Esikoinen vuodelle 2014

Täällä kans sellanen fiilis että ois ovulaation aika, mikä on kyl vähän outoa kp 13 ku mulla on noi pitkät kierrot... Ja sit taas pco sotkee ni mistäs sitä enää tietää mitä tuolla tapahtuu milloinkin. En osaa enää luottaa omiin tuntemuksiin. Mutta tsemppiä meille ovulaatioihin :D

DaniaD,Luulen että miehet on yleensä vähän enemmän sellasia jotka pitää tollaset vauvelihaaveajatukset sisällään ;) Sit luullaan ettei niitä kiinnosta. Oma siippa ainakin ihan selvästi koittaa olla innostumatta liikoja ennen kun tiedetään vauvan olevan tulossa. Ihan yhtä lailla itki silloin kun raskaus paljastui kohdunullkoiseksi... Mutta ihan selvää se on että haluaa sitä ihan yhtä paljon ja katselee mua lempeästi jos huomaa mun vaikka kaupassa katselevan vauvatavaroita. <3

Bumpy: No niinpä, tsemppiä meille (ja kaikille muillekkin).. :heart: Joo, tuo on vielä sellanen juroperusjuntti suomalainen joka ei puhu eikä pukahda. Paitsi ehkä jos on otettu ilolientä vähän alle :D :D Kyllä meilläkin silloin kun meni kesken niin mies oli ihan yhtä romuna kun minä. Sille se tais olla ehkä vielä vähän kovempi pala kun mulle, sille kuitenkin eka kerta, mulle jo toinen.. Nyt mä jatkan pannarin tekoa ja odotan isäntää kotiin.

*Muoks* Hyvät viikonloput vaan naiset! <3

Viimeksi muokattu:
DaniaD meillä mies ilmoitti heti aluks et vauvansänkyi yms ruvetaa kattelee vasta sitten kun se napero masussa on. Ja ei saa höyrytä yms :D (kyllähän noita silti tullut pakostakin katseltua...)

Nyt näyttäis että auttaa kipuihin nuo terot (luojan kiitos!) toivottavasti alkais ne kuukautisetkin sieltä tulemaan.. Tänään eka päivä, että pääsee kävelemään ilman kipuja. Heräsi kylläkin aamulla kesken unien kipuihin ja oksensin pariin kertaan... seurataan...

Jenni- Meiltähän löytyy siis jo vauvansänky :rolleyes: Mies perusteli sitä sillä, että mun siskon lapset oli yhessä välissä niin paljon meillä, niin on helpompaa, jos ei tarvi aina kantaa niitä matkasänkyjä noita rappusia ylös alas :p Ja ennen kaikkea löytyi todella edullisesti Brion sänky (15€) jossa ei ollu naarmun naarmua ja sopi vielä sisustus väreihinkin :D

Intopiukka Mä kyllä varmaan jo varailisin aikaa gynelle, ihan vaan jos ei muuta niin sais varmuuden, että kaikki on kunnossa tai ehkä jotain millä sais kierron pidettyä inhimillisenä, ettei aina vaan venyis ja venyis :/ Onhan se inhottava vaan ootella ja ootella. Ja ennen kaikkea oman mielenrauhan vuoksi :)

On:Täällä ei kyllä jääny epäselväksi, että on KM jälkeinen (eka) kierto, kun vuoto on ollut niin runsasta, että olis ollu helpointa vaan istua vessan pöntöllä koko eilinen päivä.
Näyttää onneks jo hiipuvan, että uskaltaa jo jotain tehdäkin tänään :D
Mulla oliskin kivasti tälle päivälle ohjelmaa, kun alan käymään pikkuhiljaa laatikoita läpi, että saadaan kaikki ylimääräinen heitettyä pois, kun on kämppä menossa myyntiin ja niin todella toivon että saadaan myytyä, mulla ja yläkerran naapurilla alkaa olla niin hyvät välit, että olin jo viikolla lähellä lyödä sitä, kun alkoi uhkailemaan rappukäytävässä...

Miehelle sanoin, että mä en enää yhteenkään omistuskerrostalo asuntoon muuta, että se on seuraavaks se omakotitalo ja asutaan mieluiten vuokralla kunnes löytyy se täydellinen versio, tietenkin eilen löysin selaillessani ihan täydellisen talon, siis... sijainti, pohja ja tontin koko. Kaikki oli just sitä mitä ite haluais, mutta eiköhän tuo kerkeä mennä kaupaks, ennenku ite pääsee niin pitkälle :/

Tää on niin tätä... Ei vaan aina voi saada kaikkea, nyt täytyy vaan yrittää jaksaa ootella sitä, että asunnon sais kaupaks.

Mukavaa sunnuntain jatkoa naiset!

Intopiukka kyllä tossa vaiheessa menisin ultrattavaks. Se tietty maksaa aikalailla jos yksityiselle pitää mennä :( Mut ultra on kyllä siitä niin ihana tutkimus että näkyy usein niin selvästi että missä mennään ja mitä siellä on tapahtunu/tapahtuu/on tapahtumassa pian! Nytkin kun olin juuri kuukautisten jälkeen niin gyne totes, että "juu kyllä tuolla ainakin näyttäisi siltä että munasolu on irronnut viime kierrossa tuolta oikealta". Ite olin ihan äimän käkenä siinä että "jjjjjust, sä sit niinku näet sen tosta ruudusta" :D
Ihme toi sun kierto, onko ne noin pitkiä ollu aikasemin? Voiskohan olla vaikka kysta? Tai jäänyt ovis tässä kierrossa tulematta? Mä kans testailin ja testailin ja mietin gyneä kun kierto vaan venyi, mut kyllä ne sieltä sit tulivat aikanaan. Mut tosiaan ehkä sun kannattais jo harkita ihan vaikka soittoaikaa ekaks jotta pääsisit kysymään että mitäs nyt. Varmaan kyllä tossa kohtaa haluais jo määrätä jotain pilleriä millä saisit pidettyä kierrot lyhyempinä.

Jenni noi sun kivut on kyllä pelottavan kuuloisia! Mietin sullaki et voisko olla kysta? Itsellä on niitä ollu ja puhjetessaan on ollut niin kovaa kipua että kerran lähettiin jopa ambulanssilla sairaalaan. Toivottavasti selviää!

Nii ja meille ei tuu vauvatavaraa ennen ku vauva on tuloillaan =) En halua semmosia muistuttelemaan asiasta joka päivä.

Santrana tsemppiä asuntokauppoihin! Meillä käynyt niin hyvin, että on aivan ihanat naapurit (omistusrivari), mutta silti mäkin välillä kuolaan omakotitaloja mihin meillä ei todellakaan ole varaa. Mut aina voi haaveilla! :saint:

Viimeksi muokattu:
Jenni- Mä en kuulemma kanssa saa höyrytä. Mies laittaa multa varmaan kaikki vauvantarvikenettikaupat lapsilukon taakse kohta xD Sillä vaan taskulaskimen näppäimet kuluu kun se laskee (ja huokailee) kuinka paljon lapseen menee missäkin ajassa rahaa ;D

Täällä on niin nopiaa keskustelua ettei kerkee väliin kommentoida, hyvä vaan :D

Vauvantekohommista, meillä on ollu aina (reipas kuus vuotta siis) suhteellisen, sanotaanko reipasta sillä saralla :D useamman kerran viikkoon, tietty ny tilanteesta riippuen mutta noin normaaliarkena. Jotta ei pitäis täällä olla kiinni siitä :D miehelle en puhu mitään mistään kiertopäivistä (paitsi varottelen hiukan ennakkoon et kohta tulee viikon tauko) ku se on sellanen stressipesä et varmaan lopahtaa kaikki touhut jos se alkais niitä laskeen :D alkuun mulla oli kierron keskivaiheilla sellanen fiilis et noh "pakko" touhuta ettei mee hukkaan mikään mut se hävis aika äkkii, joten summa summarum ei oo ollu vauvan tekemisellä vaikutusta meijän seksielämään :D

Vauvatavaroita meillä on vaunut, ne ostettiin käytettynä kun tossa pyörii noita sisarusten lapsia niin niitä varten. Ei siis tulevaa vauvaa varten oo suoraan ostettu, toki idealla että sille sit kun suvaitsis saapua. Vaatteita on kassillinen, sisarusten lasten vanhoja mitä kirpparikasasta pelastin itelleni jemmaan kun oli niin pakko saada :> mut varsinaisesti vauvalle ei oo mitään ostettu, eikä ostella ennen kun viikkoja on tarpeeks. (Tosin mies tossa viikolla katteli että tääl ois tämmönen halpa matkasänky.. <3)

Muuten, väli-/tuhruvuodot edelleen vaivaa päivästä riippuen enempi tai ei ollenkaan, tiistaina gynelle jee.

[/URL][/IMG]

Omanapailua: Nyt tuli kyllä vahvimmat viivat ikinä ovistestiin ja ihan hetkessä ilmestyi. En oo tosin koskaan ihan hirveän tarkasti harrastanut päivittäistä testaamista. Useampana peräkkäisenä päivänä olen joskus tikutellut jos olen kuvitellut oviksen olevan niillä main. Nyt on ollu sellasta ovistuntemusta muutaman päivän, eilenkin oli testissä suht vahva viiva mutta ei ihan näin vahva. Oiskohan toi nyt ihan plussa vai tuliskos huomenna vielä vahvempi viiva... :D Kuvassa tikku on muuten jo kuivunut aikaa sitten ja viivat haalistuneet aikalailla, märkänä olivat selkeämmät

Tänään alkoi se uusi terolut kuuri, eli 2 tabua päivässä. Vähän nyt mietityttää ku olen lukenut netistä että terot kuuluisi periaatteessa aloittaa vasta oviksen jälkeen. Päätin nyt kuitenkin aloittaa ihan niinkuin lääkäri on määrännyt.
Ton pco:n takia oon viime aikoina pelännyt että jos en ovuloi ollenkaan, kun se on suht yleistä pco:sta kärsiville. Useimmiten noi testit kyllä näyttäneet ihan tosi vaaleaa viivaa tai sit ei viivaa juuri ollenkaan, joten kai tää viivan vahvistuminen merkitsee että ovuloin, vai mitä? vai mitä vai mitä vai mitä???? =)
Ovistuntemusten takia ollaan kyllä päivittäin pupuiltu jo viimeiset 3 päivää, mut kai sitä pitää viel muutama päivä jatkaa. Jänää että vaikka vähän nippailee vasemmaltakin (missä tässä kierrossa pitäisikin tapahtua) niin enimmäkseen juilii oikealla. Ehkä jos tästä tärppäis ni tuliski kaksin kappalein!! :p Äiti mua aina jaksaa pelotella kun hänen puolellaan sukua niitä kaksosia on... Mietin kun sain sen pco-diagnoosin että mahtaako olla perinnöllistä meidän suvun naisilla ja siksi niitä kaksosia on tullut.

Onko kukaan muuten koittanut bongailla oviksiaan kohdunnapukkaa tunnustelemalla...? Satuin lukemaan siitä eilen ja kokeilin sit illalla omaani niin kyllä se ihan "kova ja kiinni" tuntui olevan, mutta ehkä sitä pitäis about joka ilta räpelöidä että oppis tuntemaan ne muutokset...

Viimeksi muokattu:
bumby kovasti näyttäis ovisviivalta, joten eiku lakanat heilumaan ja paljon vauvatuulia! =)
Santrana onnea asuntokauppoihin! toivottavasti saatte myytyä nopsaan omanne pois niin pääset sisustamaan uutta, kaunista kotia ;)

Itse mietin kans et oisko kysta, koska nyt kivut tyystin hävinneet!! Painaessakaan ei enää oikeastaan kipua tunnu, ja aluksihan se tuntui vaan painamalla. Joko terolutit auttaa tai sit joku muu siellä helpotti.. nyt siis oottelen vaa kuukautisia (eipä ole aiemmin niitä kaipaillu ja ootellu :confused: )
p.s. sain miehen luvan varata hoitopöydän/lipaston sillä verukkeella, että se lipasto on tällä hetkellä tarpeellinen... :p ihana löytyi halvalla joten pakko hankkia tämä "lipasto" kotiin : D

Intopiukka oliko minkä hintainen tuo käynti? Hyvä, että sait selvyyden asioihin!! Itteeki kutkuttais kovasti, pääsis vähän aiemmin käymään, mut ehkä maltan mieleni :)

Tänään käytiin sit hoitopöytä hakee :p löytyi sellai hieno lipasto (irrotettava hoitotaso) halpaa hintaa ni sai ukon suostuteltua. Onpas jännää :p

Kiitos tsempeistä ja tosi hyvä juttu Intopiukka et sait selvyyden pitkään kiertoon!! JA vielä suht "lievän" diagnoosin :) Maksoin itse ultrasta ja käynnistä yhteensä yli 200e! Ihan normi siellä missä käyn joten toi sun kuulostaa vielä oikein kohtuulliselta :D Vakuutuksesta kyllä saa takaisinpäin kun kyse kerran ei ole raskaudesta tai hedelmättömyyshoidosta. Selitykseksi kannattaa laittaa kuukautishäiriöt tai epämääräinen vuoto tms.

Tsemppiä DaniaD! On se kumma miten se kroppa tuntuu välillä touhuavan ihan omiaan!

ON taas: Vitsit mitkä oireet täällä!! Jos ei tää oo joku superovulaatio ni en sit tiiä mikä on... Jos ei olis niitä kuukautisia ollut tossa kuun vaihteessa, olisin ihan 100% varma et oon raskaana. Ei näitä enää voi päästään kuvitella. Tänään on pari kertaa melkein oksentanu kun on niin etova olo koko ajan. Lisäksi aamupäivällä ihan hirvee närästys. Alavatsalla on niin kovaa juilintaa ja paineentunnetta että yskiminenkin tuntuu ikävältä. Huhhuh!

Hyvä intopiukka, että sait selvyyttä asioihin, edes vähäsen. Miksi turhaan ressata epätietoisuuden vallassa kun vastauksia on saatavilla, hintahan tosin kirpaisee joka kerta :x

Bumpylle tsemppiä vällyjen väliin! Ja DaniaD, ihmiskroppa on kyllä suuri tuntematon :whistle: Uskon kyllä että alkaa jo veetuttaa.. Tuossa vaiheessa on kyllä miltei mahdotonta olla stressaamatta vaikka kuinka tietää sen haittapuolet. Sinuna varmaan yrittäisin kyllä hyödyntää joka tapauksessa, tuskin ukollasikaan on mitään sitä vastaan :D

Santrana, meilläkin on oma kömpsä myynnissä, ollut jo reilun kuukauden, mutta hiljaista on ollut :| Aikoinaan kun myytiin omat pikkuasuntomme, menivät ne kaupaksi ennen kuin ehti kissaa sanoa, mutta näissä isommissa (rt 100m2) onkin eri juttu.. Ei meillä onneksi sinänsä mikään kiire ole, mutta kun asiasta on kerran päätetty niin ärsyttävää junnata nyt paikoillaan tällä viissiin :mad: Onnea teille asuntokauppoihin!

Omassa navassa elellään kp 20. Kysyisinkin nyt, onko kenelläkään tissituntemuksia ovulaatioon liittyen ?? Mulla on nännit tosi arkana nimittäin.. Vai ei kai se tarkoita oviksen juuri menneen ohitse :confused: Minusta tuntuu että sen kemiallisen jälkeen olen ruvennut kunnolla tuntemaan ovulaation, siis jos tämä nänniasia voidaan ovulaatioksi laskea. Viime kierrossahan oli noin kymmenen päivää ennen menkkoja ihan karmivaa tissikipuilua, jota luulin silloin raskausoireeksi, mutta joka ehkä olikin ovulaatiota???

Muista oireista en oikein osaa sanoa, alakerta on ehkä jokseenkin märkä ja himoja kyllä löytyy, mutta hmmmmmm.. Jos uusiin kiertoihin tässä vielä mennään niin alan ehkä näiden oireiden aikana sittenkin tikuttelemaan vaikka olenkin ollut sitä niin vastaan. Olisipa jo iltapäivä niin ukkokulta tulee töistä ja pääsee peittoja heiluttelemaan :p

Pumbuliini, onneks on niitä sisaruksia joiden lapsia varten on hyvä olla niitä tavaroita pyörimässä nurkissa ;) Mun siskon mies unohtaa vielä AINA tuoda rattaat, jos pitäis olla muksun meillä hoidossa, olis vaan oikeesti järkevintä ostaa tonne omat rattaat, niin ei tarvis aina soitella perään.

bympy Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen, toivotaan tärppiä ;) Kyllä tuo niin selkeä plussa kuitenkin on :)
Mulla oli edellisen vuoden marraskuussa "superovulaatio" Mulla vaihtoi silmätkin sävyä! :D Se oli hurjaa, tai mulla vaan laajeni hetkellisesti molemmissa silmissä keltaisen värin alue, näytti aika häröltä silloin :D kun normaalisti on ihan ouhet keltaiset rinkulat silmien ympärillä.

Intopiukka Hyvä että löytyi syy ja sait siihen avutkin :)

DaniaD Kroppa on kyllä taitava huijaamaan :/

bosch, mulla normaalisti oviksen jälkeen alkaa vähän aristamaan nännejä, kapselin jälkeisissä kierroissa ei oo ollu, joulukuussa alkoi aristaa ja muuttui kivuiksi (plussa...)
mutta nyt taas ei mitään oviksen jälkeen. Saa nähdä kuinka tässä kierrossa sitten.
Ja vaikka tikuttais vain yhden kierron, niin osais yhdistää oireet oikein kierron vaiheisiin ja oireisiin, että ei sinänsä huono idea.

ON:Mulla käy niin kierroksilla nyt, naapurin kanssa yhteenoton jälkeen oon nähny painajaisia joka yö ja oon ihan väsyny ja yliherkkä. Onneks töissä pysyy vielä kurissa, sitten ei oo enää kivaa, kun siellä alkaa pillittämään jostain ihan tyhjänpäiväisestä :D
Odottelen, että posti tois mulle mun ovistestit, kun tilasin viime viikolla ebaystä testejä (on sen verran edullisempia), että josko se ovis kerkeäis tulla ennen kuin lähden Roomaan maanantaina :)

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 11.2.2014

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Nuorallatanssija2762/??211/2013
Heilanga3159/32-49262011
Safire1845/330
Pumbuliini2243/28506/2013
Intopiukka2844/24-3849/2013
Evaparadise2432/30506/2012

Maicy2528/25-28807/2013
Minisport2726/34608/2013
diadora2523/29-3111
Puteri2322/30212/2013
Esikoinenhaaveissa2222/28-312007/2012
Bosch2720/32-3966/2013

Bumpy2916/38-401001/2013
DaniaD?16/28-31509/2013
te^a2615/304
Hopess2212/271006/2013
puutarhassa2112/33609/2013
Iiida2212/28?410/2013X
Onnenpisara2312/??5/2013X
Mappis_882510/28808/2013
Iituli86286/28201/2014
Santrana266/24-28410/2013
Jenni-20??/??11/2014X
[tr] [tr]
[/tr]
[tr]
[/TR]

[/tr]

[/tr]

[TR]

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Maicy[/td]
[td]11-12[/td]
[td]10.2[/td]
[/tr]
[TR]

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
Neinäsä
_Lilja_
Henrietta-
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013
Eemiliah12/2013
Niipe401/2014
Marjaana_871501/2014
Ruumää301/2014
Linduli01/2014
Elanor85212/2013

Listan ylläpitäjänä: Maicy & Santrana

Bosch mulla on kaikenmaailman tissituntemuksia välillä mut tuntuu jotenkin et ihan randomisti... Ku joskus tuntuu olevan kipeät oviksen tienoilla mut useimmiten mulla on ennen kuukautisten tuloa. Ja nimenomaan nännit on kipeät, ei muuten.

Santrana jestas sentään!! :D Voiks silmät vaihtaa väriä oviksen takia... whaaaat?? (juoksee heti peilin eteen...) :p

Kuinka monta päivää teillä ovistestit näyttäneet plussaa??? Ku mulla tuli tänäänkin tosi vahvat kaksi viivaa. Kolmena päivänä jo vahvat, ekana ei ollu yhtä vahva kuin kontrolliviiva mut kaks päivää olleet kyllä plussaviivat. Ja oireet jatkuu edelleen. Ilmeisesti jos kokee oireita monta päivää niin ovispäiväksi katsotaan se viimeinen päivä, vai? Ei tässä muu auta ku jatkaa muhinointia jottei pääse oikea päivä livahtamaan ohi.

En oo myöskään koskaan laskenut noita dpo-päiviä... eli lasketaanko dpo ovistestin plussasta vai siitä pari päivää vai miten. Valistakaa tietämätöntä :D

Viimeksi muokattu:
bympy Siinä kierrossa oli muutenkin tosi vahvat ovis oireet jotakuinkin triplasti vahvemmat kuin normaalisti ja sit se silmien värin vaihtuminen :D Se oli hurjaa, ei oo kyllä sen jälkeen eikä ennen sitä tullu vastaavaa.
Mulla on tainnu näyttää just sen kolme päivää pisimmillään plussaa, yritä niistä nyt sitten arvuutella missä oli voimakkain väri (heh...) Mut mä oon ainakin laskenu sen siitä missä on ollu ihan voimakkain ja sit tietty testannu vielä, että on varmasti lähteny haalistumaan.
Täytyy kyllä myöntää, että mulle noi dpo:t on aika vieras käsite, mutta tämmösen löysin tuolta äkkiä googlaamalla :D

"dpo:t lasketaan ovisplussasta siten, että päivä jona testi on plussa on -1, seuraava oletettu ovispäivä dpo 0 ja seuraava 1 jne.."

Näillä eteenpäin :D

• Tykkää
Reactions: bumpy
Voi vitsit, arvatkaas mitä kanssahaaveilijat! Ei, ei mitään plussauutisia.

E-pillereitä kun aloin syömään, olin tietty lukenut sivuvaikutuksista (mm painonnousu, mielialavaihtelut yms.)
Peloissani odotinkin sitten sitä painonnousua ja huokaisin helpotuksesta kun kilojen lisääntymisen sijasta niitä alkoikin lähteä (laihtumiseen vaikutti tosin normaali elämänmuutos)!
Mielialanvaihteluista en ollut huolissani, sillä naivisti kuvittelin pystyväni selättämään mahdolliset mielialavaihtelut.

Jossain vaiheessa tajusin etten olekaan enää oma positiivinen, hymyilevä itseni. Poikaystäväni kanssa olin AINA yhtä hymyä ja onnellinen - ennen pillereitä.
Pillereiden aloittamisen jälkeen edes poikaystäväni seurassa en osannut olla yhtä iloinen kuin ennen. Tajutessani asian, alkoi itseäni ahdistaa, koska ymmärsin että tässähän ne sivuvaikutuksissa mainitut mielialavaihtelut nyt olivat, enkä pystykään oireita sulkemaan pois.

Elämämme oli yhtä vuoristorataa, ja vaikka poikaystäväni ymmärsi että hormonithan ne rumasti puhuu ja mököttää, niin ei se itsestäni siltikään hyvältä tuntunut.
Jatkettiin kuitenkin elämää normaalisti, ylä- ja alamäkiä.

Kun pillerit jätin pois, odottelin pari viikkoa ja ihmettelin että ei tämä negatiivinen mieliala lähde vaikka pillerit on pois jätetty! Pelkäsin (kyllä, melko hätäisesti..) että luonteeni oli muuttunut pysyvästi perusnegatiiviseksi.
Noh, elämä jatkui taas.

NYT tänään, noin 5 kuukautta pillereiden lopettamisesta sen tajusin. Hei, mähän olen jälleen normaali! Voi että mikä fiilis, sellainen "ahdistus" on poissa. Olen koko viikon ollut jotenkin rauhallisempi, levollisempi ja iloisempi kuin piiiiiitkäääään aikaan.
Pillereiden aikana poikaystäväni ei tarvinnut sanoa esimerkiksi vähänkään eriävä mielipide, niin jo oli minun puoleltani käynnissä kahden viikon mykkäkoulu. Ihan hirveää käytöstä itseltäni!

Tätä kirjoittaessa tajusin, mitä kaikkea poikaystäväni on joutunut minulta kestämään vuosien ajan, ja silti ollaan yhdessä. :)

--------------
Huh, kunnon omanapailua!!

Kun tätä aloin kirjoittamaan, oli ajatuksissa pillereiden jälkeisen elämän normalisoituminen, niin ympäristössä kuin kehossa.

Tarkoitan; jos nyt huomasn mielialani parantuneen pillereiden lopetuksesta, niin mikäköhän todennäköisyys olisi että kehossa muutenkin (ovulaatio, kierto/(häiriöt)) olisi asiat normalisoitumassa?

IHANAA ALKAVAA VIIKKOA ja muistakaa rakastaa ja rutistaa niitä rakkaitanne! <3

Viimeksi muokattu:
Kävin äsken gynellä. Kerroin tuhruttelusta yms, ja et raskaustesti tehty pari viikkoa sitten. Se ultras ja löysi kaks jotain kystaa toisesta munasarjasta. Niitä sit ihmeteltiin ja pyöriteltiin. Sit se ultras kohtua ja sano et "Teeppä uus raskaustesti". Siellä näky jotain, ihan pienen pientä, 5mm kokonen rinkula. Nyt oon ihan shokissa. Apteekissa kävin hakemassa clearbluen digin, mut en pääse kotiin ennenku illalla! Ja pitäis aamuun asti jaksaa.. En kyllä pysty, mut jos tekis sen halppistestin illalla ja säästäis ton aamuun. Anteeks pelkkä avautuminen ja superavautuminen, yritän hillitä innostusta jos testi näyttää negaa niin sit romahtaa ja lujaa. Tekstiki on sekavaa ku mikä, kädet tärisee vieläki, pakko oli tulla tänne avautumaan...

Pumbuliini Omg, kun sulla onkin nyt jännät paikat! En kyllä kestäisi aamuun asti mitenkään, vaan olisin jo uittamassa jotain tikkua pissassa. :D Toivotaan, että sieltä sitten plussa pärähtää, kun testin tekoon asti pääset.

Oviksesta ja sen testaamisesta... Mie olen saanut ensin eriasteisia haaleita ja sitten selvän plussan, jonka jälkeen en ole testejä enää tehnyt. Olen kuvitellut, että sitten positiivisen jälkeen lähtee haalistuun. Nyt on kyllä hämärä tilanne, kun mulla on jotain oireilua tuolla munasarjojen sun muiden seudulla ja valkovuotokin on melkoista, mutta oviksen pitäisi olla vasta lauantaina. Ja mulla on ollut ovis "aina" kp 14, kun kierto on sen 28 pv. Aamulla sain testiin melko vahvan viivan, mutta plussa se ei vielä ollut. Liekö kierto nyt jotenkin sekaisin vai mitähän tämä taas mahtaa olla... Pitää tikutella ja seurata, ettei plussa vain menisi ohi. Jos en paremmin tietäisi, niin voisi jopa kuvitella olevani raskaana, kun on sellaista omituista painon tunnetta ja nippailua. Mutta eilen illalla ja uudelleen vielä tänä aamuna olen saanut raskaustestiin tyylipuhtaan negan, joten en ole raskaana. Joskus tämä naisena oleminen ja kroppansa tulkitseminen on kyllä niin hankalaa. Ja miksei raskaaksi voisi tulla vaikka 10 päivänä kierron aikana?! Miksi simpat elää monta päivää ja munasolu vain yhden? Esitän nyt julkisen vastalauseen tälle järjestelylle ja odotan, että tuotekehittelyä jatketaan mahdollisimman pian.

Hyvä kirjoitus Iida! Luulen et itselläni ihan ne teinihormonit aikoinaan aiheutti ne pahimmat kiukkupuuskat eikä vaan ne pillerit ;) mutta kyllä on sekä kroppa että mieli selkeämmät nyt kun pillereitä ei enää ole! Ainoa mitä kaipaan on täydellinen iho jonka sain hormonipilsuista.

Pumbuliini mua ihan jännittää sun puolesta!! Iiiik! :D Itsekin ihan kirjaimellisesti tärisin kerran kun sain haamun testiin (vaikkei se sitten plussa ollutkaan) kun niin paljon jänskätti. Täällä ollaan peukut pystyssä!

Ja Oodikas oon niin samaa mieltä että ihan on persläpi toi meidän munasolu ku ei kauempaa jaksa pysyä hereillä! Laiska otus suorastaan... Onneks sentään noi miehen simpat jaksaa muutamat päivät sitä metsästää :cool:

Täällä on kyllä kivuliain ovis ikinä käynnissä!! Auuuuuuuh!!!! Kerran ollu samanlaista kipua kun hormoniehkäisy oli juuri lopetettu ja menin ihan lääkäriin asti. Lekuri ultras ja totes vaan että "sä oot ovuloinu". Olin ihan suu auki et TÄH ja ajattelin että "on sitä nyt perkele ennenkin ovuloitu eikä koskaan oo sattunut niin että joka askeleellakin alavatsa tärähtäessä sattuu". Ajattelin että huolimaton lekuri, ihan varmasti oli joku pikku kysta puhjennut tms. Nyt alan ajattelee et kyllä se tais olla oikeassa silloin... Ehkä noi terot vaikuttaa kun silloinkin oli kyse hormoneiden popsimisesta ja muutoksesta. Joka tapauksessa tosi tuskallista olo tällä hetkellä... ei paljoa voi liikkua tai yhtään mitään ku tosiaan kaikki liikkeet, jopa kävely, tekee kipeetä. Mut ajattelen positiivisesti että ehkä tää on "hyvää kipua" eli ehkä tarkoittaa sitä ovista. Sais kyllä tärpätä pian ku en jaksais tälleen kärvistellä joka kierrossa :D

Viimeksi muokattu:
Mie ennen joskus vähän naureskelin naisille, jotka väittivät tuntevansa ovulaation. Noh, pillereiden lopettamisen jälkeen huomasin, että senhän totta tosiaan tuntee. Ovulaation lähestymisen ja ovispäivän huomaa ihan selvästi ja kyllä sen irtoamisenkin tuntee. Mulla oli viime kierrossa melko kivulias ovulaatio ja tuli vähän tuhruakin, vaikka ikinä ennen ei ole tullut. Mistä lie munasarjan pohjilta se munasolu kaivettiin esiin, kun niin sattui ja veri lensi... Ilmankos alkio ei sitten kyydissä pysynytkään. Oli varmaan bäst före mennyt jo umpeen sillä niin kuin mullakin.

Ja mie en ymmärrä, mitä tämä minun kipuilu on nyt... Pitää varmaan tehdä toinen ovistesti. Vai onkohan tuolla jotain pielessä silti, vaikka raskaustestit ei enää plussaa näytäkään. Jotain tulehdusta lykkää tietenkin...

Yhteistyössä