Esikoinen vuodelle 2014

Pinkula, toivotaan että sulla käy parempi onni kuin minulla! :) Mulla tuli kans tässä kierrossa ovis aikaisemmin kuin viimeksi! Ja nimenomaan, lapsenteko on kaikkea muutakin kuin se plussa siinä raskaustestissä ja tästä ollaan monesti miehenkin kanssa puhuttu. Ja että yhdessä mennään eteenpäin ja uskotaan hartaasti, että jonain päivänä meillä vielä on se yhteinen käärö sylissä :) Meitä ainakin tää vauva"prosessi" on lähentänyt entisestään ja lisännyt vaan rakkauden määrää!

diadora, voihan harmistus! :(

Ihanaa viikonloppua myös mun puolesta teille kaikille! Itselle tulossa hyvin työntäyteinen viikonloppu, joten tänään täytyy nauttia ainokaisesta vapaapäivästä tällä viikolla!
 
Täällä on tullu niin mahottomasti tekstiä ettei millään pysty vastaamaan kaikkeen mitä tahtois.. :D niinpä siis tiivistetysti, tervetuloa uusille! :) , ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :/ mitä kuuluu vaivalle??

Neinäsä, mulla kans kun menkat oli myöhässä ja luulin et oon raskaana niin oli kyllä kans jos minkä näköstä "oiretta"; paha olo, ruoka ei maistunu, alavatsa kipee ymsyms. Enhän mä sit raskaana ollu, kyllä ketutti et aivot onki niin kierot et saa huijattua mennen tullen..

ON taas, ei vieläkään mitään menkkojen tapaistakaan, kai sitä pitäs kohta jotain lääkäriaikaa varailla kun ei tääkään mistään kotosin oo.. Sais tulla jo et pääsis uudelleen yrittämään!
 
Mappis_88 Kiitos :) Uutta yritystä putkeen, puolin jos toisin ;)

Pumbuliini, kyllä toi pääkoppa osaa olla vaan aika ovela ja kieltämättä ilkee aiheuttamalla kaiken näköstä oiretta. Eniten ehkä toivetta kuitenkin herätti neljässä raskaustestissä olevat haamut. Kaksi oli herkkiä, mutta kaksi viimesintä oli apteekin omia ja luulin, että ne nyt ei ainakaan näyttäisi kovin helpolla haamuja, etenkin niinkin vahvoja mitä ne mulla oli.

Kp 2 menossa ja onpa oudot kuukautiset. Yleensä tuhruttelen ensimmäisen päivän, mutta nämä alkoivat heti täydellä teholla ja kyllä on ollut koko pakki sekasin. Siis eilisen vuosin melkolailla ja tänään myös. Mutta äskön käytyäni vessassa ei ollut mitään. Nyt en todellakaan halua aiheuttaa itelleni mitään toiveajattelua, mutta kyllä nämä kuukautiset on ollu kovin äkäset. Katotaan jos nämä nyt loppuvat kun seinään niin käyn kyllä hakemassa testin, jospa haamujen takana onkin joku syy. (Päässä pyörii kaiken näkösiä kauhuskenaarioita kohdun ulkoisesta raskaudesta tvs.) Ajattelin kuitenkin näiden kuukautisten jälkeen varata yksityiseltä gynekologilta ajan, jospa se sitten tsekkais noi pelivehkeet et kaikki on kunnossa. Äidillä ollut mun ikäsenä myooma, joten tältä varalta kiva olisi tietää, ettei tuolla ole mitään esteitä jne raskautumiselle :) Ja muutenkin oman mielenrauhan säilyttämiseksi tykkään käydä kohtalaisen säännöllisesti tarkastuttamassa (vaikka vihaan yli kaiken gynekäyntejä) alakerta papakokeiden kera. Löytäis nyt vaan kivan ja osaavan gynen, eikä sellasia happamia omaan työnsä kyllästyneitä vanhoja naisia :D

Ihanaa viikonloppua teille kaikille! Tänne on niin ihana kirjotella, aina saa tukea ja tsemppiä, eikä sellasta samanlaista kyllä täältä kotopuolessa saa, jotenka ootte korvaamattomia! :heart:
 
Onpas täälä taas tapahtunu hurjasti! Neinäsällä varsinkin hyvin erikoinen tilanne! Josko oliskin ollut jotain muuta vuotoa nyt sitten kumminkin?? Silmät ristissä olen teidän muidenkin viestejä käynyt lukemassa iltaisin, ja elänyt tilanteissa mukana! Josko tästä nyt pikkuhiljaa oman arjen tahti helpottaisi, ja pääsisi vähän aktiivisemmin palstailemaan! :)

ON: Aivan hirveet kaksi viikkoa takana: toisen eli viimeisen maisterivuoden opinnot alkaneet aivan järkyttävällä tahdilla ja siihen päälle vielä työt niin voilá, loppumaton väsymys on taattu! Eikä sitä pirun ovistakaan näy! Nyt kp 14, ja jo kohta viikon verran piirtynyt tikkuun vain haaleaa tai hyvin haaleaa viivaa. Jossain välissä oli mielestäni jo aavistuksen verran tummempi, mutta lähti taas sen jälkeen haalenemaan. Tapahtuuko tällaista muillakin? Itse kun tikutan nyt vasta ensimmäistä kertaa kunnolla..! Limoja kuitenki tullut jo sen viikon verran.. Hmm. Tule ovis, tule! Sinua odottavat sekä mies että minä! Talleteltu on joka tapauksessa joka toinen pvä, josko siitä olisi sitten jotain hyötyä, jos se ovis nyt vaan ilmaantuisi :) Ihana mies ku se on tiirannu tikkuja yhtä ahkerasti kun minä :D :heart:
 
Mappis_88 Katsotaan nyt mitä kroppa sanoo. Nyt siitä omasta kullasta saa nauttia vielä ihan yksin ;) Sittenhän hänet joutuu jakamaan vauvelin kanssa :whistle:

Neinäsä Kurjaa jos kohdallesi on sattunut monesti tuollaisia työhönsä kyllästyneitä gynejä. Tsemppiä tutkimuksiin pääsystä/menosta. Ei sieltä varmasti löydy mitään,mutta mielenrauha on tärkeä olla. =)

ToKa89 Auts kuulostaa aika rankalta, mutta tsemppiä ja jaksamista! Minulla on ensi vuonna edessä myös opiskelut ja mahdollisesti vauva ja työ. Tai siis vakkaripaikan olen töistä saanut, ja maisteriopinnot ovat vielä kesken. Mutta aion ne suorittaa opintovapaan avulla.

ON: Uni loppui sitten kello kuuden aikaan aamulla ja päätin kaivaa Pregcheckit esiin. Äkkiseltään testi näyttää tyhjältä eli vain yksi viiva komeilee siinä. Mutta sitten aikani tiirattua näen siinä himmeän viivan. En nyt tiiä ihailenko siitä viivanpaikkaa vai himmeää haamulaista. Dpo10 pitäisi nyt olla menossa..joten eipä se auta kun vaikka maanantaihin odottaa ja uusia testi. Ellei sitten kipaisisi apteekista herkemmät raskaustestin :rolleyes:
 
Heippa! Itsellä olisi kp 4/28-31. Nyt ihmetyttää kun menkat kestivätkin juuri ja juuri kaksi päivää. Ehkä hieman niukemmat kuin normaalisti. normaalikesto aina se kuusi päivää...Nyt alavatsa on tosi kipeä ja alaselkä. Toistaalta voi olla myös flunssan oire. Eilen illalla oli kuumetta yli 37 ja kova kurkkukipu. Onko teillä muilla flunssan ym aikana jäänyt yhtäkkiä menkat pois?

Myös täältä pahoittelut ja tsempit uuteen kiertoon lähteneille. Ihmeellistä neinäsä tuo sun haamuilu. Olin varma että tärppäs. Tosin oireiden alkaminen ovulaation jälkeen heti oli kummallista :)
 
Jospa minäki nyt uskaltaudun tänne, niin höpöttää näistä jutuista kunnolla :) Meillä ensimmäinen yritys menossa, yk1 kp20/28. Tai ainaki ennen pillereitä oli aina ihan tarkalleen 28, nyt ei varmaan vielä voi tietää ku vasta elokuun lopussa lopetin pillerit, vieläpä kesken liuskan. Tyhjennysvuoto kuitenki tuli ihan normaalisti 3-4 päivää viimesen pillerin jälkeen. Ovista odottelin normaaliin aikaan kp 14, mutta bongasin sen vasta kp 17. Oon aina tuntenu sen selkeesti mahassa, ja nyt ku innostun tarkkailemaan kroppaa kunnolla, niin löysin myös liman ja aamulämmöissä notkahduksen ja sen jälkeen nousun. Pitäiskö kuukutisten alkaa nyt n. 14 vrk ovulaatin jälkeen? Vai onko se yleensä ihan puolivälissä? Vauvakuume on osoittautunu viime viikkojen aikana kovemmaks ku osasin ollenkaan kuvitella!
 
Neinäsä, mulla on ihan sama tilanne ku sulla! Mulla on todella oudot menkat meneillään nyt. Kaks päivää vuosin ihan älyttömästi, siis musta tuntuu että se tavaranmäärä ei vaan lopu ikinä! Nyt eilen illasta ja tänään sitten vähentyny, mutta silti sitä tavaraa vielä tulee. Mulla ei oo varmaan ikinä kestäny menkat näin kauaa eikä todellakaan oo ollu näin runsaat ja se saa tietysti heti epäilemään, ettei kaikki oo kunnossa. Tutkiskelin hieman internetin ihmeellistä maailmaa (virhe) ja bongasin kanssa noi myoomat ja mul ois kans tarkotus nyt mennä yksityiselle puolelle tarkistaa paikat. Kunhan vaan tosiaan tietäis että minne :) Osaako kukaan suositella Helsingistä ketään hyvää yksityisen puolen gynekologia?

Pinkula, toivotaan että testi muuttuisi vielä positiiviseksi! :)

Nausteri, tervetuloa! Mulla oli kans aikalailla sama tilanne ku sulle ku lopetin pillerit. Odottelin ovista alkavaks paljon aikasemmin, mutta loppujen lopuks se tuli vasta juurikin kp 17!
 
Tänään ollu het ton kirjotuksen jälkeen koko iltapäivän ja illan tosi kipee alamaha. Kunnon kramppi vasemmala puolella ja nyt koko alamahassa. Saman tuntunen ku joskus ennen hormonaalista ehkäisyä oli pahimmillaan oviskivut. Oikeestaan tosta keskiviikon ovuloinnisa asti on ollu pieniä tuntemuksia mahassa. Onko muilla ollu samanlaisua tuntemuksia ekassa luomukierrossa?

Ikää muuten minulla ja miehellä molemminna 24 :)
 
Nausteri
Itse olen lopettanut n 3kk sitten e-pillerit, ja torstain oviksen jälkeen on ollut kans mahassa nipistelyä ja vihlomista, ei aiemmin luomu kierrossa ole ollut.

Siitä mietinkin että olisiko nyt tärpännyt, ei uskalla paljoa toivoa ettei pety. Vielä on odottamista kun vasta DPO2
 
Viimeksi muokattu:
Vastailen nopsasti vain mökiltä että Mappis-88 mä olen tykännyt Maarit Mentulasta joka on ympyrätalossa mehiläisessä. Se ei oo kovin usein siellä ja aina illemmalla joten sopinut mulle. Mukava nainen ja sanoi että voi soittaakin jos tulee jotain :)
 
Pahoitteluni nyt tulee sit puhdasta omanapailua.. Teinpä nyt aamupissasta apteekin oman herkän raskaustestin (Apteq 10mlU/ml). Siihen piirtyi myös viiva jonka näkee kun testiä kallistaa, mutta joka ei vielä ole niin selvä että kauempaa huomaisi. Alan vahvasti epäilemään, että tärppi on käynyt.=) MUTTA aion vielä keskiviikkona testata pregcheckin toisella liuskalla, että onko viiva vahvistunut.
 
Onnea Pinkula :)
Oliko mitään raskausoireita?

ON: Mulla Neinäsä siis myös loppui keskiviikkona alkaneet kuukautiset kuin seinään perjantaina päivllä. Keski juuri ja juuri sen kaksi vuorokautta. Perjantaina alkoi toki flunssa mutta en tiedä voiko se nyt enää vaikuttaa jo alkaneisiin kuukautisiin. Ihmettelen myös tuota alaselän ja alavatsan kipuilua joka alkoi tuntia heti perjantaina.. mielessä pyörii kaikenlaiset vaihtoehdot. Nyt tullut vessassa käydessä paperiin pyyhkäistessä vain jotain ruskeaa tuhrua mutta muuten ei mitään. Ikinä ei oo ollut tuollaisia lyhyitä kuukautisia...
 
ToKa89, melko erikoinen tilanne oli kyllä. Mutta kylläpä täällä ihan taitaa sitten kuitenkin olla menkat päällänsä, vuoto ollut vaan vähäisempää mitä yleensä. :)

Jepu85, mulla on käyny mielessä se kemiallinen taikka sitten kaikki on vaan mielikuvituksen aikaansaannosta. Haamuja kovin itekkin oon ihmetelly, mutta tästä edespäin testaan vasta sitten kun on kuukautiset oikeesti myöhässä. Luo liikaa toiveajattelua toi testaaminen ja epämääräset tulokset :) Jos sulla jatkuu toi sama linja ni odottele hetken aikaa ja testaa sitten uudestaan. Ite ainaki päättäny et koitan olla kuvittelematta ja miettimättä mitään oireita, koska tiedän et petyn joka kerta vaan entistäkin pahemmin jos annan luvan siihen toiveajatteluun. Miehelle sanoinkin, et tää raskautuminen on vähän niinkon lottoa pelais. Ensin olet ihan siinä uskossa, et voitto tulee, mut sit tarkistuksen jälkeen vajoot taas niin alas sieltä pilvilinnoista.. Kyllä sitten kun siihen tikkuun joskus piirtyy vahva plussa ni sanon olevani lottovoittaja :)

Nausteri tervetuloa sakkiin! :)

Mappis_88, kyllä mulla tuntuu nyt kuitenkin olevan ihan normimenkat, tosin vaan hyvin sekalaisella vuodolla. On tää naisen keho vaan niin mysteeri, et joskus ois ihan kiva heittää aivot narikkaan ja olla miettimättä sen suuremmin olotilojaan jne. :) On se hyvä käydä tsekkaamassa noi värkit, ni sitten ainaki tietää et jos on kaikki kunnossa, ni ei tartte murehtia niitä :) Osaisko joku neuvoa Turun suunnalta hyvää gyneä?

Pinkulalle peukut pystyssä et plussa vahvistuis! :)
 
Meillä ehkä tänään ovis. Nesteet lisääntyny ja tänään tuli klimppi :D karseeta joo mutta kuiteski. Sattuu myös sille puolelle josta munasolu pitäs tässä kierrossa irrota. Täytynee siis kellistellä miestä. Eli joo *viheltää* tässähän tää kierto on se välikierto ja mä täällä stressissä bongailen oviksii. Juu juu odotetaan km:n jälkeen yksi kierto, pyh. 3 viikkoa vielä odottelen sitten jos ei menkat ala niin sit testi+terot alkaa. Nyt rukoilen täysillä et mun milelenterveys kestää odottaa sen 3 viikkoa. Ja ettei kävis niinku edellisessä :/

Pinkula ihana uutinen :) kovasti onnea sinne!
 
Huomenta ihanaiset! Pikaisesti omaanapaa ku kännykällä kirjotan.
Täällä kp13/24-28, yk3 ovista oon yrittäny bongailla vaan vielä ei oo testi antanu hymynaamaa.. laskureiden mukaan tänään irtoais ovis, joten peukut pystyssä et testi hymyilee mulle tänään. :) Ukon kans talleteltu uimareita lauantaina ja sunnuntaina..pitää kyl tänää viel yrittää jos se ttesti nyt plussaa antais. Nyt vaan outoo kun maha heti aamusta sekaisin, murina vaan käy tuolla mahassa. Voisko olla ovikseen liittyvää? Toiv. Ei ainakaan mtn mahatautia oo..

Tsempit kaikille plussanneille, oivista odottaville ja piinapäivillä eläjille! :) muokkaisin tekstiä mjt tää kännykkä ei anna muokata.. plääh.
 
Kiitosta naiset onnitteluista, toivottavasti ne ovat ajankohtaisia. Tänä aamuna tein testin (jälleen...liian aikaisin..) kun näin ihanaa vauvaunta. Samankaltainen vaalea viiva tuli jälleen. Olen näkevinäni siinä punertavaa, mutta saattaahan sitä innoissaan väärin nähdä. Onneksi testit loppuivat nyt kaapista. Parasta olisi jos asian saisi unohtumaan täksi viikoksi, niin sitten voisi jälleen testata ja toivoa vahvoja viivoja. =)

Dpo12 taitaa olla menossa, eli eihän se välttämättä tässä vaiheessa näytä kuin haamuja ?

_Lilja_ ja Maicy Nautinnollista ovulaatioaikaa ;)

Jepu85 "Raskausoireita" olen bongannut jo monta; väsyttää, vatsaa vihloo, pieni tuhruvuoto, todella kipeät/arat/herkät rinnanpäät, hajuherkkyys ajoittain, alavatsassa vasemmalla puolella tuntuu outo kovahko kohta (ei ole aiemmin ollut tälläinen). Eli sellaisia oireita mitä saattaa ihan muutenkin olla, varsinkin kun päällä on poskiontelontulehdus.
 
Pikaisesti tulin vain päivittämään, että sain eilen elämäni ensimmäisen ovisplussan! Huomiselle saa siis merkitä DPO1! :) Meillä on siis kahdessa ensimmäisessä yk:ssa mennyt talletukset ihan reisille :D luulin tunnistavani ovikseni, mutta ei. ekalla kertaa pidettiin näihin aikoihin juuri "lepotaukoa" ja viimeksi mies oli juuri oviksen aikana viikon reissulla! Mutta nyt on aika otollisiin aikoihin talleteltu. ToKa kuittaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Lama
Hei kaikille!

Täältäkin uskaltautuisi uusi mukaan.

27 vuotta on ikää ja haaveet esikoisesta ovat yltymään päin! Ensimmäinen yrityskierto on meneillään ja kp 22/26-32. Kierto ei ole ihan säännöllinen. Aiemmin olen ollut tunnistavinani ovulaation, mutta nyt tietenkään tässä kierrossa niistä ei ole tietoakaan. Toispuoleisia alavatsatuntemuksia on ollut edellisistä kuukautisista alkaen, mutta tunnistettavammat oireet ovat lähes puuttuneet. Nyt alkaa vain yltyä menkkoja edeltävät jomotukset.

Vielä ollaan meiningillä tulee jos on tullakseen, mutta yllättävän pitkältä aika alkaa tuntua siihen nähden, että vasta tässä kierrossa jätetty ehkäisy pois. Piinailua siis tiedossa, varsinkin jos ovulaatiokin hukassa.

Plussaa puhaltavia syyspuhureita kuitenkin itse kullekin!
 
ON pikaisesti:

Nyt todennäköisesti DPO9. Valkkaria tässä vuodossa oviksen jälkeen niin että pöksyt märkänä joka välissä. Ei ole nääs ennen ollut näissä luomukierroissa. Turvoksissa olen ollut edelleen ja kaikesta jää ihoon painaumat (rintsikan jäljet, sukkien resorit vaikkei edes kiristä, jne.). Mahassa ihme tuntemuksia jatkuvasti. Ja olen TODELLA väsynyt koko ajan. Minkään verran unta ei meinaa riittää. Ja havahduin siihen että vessakäynnitkin ovat lisääntyneet. Peukkuja taas pystyyn, josko TÄMÄ olis SE kierto :D

Mahdollisiin menkkoihin on kuitenkin vielä noin 6-7 päivää, joten en ala kyllä testejä ostelemaan, koitan pysyä tiukkana :LOL: Onneksi palkkapäiväkin on vasta kuun viimeinen, ei ole rahaa testeihin ja halvat liuskasellaiset on loppuneet.
 
Viimeksi muokattu:
On ollut tässä taas terveyden kanssa sellaista taistelua, että oon pitäny tääl hiljaiseloa. Mut voi siirtää nyt ihan huoletta hiljaisiin haaveilijoihin. Pidän määrittelemättömän pituisen tauon täältä, sillä oon alitajuisesti stressannu kauheesti mm. tästä vauvantekohommasta.
Jos näyttää siltä, että en tänne enää takaisin tule, toivon että nähdään jossain vaiheessa muissa pinoissa! Plussatuulia toivottaen, MaryAnn

(Käyn kyllä lukemassa tätä palstaa, mutta en juuri kirjoittele...)
 
pikainen ON: Täällä DPO4 ja valkovuoto ei loppunutkaan oviksen jälkeen, vaan pikkarit koko ajan kosteina. Ja oviksesta lähtien nippaillut ja vihlonut alavatsaa, josta toive herännytkin.
Vaikka eikai näin aikaisin voisi ollakkaa mitään oireita? :)
 

Yhteistyössä