ero tuli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu:
Joo aika "hassu sattuma" et kirjoitustyyli ja "suhdehistoriikki" vaikuttaa identtiseltä tän Neitihöpön yms yms kirjoitteluun.

Joitain yhtymäkohtia on tietysti havaittavissa, joista kirjoitustyyli merkityksellisempi kuin esim. se, että mies on armeijassa, koska suurin osa sen kuitenkin joskus käy. Mielestäni on ihan mahdollista, että kyseessä on sama henkilö, joskin on myös huomioitava se mahdollisuus, että ei ole. Mutta minkälaisia johtopäätöksiä näistä vaihtoehdoista sitten pitäisi vetää?

Muistaakseni myös suhteen pituus oli sama kuin Neitihöpöllä. Liikaa sattumia...

Joo aika "hassu sattuma" et kirjoitustyyli ja "suhdehistoriikki" vaikuttaa identtiseltä tän Neitihöpön yms yms kirjoitteluun.

Joitain yhtymäkohtia on tietysti havaittavissa, joista kirjoitustyyli merkityksellisempi kuin esim. se, että mies on armeijassa, koska suurin osa sen kuitenkin joskus käy. Mielestäni on ihan mahdollista, että kyseessä on sama henkilö, joskin on myös huomioitava se mahdollisuus, että ei ole. Mutta minkälaisia johtopäätöksiä näistä vaihtoehdoista sitten pitäisi vetää?

Niin no kysymys kuuluikin, että mitä sitten, vaikka kyseessä olisi sama henkilö? Varmaksihan sitä ei voi koskaan tietää.

Niin no kysymys kuuluikin, että mitä sitten, vaikka kyseessä olisi sama henkilö? Varmaksihan sitä ei voi koskaan tietää.

Sitä vaan et voihan siitä mainita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:

Tämä sama ihminen kiertää eri palstoilla näiden samojen tarinoiden kanssa ja jankkaus on aina samanlaista ja loputonta. Lopuksi hän aina "kokee valaistumisen", eli siinä vaiheessa kun ihmiset kyllästyvät jo neuvomaan samoissa asioissa, hän "tajuaa" ja kaikki onkin hyvin..pari päivää.

Ei siinä mitään, mutta tylsää kun ihmiset auttavat tosissaan vaikka toinen vain keksii näitä juttujaan. Olisi reilumpaa häneltäkin myöntää olevansa sama ihminen, joten auttajat voisivat auttaa sitten rehelliseltä pohjalta, ei siihen huijattuina. Vaikka mitäpä tämä mulle kuuluu. Ei niin yhtään mitään. Jatkakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:

mutta on tuossa yksi olennainen erokin. neiti höpö kertoo piinaavansa miestä uhkaamalla palaavansa exänsä luokse ja taas surullinen kertoo miehensä olevan hänen elämänsä rakkaus ja ainoa suhteensa (tuollaisen käsityksen teksteistä saa). olleet jo 14v alkaen yhdessä.

en ole ensinnäkään mikään neitihöpö
ja toisena minä en painostanut miestäni yhtikäs mihinkään, yritin tsempata hakemaan uudelleen ja sanoin miksi kannattaisi.

Päätin että palaamme yhteen/jatkamme. En tee tälle itsemurha uhkailulle mitään, hän tosin väitti että toinen ranne on jo auki mutta ehjänä se on. eli kuhan uhkaili. Huoraksi minua saa sanoa, se on vain sana.

tosin mies käski nyt heti päättämään ei ole valmis mihinkään taukoon...
hän oli kuulemma eilen hakannut päätänsä seinään ja ollut aivan sekaisin siitä kun tajusi että olemme eronneet. Lähetteli tosiaan viestejä että tappaa itsensä (10 viestiä) ja että ranne on jo auki ja sitten epämääräisiä: hfadhfadhfuadhfaduh viestejä. No tänään puhuin hänen kanssaan, myönsi että todelal typerää mutta hänellä kuulemma pimeni, meni ihan sekaisin kun tajusi etten ole siinä hänen kanssaan ja hän on aivan yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Te kummatkin olette toimineet idioottimaisesti. Sinussa ap on syytä ihan yhtä lailla kuin miehessäsikin. Tässä tarinassa pitää hyvin paikkansa lausahdus, jonka mukaan kukaan ei riitele yksinään.

minä en tarkoittanut loukata ja huusinkin että ei ollut tarkoitus mutta hän silti loukkaa takaisin minua ihan tahalteen.
toisena minä en uhkaile itsemurhalla enkä sano että toinen ranteeni on auki.
Mutta tosiaan ehkä meissä oli yhtä paljon sitten vikaa.. en vain keksi että missä kohdin loukkasin TAHALTEEN miestäni?

Alkuperäinen kirjoittaja aina oppii uutta:
Mun täytyykin nyt juristiystävälleni sanoa, että sen pitää potkia duunarimiehensä kohti akateemista ammattia ja parempaa palkkaa....:laugh:

ihan kamalaa että kehtaatte väittää minusta moista että painostan miestäni. EI, yritin kannustaa häntä yrittämään uudelleen koska mieheni on todella lahjakas!

Joku rupeais valittamaan mun ammattivaihtoehdosta, kun en pääsisi siihen mitä hain. Ja vielä rupeaa selittään, et kaikki muutkin sen huomas. OLISIT TUKENUT ETKÄ LYTÄNNYT!!

joku tuolla sanoi että se turpakiinni ei ole niin kamalaa, ei se olekkaan vaan se että mieheni mukaan makaan toisten kanssa= huora. kuka naistansa rakastava mies voi sanoa noin?

[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Joku rupeais valittamaan mun ammattivaihtoehdosta, kun en pääsisi siihen mitä hain. Ja vielä rupeaa selittään, et kaikki muutkin sen huomas. OLISIT TUKENUT ETKÄ LYTÄNNYT!!

joku tuolla sanoi että se turpakiinni ei ole niin kamalaa, ei se olekkaan vaan se että mieheni mukaan makaan toisten kanssa= huora. kuka naistansa rakastava mies voi sanoa noin?

miksi lainasit tuon minun tekstini tuolta?
mutta usko tai älä, tarkoitin vain ja ainoastaan hyvää. tarkoitin että hän on lahjakas ja hän voi päästä opettajaksi kun vielä kerran yrittäisi.. en tarkoittanut pahaa..
no mutta tämä siis oikeuttaa haukkumaan huoraksi? ja normaalin ihmisen reaktio kun jätetään on se että sanotaan tappavansa itsensä ja kuvailevansa kuinka ranne on jo auki? plus lisänä muita sekavia "auttakaa mua" viestejä.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:(:
hän oli kuulemma eilen hakannut päätänsä seinään ja ollut aivan sekaisin siitä kun tajusi että olemme eronneet. Lähetteli tosiaan viestejä että tappaa itsensä (10 viestiä) ja että ranne on jo auki ja sitten epämääräisiä: hfadhfadhfuadhfaduh viestejä. No tänään puhuin hänen kanssaan, myönsi että todelal typerää mutta hänellä kuulemma pimeni, meni ihan sekaisin kun tajusi etten ole siinä hänen kanssaan ja hän on aivan yksin.

Etkö ymmärrä itse, että toi EI OLE TERVETTÄ SUHDETTA?

Minä sanoisin, että läheisriippuvaisuutta. Miehellesi tekisi terää, jos hän havahtuisi, että pärjää myös ilman sua. Saisi itselleen paljon vapaamman olon.

No, tosiaan mies on 20 vuotias. Mitä mun pitäs tehdä tän "tapan itteni, toinen ranne on jo auki" "auttakaa, eaijiadaidfhaiofh" viestien suhteen? voinko pistää kypsymättömyyden piikkiin? ja sanoa miehelle "jos tuo toistuu niin soitan heti ambulanssin ja ne vie sut hoitoon ,tollasta ei sanota vaik ois kuinka tolaltaan?"
entä sitten, jos olen vahingossa loukannut häntä niin onko hänellä oikeus loukata tahalteen oikein pahasti takaisin sanomalla sellaista josta tietää minun loukkaantuvan? teistäkö se on ymmärrettävää kun yritin huutaa etten tarkoita mitään pahaa, hän vaan raivosi ja raivosi eikä kuunnellut jolloin sanoin että lopeta tuo raivoaminen ,kaverikin eilen ihmetteli kun eilenkin raivosit. Sitten olin jonkun muun kanssa makaava.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Minä sanoisin, että läheisriippuvaisuutta. Miehellesi tekisi terää, jos hän havahtuisi, että pärjää myös ilman sua. Saisi itselleen paljon vapaamman olon.

mutta olemme olleet 14 vuotiasta kakaroista yhdessä, kasvaneet yhdessä. Olemme toistemme ekat parisuhteet ja olemme olleet aina niin rakastuneita. Olemme olleet aina toistemme kanssa koko teini-iän tuntuuhan se ihan kamalalta kun toinen vaan sanoo että eroaa? ja vielä ero siitä syystä että mies mokasi. Hän tunsi eilen hirveää syyllisyyttä. itki ja huusi miten voi olla niin typerä ja uhkasi tappaa itsensä ja sitten valehteli että ranne on jo auki.
En minäkään ilman häntä haluaisi olla koska rakastan häntä :(

No, tosiaan mies on 20 vuotias. Mitä mun pitäs tehdä tän "tapan itteni, toinen ranne on jo auki" "auttakaa, eaijiadaidfhaiofh" viestien suhteen? voinko pistää kypsymättömyyden piikkiin? ja sanoa miehelle "jos tuo toistuu niin soitan heti ambulanssin ja ne vie sut hoitoon ,tollasta ei sanota vaik ois kuinka tolaltaan?"
entä sitten, jos olen vahingossa loukannut häntä niin onko hänellä oikeus loukata tahalteen oikein pahasti takaisin sanomalla sellaista josta tietää minun loukkaantuvan? teistäkö se on ymmärrettävää kun yritin huutaa etten tarkoita mitään pahaa, hän vaan raivosi ja raivosi eikä kuunnellut jolloin sanoin että lopeta tuo raivoaminen ,kaverikin eilen ihmetteli kun eilenkin raivosit. Sitten olin jonkun muun kanssa makaava.

Mitä sää haet jatkuvasti kysymällä samoja asioita? Eikö tuohon ole jo tässä ketjussa tullut lukemattomia vastauksia?

Ehdotan sulle parisuhdekursseja ja mm. kommunikointikursseja. Elämänne voi helpottua jo kummasti sen avulla. Toki miehelle samat kurssit myös. Sen jälkeen opetelkaa yhdessä siihen, kuinka myös itsekseen voi pärjätä. Näin mies ei koe olevansa "riippuvainen" susta vaan saa paljon vapaamman olon itselleen.

Niin, no eikö esimerkiksi tauko olisi hyvä vaihtoehto. Esimerkiksi kuukauden tauko suhteesta ja sitten katsotana miten menee.. siinä näen kuinka hän pärjää ja onko kyseessä läheisriippuvuus?
Mutta arvaa miltä tuntuu kun kaikki syyttää täällä mua vaikka mä en oo tahalteen mitään rakkaalle ihmiselle tehny :( että muka painostaisin.. miten ees saatte käännetyä tän niin? olisittepa olleet siinä. Oisitte huutanu mun miehelle että turpakiinni ja kuuntele tuota tyttöä kun se yrittää selittää että se ei tarkoita mitään pahaa.

mutta olemme olleet 14 vuotiasta kakaroista yhdessä, kasvaneet yhdessä. Olemme toistemme ekat parisuhteet ja olemme olleet aina niin rakastuneita. Olemme olleet aina toistemme kanssa koko teini-iän tuntuuhan se ihan kamalalta kun toinen vaan sanoo että eroaa? ja vielä ero siitä syystä että mies mokasi. Hän tunsi eilen hirveää syyllisyyttä. itki ja huusi miten voi olla niin typerä ja uhkasi tappaa itsensä ja sitten valehteli että ranne on jo auki.

En ymmärrä. Miten mies mokasi?

Jos sää alat valitamaan toisen uravalinnasta ja mies ei kestänyt sitä jatkuvaa hiillostamista (mitä nytkin teet tässä ketjussa kysymällä ja jankkaamalla samoja asioita), ja suuttui, niin oliko suuttuminen "se moka"?

Eiköhän moka tullut sun puolelta kun aloitit shown toisen uravalinnan vuoksi...?

Jos nämä muut tapahtumat tulivat vasta ero-kortin aikana esiin, niin eihän niiden pitäisi vaikuttaa vielä koko eropäätökseen?

Mitä sää haet jatkuvasti kysymällä samoja asioita? Eikö tuohon ole jo tässä ketjussa tullut lukemattomia vastauksia?

Ehdotan sulle parisuhdekursseja ja mm. kommunikointikursseja. Elämänne voi helpottua jo kummasti sen avulla. Toki miehelle samat kurssit myös. Sen jälkeen opetelkaa yhdessä siihen, kuinka myös itsekseen voi pärjätä. Näin mies ei koe olevansa "riippuvainen" susta vaan saa paljon vapaamman olon itselleen.

musta tuntuu että tässä ketjussa on sellasia vastauksia että joko mä oon aiheuttanu kaiken tai sitten mies pitää viedä hoitoon. Pitääkö mies oikeasti viedä hoitoon??!
mistä tälläsiä parisuhdekursseja voi saada? ovatko ne kalliita?
kyllä tuo mies on muuten kovin itsenäinen. Meillä on kaukosuhde tulossa ja se on hänelle ihan ookoo. hän asuu toisella puolella suomea ja minä toisella, hän siis kyllä pärjää itsekseen

En ymmärrä. Miten mies mokasi?

Jos sää alat valitamaan toisen uravalinnasta ja mies ei kestänyt sitä jatkuvaa hiillostamista (mitä nytkin teet tässä ketjussa kysymällä ja jankkaamalla samoja asioita), ja suuttui, niin oliko suuttuminen "se moka"?

Eiköhän moka tullut sun puolelta kun aloitit shown toisen uravalinnan vuoksi...?

Jos nämä muut tapahtumat tulivat vasta ero-kortin aikana esiin, niin eihän niiden pitäisi vaikuttaa vielä koko eropäätökseen?

Mies mokasi siinä että sanoi minun maakaavan muiden kanssa. Haukkui siis niin pahasti kun voi vaan.. ja ihan tahalteen SATUUTTAAKSEEN MINUA. eikä kuunnelut kun yritin selittää että en tarkoita pahaa.. hän vaan huusi ja huusi. sen jälkeen tajusin että turhaan edes yritän selittää kun saan vaan huorittelun niskaan eikä hän edes kuuntele.
pahvilla päähän lyöminen (omaan päähänsä) tai mikä lie julisterulla olikaan oli vähän outoa ja siinävaiheessa olin jo vähän että ookeei.. sitten siinä vaiheessa hän sielä sanoi että "haluat varmaan tappaa mut" sekin oli outoa.
Päätöstäni vahvensi sitten eilen tulleet viestit kuinka toinen ranne on jo auki ja muut epämääräiset.
mutta nyt taas haluaisin vaan unohtaa koko jutun ja olla taas onnellinen :(

musta tuntuu että tässä ketjussa on sellasia vastauksia että joko mä oon aiheuttanu kaiken tai sitten mies pitää viedä hoitoon.

Tässä ketjussa ainakaan kaikki ei ole tuota mieltä. Ja nimenomaan ymmärrä, että vika ei ole yksin jommankumman, vaan molemmat ovat toimineet väärin. Ulkoapäin on paha sanoa, että miten tarkkaan ottaen tilanne on mennyt, voihan olla, että mies on tehnyt enemmän väärin, en tiedä, mutta ei kumpikaan ole yksin syyllinen. Sellaista riitaa harvoin nähdäänkään.

mutten vaan tiedä että pitäisikö minun siis nyt jo hankkia miehelle apua vai eikö? kannattaako 20 vuotiaan suusta tuuollainen uhkailu joka todistui valehteluksi [ranne muka jo auki, eipä ollut]? tosin hän sanoi että se tuli sen sekavuuskohtauksen aikana, siis noi sanat. Hän meni ihan sekaisin kun tajusi että elämänsä rakkaus on lähtenyt ja hän on mokannut mielestään kaiken. hänelle tuli olo että tekee mieli tappaa itsensä ja se piti sanoa mulle ihan vaan että vois näyttää miltä siitä tuntuu. tosin ei se kuulemma sitä tappoa ajatellut.

musta tuntuu että tässä ketjussa on sellasia vastauksia että joko mä oon aiheuttanu kaiken tai sitten mies pitää viedä hoitoon. Pitääkö mies oikeasti viedä hoitoon??!
mistä tälläsiä parisuhdekursseja voi saada? ovatko ne kalliita?
kyllä tuo mies on muuten kovin itsenäinen. Meillä on kaukosuhde tulossa ja se on hänelle ihan ookoo. hän asuu toisella puolella suomea ja minä toisella, hän siis kyllä pärjää itsekseen

Kirkonpuolelta voipi ainakin löytyä jotain. Joskus on jotain ilmoituksia kursseista riippuen toki paikkakunnasta missä asut. Eivät tällöin maksa paljon mitään (vain kulukustannukset eli papereista yms), voi olla ihan ilmaisiakin.

Asiat eivät ole mustavalkoisia. Ei ole vain yhtä syyllistä ja toinen on "viaton". Se, että mies hakkaa päätään ja uhkaa tappamisella, jos on oikeasti sekaisin, ei ole mikään "rikos sua kohtaan", niinkuin nyt kuvittelet. Se enemmänkin kertoo siitä, ettei mies ole täysin tasapainoinen itsensä kanssa, eikä osaa ottaa kunnolla pettymyksiä vastaan. Voi olla aikapommi, jos teille tulee oikeasti ero. Siihen kannattaa hakea apua. Itse olisin soittanut ambulanssin samantien toiselle siihen tilanteeseen, niin olisi saanut välittömästi viranomaisilta neuvoja ja apuja. Nyt jälkikäteen on aina vaikeampaa. Nyt voi ainoastaan tukea ja auttaa toista itse hakemaan apua itselleen, mutta pakottaa ei voi. Eikä tuo tarkoita, että nyt "mies on sairas, mielisairas tjms. viallinen" vaan ihan sitä, että pääsee sinut itsensä kanssa.

Yhteistyössä