sitte mahatauti :( illan ja aamunki kuvitteli jo, että nyt on tärpänny. Mutta raskausoireisiin ei taida kuulua ripuli, kuume ja lihaskivut. Aika pyllystä. Tähän vielä menkat päälle huomenna tai lauantaina, niin ei paljo naurata. Nyt ei oo kyllä ollu minkäänlaista pms:ää, eli tätiä voi joutua vielä hetken odottamaan. La tai su testaan, jos ei siihen mennessä ala.
 
nausteri paranemisia. :hug: Inhottava tauti sulla.
Henrietta ei kuule ihme ettei muista vaikka oisinkin kertonut. Meitä on täällä niin monta ja monella on samanlaisia kokemuksia, että ei ihme. :)
Siis mulla on todettu pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja kun päällä on vielä ylipainoa ei tämä lastenteko ole helpoimmasta päästä.
Meillä on yritystä takana kaksi vuotta ja kaksi kuukautta. Hoitoihin hakeutumista tässä pyöritellään, mutta en oo vaan saanut aikaiseksi soitettua. Tarkotus olis sinne väestöliiton lapsettomuus puolelle hakeutua. :) yritän tässä pudottaa painoa, että voin sitten sanoa, että sen eteen tehdään töitä. Clomit kuulemma auttais myös tossa painonpudotuksessa.
Mikäs teidän tarina on? Onko kauankin yritystä takana?

Mulla on ovis ohi. Joten kaipa mulle voi päivittää dpo1 vai onko se dpo0? En muista enää, kuinka noita lasketaan. :)
En usko tärppiin yhtään, kun ei tullut kun kerran talletettua, enkä tiiä onko tästä päivästä enää siinä mielessä hyötyä. ;)
 
henrietta ja heilanga, en osaa sanoa.. Ihan oma-aloitteisesti gyne niihin reseptin laittoi. Ensimmäistä kertaa olin näissä asioissa vastaanotolla. Tässä työpäivän aikana kun asiaa sulattelin niin päätin että en aloita kumpaakaan lääkitystä vielä vaan mennään nyt tämä vuosi loppuun "vanhanaikaisesti".

Menkkoja ei näy vieläkään, tulis jo p*rkele niin yks huoli ois vähempänä. Pisin kierto tämä nyt tähän mennessä on, lyhin on ollut 32pvää. Tämä kuulostaa nyt jo varmasti vainoharhaiselta, mutta kai se gyne olisi nähnyt ultralla jos siellä joku kamu olisi ollut? Osa kohdusta oli kuulemma suolen takana näkymättömissä.. Siis hävettää mietiskellä tämmöstä mutta silti :ashamed:.

No, huomenna viihteelle niin saa vähän muuta ajateltavaa!
 
bosch ei se gyne sitä vielä välttämättä näe. Mainitsiko mitään kuinka paksu limakalvo on? Tosin sekään ei vielä mitään todista, kun se on paksu myös just ennen menkkoja. Mitäs sun testit on näyttäny? Olisko verikoe asiallinen?
Toinen vaihtoehto on, että mietit asiaa nyt liikaa ja siksi menkat ei ala. Mulla alko menkat viimeks kun kävin siin verikokees. Ihan kuin oikein luvan olisivat saaneet. Lakkasin stressaamasta testejä ja luotin et kyl verikoe sit kertoo..humps ja hanat aukes.
On se meidän kroppa vaan niin ihmeellinen. :)
 
Täällä ei vieläkään ole hanat auki. Tänä aamuna tuli jopa hieman rusehtavaa vuotoa kun pyyhki. Sitten taas myöhemmin illalla tuli taas ihan punasta, mutta ei edelleenkään tarvi mitään suojaa.. en oo siis testaillut kun jotenkin vaan odottanut sitä isoa vuotoa. Nyt Kävi sellainenkin mielessä että olisko ne menkkakivut kp27 tienoilla olleetkin kiinnittymiskipuja ja tämä nyt kiinnittymisvuoto? Mutta Turhia toiveita taidan elätellä :D jospa viikonlopun yli katsoisi ja os ei sittenkään vielä ala kunnolla niin haen testin maanantaina :)
 
Jep, kierto alka olla (toivottavasti) loppusuoralla. Mua vaan jännittää että kuinka pitkä kierto tästä mahtaa tulla. Tavallaan ois kiva jos ne menkat alkais lauantaina, eli kierto ois normi. Jos ei lauantaina ala, alan miettimään johtuuko se pillereiden sotkemasta hormoneista VAI tärppäyksestä...

Olo on ollut taas parempi, ei mitään särkyjä eikä enää huonovointisuutta. Enpä kauheasti tohon tärppiin usko :(

Te muut jotka samoilla kiertopäivillä menette; ootteko miettineet testaamista vielä vai ootteletteko rauhassa menkkoja?

Muille toivottelen plussia hurjasti!!! :)
 
Tässä tuli mieleen että miten kauan teillä meni ennen kuin täti tuli käymään pillereiden jälkeen? Itse lopetin siis reilut kaksi kuukautta sitten ja kerran tullut hieman länttiä paperiin viime kuun 14pvä... Oletteko laskeneet siitä jo kiertoa?

Tässä tuntee olevansa ihan toope kun ei edes tämmöistä ymmärrä kysymättä :/
 
Mulla meni varmaan kaks kuukautta sillon aikanaan ennen kun menkat alkoi pillereiden lopetuksen jälkeen ja siitäkin eteenpäin kierrot jäi tosi pitkiksi. Mutta mulla kuulemma alipaino saattaa haitata kuukautiskiertoa..

Mulla taitaa olla tänään kp24 jos oon oikein laskenut.. ja oireita on! Turvotus, ilmavaivat, vatsan nippailut, nälkä, kylmä ja väsymys. Tosin epäilen niiden johtuvat noista keltarauhashormoneista mitä oon taas loppukierron napsinut, vielä pari tablettia jäljellä. Saattaa olla että ihan mielenkiinnolla testailen viikonloppuna, kun siitä jo sellanen harrastus on tullut vaikkei olis tärpännytkään. Saapahan taas jännitystä elämään :D

Tsemppiä ja kovasti plussia kaikille! :wave:
 
Joku täällä kyseli miten menee ja huonosti menee. Tänään ollut taas vaihteeksi yksi paskimmista päivistä. Olin eilen työmatkalla ja tänään takas töihin. Aamulla tein negatiivisen testin :( se oli halpisliuska, mutta sillä ei oo mitään merkitystä koska mun vuodot on taas ihan käsittämättömän runsaat välivuodoiksi. Eilen aamulla kun heräsin hotellista oli tosi kiva kun sain vieraakseni ison kasan punaista eikä vain sitä normaalia ruskeaa. Kuukautiset nämä eivät siis ole. Mä oon niin vihanen lääkärille kun se väittää mulle ettei tästä ole mitään haittaa. Ensinnäkin vuodan puolet kuukaudesta eli normaali elämä on tiessään puhumattakaan peittojen heiluttelusta tänä aikana. Eikä tämä ole todellakaan normaalia että vuotaa näin. Oon niin varma etten voi tulla raskaaksi näin. Tajusin että oireet ovat aivan samat kun viime kuussa enkä siis ollut raskaana. Eli nyt on masennuksen huipentuma. Oon niin väsynyt henkisesti ja se vaikuttaa jo mun kaikkeen tekemiseen. Musta tuntuu ettei noi lääkärit kuuntele mua, sillä tää on jo toinen lääkäri joka vähättelee mun oireita. Ja vaikka vähätellään oireita ei se tarkoita sitä ettei mulle tulisi siitä älytöntä ahdistusta. Vaikka se ei nyt aiheuttaisi lapsettomuutta niin kyllä mä silti haluan elää normaalisti enkä pitää koko ajan sidettä housuissa. Tänään töissä sain taas paskaa niskaan ja mulle selvisi, että mun työtä ei arvosteta. Yksi toinen työkaveri kuulema tuo mulle aina ne työt mitkä pitää (näin on sovittu) ja kun minä teen ne ja poistun paikalta hän tulee ja heittää kaiken roskiin ja aloittaa itse alusta. Ei kuulema voi luottaa. Meillä on siis eri ammatti, josta minä osaan tämän alueen paremmin. Olen siis enemmän kuin pätevä tekemän tämän työn. Mä oon kohta niin kypsä irtisanoutumaan, koska mä en kestä tätä ja omassa elämässä lapsettomuutta (vaikka 5 kuukautta vasta mennyt), mutta ymmärrätte varmasti tuskan. Tuntuu että nyt joka puolelta sataa vettä. Pitäisi nyt vain oppia arvostamaan asioita joita on jo, eli rakastava aviomies ja terveys. Että ovat ne asiat toisaalta aika hyvinkin. Työ nyt on vaan niin iso osa elämää, että kun sekin nyt alkanut menemään päin peffaa niin kyllä tässä kohta ollaan pulassa.

Anteeksi omanapaisuus, mutta olen töissä juuri en ja näköjään ehtinyt muutakun valittaa :D Toivottavasti viikonloppu piristää mieltä ja kummitytön 1v. synttärit. Taidampa antaa hänelle extra paljon haleja ja pusuja :)

Hyvää alkavaa viikonloppu kaikille. Toivottavasti nyt jännäilijöiden odotukset palkitaan!
 
neitinuttura[[/B][/B] mulle tuli tyhjennysvuoto 3-4 päivää viimesen pillerin jälkeen ja kesti n. 3 päivää. Ekat luomumenkat tuli 34 päivää tyhjennysvuodon jälkeen. Nyt odotellaanki sitte mimmonen kierto tästä seuraavasta tulee! Toivoisin kovasti, että nyt jo olis tasottunu mun normi 27-28 päivään.

iida mää ainaki ajattelin odottaa ainaki huomiseen, varmaan sunnuntaihinki asti. Tänään en todennäkösesti ees pääse vielä sängystä ylös testiä ostamaan. Sunnuntaina aamupissasta vois olla aika hyvä. Ku sitte jos en testaa viikonloppuna ja tätiä ei kuulu alkuviikolla, niin voi vähän hermostuttaa :) mun mielestä ei oo kiva testata aamulla ja lähtee heti suoraan töihin sen jälkeen..
 
Oon käyny lukemassa teijän juttuja kyllä mut ei oo tullu kommentoitua.. Tsempit jännäilijöille, toivotaan paljon plussia tässä kierrossa, ja uusille tervetuloa! Erityistsempit Liljalle sun tilanteeseen! Jotenkin kyllä kuulostaa oudolta toi sun juttu, ja varsinkin se ettei lääkäreitä tunnu kiinnostavan.. Ootko käyny yksityisellä? Luulis että siellä ainakin otettais vakavasti, tai tutkittais kunnolla.. Aika pyllystä tollanen kyllä :/ Ja vielä toi työstressi siihen päälle, ihan ku ei muutenki olis tarpeeks! Toivottavasti asiat lähtee selviämään niin töissä kun kropassakin, ja muuttuu paremmaks!

Taas mä tyhmänä kyselen ovistesteistä, kun testasin ed. päivänä, eilen jäi välistä ja tänään taas testasin, niin tummeneeko se viiva pikkuhiljaa? Vai voiko se vaihdella eri päivinä? Meinaan eka kerralla kun testasin niin oli sellanen haalee viiva, eilen tosiaan en päässy testaamaan ja tänään ei viivaa ollenkaan o_O tai no jos oikeen kiukulla ettii viivaa niin voi hyvällä tahdolla kuvitella ehkä haaleimman mahdollisen viivan mitä olemassa on.. mut siis paljon haaleempi kun edellispäivänä? Vai voiko johtua siitä et ed. päivänä testasin aamusta ja nyt iltapäivällä? Davidin testit siis kyseessä. Mä nyt pelkään etten ovuloi ollenkaan :( kun gyne sano niistä monirakkulaisista munasarjoista, mikkä voi estää ovulaation.. Mutta siis miten ne viivat menee? Voiko vaihdella? Vai voiko muka olla et olis sit eilen ollu ovis ja tänään ei enää? Kp:tä kumminkin noin vähän.. Vai?

Ääh mä en tykkää tästä hommasta, miks tän pitää olla niin vaikeeta! (Tai vois kysyä et miks pitää olla niin kärsimätön ettei voi vaan relata ja olla yrittämättä, luottaa siihen että jossain vaiheessa se tulee.. mut ei! Mä tahdon nyt heti, tai pitäis olla jo! :D)
 

Yhteistyössä