Esikoinen vuodelle 2014

_Lilja_lle pahoittelut! :(

Täälä lähdettiin myös vissiin uuteen kiertoon. Tämän aamuinen testi näytti ensin samaa hailakkaa viivaa, mutta ilmeisesti sitten vaan on viivanpaikka, kun ihan hitusen tuli kirkasta verta sitten hetkeä myöhemmin. Odotellaan siis että pääsevät kunnolla vauhtiin..

Mulle saa varmaan sitten päivittää YK4, KP1/31. Jospa nuo kiertopäivätkin tuosta sitten rauhottuisivat, nyt tosiaan oli kierron pituus 30 päivää, ja viimeksi 31.
 
Eteenpäin sanoi mummo, kun lumessa käveli
Harmi lukea huonoja uutisia täällä, mutta kyllä te niistä eteenpäin pääsette. Vaikeuksien kautta voittoon :) Varmasti sitä paremmalta tuntuu kun vihdoin tärppää ja saa pitkän odotuksen jälkeen oman nyyttinsä syliin.

Kerronpa hiukan omiakin kuulumisia. Käytiin viime viikonloppuna kihlatun kanssa minilomalla, joiden yhteydessä vietettiin tuttavien häitä. Kihlattuni pääsi yllättämään minut totaalisesti ostamalla minulle Kalevala sarjan korvikset. Hän kertoi niiden olevan todiste hänenkin vauvahaaveistaan. Olemme siis nyt virallisesti aloittaneet vauvan "teon" :kiss:
Sopivasti onkin menkat jo toista päivää myöhässä.. Mutta testeissä ei näy mitään.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :flower: Extraisot halit _Lilja_:lle!

Täällä podetaan vuosisadan flunssaa. Voisin täl hetkel vaan hautautua peittojen alle koomaamaan mut pakko kait on käydä koulun terkalla pyytämässä saikkua. En kyl tiedä antaako se ku lämpöö on vain vähän yli 37.. mut ihan mielelläni kyl sairastaisin kotona tämän vesinuha-ajan. En oo pystyny tekemään ruokaa, jopa leivän tekeminen keskeytyy aivastukseen/nenän vuotoon.. Viime yö meni kans suurimmaks osaks niistämiseen, ku ei saanu nenän kautta hengitettyä.

Hah, kauhee of topic-paasaus. Mut siis pointtini on se et nyt ei kyl jaksa edes ajatella koko raskautumisasiaa. Olo on hyvin epäseksikäs noin muutenkin :D mut ehkä ens viikolla asia on toisin. Itseasiassa en ees oo nyt yhtään kärryillä koko kiertopäivistä ja ehkä hyvä näin..
 
Pahoittelut kaikille joilla joutuu uuteen kiertoon, ekstraisot pahoittelut Liljalle ja jaksamisia <3 Ei varmasti oo helppo tilanne.. Täällä jännäillään et kuin käy, koska alkaa uus kierto vai alkaako.. Jos on alkaakseen ni sais alkaa sitte et pääsis taas vähän kärryille et missä mennään.
 
Ainiin vaiva kyseli perhetilanteista :) mulla siis pari vuotta vanhempi mies, yhdessä ollaan oltu kuutisen vuotta, josta vuoden kihloissa. Yhdessä asuttu neljä vuotta (hui kauhistus kun aika menee nopeesti!). Mä oon kuumeillu jo pidempään, ehkä vuoden verran ihan sillai tosimielellä. Mies vaati hiukan pidempää sulattelu-/mietiskelyaikaa, mut lämpes sit vihdoin tossa pari kuukautta sitten :) Nyt sit yhdessä jännäillään, mun puolesta sais tulla jo :D Siinäpä tollei tiivistetysti :)
 
Lilja, suuret pahoittelut munkin puolesta! :(

Me ollaan oltu mun miehekkeen kanssa yhdessä 7,5 vuotta ja nyt tänä kesänä mentiin naimisiin. Vauvakuumeilua ollut jo melkein 4 vuotta, mutta nyt vasta elämäntilanne sallii lapsen tulemisen! :)
 
Vastaus vaivan kysymykseen:
Ollaan oltu yhdessä nyt tasan 2 vuotta ja 3kk. Ollaan tiedetty alusta asti, että molemmat haluaa lapsia. Mutta varsinainen päätös siitä, että vauva saa tulla jos on tullakseen syntyi kesällä 2012 ja sitten siinä syksyllä jätinkin jo pillerit pois. Kihloissa ollaan oltu uudesta vuodesta ja häät on näillä näkymin ensi vuoden elokuussa. Pitäis alkaa pikkuhiljaa järkkää niitä. :)
 
_Lilja_ Tosi super pahoittelut :(

Ja onnet plussanneille <3

Täällä on taas super oudot fiilikset, en tajuu missä mun mekat on! kp 36 eikä kuulu, ei näy. tein viime to tai pe, en nyt muista, niin apteekin omalla testin, negan. Eli olis kyl raskaus mun järjen mukaan pitäny silloin näkyä. Oon lkueskellu ovulaatio ongelmista ja sen puutteesta ja nyt panikoin että jos mulla on se. Toisaalta, ongelma epäilys tullu nyt vasta ku on vauvaa alettu toivomaan, että niin....
 
Lilja iso ja lämmin halaus!! :heart:

Kaikille uusille tervetuloa!! Ihana kun tulee lisää :flower:

ON: Saksasta kotiuduttu, ihana reissu oli, siellä vielä oli ihan kesä! Meillä oli myös se eka käynti siellä lapsettomuuspolilla, jäi ihan ok fiilis vaikka kätilö oli jotenkin outo, puhu ku jollekkin tyhmälle, painotti ja kertas samat asiat moneen kertaan :confused: NÄytin sit varmaan vajaalta =) Olin ajatellut että siinä olis vaan se lääkäri mut siinä oli myös kätilö ja sillä tais olla joku perehdytettävä että meitä oli aika monta pienessä huoneessa ku mä raajat levälleni makoilin! Ens kierrossa kierronkartoituslabrat ja uä kp 12 eli nyt tää loppukierto mennään rennosti! Mies käy antamassa spermanäytteen tällä viikolla, kovasti se sitä jännittää!

En nyt pysty päivittää tota listaa, kamalasti ohjelmaa tälle päivälle! Syksykin alkanut sateineen, koittakaa nauttia. Mikäs sen ihanampaa ku olla sohvalla viltin alla ja juoda kaakaoo tai viintä kullan kainalossa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LinneAino
Huomenta naiset ja onnekasta syyskuuta kaikille! :)

Ensinnäkin: _Lilja_ Millaset olot on ollut? :( Ei kenellekkään kyllä tollasta toivois, mutta kyllä sä selviät. Onneks sulla on mies siellä, jonka kanssa laittaa surut puoliks ja sitten taas joku päivä ilot jaatte triplana :) Voimia nyt kovasti!

Vaiva: Hieno homma, jos sulla olis mahdollisuus saada vakkarityöpaikka. Se ei oo nykypäivänä mikään itsestäänselvyys. Ja ajoitus olisi aivan passeli siinä mielessä, että voisit jäädä sitten äitiyslomalle ilman huolenhäivää siitä, että onko enää duunipaikkaa "loman" jälkeen. Joten mun mielipide on, että pidät vaan kaikki raskautumiseen liittyvän visusti sisälläs :) Vaikka eihän sen tosin pitäis vaikuttaa työnantajan päätökseen, mutta ikinä ei voi olla varma. Työnantajiakin on niin joka lähtöön. Onhan se vähän noloa ilmottaa heti sopimuksen kirjottamisen jälkeen tulevasta mammalomasta, mutta siltikin kannattaa vaan olla superitsekäs ja miettiä tässä vaiheessa sitä omaa napaa! Tsemppiä! :) Toivottavasti saat sen sopimuksen.

Hopess: Miltä testi näyttää? Nyt peukut pystyyn :) Pystytkö pidättelee aamupissaa siihen asti, että posti tulee? Olis se hienoa saada syyskuun eka plussa :)

Jonnamo: Voi ei! :( Nyt on varmasti fiilikset pohjalla. Elämä tuntuu kyllä välillä niiiiin epäreilulta. Mutta kyllä se siitä iloks muuttuu :) Toivottavasti seuraat pian perässä, ni sitte on mukavaa ku on lähipiirissä joku toinenkin odottava äiti.

Pinkula: Voi, mikä ihana mies sulla! Toihan on suoraan kun jostain leffasta :) Noi on kyllä just niitä parisuhteen pieniä, mutta tärkeitä hetkiä, mitkä tulee muistamaan aina. Mä en ikinä unohda, kun mun mieheni julisti, että on valmis yrittämään vauvaa. Se oli vähän uudenvuoden jälkeen, kun istuttiin baarissa ja mies rupes kertomaan UV:n lupauksiaan. Ni kyllähän siinä sydän suli, kun yks niistä lupauksista oli, että "tänä vuonna se meidän muksu saa alkunsa" :) Oli mukava tietää, että mieskin on ajatellu asiaa ja on niin tosissaan mukana. Ja jotenkin ku mies sanoo tolleen ja tarkottaa sitä, ni on se merkki siitä sitoutumisesta ja rakkauden määrästäkin. Ollaa siis aika onnekkaita tyttöjä hei! :p

Mary Ann'ille pikaista paranemista! :) Saithan saikkua? Eihän nyt tossa kunnossa kukaan pysty töitä tekemään, vaikkei lämpöä enempää oliskaan. Hyvä se on kuitenkin jäädä kotiin muita tartuttamasta. Meilläkin on duunissa kunnon epidemia, että kai se on sitte jotain tarttuvaa sorttia.

Sitte vielä ON: Täällä kp 25 menossa. Ei mitään oireita raskaudesta, vaikka kuinka yrittäis pinnistellä ja käyttää mielikuvitusta :D Ja eilen dpo11 tehty nega r-testi. Se tästä kierrosta sitte. Ja seuraavakin kierto on aika tuhoontuomittu, kun womanlog ennustaa ovulaatiota syyskuiselle sunnuntaille ja siinä tuleekin sellanen 3'n päivän ajanjakso, kun ollaan miehen kanssa eri paikkakunnilla. Kyllä nyt on sitte epäonnea matkassa :( Huomenna tai ylihuomenna siis odottelen menkkoja, että pääsee alottaa taas alusta. Ei tunnu ollenkaa niin masentavalta, ku täällä on muitakin joiden kanssa synkistellä :) Kiva kun tää palsta on olemassa!

Nii ja tuli tossa töitä tehdessä mieleen, että osaako kukaan sanoa, että missä vaiheessa se raskaus on kaikista kriittisimmässä vaiheessa. Mä teen siis melko fyysistä työtä ja välillä pitää nostella painavia säkkejä ja saada liikkeelle painavia kärryjä. Paljon on siis pinnistelyä, repiviä ja äkkinäisiä liikkeitä. Ni tuli vaan mieleen, että missä vaiheessa sitä tahtia pitäis sitte hiljentää tai mahdollisesti vaihtaa työtehtäviä? Ku ei oikee ihan heti plussan jälkeen kehtais mennä pyytämään helpotusta hommiin, mutta toisaalta ei haluais ottaa mitään riskiä, että itte aiheuttais mitään vahinkoa. Hmmm..
 
_Jemppu_, kiitos mielipiteestä. Jotenkin tuntuu väärältä, että jättäisi kertomatta mutta aion näin kuitenkin tehdä.

te^a, suosittelen myös tekemään uuden testin parin päivän päästä jos ei menkkoja ala kuulumaan.. Voi olla, ettei vielä kuitenkaan näy.

Henrietta-, kiva jos teillä asiat lähtee rullaamaan :)

Ja vielä omanapailut: eka kierto ku oon ollu kuvittelematta kaiken maailman oireita, ja huomannut mm. tällaista: menkkamaisia kipuja, syömisen jälkeistä etomista, lauantaina muutaman viinilasin jälkeen tuli huono olo, sunnuntaina ruuan haju sai voimaan pahoin, vatsan turvotusta (farkut ahdistaa, oonkin hengannut vaan verkkareissa nää päivät).. MITÄ IHMETTÄ?! Voisko muka olla tärpänny? Voisko oireita tulla näin pian? Mulla nyt ilmeisesti dpo6..
 
Vaiva, eikös se kiinnittyminen tapahdu siinä n. 6 päivää ovulaation jälkeen ja vasta sitten kun kiinnittynyt kohdun seinämään voi tulla raskausoireita? Mut periaatteessa kai sulla vois olla oireita, toivotaan parasta =)

Yritin tota listaa päivitellä mutta oli niin hankala nyt, yritän myöhemmin uudestaan. Lilja haluutko jatkaa tota päivittelyä, sulta se suju hyvin =) Musta se on niin vaikeeta.. Miten sä jaksat?
 
hopess, mikä testi? Onko se 30min kuitenkin testiajan sisällä?

Mulla kp 30/29-31. Ihmettelin kun yleensä ruskea tuhrustelu alkaa n.kp26 kohdalla.. Tässä kierrossa vasta nyt. Testi kuitenkin on nega kun tänään tein. :/
 
Vauvala.fi:stä tilattu One Step 25mIU herkkyyden raskaustesti. Ohjeessa lukee kyllä ettei pidä tulkita enää 10minuutin jälkeen.
Pitääpä odotella alkaako huomenna kuukautiset, jos ei niin sitten lauantaina testata uudestaan.
 
Hopess, kannattaa tosiaan testailla parin päivän päästö uudelleen jos ei ala kuulua, niinkun meinasitkin, kun sen testiajan jälkeen nimenomaan voi näkyä niitä vääriä plussia, tahi näin oon ainakin ymmärtäny.. Mut toivotaan parasta :)

Lilja, miten siellä jaksellaan?
 

Yhteistyössä