ero tuli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:(:
no se on jo nukkumassa armeijassa. En tiedä tekeekö hän.. ehkä hän ei tee juuri nyt mutta voi tehdä myöhemmin kun en JUMALAUTA tiedä.. mistä mä voisin tietää? :( emmä tiedä, eipä olla aikasemmi erottu.
mitä vittua mun pitää tehä? nyt se on jo nukkumassa. Eiköhän se oo tuola armeijassa turvassa ja jos huomenna soitan sen vanhemmille?

No nyt keskellä yötä et tee mitään, mutta aamulla soitat hänen vanhemmilleen.

Otan pasiin yhteyttä viikon päästä. Pistin hänelle viestin :"ei päätetä mitään, pidetään viikko taukoa ja puhutaan sitten" ihan hyvä ratkaisu? sitten voisin soittaa sen vanhemmille?
eikai mun mihinkää armeijaan tarvii soittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meinaat siis että siinä vaiheessa tarvitsee apua kun meinaa toteuttaa sen?
mua pelottaa niin kamalasti se viesti ku pasi lähettää sen.. tiedän että sieltä tulee jotain :"kiitos kun pilasit mun elämän" sen ainoat läheiset on sen perhe, sillä ei oo kunnon kavereita ja mä pilaan sen "maineen" sen perheenki silmissä..

Joskus on kulissien murruttava. Kumpi on tärkeämpää, eloonjääminen ja mielenterveys vai kulissi?

elonjäämisen prosentti on suurempi jossen ilmota vanhemmille. Hän murtuu kun vanhemmat saavat tietää jolloin itsarin prosentti kasvaa.... oon siitä IHAN varma.

Otan pasiin yhteyttä viikon päästä. Pistin hänelle viestin :"ei päätetä mitään, pidetään viikko taukoa ja puhutaan sitten" ihan hyvä ratkaisu? sitten voisin soittaa sen vanhemmille?
eikai mun mihinkää armeijaan tarvii soittaa?

Onko sun nyt siis pakko tänä yönä ottaa yhteyttä edes tuossa määrin? Huomenna asia voi näyttää kirkkaammalta.

emmä tänään mitään aijokkaa mutta huomenna? eihän mun mihinkää armeijaan tarvii soittaa? pian sen vanhemmatki soittaa sinne armeijaan. Eikö ois parempi oottaa että poika tulee lomille, kertoa sitten ja poika onkin kotona valmiiksi jolloin hän voi jutella vanhemmilleen.

jos kerron nyt sen vanhemmille ne soittaa sille armeijaan vihasesti että mitä helvettiä -> Pasi pian tappaa itsensä siellä :'(

Jos susta tuntuu, että ne vanhemmat ei sitä ymmärrä oikein käsitellä, niin olisiko joku muu Pasin ystävä sitten, jolle voisi kertoa? Olisi kuitenkin hyvä, että joku muukin kuin sinä tietäisit tästä asiasta. On totta, että vanhemmat voivat reagoida voimakkaasti tuollaiseen juttuun, mutta joku muu kuitenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
jos kerron nyt sen vanhemmille ne soittaa sille armeijaan vihasesti että mitä helvettiä -> Pasi pian tappaa itsensä siellä :'(

Jos susta tuntuu, että ne vanhemmat ei sitä ymmärrä oikein käsitellä, niin olisiko joku muu Pasin ystävä sitten, jolle voisi kertoa? Olisi kuitenkin hyvä, että joku muukin kuin sinä tietäisit tästä asiasta. On totta, että vanhemmat voivat reagoida voimakkaasti tuollaiseen juttuun, mutta joku muu kuitenkin?

ei hänellä ole ystäviä... vanhemmat ei osaa käsitellä.. ei ole ketään, ihan oikeasti.. kerroin mun omille vanhemmille ja ne on ihan poistolaltaan että miten Pasin kaltanen mies voi sanoa tuollaista.. eivätkä osaa sanoa tilanteeseen vielä mitään, menivät nukkumaan ja sanoivat että jutellaan huomenna jolloin on päässy sokista ohi..

mut oon varma että se tekee sen itsarin jos kerron sen vanhemmille. se on sen vanhempien "ylpeyden aihe" ja mä pilaisin sen sanomalla moista... sen vanhemmat varmaa vaa huutais sille että mitä helvettiä.. ja Pasi masentuis ja tappais ittensä..

ei saatana.. :(

Miten musta haiskahtaa, että tämä on taas se sama ritsa joka kirjoittelee tänne näistä ongelmistaan kun mies huutaa ja heitti peiton lattialle ja löi sohvaa ja mulla on rytmihäiriöitä ja sanoi vihaisesti että turpa kiinni ja onko mun mies nyt väkivaltainen ja blaah blaah blaah.

sydämeni ei ole koskaan reistaillut, se jätti äsken 2 lyöntiä välistä ja syke on muutenki kauhean korkea.. stressistä?
no kai mun on pakko mennä nukkumaan, huomenna puhun mun omille vanhemmille ja kysyn mitä ton uhkauksen suhteen pitäis tehdä.. hitto ku poistin ne viestit jo.. ei nitä voinu kahtoa....
mutta mietin sitä että en viittis ottaa vielä yhteyttä vanhempiin ku ne pian soittaa sinne armeijaan pojalle ja koittaa hoitaa asian niin.. mut se pitäs kasvotusten..

Ehkä huomenna saat vanhemmiltasi jotain henkistä tukea? Olisiko kotipaikallasi saatavilla mitään kriispalvelua tai sellaista, jolta voisit kysyä apua?

eipä taida olla :( oon mun vanhempien luona tällähetkellä....
en vaan tiedä miten saan unta.. mietin kokoajan sitä uhkailuviestiä minkä saan ku ilmotan sen vanhemmille. tekis mieli jättää ilmottamatta.

Pasikaan ei enään koskaan halua olla munkans missää tekemisissä jos kerron sen vanhemmille.
Se on ite sitä mieltä varmasti että sillä on vaa nii paha olla että sanoo noin muttei kykenis tekemään

Se on kyllä jännä kun tämän neitihöpsön mieskin oli armeijassa ja huusi turpa kiinni ja kaikkea kamalaa ja hui ja onko väkivaltainen ja jaddidaadidaa. Hae ap apua itsellesi. Ei näiden tarinoiden keksiminen ole kovin tervettä.

Käsittääkseni stressin takia voi tulla kaikenlaisia sydämen läpätyksiä, eikä ne ole vaarallisia. Eikä kannata ottaa paineita nukkumisesta, se nyt ei varmaankaan onnistu mitenkään hyvin. Vaikka aikaisemmin sanoin siitä vanhemmille kertomisesta, niin nyt kun ajattelen uudestaan, vanhemmat eivät aina ole kykeneviä käsittelemään tuollaisia asioita mitenkään rationaalisesti. Mutta tosiaan jollekin olisi hyvä saada puhuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja beata:
no mitäs jos soittaisit huomenna sen vanhemmille ja kerro vaikka näin että
"minusta olisi hyvä että te tietäisitte pasista jotain. Haluaisin että tiedätte mitä pasi ajattelee. Riitelemme nykyään aika usein ihan vähäpätöisistäkin asioista. Se on varmaan ihan ok joka parisuhteessa, sillä erimielisyyksiähän syntyy. Mutta minusta ei ole mukavaa ja normaalia se että Pasi puhuu usein itsensä tahallaan satuttamisesta ja itsemurhasta. Ja uhkailee minua että jos en seurustelisi enää pasin kanssa, hän tappaisi itsensä. Ja hän on jopa puhelimitse väittänyt että on jo viiltänyt ranteensa auki, ja lähetellyt minulle apua-tekstiviestejä. Leikkien kuolemassa olevaa. Sillä kertaa en tilannut ambulanssia, kun tiesin että hän valehtelee kun hänen kaverinsa oli juuri silloin hakemassa häntä armeijaan. Minusta näin vakavilla asioilla ei pitäisi leikkiä. Enkä nyt tiedä onko Pasi tosissaan tappamassa itseään vai ei.

Puolisona pysytään rakkaudesta ja vapaasta tahdostaan, eikä siksi että on pakko pysyä vierellä kun muuten toinen tappaa itsensä. Pasi uhkailee minua, eikä minusta näin voi tehdä!!!
Minusta olisi hyvä jos me kaikki yhdessä saisimme selvitettyä Pasin kanssa tämän asian että miksi pasi käyttäytyy näin. Onko armeija aiheuttanut esimerkiksi jotain masennusta. Ja halusin kertoa tämän teille että tiedätte tilanteen ja voitte itse miettiä onko se vakava vai ei. Olen huolissani Pasista ja haluaisin auttaa häntä jotenkin mutta en tiedä miten. "

Eli näin minä varmaankin puhuisin hänen äidilleen (tai isälle jos se on sinulle läheisempi)

Älä siis misään vaiheessa syytä pasia sairaaksi, tai masentuneeksi, tai mielenvikaiseksi tms. Sillä hän on vanhemmilleen rakas ja täydellinen lapsi, jolla ei tietenkään voi olla mitään vikaa. Ilmaise vain se että olet huolissasi Pasista.

onko todella tarpeellista? en oikein osaa kuvitella itseäni soittamassa heille kun poika on todella muuten niin tasapainoinen ja ihana. Olin tosi yllättynyt hänen reaktiostaan.. ja niin oli munkin vanhemmat.
Nyt sen vanhemmat on lomalla, millon sitten soitan? he tulevat tiistaina. onko parempi että pyydän etteivät he kertoisi pasille että soitin? tai jos odotan ja seuraavasta itsemurha viestistä otan yhteyttä vanhempiin? pelkään pasin reaktiota... jos ilmoitan vanhemmille.

Miksi yleensä kysyt neuvoa, kun toiset antaa hyviä neuvoja, sinä vain selittelet ja pakitat. Ja nyt se sitten onkin tasapainoinen ja ihana. En kyllä kohta usko koko juttua. Vahemmille vaan tiedoksi ehdottomasti . Äläkä kysele ja jankkaa, jos ei neuvot kelpaa.

Huomenta!

Olo ihan kamala, heti aamulla heräsin ja purskahdin itkuun. Ikinä ei ole sattunut näin paljoa. En tiedä mitä teen. Oma äitini sanoi että Pasi on vain yliherkkä ja pitää muistaa että sanat ovat vain sanoja, että ei hän tosissaan mitään itselleen tekisi. Sitten äiti ehdotti että jos jatkamme niin minun täytyy nollata, eli antaa täysin anteeksi ja unohtaa eikä tehdä asialle sen kummemmin mitään.
Ehdotin äidille että jos soitan Pasin vanhemmille.. äiti sanoi että äh, niin moni nuori puhuu tuollaista menetyksen hetkellä...

mä oon vieläki ihan sekasin, työt alkaa 9 ja siellä pitäs jaksaa olla 5 asti. Ajattelin että mietin tän viikon, mutta se ei katoa mihinkään että tosiaan niitä plussia on enemmän tässä miehessä kun miinuksia mutta eilisen tapahtumat mietityttävät.

arvatkaa vaan miltä tuntuu kun on ollut saman ihmisen kanssa 14-vuotiaasta asti, kokenut ekat kerrat ja kaiken. kasvanut teinistä-nuoreksi aikuiseksi. Sitten tulee tälläinen tilanne enkä tiedä mitä teen.. toinen puoli sanoo että ole hänen kanssaan hän on kokonaisuudessaan hyvä mies ja useat puhuvat tuollaisia kun kuulevat että elämänrakkaus ei halua olla yhdessä enään, toinen puoli taas sanoo että en ansainnut sitä makaamiskommenttia vaikka kuinka olisin vittuillut ja että ei ole reilua vaikka sanoisi eroavansa niin toinen uhkaa tappaa itsensä ja kertoo kuinka MUKA toinen ranne on jo auki ja lähettelee ihmeviestejä.
kumman sitten valitsenkaan... hyvän vai pahanpuolen.. tai siis kumpaa kuuntelen..

Huomenta!

Oma äitini sanoi että Pasi on vain yliherkkä ja pitää muistaa että sanat ovat vain sanoja, että ei hän tosissaan mitään itselleen tekisi.

Tuota on mahdotonta tietää oikeasti. Voi toki olla, ettei tekisi, muttei sen varaan voi kaikkea laskea. Jollakin tapaa tuo asia täytyy kuitenkin selvittää, ei sotä voi vaan painaa villasella ja toivoa, ettei mitään tapahdu.

Anteeks kun kirjotan näin kauheasti.. mutta oli pakko mitata verenpaine kun heräsin yöllä tykyttellyn ja nytkin on todella todella paha olla. Syke on jatkuvasti yli 100.. pitäskö käydä lääkärissä? saako syke olla noin korkea esimerkiksi monta päivää?

Mietin että oon itekki niin monta kertaa mokannut tässä suhteessa... sanonut ikävästi tai vittuillut. se saa mut jotenki ajattelemaan että miksen vois antaa toiselle mahdollisuutta.. mut sit taas mietin että tuleeko tällänen suhde kestämään? toisaalta, ihmiset kasvaa ja oppii.. eniten mua ahdistaa juuri tämä itsemurha asia ja se kuinka mies sanoi että makaan jonkun muun kanssa. Kun sanoin että tuo on sama asia kun huora niin arvatkaa mitä hän sanoi? Ei ole sama asia kuin huora, en sanoisi sinua huoraksi.. juupajuu. eikö todella muka ole sama asia?
mun on pakko lähteä töihin.. mä en jaksais millään, en oo nukkunu viimeyönä kun tunnin ja heräsin 10 kertoja kokoajan pahaan oloon. Maha on niin kipeä ja itkettää vaan, sydän hakkaa täysillä ja päätä särkee..

Äitiki ihan selkeesti on sitämieltä ettei kannata erota..

Huomenta!

Oma äitini sanoi että Pasi on vain yliherkkä ja pitää muistaa että sanat ovat vain sanoja, että ei hän tosissaan mitään itselleen tekisi.

Tuota on mahdotonta tietää oikeasti. Voi toki olla, ettei tekisi, muttei sen varaan voi kaikkea laskea. Jollakin tapaa tuo asia täytyy kuitenkin selvittää, ei sotä voi vaan painaa villasella ja toivoa, ettei mitään tapahdu.

Niin.. no hän on sanonut aikaisemminkin kun sanoin että eroan. Hän sanoi että tappaa ittensä kun ei voi elää ilman minua mutta tämä kerta oli siinä mielessä pahempi että hän kertoi kuinka muka oli viiltänyt jo toisen ranteen auki. se menee jo pahasti YLI. vielä ymmärrän joltain teiniltä "mä tapan itteni" mutta se että siihen tulee vielä tollasta plus että djgiajgaidjgaiojgadijgdaigjij juttuja :S
pelkään tekeväni väärän ratkaisun kun eroan kun muuten olen ollut niin onnellinen ja tuo mies tosissaan rakastaa minua.

Yhteistyössä