Esikoinen vuodelle 2014

Harmi Oodikas et täti tuli sittenki :/ toisaalta "kiva" et sait selvyyden mut harmi se silti on :/ täällä tänään ei sit ees sitä hailakkaa vuotoa :eek: eipä tästä oikeen mitään osaa päätellä.. Huomenna soitan sille gynelle (kun en sit pe kumminkaan soittanu). puutarhassa mäkään en haluu testailla ku en haluu kattella niitä täydellisen puhtaita negoja mitä ne aina vaan on.. Outo tilanne. Ja et vielä meillä kaikilla samanlainen samaan aikaan!

Pumbuliini oliko sulla siis terot käytössä? Mulle nimittäin määrättiin syksyllä epämääräisiin mysteerivuotoihin / välivuotoihin/ tiputteluvuotoihin primolut nor- lääke (samaa tavaraa kun terolut mutta vahvempi). Ja sillä kierrot tasaantu ja välivuodot loppui.

Heippa, nopeasti vaan omanapailua. Eli menkat alko eilen ja mulle voi nyt päivittää kp 2/28 ja yk 8. En pysty nyt tummentamaan ku kirjotan puhelimella kun kone sanoi sopimuksen irti viikonloppuna :/

En oo yhtään yllättynyt ja osasin odottaa että uuteen kiertoon mennään. Vaikka harmittaahan tää taas toki, mut ei voi mitään. Mun kroppa teki taas saman ku viime kierrossa eli että tuhruttelu alkoi jo pari päivää ennen varsinaisia menkkoja.

Tervetuloa uusille ja tsemppihalit uuteen kiertoon joutuneille. Onnittelut elanor plussasta!! :)

te^a mulla kans terolutit käytössä. Söin yhden kierron pillerin päivässä mut ei auttanut kierron tasaamiseen, oli silti 36 päivän kierto. Vähän lyhyempi ku mitä ne on ollut mutta silti rurhan pitkä. PCO siis diagnosoitiin, tosin ymmärtääkseni melko lievä tapaus, onneks! Mut jatkossa seuraavat kaks kiertoa 2 teroa päivässä kp 15-24, joskos se annostus tasais kierron. 2 kierron jälkeen tsekataan tilanne ja tarvittaessa sit clomit käyttöön.

Noista ovistesteistä... gyne sanoi mulle että ne ei sit ihan kaikilla oikein pelitä. Ainakin mun kohdalla oli vähän sillä kannalla et älä niillä nyt rupee itteäs kiusaamaan. Ainakin mitä netistä luin tosta PCO:sta niin sitä sairastavilla on usein ne LH-arvot vähän koholla aina, joten testit ei välttämättä kerro mitä tuolla alakerrassa tapahtuu. Toivotaan nyt omalla kohdalla et saatais kierto tasaiseks ni pystyis sitä ovulaationki ajankohtaa vähän ennustaa.

Niin ja tervetuloa iituli86 :)

evaparadise, mä sain Terot lokakuussa kun pillereitten jälkeen ei alkanu menkat (pillerit lopetin siis kesäkuussa). Niitten kans kierrot oli nätisti 28pvä. Söin niitä 3kk, sit kun ne loppu ni oli kierto superlyhyt 19pvä ja tosi runsas vuoto tuli sitte. Sen jälkeen ei menkkoja, ja nyt on sit on öö kp35. (Varasin tänään gynen ja se on sit ens ti.)

Äh, nyt alkaa epätoivo jo vaivata :(
VAROITUS ällöä...!
Nyt on kp4/29? ja noina neljänä päivänä siis vuoto on ollut verta, lähes kuin normaalit menkat, vähän vaan niukemmat ja aavistuksen rusehtavammat. Edeltävän kokonaisen viikon vuosin RUSKEAA töhnää, välillä klimppejä joukossa.

Kolme kuukautta olen nyt syönyt teroja ja niin niin niin kovasti toivon että ne nyt olisi auttaneet.

Pelottaa että seuraavatkin menkat on tällaiset, oudot! Ja pelkona on myös se, etten ovuloi ollenkaan...

Pitää kai kohta sinne gynelle taas varata aika jos ei tähän kiertoon tule mitään tolkkua :(

Ajattelin myös tulla tänne kirjoittelemaan. Ei vielä mitään tietoa, miten tämä toimii, mutta enköhän sen opi tässä ajan kuluessa. Ikää on 22v, kp 15/28-31, yk 20, ya 07/2012. Tuossa juuri eilen kävimme minun hormonituloksia ja miehen siemennestenäytteen tuloksia läpi lääkärillä.

Minulla oli jokin hormoni vähän ylhäällä, mutta sen ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Miehellä todettiin siittiöiden määrän ja liikkuvuuden alentuneen. Suositeltiin spermanäytteen koepesutestausta tai IVF-hoidon harkintaa. Tässä nyt sitä odotellaan kirjettä lapsettomuusklinikalle. :)

On noi e-pillerit kyllä kauheeta myrkkyä kun laittaa monilla kropan niin sekasin.. Onhan se kauheeta kun miettii että lopettaa pillerit ja puoleen vuoteen ei tuu menkkoja, täältäkin näitä tarinoita kun lukee niin tosi monella kierto heittää iha häränpyllyä ja venyy ja vanuu ja ovulaatiosta ei oo tietookaan. Luin myös yhdestä lehdestä lapsettomuuslääkärin haastattelun, jossa sanoi, että e-pillereiden pitkällä käytöllä on selvästi yhteys lapsettomuuteen. Enpä tullut tätä ajatelleeksi silloin 15-vuotiaana kun mulle määrättiin pillerit aloittamaan kuukautiset ja niitä lähes 10vuotta ehdin napsia.. aijai. Kamalaa jotenkin miettiä, jos on todella ns. itse aiheuttanut raskautumisen vaikeuden ja kierron epäsäännöllisyyden. : /

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!

Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

KESKIVIIKKO 5.2.2014

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Nuorallatanssija2756/??211/2013
Heilanga3153/32-49262011
Safire1839/330
Pumbuliini2237/28506/2013
Iituli862829/28101/2014

Intopiukka2838/24-3849/2013
Evaparadise2426/30506/2012
Santrana2624/28310/2013
Maicy2522/25-28807/2013
Minisport2720/34608/2013

diadora2517/29-3111
Puteri2316/30212/2013
Esikoinenhaaveissa2216/28-312007/2012
Boch2714/32-3966/2013
Bumpy2910/38-4001/2013
te^a269/304
Hopess228/27806/2013
puutarhassa216/33609/2013
Iiida226/28?410/2013X
Onnenpisara236/??5/2013X
Mappis_88254/28808/2013
Jenni-20??/??11/2014X
[tr] [tr]
[/tr]
[tr]
[/TR]

[/tr]

[/tr]
[TR]

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Evaparadise[/td]
[td]13[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Maicy[/td]
[td]5-6[/td]
[td]10.2[/td]
[/tr]
[TR]

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
Neinäsä
_Lilja_
Henrietta-
SinSin

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013
Eemiliah12/2013
Niipe401/2014
Marjaana_871501/2014
Ruumää301/2014
Linduli01/2014
Elanor85212/2013

Listan ylläpitäjänä: Maicy & Santrana

Viimeksi muokattu:
Oodikas Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :( Kyllä se vain aina satuttaa kun täti kylään tulee vaikka miten ajattelisi että kyllä se sieltä kumminkin tulee.. Huooh.. :/ Tsemppiä sinulle uuteen kiertoon! <3

Santrana Pieni painonpudotus ei ole kenellekään pahasta! Itsekin yrittänyt tässä sitä samaa mutta huonoin tuloksin.. :/ Koulu ja työt vievät niin suuren osan vapaa-ajastani että olen tällä hetkellä väsymyksen ja stressin kourissa. Lisäksi tämä vauvabuumi kaiken huipuksi niin avot.. Noh, toivotan onnistumisen hetkiä sinulle!! :)

Iituli86 Tervetuloa! Lisäsin sinut listalle. :) Toivottavasti vierailusi ei kestä kauaa ;)

Pumbuliini Nuo vuodot on kyllä sanonko mistä!! :( Koitappa siinä sit selvyyttä ottaa että mikä vuoto ja mistä johtuu.. :/ Toivottavasti tilanteesi selkenee pian!!

Jenni- Toivotaan että kipusi olivat vain hetken ongelma, ettei mtn vakavempaa löydy!! Tulehan kertomaan mitä lääkärit sanoivat.

Evaparadise Joo jostain luinkin, että se ensimmäinen ovisplussa on se mistä lähetään laskemaan dpo:t, eli minulla olisi nyt sitten dpo5, mutta laitoin nyt kuitenkin 5-6 kun en ihan satavarma ole ;) Ajattelin ruveta testailemaan huvin vuoksi jo huomenissa, kun tulisi dpo6-7. :D Testejä varmaan 20 kpl joten haitanneeko tuo vaikka ajoissa aloittaakin. Tiedän, että teen itelleni sillä tavalla vain hallaa mutt menkööt. :D Kerrohan miten sinulla kävi!!! <3

Puutarhassa Onpas monella nyt tuollaista ihme vuotoa :// Toivottavasti saat selvyyden mitä se on!

Mappis88 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta mutta hyvällä asenteella otat sen kyllä vastaan!! :) :) Tsemppiä uuteen kiertoon!

Bumpy Mä luin tuon myös että saattaa näyttää positiivista pitkiäkin aikoja, jos PCO:ta ois.. mulla rupes kuitenkin haaleneen viiva 4. päivänä, että jospa se ois se ovis oikeesti tullutkin sillon ku ekan kerran testasin plussan.. :) Voihan se olla että ei se ovis oo siltikään tullut vaikka olotila kyllä oli just sellanen että ei voi erehtyä. Himotti niin maan perkuleesti ja kohdunnapukka niin auki kuin olla voi ja alhaalla pehmeänä.. Jotain siellä siis ainakin on tapahtunut.. :)

Esikoinenhaaveissa Tervetuloa! Lisäsin sinut listaan. :) Toivotaan että et viivy täällä kauaa ;) Hieno homma että olette päässeet tutkimuksiin! Toivotaan että sieltä saatte tuloksia :)

Intopiukka voi eiii, toivotaan että sinulla kuitenkin se plussa sieltä tulisi!! :/ Nyt vissiin eka päivä vasta kun menkat pois että vielä on toivoa!! <3 tsemppihalit!

on Olotilassa ei kummempaa. Valkovuotoa tulee niin että melkein housuihin asti lirahtaa. Katselin edellistä kiertoa ja sen aiheuttamista olotiloista. Oli rinnat herkillä melkein heti kun ovis meni ohitte. Nyt ei mtn.. :O Ihmettelen.. Päivää ennen ovis plussaa touhuttiin ja se olikin sitten ainoa kerta kun sen oviksen aikana tuli touhuttua. Eli tsäänssit että tärppäis niin on hyvin hyvin pieni.. Tuli riitaa miehen kanssa ja molemmilta lähti halut.. Yritin mutta eipä sitä toista voi pakottaakaan.. Tuntuu että meni tosiaan tämä kierto niin hukkateille kuin vain mahdollista.

Nyt siis kp22/25-28, dpo5-6. Huomenna ajattelin lähteä r-testi rumbaan, ihan vaan huvin vuoksi. Joka aamu testata kertaalleen. Kuitenkin mahista ois että raskaus näkyisi jo dpo 6 lähtien joten antaapi mennä vain. Negaa negan perään kunnes menkat alkaa :D Haha. Mulla asenne tosiaan jo valmiiksi se että tästä kierrosta ei todellakaan ole tärpännyt, joten en odota kummempia. Viikot menneet oikeastaan todella vauhdilla, tekemistä riittää joten en ole edes sen kummemmin nyt oireisiinkaan keskittynyt. Mutta sen tiedän että aika vähän oireita on. Viime kierrossa oli jos jonkinlaista, nyt ei muutako tuo valkovuoto. Näillä mennään..

Tsemppiä kaikille! Päivittelen taas loppuviikosta :)

Täällä kp 29/28.... Tänään piti jo hätäillä ja tehdä testi, mutta negaa näytti :( Odotellaan milloin täti tulee kyläilemään. Jos meinaa tulla niin toivottavasti pian, että pääsisi uuteen yritykseen. Luulen että kierto sekaisin vielä kapselin poistosta, mutta toivottavasti äkkiä tasaantuu johonkin suuntaan :) Ja vielä korjaus listaan: YA 1/2014 :)

Eilen meninkin sitten päivystykseen, kun kivut pahenivat niin paljon. Tunnin siellä olin ja mitää ei selvinnyt, kuulemma gynelle pitäis mahd nopiasti päästä. (aika siis vasta parin viikon päästä!!!) Jos raskaustestit näyttävät plussaa nii kohdunulkoinen on mahdollinen. =( Jos ei, niin heillei ole mitään tietoa mikä vois olla "vikana"...

Jenni- Eikö siellä sitten tosiaan ollut mitään päivystävää gyneä?! Itse menin syksyllä alavatsakipujeni kanssa päivystykseen niin pääsin päivystyspotilaana naistentautien polille heti seuraavana aamuna! Kuulostaa oudolta jos kipujen kanssa pitää odotella monta viikkoa.. : /

Jenni jos testi näyttää plussaa ni sit soitat vaikka suoraan naistentautien polille! Pitäähän tollaset selvittää, se kohdunulkoinen kun voi olla vaikka hengenvaarallista. Itsellä sitä ei näkynyt edes ultrassa aluksi, ainoastaan hormoniarvot veressä paljastivat KU:n Tosi outoa että noin höllästi suhtautuivat sun kipuihin :(

Mulle vois listaan päivitellä YK 10. Laskeskelin että kun miinustaa ne kuukaudet kun KU esti yrityksen ni 9 tai 10 yritys taitaa olla meneillään.

Viimeksi muokattu:
evaparadise Se on kyllä jännä miten vähän noista e-pillerien haittavaikutuksista edes puhutaan ääneen lääkärit ei tietenkään myönnä ja mumisee vaan jotain sellasta "Se nyt vaan on sellanen myytti, kyllä suurimmalla osalla..."
Tai sitten vähätellään, että "Kaikilla on joskus epäsäännölliset kierrot" tai jotain muuta yhtä kivaa... Se ei tunnu yhtään kivalta ainakaan...

Iituli86, noihan on niin yksilöllisiä miten palautuu, mulla kapselinpoiston jälkeen eka kierto oli hurjat 17 päivää (muistaakseni tai ainakin jotain siihen suuntaan...eikä silloin kyllä ovistakaan tullut) seuraava oli jo sitten lähempänä normaalia. Toivottavasti ei lähde kroppa ihan hakoteille sielläkään!

Maicy Tsemmpiä sinne piinapäiville, sen takiahan niitä testejä ostetaan kerralla paljon, että voi sitten hyvällä omalla tunnolla kulutella niitä :D

Jenni-Onpa outoa ettei tehä mitään :( Eihän tollasen kanssa voi kärvistelläkään. Toivottavasti pääset pian lääkäriin!

ON:Koiranpennun kele söi meijän nettipiuhan, ja vieläpä KAHTEEN kertaan! Siis jotain ihan käsittämätöntä touhua tolta tyypiltä! Ei oo tähän mennessä tuhonnu mitään, niin nyt sitten kun oon kahtena aamuna lähteny töihin niin on piuha saanu kyytiä. Kiitti vaan kaverille.
Mietin että pitäiskö huvikseen testata r-testillä pikkuhiljaa kun valkkari on ollu niin runsasta, saattaa toki johtua km jälkeisestä hormoni muutoksestakin.

Heipä hei pitkästä aikaa... Olen lueskellut juttujanne ja eipä täällä mikään muutu :/ pettymyksiä toisten perään. Erityisesti Hopessin tilanne ärsytti koska miten voi tulla plussaa ja sitten se viedään pois :/ Pahoittelut kaikille tädin vierailuista :(

Evaparadise oon niin samaa mieltä sun kanssas noista pillereistä. Niitä suurinpiirtein tyrkytettiin mulle. Lääkärit ei myöskään koskaan varmista etteikö suvussa ole niitä kiellettyjä tauteja kuten veritulppia tai muuta. Ylipainoisillekin niitä kuitenkin määrätään tosta noin vaan. Mullahan on myös rinnnoissa 5kpl hyvälaatuisia kasvaimia jotka olen sata varma että ovat e-pillerit aiheuttaneet :( Mulle ne pillerit vaan auttaa niin hyvin tähän nassuun. Mä oon ihan rajoilla etten revi tätä naamaa täysin verille tän aknen kanssa. Terot tietysti vaan heittää lisää löylyä tälle naamalle!

Mun laihdutus jatkuuu vaan... Vähän tuli takapakkia tossa kun sairastin flunssan, hirveesti harmittaa! No nyt uudella innolla kohti laihempaa vartaloa ja toivottavasti siitä seuraavaa vauvaa mahassa :) Meillä menty nyt siis vähän tjottailu tyylisellä fiiliksellä. Miehelle yleensä kerron millon suurinpiirtein ovis on, mutta nyt en puhunu asiasta mitään. Itekin haluaisin olla autuaan tietämätön, mutta kun tuo tero kuuri annoksella 1x2 on päällänsä niin kyllä ne päivät vaan pitää tietää. No ovis tuli ja meni toivottavasti ja nyt rukoillaan ettei välivuodot ala eli terot toimisi. Tänään ikävä kyllä tuli paperiin pyyhkiessä jo ihan vähän ruskeaa ja kyllä nyt ottaa aivoon. Mitä mun pitää sanoa siellä lääkärissä että ne tutkis miksi mä vaan vuodan! No 2kk vedellään teroja ja sitten katotaan uusiksi. Jos ei auta niin jotain muita lääkkeitä peliin. Yritystä on takana nyt se 8kk jo. Eli en odota olevani tästä kierrosta raskaana, toivon vaan että terot saisivat kropan toimimaan.

Vauvakuume ollut tiessään kun urheilu vallannut mielen. Sitten tulin tosissaan kipeäksi ja taas ollut aikaa velloa itsesäälissä ja ihmetellä että näinkö tää elämä menee. Mä en todellakaan tiedä mitä me tehdään pariskuntana tässä elämässä jos meille ei lapsia suoda. Ei se matkustelut tai kotieläinten ottaminen riitä mulle koko loppu elämäksi. Miten mä selviän hengissä jos me ei saada lasta? Mä oon sen verran vanhanaikainen että en haluaisi lasta hoidoilla. Toki me varmasti ollaan hoitoihin menossa, mutta mä niin rukoilen ettei tartteis. Ne maksaa maltaita ja on aikamoinen prosessi :/ Pelkään myös että pitääkö mun kertoa ihmisille että mä olen lapsettomuushoidoissa. Kun ihmiset utelee kovasti. En haluaisin puhua asiasta kenellekään... Onko teillä jotain plan b:tä jos ette koskaan saisikaan lapsia?

T: Masentunut much?

Kovasti tsemppiä kaikille, onneksi tulee kevät ja aurinko valtaa alaa :) Nautitaan nyt edes siitä jos jostain!

Lilja, Meillä mies on sanonu aina, että jos ei omia saada niin adoptoidaan sitten ulkomailta :D jos ite asuis ulkomailla, vois ehkä yrittää esimerkiksi kohdunvuokrausta (jos vika olis mussa) jos miehessä niin... En mä rehellisesti uskois, että me elettäis onnellisina loppuun asti... Mies on aina halunnu lapsia ja... Niin...
Vaikea sanoa kestäiskö se sitä kuitenkaan..
Sen näkee sit... täähän oli jo toinen keskenmeno meille... edellisestä on aikaa, silloin löin jarrut pohjaa "ei enää ikinä" mut nyt on sitäkin suurempi tarve saada oma lapsi...

Santrana niin vähän sama täällä... Mutta oon kuullu että suomessa adoptointi on vielä vaikeempaa kun lapsen tekeminen :D Onneksi on vielä sitten hoidot ja voi kokeilla vaikka mitä. Alussahan tässä kuitenkin vielä ollaan jos kunnolla miettii. Mutta kestääkö suhde sitten jos ei lapsia saakkaan, sitä ei tiedä kukaan. Mies on sitä mieltä että kyllä kestää vaikka hän on meidän suhteessa se joka eniten lasta haluaa.

Heippa kaikille.
Lilja kiva että oot löytänyt liikunnan ilon, eikös tunnukin hyvältä purkaa salilla paineita :) Mä oon lisännyt treeniä nyt ja on ihana keskittyä vaan kouluun ja treeniin, vauvahomma on meillä toki tosi paljon mielessä mut ei paljoa siitä puhuta, molemmat tietää että se tulee kun on sen aika :) Mulla alko vihdoinki menkat ja ÄLLÖVAROTUS nyt oonki vuotanu niin että teurastukselta näyttää jälki, siis ihan täynnä tosi isoja hyytymiä ihan kauheesti ja on ollut niin kovat kivut et eilen itkin ääneen kun kipukynnys oli todella rajoilla. Nyt alkaa helpottaa kivut mut 6-5sidettä menee päivässä ja öisin vaihdan, oon alottanu ite rautakuurin ku tuntuu et pistää väsyttää ja heikottaa. Laskin et ovis on just niin, että oon reissussa ite, täytyy sutasta ennen ku lähden lentokentälle :D Hah.

Santrana ai sullakin ollut kapseli? Mitä tykkäsit, toimiko sulla hyvin? Kauan se oli sulla?

Lilja, mä en oo ees uskaltanu aatella et mitä jos lapsia ei tuu ikinä ollenkaan.. En varmaan sitä kyllä kestäis. Mies ei edes halua adoptoida, tai voihan olla et sillä mieli muuttuu sit, mut toivottavasti nyt ei siihen pisteeseen asiat mee.. Mä en tässä elämässä mitään muuta oo halunnu ku lapsia, joskus junnuna kun joku on kysyny että mikä susta tulee isona ni oon sanonu että äiti :D mutta en oo siis suostunu ajatusta sinne päästämään enkä haluukkaan, alkaa vaan ahdistaa liikaa.

Jenni toi on kyllä tosi outoa ettei otettu kipuja vakavasti :eek: toivottavasti menee ohi ja jos ei niin meet uudelleen lääkäriin ja vaadit hoitoa!

Muillekin piti kommentoida mut tuli kiire niin ei pysty :p

Ainiin pillereistä piti vielä äkkiä naputella! Mustaki vähän turhan helposti niitä annetaan, ei tosissaan kukaan sillon 16veenä kertonu haitoista, ja se taustojen selvitys meni niin et "onko teillä suvussa tätäjatätä?" "Öööö.. Ei.. Kai?" "Okei siin on resepti". Tosissaan hiukan enempi sais munki mielestä kyllä noista varotella.

Miks mä aina katon Erilaiset Äidit ku aina parun... ja en niinkään liikutuksesta vaan surusta ja katkeruudesta ku ne saa kokee sen onnellisen hetken ku saavat nyytin syliinsä ja mä en :mad:

noista e-pillereistä, luulen että vasta hiljattain naiset on alkaneet kunnolla huomaamaan miten sekaisin ne laittaa kropan ja pään. Kai sitä ennen oltiin vaan niin hurmoksessa kun tuli tollanen maailman helpoin ja varmin ehkäsykeino ja nyt vasta alettu huomaamaan kuinka paljon niissä on miinuspuolia. Itsekki syöny niitä tai käyttäny muuten hormoniehkäisyä 14-vuotiaasta asti, välissä muutama vuosi kuparikierukka ja sit taas hormoneita ja lopetin ne siis 28 vuotiaana... never again! Keskusteltiin aiheesta tossa erään kerran tyttökavereiden kanssa ja humattiin että kaikki me viisi ollaan syöty pillereitä useita vuosia ja nyt ei enää kukaan halua syödä, ja mä oon ainoa jonka syy on lapsen yritys. Muutkin todenneet että olo on vaan niin paljon normaalimpi ja parempi ilman.

Lilja täällä myös alkaa aikamoinen depis iskemään... jos se elämäni eka ja ainoa raskaus olis päätynyt onellisesti niin olisin nyt uunituore äiti tai sitten tosi viimeisilläni puhiseva jättivatsa :'(
Me varmaan sitten adoptoidaan jos lasta ei tule, mutta se kun vaan on niin älyttömän kallista et mahtaako meillä olla semmoseen koskaan varaa... Adoptiota kumpikaan ei vastusta ja joskus olen ollut sitä mieltä että parempi adoptoida kun maailma on niin täynnä pieniä orpolapsia joita kukaan ei halua. Kummasti se oma biologinen kello sit vaan heräsi ja oman haluan! En sit osaa sanoa jäiskö kuitenkin aina sellanen pieni "tyhjyys" jos ei omaa saisi. Mut tosiaan on se adoptointiprosessi niin pitkä ja hankala ja kallis että mitenköhän onnistuisi.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä Intopiukka! :D

En mäkään syytä pillereitä nykytilanteesta. Ne ei ymmärtääkseni mitenkään edistä pco:ta, päinvastoin pitävät sen kurissa. Ja kierto myös ilman niitä oli epäsäännöllinen. Lähinnä huomasin vaikutukset mielialaan ja oli niiden kanssa myös haluttomuutta ja kuivuutta ja kuivuuden myötä jatkuvia hiivatulehduksia, yöks!
Mutta joidenkin kohdalla ne varmaan vaikuttavat negatiivisesti, ainakin oon niin paljon kuullu ja lukenut niistä joilla ei oma kierto meinaa käynnistyä ei sit millään hormoneiden jälkeen. Anyways, itsellä on nyt parempi olo ilman niitä.

Yhteistyössä