Esikoinen vuodelle 2014

miss_piggy, oon tosiaan käyny lääkärissä, eikä mitään vikaa löytynyt. Yhdet menkat on jouduttu käynnistää teroilla, mutta viimisimmät tuli itsekseen, tosin reilu kuukauden myöhässä. Yritän olla asiaa sen kummemmin ajattelematta ja stressaamatta! En myöskään yritä pongata ovista, koska ajattelen, että sit se ei ainakaan tule ikinä. :) Peittoa heilutellaan aina kun mahdollista, joten ei sen vuoksi edes ole tarpeellista yrittää pongata. Joskus on tosiaan ollut päivälleen tarkat kuukautiset, mutta jostain syystä nyt heitelly syksystä lähtien. :/

Henrietta-, ikävä juttu! Mutta uutta yritystä taas. :)
 
Täällä yksi esikoista vuodelle 2014 haaveileva lisää :) Riesana PCO, molemmat munasarjat kuulemma erittäin ketjuttuneita ja sen vuoksi kuukautiskierto luomuna ihan mitä sattuu. Vaihteluväli on taivaankappaleiden asennoista riippuen 30-100 päivää, viime vuonna taisi olla kahdeksan kiertoa : / Ehkäisy on jätetty pois 09/2011 ja odoteltu jospa lapsi vinkkaisi tulostaan luomuna mutta eipä vaan kuulu. Nyt on otettu järeämmät aseet käyttöön, hain taas Terolutit, ostin arsenaalin ovulaatiotikkuja ja mittailen lämpöjä :D

Mayinka, 30v., kp15/??, DPO1, yk1, ya 09/2011
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olisi yksi vauvahaaveilija, joka odottelee vielä kyllä miehen myönteistä vastausta vauvan tekoon. Esikoinen olisi silti haaveissa vuodelle 2014, siihen tavoitteeseen miehenikin on jo myöntynyt, eli ei kai tässä enää kauaa tarvitse odottaa... Olen lopettanut e-pillerit jo elokuussa mutta kierto on edelleen melko epäsäännöllinen. Voisin kai liittyä tuonne "hiljaisiin haaveilijoihin" Toivottavasti siellä ei tarvitsisi kauaa haaveilla, on tää odottaminen vaan sen verran kauheeta! :)
 
miss_piggy
Kopsaan tän ku en nyt jaksa kirjoittaa, oon niin tohkeissani ja ihmeissäni:

Nyt tarvisin apuja, ja limavaroitus! :D

Tänään on laskujen mukaan dpo 14. Kävin vessassa, ja hirveet valkkarit tuli, oikein sellasta venyvää kananmunalimaa. Ja ovistesti näytti tältä:



Voiko mulla olla NYT vasta kunnon ovis ja se 5.4 ei ollukkaan, vai onko mulla 2 ovista? Onneks mies tulee tänään reissusta, mutta ihmettelen vaan :D Ja mites sitten sellainen juttu, että kun mulla olis sille lapsettomuuslääkärille se aika 30.4 niin uskallanko mennä, jos se tekee jotain tutkimuksia, niin voiko se vaikuttaa haitallisesti esim. kiinnittymiseen? Nyt oon ihan ulalla. Eilen tein ovistestin ku nippaili niin oli vielä nega. R-testi nega.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle lihavoituna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

LAUANTAI 20.4.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKTJOT


miss_piggy3156/??9
Lauriska2732/326


Paloma842828/30-352X
jonnamo2025/30-332
Alexandra892323/28-304X


Memmo2616/30-407
Mayinka3015/??1
mmini2311/28-902
tarana2510/2614


pantera207/27-339
kukkurukuu246/25-317
mutantti333?/27-294
Henrietta-261/34-377
sar1ta221/27-293X

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Piitu85

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Lauriska14
Alexandra89730.4
Mayinka13.5

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
 
Viimeksi muokattu:
Huh, anteeksi tänään myöhäinen päivitys. :ashamed: En ole ehtinyt hetkeksikään koneelle koko päivänä, kun on pitänyt juosta pää kolmantena jalkana joka suuntaan...

Piitu85, mmini & Mayinka: Tervetuloa kaikille! :)

Henrietalle pahoittelut ja tsempit uuteen kiertoon! :hug:
 
Tälle vuodelle ei tähän taloon tule enää pikkuista, josko sitten siirrytään haaveilemaan ensi vuodelle :)
Täällä kirjottelee tänä vuonna 2-kymppisiä juhlistanu nuori nainen. Oon ollu kohta vuoden pelkästään kotona, jätin opiskelut sikseen kun oma henkinen jaksaminen oli heikommissa kantimissa ja ala ei tuntunut omalta. Nyt sitten odottelen pääsykokeisiin pääsyä ja jos saisin vihdoin ammatin itselleni. Ja näyttäis koululle, et nyt mä oon terve ja pystyn mihin vaan! :D Mies täytti juur 22 ja työskentelee vartijana. Työsuhdekkin muuttui vakinaiseksi, joten suht turvallisilla vesillä ollaan miehen töiden suhteen.

Yritys alkoi viime vuoden elokuussa, kun landella ollessa juteltiin asiasta hiljaksiin tähtitaivaan alla ja päätettiin, että yritetään. Eikä harmita yhtään, että yritys aloitettiin jo silloin, pääsipä laskeutumaan pilvistä poijes, kun ei se tärppi käynytkään niin helposti...

pantera.........kp7/27-33...........20v..........yk9........... ...........1.lapsi

Jos jotain kysyttävää jäi, niin kysykää ihmeessä! Mä oon niin huono kirjottelee esittelyjä :)
 
Kiitos Alexandra89! :)

Täällä sitä nyt siemaillaan lasillista punaviiniä (ts. melkein nenästä kiinni pitäen pieniä hörppyjä nieleskellen siitä puolen desin lasillisesta erittäin pahaa halpispunkkua...) nauttien onnistuneen ovulaation jälkitunnelmista (maha kipeänä) :D Silti hyvä fiilis, sillä bongasin ovulaation ensimmäistä kertaa elämässäni. Ennen totaalista korpeentumista lapsettomuuteen ei vaan tullut otettua asioista selvää, joten en vaan tajunnut. Toki en varmaan ihan joka kierrolla ole aina ovuloinutkaan.

Nyt kun elämä on ollut lähinnä vauvantekoa, Kaksplussaa ja googlettelua :)cool:) ja sen vuoksi on tullut hippuisen herkistyttyä kropan tuntemuksille, tajusin vasta miten selvät ovulaatio-oireet mulla on :O Onkohan ne ennen olleet näin vahvat? Vai huijaako vauvakuumeiset aivot kropan uskomaan niin? Olen kyllä ennenkin havainnut koska munasolu irtoaa ja monesti vielä sen kummalta puolelta, mutta aiemmin muistelisin irtoamiskipujen kestäneen vain päivän. Nyt tätä jatkuu jo kolmatta päivää :rolleyes: Kohta varmaan oksettaa ja tisseihin sattuu :D Saa nähdä. Päätin, että ellei kroppa anna menkkaoireita 3.5., teen raskaustestin. Mulla on kuitenkin sen verran kivuliaat menkat että ne kyllä huomaa jo päivää paria ennen, herättelevät mokomat yölläkin.

Muoks. Jännäpäivä siis 3.5.
 
Viimeksi muokattu:
Huoh tänään kp1... No aika laiska kierto olluna. No uuteen nousuun taas. Viime viikolla saatii tieto et mies saattaa joutuu ulkomaille töihin aina parin viikon jaksoiksi

Huomiselle sunnuntaille voi päivittää:
2/ 27-29 ja yk/tjot 3
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Tänne voi päivittää DPO 1 :D Tää eilinen oli kyllä nyt ihan oikea ovis kipuinensa ja limoinensa :)

Nyt en aio testata ennenku vasta 30.4, silloinhan olis dpo 10 ja se lapsettomuuslääkärin aika, joten kai se jännäpäivä vois sitte olla se 30.4 :)
Se mun edellinen ovis ei kyllä tainnut kunnon ovis ollakaan, tästä ei nyt voinu erehtyä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Mulle voi huomiselle (maanantai) päivittää kp1/26-30 yk3. Kiitoooooooos :)

Tervetuloa uusille! :)

Ompas mun kierto nyt lyhentynyt. No, sinällänsä en pistä pahaksi ^^ Tänään on pientä tuhruttelua, joten eiköhän sitä huomenna hanat aukee :)
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

SUNNUNTAI 21.4.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKTJOT


miss_piggy3157/??9


Paloma842829/30-352X
jonnamo2026/30-332
Alexandra892324/28-304X


Memmo2617/30-407
Mayinka3016/??1
mmini2312/28-902
tarana2511/2614


pantera208/27-339
kukkurukuu247/25-317
mutantti334?/27-294
Henrietta-262/34-377
sar1ta222/27-293X
Lauriska272/327

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 -------------------------------- JONNAMO KP1

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Piitu85

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Alexandra89830.4
Mayinka23.5
miss_piggy130.4

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
 
Viimeksi muokattu:
Miten tottajee kauan näitä alavatsanipistelyjä oikein meinaa olla? Eikö ovulaationipistysten pitäisi loppua jo, nyt on kuitenkin dpo2 joten eiköhän se solu ole jo hengetön jos ei ole hedelmöittynyt? Koska liikaakaan ei voi varmistella, tänään oli vielä sellainen pikainen vaan hätävarjelun liioitteluksi ;)

En tiedä miksi, mutta tänään on ollut ihan masispäivä. En tiedä kuka mun positiivisuuden yön aikana pölli, mutta aamulla herätessä oli heti hyvin vahva tunne siitä että vauvaa ei tästä kierrosta tule. Toki tämä on eka kierto oikein tosissaan yrittämistä, joten en laskenut ihan hirveästi toiveita tämän varaan. Ja toki vielähän on sen verran aikaista ettei voi sanoa juuta eikä jaata, on vain tämä typerä tunne. Kai sitä jotenkin suojelee itseään pahimmilta kolhuilta kun ei anna odottaa parasta. Pettyy vähemmän ja jos plussa sattuisikin pärähtämään, positiivinen yllätys olisi vielä upeampi. Masisteluista huolimatta ajattelin ostaa PregCheckin raskaustestejä jemmaan jännäpäivää odottamaan :) Jos vaikka se kauppareissu vähän piristäisi.

Parempaa loppuiltaa ja huomista päivää teille muille, ja niitä plussia :heart:
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

MAANANTAI 22.4.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKTJOT


miss_piggy3158/??9
Paloma842830/30-352X


Alexandra892325/28-304X


Memmo2618/30-407
Mayinka3017/??1
mmini2313/28-902
tarana2512/2614


pantera209/27-339
kukkurukuu248/25-317
mutantti335?/27-294
Henrietta-263/34-377
sar1ta223/27-293X
Lauriska273/327
jonnamo201/30-333

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Piitu85

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Alexandra89930.4
Mayinka33.5
miss_piggy230.4

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
 
Joku ruuvi on ilmeisesti napsahtanut mun päässä paikalleen, kun en stressaa koko vauva-asiasta enää yhtään. Nautitaan miehen kanssa kahdenkeskisestä ajasta täysin rinnoin, eikä juurikaan puhuta enää koko vauva-aiheesta. Ei ole edes harmittanut, vaikka petipuuhat jäikin oletettuna ovulaatiopäivänä väliin! :) Ei sen puoleen, että muutenkaan ajoitettaisiin seksiä ovulaation mukaan...

Oon jotenkin tavallaan luovuttanut koko asian suhteen, enkä jaksa enää edes kuvitella mitään raskausoireita. Varmaan siksi tää onkin ollut erikoisen oireeton loppukierto ainakin tähän asti, eikä edes normaalia menkkoja edeltävää rintojen arkuutta ole ollut lainkaan. Niin tautinen väsymys on kyllä, että pystyyn meinaa simahtaa. Toi lamauttava väsymys nyt on mulle muutenkin ihan tuttu juttu jo vuosien ajalta, että eipä tarvitse kuvitella senkään liittyvän raskauteen. :D Ekaa kertaa tän yrityksen aikana ei ole edes raskaustestejä kaapissa odottamassa!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Napsahtais mullakin samalla tavalla ruuvi päässä kuin Alexandralla! Meinaan vähän liikaakin nyt tätä asiaa pohtia, tosin ehkä silti vähemmän kuin viime kierrossa. :D

Oon tarkkaillu limoja perjantaista lähtien, ja niiden perusteella ovis ei ihan vielä oo, mutta tällä viikolla olis. Oon siis päättänyt, että tämä kierto olisi ihan normaalin (28vrk) mittainen!;) Melkein tekisi mieli käydä hakemassa ovistestejä, mieskin sitä jo ehdotti. Mutta ehkä mä havaitsen sen muullakin tavalla. No, valitettavasti asia on nyt niin, että mies on seuraavat ainakin 4 päivää pois, ellei 5. Hemmetti!
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 23.4.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKTJOT


miss_piggy3159/??9


Alexandra892326/28-304X


Memmo2619/30-407
Mayinka3018/??1
mmini2314/28-902
tarana2513/2614
pantera2010/27-339


kukkurukuu249/25-317
mutantti336?/27-294
Paloma84284/30-353X
Henrietta-264/34-377
sar1ta224/27-293X
Lauriska274/327
jonnamo202/30-333

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------

HILJAISET HAAVEILIJAT:

Piitu85

JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
Alexandra891030.4
Mayinka43.5
miss_piggy330.4

ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
 
Viimeksi muokattu:
Alexandra89, voi kun saisi itsellekin sen moodin päälle. Järjellä ajatellen tätä on ihan turhaa stressata joka kierto mutta silti sitä vain stressaa. Tosin ovulaatiota aion tikutella tulevaisuudessakin, se ei stressaa mua ollenkaan ja on kiva oikeasti tietää milloin ovulaatio on :)

Tjooh, kp18 ja dpo4. Yhä varma tunne siitä ettei tuolla mitään masuasukkia ole. Välillä yritän keksiä itselleni oireita vaikka niihinkin on vielä turhan aikaista :LOL: Pitäisi osata olla ajattelematta. Ensi kierrosta ajattelin ottaa greippimehun testiin vaikka se onkin melkei pahinta mitä tiedän. Terolutien suhteen ajattelin olla omavaltainen ja myöhentää niiden aloitusta. Onhan tässä jo sen verran asioista luettukin että taidan olla pätevämpi kuin terveyskeskuksen rivilääkäri :D
 

Yhteistyössä