Esikoinen vuodelle 2014

Tervetuloa Santrana!

Vaiva, ihan mielettömän paljon onnea! Tuollaiset uutiset on aina mukavia ja toivottavasti saadaan pian kuulla meiltä muiltakin samankaltaisia uutisia! :)

Lama, kumma juttu tosiaan! Mutta eihän sitä tosiaan tiedä vielä, vaikka se raskaustesti muuttuisikin positiiviseksi vielä :)

empuska, pääasia että olette molemmat miehenne kanssa valmiita vauvapuuhiin sitten kun sen aika koittaa! :)

Tänne ei mitään uutta, inhoon näitä piinapäiviä... Menkkojen pitäisi alkaa siis viikon päästä ja oon päättänyt etten ennen sitä testaile. Vasta sitten kun menkat ovat selkeästi myöhässä! Tai niin mä ainakin nyt ajattelen... ;D
 
Mappis_88 Et ole ainut jolla piinapäivät rassaa. Olen tässä kovasti yrittänyt keksiä vaikka mitä tekemistä, että unohtaisin oloni tarkkailun ja päivien laskun. Ihan liian vähän aikaa on ovulaatiosta, että voisi testejä tehdä. Ei siis auta kun kärsiä tästä alavatsakivusta ja toivoa parasta :|
 
Vaiva: Paljon onnea plussasta! Tarrasukkia matkahan :) :)

Lama: Niin siis sullako nyt menosa dpo4? Eihän se vielä sitten näy plussat testeissä ko niin aikasin vasta.. :) Eli ei huolta! Vielä on mahollisuutta plussaan kunhan tulee enemmän päiviä. Testaile seur. kerran vaikka dpo12, niin vois jo jottai näkyäkin. Vai ymmärsinkö tuon dpo:n nyt väärin.. ? Kuitenkin, vielä voi plussaksi muuttua :)

On: Ei mitään uutta kummempaa.. Kp7/24-28, yk3.. Ovista ootellessa täällä nyt sitten.. :( Ensi viikon ma pitäisi oviksen saapua, jos noihin kaikenmaailman laskureihin on luottamista :D Mutta ajattelin vielä testailla kuitenin ovistesteillä. Olen tilannut halpa-testi.fi:stä testejä jo 11 päivä eikä vieläkää ole tulleet postiin :( Laitoin jo sähköpostia menemään että missä viipyvät. Testaus pitäsi aloittaa torstaina tai perjantaina.. Ja ei ole kiva lähteä apteekkiin ostamaan testejä jos eivät nyt ehdi saapuakaan :( Huoh. Toimitus kuitenkin noilla 1-3päivää, että missä lie jumittavat.. :(


Tsempit ja plussatuulet täältäpäin muille! :)
 
Taas uusi +, Onnea Vaiva!

ON: Onko kelään tietoa kuinka kauan täytyy seurata kiertoa, että siitä voisi käydä "valittamassa" jonnekin? Tarkoitan, kun olin bongaavani eilen (ilman testiä) ovulaation limoista sekä kipuiluista. Eilenhän oli siis KP 21/28. Viime kierrossa sama homma ja silloin oli testit käytössä. Ei kai tästä nyt mitään tule kun ovis noin myöhään luteelivaihe jää liian lyhyeksi. Nyt tietysti vasta toinen luomukierto, että täytyykö antaa ajan kulua ja toivoa parasta?
 
Voi jee, kirjoitin hyvän tekstin ja tietenkään en ollut kirjautuneena sisään ja sinnehän se hävis...

empuska ikävää, että tuli takapakkia, mutta äkkiähän tuo aika tuppaa loppujen lopuksi menemään, eikä tuo niin mahottomasti siirtynyt, kohta tekin pääsette jo tositoimiin :)

Mappis_88 Voin vaan kuvitella miltä nuo piinapäivät tuntuvat, mutta onneksi se on vain viikko.

Minisport Sulla on kyllä tosiaan hurjan lyhyt luteaalivaihe, periaatteessahan sä voit suoraan soitella tosta, josko saisit siihen vaikka jotain lääkitystä sitten joka tasaisi vähän.
 
Hei!
Taidan itsekin ilmoittautua tänne mukaan jännäilemään. Ikää 28 vuotta, yrityskierto 4. Tosin meillä ei mitään kovin aktiivista yritystä ole vaan meiningillä tulee jos tulee. Itse kyllä kyttään salaa ovulaatiopäiviä (ylläri) :whistle:
Nyt kp 28/30-31 eli piinailua. Itse en ole kovin hyvä ollut ikinä tuota ovulaatiota bongailemaan enkä ole kauhean innostunut tuosta tikuttelustakaan. Pupuilua on ovulaatiolaskurin mukaisina hedelmällisinä aikoina ollut suht. säännöllisesti.
Itsellä ei taaskaan mitään kummempia raskausoireita. Rinnat on kyllä olleet jo yli viikon aristavat mutta tätä on ollut ennenkin ajoittain. Toinen asia mikä on vaivannut on joku elohiiren tynkä vasemmassa silmässä ja päänsärky.. uusia oireita mutta saattavat liittyä ties mihin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös piinailun hetket, ovis mahd. pongattu toissa viikon pe, eli oviksesta aikaa 11 päivää. Aamulla jännityksessä testailin mutta negaa näytti.. Toisaalta menkatkin alkaa vasta viikonloppuna mun laskujen mukaan.

Tässä kierrossa on oikeastaan ensimmäistä kertaa oikeasti sellainen olo että jotain on tapahtumassa, mutta toisaalta muistuttelen jatkuvasti itselleni että tuskinpa vaan etten olisi niin pettynyt kun menkat alkaa. Puoli vuotta siis yrityksen aloituksesta, aika mennyt nopeasti mutta toisaalta taas madellut. Oireina ollut lähinnä tuikkiminen alavatsassa, ettei olis vaan pissatulehdus :-D Lämmötkin koholla, illalla oli 37.1 kun normaalilämmöt 36.5C (Tietty voi olla vielä oviksen jälkeistä nousua mutta mutta...)

Eilen kylässä kävi kaveri, jolla vaimo oli viimeisillään raskaana, sanoivat lähtiessään että tulkaa käymään kun vauva on syntynyt niin haetaan samalla vauvakuumetta. Tietäisivät vain. ;o)
 
Heippa kaikille!

Ajattelin liittyä teidän porukkaan mukaan, mikäli vain mahtuu. :) Tuntuu olevan aktiivista porukkaa ja paljon samassa tilanteessa olevia, kiva lukea muiden tuntemuksia, jotka kuvaavat täysin omiani. Joten jos vain sallitte minun liittyvän? :rolleyes:

Eli olen itse 25v ja mieheni parin päivän päästä 26v. Yrityskierto on vasta meidän ensimmäinen ja vähän ollaan menty sillä linjalla, että tulee jos on tullakseen. Bongasin oviksen limoista ja samana iltana tuli pupuiltua. Tänään elellään sitten dpo 14, eli pahimmat piinapäivät koskaan :x Hätähousuna olen testaillut ja haamuja saanut, eilinen apteekin oma testi näytti tältä dpo13 - Image - Aijaa.com eli haamulainen sielläkin. Niinkuin varmasti tiedätte, oireitakin piisaa :D Osa on aivan varmasti mielikuvituksen tuotosta, mutta nyt aivan viimeisimpinä oireina on tullut rintojen aristus ja turvotus, vessassa saa ravata, alakerrassa ihan täsmälleen menkkamaiset kivut ja viimeisempänä nyt parina iltana järjetön punotus ja kuumotus kasvoissa ja pieni lievä lämmön nousu. En vaan kertakaikkiaan voi uskoa, että tapahtuiko tämä tosiaan kerrasta vai onko mulla niin hyvä mielikuvitus, että aiheuttaa nämä kaikki oireet... Jokseenkin turhauttavaa. Ja tietysti sitä kuuntelee ja tutkailee itseään 24/7. Nyt vielä pari päivää piinailua, ajattelin testata clearbluen digillä vkonloppuna ja saada tämän oloilun johonkin päätökseen. Tulee sitten plussa tai ei, mutta mielenrauhaa tässä jo kaivattais, hulluks tuun muuten :x
 
Voi pyhä sylvi, täällä tapahtuu TAAS kummia.. o_O Oon syönyt teroja nyt 2pv taas, ja mulla on alakerrassa tänään joku järkky limapäivä. Teinpäs sitten ovistestin ja se näyttää plussaa. Ihmettelin kyl ku eilen ja tänään on tehny aivan älyttömästi mieli päästä peittoja heiluttaan. Mut ei mulle voi tulla ovista ku syön noita hemmetin teroja, keltarauhashormooni estää sen. HELP, ANYONE?

Neinäsä, jos sulla nousee hormooni sen verran hitaasti, että haamuilee vasta? :) Pidetään peukkuja!
 
jonnamo se voi olla, että nousee hitaasti. :) jos nyt vaan millään jaksan odottaa loppuviikkoon ni josko vahvistuis.

Jos sulla on tommonen olo ni eikun peittoja heilutteleen ;) Itse en tiedä noista teroista mitään, mut jos luonto antaa tollasia merkkejä ni tuskin siinä mitään menettääkään? ;)
 
:D

Täytyy kyl yrittää saada mies ehtoolla lämpeneen kun tulee töistä :D Uskallankohan mä jättää terot ny ainaki täks päiväks pois, että jos vaikka sit se muniski pääsis irtoamaan, ihan varoiks vaan... :D

muoks. No oli ny pakko sit soittaa neuvolaan x) Kuulemma jos on vasta pari päivää syöny tota lääkettä, niin jos ovis on tulossa, niin lääke ei estä sitä. Eli mulla oikeesti voi olla ovis? Eli aiempi melkein plussako oli väärä hälyytys? :D Miks tän täytyy olla tämmöstä rakettitiedettä?!
 
Viimeksi muokattu:
Pinkula, voi että. Millon sä ajattelit testata sitten? :) Muakin hirveesti himottais jo testailla vaikka tiedän ettei todellakaan vielä kannata :D Mulla ei oo vielä minkäänlaisia oireita, muutakun ihan älytön turvotus mutta mua nyt turvottaakin melkein aina :D

Minisport, kannattaisiko sun esim. soittaa jonnekin ja kysyä että pitääkö vielä odotella vai mitenkä?

jonnamo, eikun tosihommiin vaan! ;)

Ja tervetuloa uudet!! :)
 
Mappis_88 Aikaisintaan tänä sunnuntaina vois testata, sillä silloin on dpo10-11. Löysin kylläkin tälläisen taulukon hcg-arvoista ja sen perusteella melkein kannattaisi odottaa ens viikon keskiviikkoon. Sitten pitäisi ainakin näkyä..jos on jotain nähtävää. Mutta nuokin hormoonit kehittyy eri tahtia eri ihmisillä niin hankala tietää mikä oma kohtalo on : / Ja peukut pystyyn, että plussaa saat. Monella kuulostaa olleen oireettomat ajat ennen plussaa ja vasta plussan jälkeen ovat alkaneet kipuilemaan :)
Tässä tämä taulukko jos kiinnostaa:
Aika hedelmöityksestä, Aika viimeisistä kuukautisista, HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
Pinkula, jos vaan maltat niin testaile mielummin myöhemmin kuin liian aikaisin :)

Mä oon nyt vähän ihmeissäni. Kävin äsken pissalla ja paperiin pyyhkityi aika runsaasti verta. Ja anteeksi tarkat yksityiskohdat, mutta se veri oli sellaista paksuhkoa ja hieman venyvääkin... Mahaakin rupes samantien juilimaan samalla tavalla kuin menkkojen aikaan. Ei kai ne menkat vielä voi tulla?? Tänään siis KP 22 ja dpo 9. Viimeksi menkat alkoivat KP 28.
 
Jäi kans huomaamatta tuo marjaanan kommentti. Pahoittelut ekasta kiertopäivästä ja tsemppihali uuteen kierrokseen! :)

Täällä ollaan ihan fiiliksissä, laitoin syksyn ekat kynttilät palamaan ja ai että kun tulikin joulunen olo (myönnän, olen paha jouluaddikti). Mieltä ylensi vielä se kun mies tuossa tokas että: "sä oot ruvennu ravaamaan tuol vessassa koko ajan" ja oikeessa on. Sais pissalla käydä koko ajan, jokseenkin raivostuttavaa. Mutta toivottavasti sille on syynsä :)
 
Jepu85, tervetuloa :)

diadora pidetään peukkuja :cool:

Neinäsä Toivottavasti se viiva siitä vahvistuu ;)

jonnamo Eikun peittoja heiluttelemaan ;)

Mappis88 Toivotaan, että oli kiinnittymisvuotoa ;)

marjaana87 Pahoitteluni :( Tsemppiä uuteen kiertoon :)
 
marjaana87 harmi että noin kävi :( Tsemppiä!

ON: Hihii..juuri äskön tuli minultakin ruskeaa töhryä vessapaperiin. Tasan viikko sitten oli plussa ovistestissä ja nyt tuli tuotakin..taisi juuri tämän neidin raskausoireilut pahentua :) Olen jo koko viikon omasta mielestäni kärsinyt oudon tuntuisesta (kipeästä) alavatsasta ja aroista rinnoista. Olo on ihan hurmioitunut nyt tuosta töhrystä kun olen jo liian monet keskustelupalstat lukenut, että se on ollut yksi raskausoireista (sekä ei-raskaus oireista..myönnetään)
Huoh pitäisi ostaa ankkuri että pääsisi maanpinnalle täältä pilvilinnoista :heart:

Plussia meille kaikille!
 
Marjaana : itselläläkin kierto lyheni 28. päivään. Tänään taitaa olla taas kp1.. ainakin jotain tuhrua tullut jo.. Voi pahus!!

Neinäsä olen varma että oot kyllä raskaana.. testit positiivisena ja selkeät oireet :)

Pinkulalle tsemppiä ja malttia :)

Jonnamo toivotaan että tärppäisi nyt!
 

Yhteistyössä