Esikoinen vuodelle 2014

Joo, ei se mitään kiinnittymisvuotoa ollut vaan taisi olla ihan rehelliset menkat...
Harmittaa ihan sikana ja ihmetyttää kropan toiminta tällä hetkellä, mutta ei kai tästä voi muuta ku jatkaa toiveikkaana eteenpäin! Ja onneksi olin tosiaan varautunut tähän, vaikka ehkä hetken aikaa leijailtiinkin korkealla pilvilinnoissa :)
 
Heipparallaa! Mut voi tiputtaa tuonne mukana menossa -listalle
En ole ehtinyt lainkaan käymään täällä. Yk:t huutelee jo niin korkeita lukemia. :/

Mutta tsemppiä kaikille! :heart:
Käyn joskus kurkkimassa ketjun kuulumisia.
 
Mappis_88 sulla sitten tuli tähän väliin lyhkänen kierto :|

Minä ajattelin soitella jonnekin neuvolaan kunhan selkenee, että kuinka pitkä luteaalivaihe tähän kiertoon tulee. Tiedä vaikka olisi itsestään pidentynyt? Onkohan se mahdollista? Voihan ne pillerit vissiin vielä vaikuttaa hormooneihin kun loptettu vasta pari kuukautta sitten.
 
Mappis, voi harmi :/ Mulla tais heinäkuussa(ko?) olla 21 päivän kierto. Hieno tää naisen kroppa. Onneks nyt terot, et jos hormonitoiminta tasottuis vähän.

Nyt on eilen illalla ja tänään päivällä talleteltu, kai sen nyt luulis riittävän? :D Vai pitäsköhän vie illalla kellistää mies kun tulee töistä ;D Kai sitä täytyy ottaa varman päälle :D Täs kierros on kyl nyt niin yritetty, että on se sit saakeli kumma jos plussaa ei tuu.
 
  • Tykkää
Reactions: _Jemppu_
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



KESKIVIIKKO 18.9.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Pumbuliini2265/28??106/2013X
Minnah882542/27-48612/2012
Vaiva2435/274X
Gemi2434/??108/2013X

Mary Ann2928/31-37(??)1108/2012
diadora2526/296
Yztlas2026/271
Henrietta-2625/30-311108/2012
Mappis_882523/28208/2013
Minisport2723/28208/2013

jonnamo2019/30-338
Lama3018/31405/2013
_Lilja_2518/32-??306/2013
Pinkula2417/2719/2013
_Jemppu_2516/2610
hopess2213/27406/2013X
te^a2613/28-392
ToKa892412/30-32307/2013

annsuli2310/29-31901/2013
Maicy258/24-28307/2013X
Ralli273/26-2810
marjaana87251/31-3712
Jepu85281/30-31
Neinäsä25
Santrana26
[tr]
[/tr]

[/tr]

[/tr]
[TR]



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Mappis_88[/td]
[td]9[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Pinkula[/td]
[td]7[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Jonnamo[/td]
[td]5[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva





ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013


Listan ylläpitäjä: _Lilja_
 
Nyt tullu taas niin paljon juttua, etten ees muista mihin kaikkeen halusin kommentoida. Ensinnäkin tervetuloa uusille :) Lisäilin jo Neinäsä ja Santrana teijät listoille vaikka teillä ei oo vielä kiertopäiviä :D vai enkö mä vaan huomannu niitä?

Ralli, Marjaana87 ja Jepu85 (Tervetuloa Jepu) uusi kierto uudet kujeet, mutta pahoittelut nyt kuitenkin ! Taas pitäs jaksaa tsempata uusi kierto, toivottavasti menkat on nopeasti ohi ja pääsee taas peittojen väliin :)

Mappis-88 kerro sitten kun hanat aukee niin laitan sulle uuden kp:n. Tietysti täytyy nyt sanoa, että toivotaan etteivät alkaisikaan :D et tää on vaan joku seko vuoto :D

Mitä Lamalle kuuluu? Ootko kunnossa siellä ihmeplussan jälkeen ja sitten digi näyttikin muuta :/

Jonnamo ja Hopess toivottavasti talletukset tuottavat tulosta :)

Minisport ehkä noi sun kivut on jotain muita kipuja? Jos oot huolissas mä tekisin ovisteistei. Jos ne näyttää plussaa myös noin myöhään ensikierrosta niin sitten ehkä lääkäriin. Mulla ainakin alkaa jo reilusti ajoissa vatsa kipuilee ennen menkkoja. Siis usemman viikon aiemmin mikä on kyllä peffasta. Mutta mä oon jotenkin saanu sen kuvan että 3kk pillereiden jälkeen on ihan normaalia olla sekavaa. Siitä sitten pitäs tasaantua, mutta jollain se vie vuodenkin :S kun lasta yrittää niin sitä tuskin vuotta jaksaa odottaa. Et sit vaan lääkäriin ja liiottelet vähän niin saat oikeesti apuakin. Mä oon aina huomannu että ei ne ota tosissaan niin pitää pistää vähän draamaa peliin :D

Diadora :) just hyvä kun pitää olla noin salamyhkäinen ja mielessään miettii että joo kyllä se vauva olis jo tervetullut. Mäkin kun olin sen pienen hetken raskaana niin meillä kävi tuttava perhe kylässä niin mietin että te ette tiiäkkään että mä oon raskaana. Toki se sitten meni perseelleen mutta kuiteski :D Toivottavasti sullakin tärppäis tästä kierrosta.

ON: Täällä odotellaan välivuotoa alkavaksi :( kohta alkaa myös ne kivut. Tuntuu kyllä että ei mulla voi olla kaikki hyvin kun monta viikkoa ennen menkkoja esiintyy noita molempia. Gyne ultras ja sanoi että kaikki näyttää tosi hyvältä ja ei oo mitään monirakkulaisuutta tai muuta. En mä sitten tiedä mistä nää jutut johtuu.

Sitten oon miettiny sellasta asiaa että mulla on ihan älyttömät himot kp 14 joka kuukausi. Aikaisemmin kuvittelin sen johtuvan kun vauvaa oltiin alettu tekee ja siinä pitäs olla ovis. No nyt kun ei "yritetä" (mielessä kyllä kaikki yrityskikat) ja tiedän ettei ovis tuu mulla koskaan noin aikaisin niin himot on edelleen täällä. Ne kestää 2-3 päivää ja sitten ei mitään. Tylsää kun ei jatku :D musta tuntuu että mä oon ihan sekopää ja mun mieskin ihmettelee mitä mä hiulaan kyljessä koko ajan. Nyt vaan yritän kattella kroppaa tunnistanko oviksen vai en. Ensi kierrosta sitten taas vähän viisaampana liikenteeseen.

Eipä tänne kummempia kuin kovasti tuulee ulkona, oiskohan ne niitä kuuluisia plussatuulia ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lama ja Pumbuliini
Mappis_88 Täälläkin jännätään, jos sulla vuoto vaikka tyrehtyis :) Mut mikäli on menkat niin pahoittelut tästä ja tsemppiä uuteen yritykseen :hug:

_Lilja_ Täällä mennään nyt kp 30/30-31 ja dpo 15 ja yrityskierto 1 aloitettu 08/2013 :)
 
Kiitti Lilja vinkeistä. Tosiaan viime kierrossa käytin ovistestejä silloin bongasin sen KP22. Nyt ei ollut käyttää, mutta oletin ovulaation olleen KP21. Ehkä minä vielä ensi kierron ihmettelen, että mitä tapahtuu. Täytyykiin hankkia lisää niitä testejä. Jos vieläkin sittenkin on oviksesta vajaa viikko kuukautisiin niin alan varata aikaa jonnekin. Kuinkahan osaisin olla dramaqueen ;P
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kyllä nii piinaava olo et huh! Huomenna pitäs olla kp 1, jos täti on tullakseen. Olotilat ei kuitenkaa sellaset ole, aamulla aattelin testata taas, jospa ois haamu vahvistunu. :) Tämän hetkiset tuntemukset on kyllä ainakin plussaan viittaavia: tissit turvottaa ja on kipiät, oikealta puolelta alakerrasta välillä repäsee oikeen kunnolla, naama kukkii ja tukka rasvottuu nopeasti, suola ja sokeri maistuu sata kertaa voimakkaammalta jne jne jne. Tätä listaa ny vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Hakkaan päätäni seinään ainaki tunnin jos nää kaikki tuntemukset osottautuukin perättömiksi :headwall:
 
En osannu kyllä taaskaan mitään muutakaan odottaa, kun oireet loisti poissaolollaan. Kohta olis kyllä kiva tietää, että onko tosiaan joku vialla vai onko kyse vaan "huonosta tuurista" meidän kohdalla. Liukkaritki tosiaan jätettiin jossain vaiheessa pois, kun epäilytti niiden vaikutus raskautumiseen. Onneks en oo vielä mitenkään epätoivoinen asian suhteen, vaan osaan nauttia tästäki tilanteesta. Sehän ei kyllä haittaa, että toi kierto on lyhtentyny. Tuleepa taas nopeemmin mahdollisuus yrittää uudestaan :)
 
Neinäsä Täällä pidän peukkuja pystyssä ettei täti tule kylään sinulle. Tutun kuuloisia oireita sullakin :) Kyllä siellä kehossa jotain tapahtuu, kun tälläisiä epätavallisia oireita on.. Harmi vaan että ne ei aina raskautumista meinaa :/ Mutta pian saat tietää kävikö mahtava tuuri =)
marjaana87 Ihana asenne sinulla :) Parempihan se on että on vähän lyhyempi kierto, saa nopeammin tietää :)
Santrana Mie peukutan sullekki että saat kapselin pois tänään :wave:
 
Huomenta kuumeilijat! :)

Huh, kun on vilkasta ollut keskustelu. Pari päivää on ollu niin kiire, ettei tänne oo ehtinyt ja jo on hirmusesti ilmestynyt tekstiä. Hyvä tytöt!! :p Nii ja tosi mukavaa, ku on tullut uusiakin palstailijoita! :)

Lama: Tosi tosi tosi outoa, jos kaks liuskatestiä valehtelee/erehtyy.. Hmm.. Aina vaan menee hämärämmäks toi sun tilanne. Laitoitko sinne firmalle jotain feedbackia tai selvityspyyntöä? Kannattaahan se laittaa, jos vaikka saisit ilmaistuotteita tilalle :)

Neinäsä: Lupaavalta kuullostaa!!!!!!! :) Voisko aivot oikeesti olla niin kierot ja noin paljon oireita muka keksiä :D
 
Lauantaina pitäisi mun laskujen mukaan alkaa menkat (toivottavasti eivät ala!!). Tänä aamuna testasin hätähousuna ja negaahan se näytti. Kyllä kai siinä jo jotain näkyisi jos siellä joku olisi tarttunut... En jaksais enää yksiäkään menkkoja, vuodan ku seula ja nyt on puolen vuoden jälkeen veriarvotkin laskeneet alas että piti ihan rautalisä aloittaa. Hohh. Turhauttaa ja ärsyttää ja harmittaa!!

Mutta josko se tästä taas, asialle kun ei voi tämän enempää vielä mitään tehdä.

Plussatuulia meille siis!!
 
Ei mennyt ihan putkeen toi homma, teki mieli itkee kun pääsin terkkarista... Yritti puhua ympäri, että josko en ottaiskaan sitä kapselia pois... Siis voi... Mä en oo yhtään tyytyväinen tohon paikkaan, onneks mun ei tuolla tarvii asioida ihan heti.
Sain sitten kapselin poistoon ajan 10.10 "vasta"...
Jäi vähän sellanen fiilis, että enkö mä kelpaa äidiks, kun ei suostuta edes kapselia poistamaan...
 
Täti tuli, puolukkoineen päivineen eli kp 1 ;( mun aivot on näköjään niin kierot et saa huijattua mut ihan täysin. Harmittaa ja ketuttaa. En kyllä luota enää mihinkään testeihin ku melkeen jokanen anto haamuja. Tie vaikka olis sit ollu se kemiallinen. Mut nyt sitten uutta tuulta purjeisiin ja kohti yk 2 :) tällä kertaa lupaan olla testaamatta ennen menkkoja :)

Toivon kaikille paljon plussatuulia ystävät ihanat :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



TORSTAI 19.9.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Pumbuliini2266/28??106/2013X
Minnah882543/27-48612/2012
Vaiva2436/274X
Gemi2435/??108/2013X

Mary Ann2929/31-37(??)1108/2012
diadora2527/296
Yztlas2027/271
Henrietta-2626/30-311108/2012
Mappis_882524/28208/2013
Minisport2724/28208/2013

jonnamo2020/30-338
Lama3019/31405/2013
_Lilja_2519/32-??306/2013
Pinkula2418/2719/2013
_Jemppu_2517/2610
hopess2214/27406/2013X
te^a2614/28-392
ToKa892413/30-32307/2013
annsuli2311/29-31901/2013

Maicy259/24-28307/2013X
Ralli274/26-2810
marjaana87252/31-3712
Jepu85282/30-314
Neinäsä251/30-31208/2013
Santrana26?/18-2810/2013
[tr]
[/tr]

[/tr]

[/tr]
[TR]



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Mappis_88[/td]
[td]10[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Pinkula[/td]
[td]8[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Jonnamo[/td]
[td]6[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hopess[/td]
[td]0[/td]
[td]2.10[/td]
[/tr]
[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva





ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013


Listan ylläpitäjä: _Lilja_
 
Viimeksi muokattu:
Vaiva olet vielä listoilla, tulehan kertomaan niitä sun plussa juttuja niin siirrän sitten lopullisesti onnellisesti raskautuneisiin :)

Santrana voihan nakkileipä. Todella outoa, että oli noin negatiivinen sua kohtaan eikä "suostunut" poistamaan kapselia. Ihan käsittämätöntä.

Neinäsä voih :/ pahoittelut menkoista! Uutta vaan putkeen.

Täällä huono päivä enkä viitti tänään taas purkaa teihin. Paremmalla mielellä ensi kerralla sitten :)
 
_Jemppu_ enpä tullut edes ajatelleeksi että voisin reklamoida, olen kyllä vaan kovin laiska noissa asioissa, että saa nähdä jääkö vaan ajatuksen tasolle :D

Ja tosiaan, joku täälä jo aiemmin ihmetteli että jos mulla on vasta dpo4 niin ei raskaus varmasti vielä näykkään, mutta siis homman nimihän oli se, että luulin raskautuneeni jo aiemmasta kierrosta, ja menkat jotka tuli oli vain vale-sellaiset :) Mutta siis en mä varmaan raskaana oo, veikkaan että ovulaation jälkeistä nyt nämä mitä tällä hetkellä on päällänsä :) Ja toisaalta, mennään jo sellaisilla päivillä, että ei oo enään pitkä kun saa alkaa jännäilemään uusiksi :)

Kp siis nyt 19 ja dpo mitä luultavimmin 5 tai 6! Jatkuvaa turvotusta, mahatuntemuksia, ajoittain pahanolon tunnetta ja siihen suuntaan. Laskeskelin tuossa omaa luteaalivaiheeni kestoa, ja se on noin 16 päivää, eli jos on osuneet yhtään oikeaan mun laskelmat niin hyvin on käytetty hyödyksi hedelmälliset päivät taas ja toivoa voi vaan parasta :D

Hyvillä mielin kuitenkin mennään, vielä on yykoot varhaisessa vaiheessa, enkä osaa ottaa paniikkiä näistä. Aina jos negaa tulee, niin koitan löytää jotain muuta positiivista tilalle :) Juhlia, tapahtumia, miehen kanssa kaksin mökkireissuja, jne. Olen sitä mieltä, että kaikelle on aikansa. Kyllä se vauva tulee kun sen on tarkoitettu :) Noh, minä nyt olen muutenkin tälläinen kohtaloon uskova, sen verran on elämä mua vienyt että vankka usko siihen on. Se on todistettu! ;)

Toivon teille kaikille ihanaisille oikein mahtavaa alkavaa viikonloppua! :heart: Me lähdetään reissunpäälle tapaamaan ystäviä ja sukulaisia ja nautitaan hyvästä livemusiikista ja seurasta! :)
 
Joo, mulle voi päivittää kp 3 ja yk 3. (en nyt tiedä onks tää kp 2 vai 3, kun tiistai-iltana tää vuoto periaatteessa alkoi mutta runsaammin vasta tiistaina). Pidetään kiertopäivät vielä tuossa samassa vanhassa, sillä haluan uskoa että tää oli vaan joku ihme minikierto :)

Mulla kans vähän sama ku sulla Lama, ettei jaksa nyt harmistua liikaa vaan positiivisin mielin eteenpäin! Kaikkea kivaa tapahtumaa tiedossa, joten uskon että aika menee tosi nopeeta ja kohta taas jännäillään piinapäivien äärellä!

Neinäsä, voihan harmi ettei nyt sitten tärpännytkään! Parempaa onnea meille molemmille uuteen kiertoon sekä toki myös kaikille muillekin!! :)

hopess, oijoijoi toivotaan iloisia uutisia!! :)
 
Harmin paikka uuteen kiertoon menneille :'( Alko ihan herkistää kun luin viestejänne, ihanaa ku ootte niin positiivisia. Eihän se lapsenteko ole pelkästään sen plussan saamista testiin, vaan myös yhteistä kokemusta. Lapsen yrittämisen aikana side puolisoon tarvitsee vahvistusta, jotta se kestää sitten oikeasti vauvan :) Eli rakkauden täytteistä viikonloppua kaikille!:heart:
Itsellä alkoi enemmän jännittää miten käy, koska sulla Mappis_88 on vain kaks päivää enemmän dpo:ta.. Jotenkin olen täällä samaistunut sinuun kovasti :) Menkat minulla pitäisi alkaa ensi viikon lauantaina. Ovulaatio tuli jo kymmenen päivää menkoista, joten tuntuu että tämä odottavan aika on pitkä.. Kierto siis alkoi 2.9, ovulaatioplus 11.9..
 
Vaikuttaa vahvasti siltä että tänään alkoi KP 1 ja YK seitsemän. :ashamed: Onneksi elämässä muut asiat menee hienosti, vaikka ei vauvaa vielä kuulu. Toivomme nyt siis parasta että saisimme kesäkuussa syntyvän pienen!:heart:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille. =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä