Saako esimieheni kertoa tiimini ohjaajalle henk.koht.asioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummissaan

Vieras
Olen töissä sosiaalialalla. Olin viime vuonna hetken rahavaikeuksissa ja hain toimeentulotukea. No tämä sosiaalityöntekijä, joka käsitteli asiaani ilmoitti minulle jonkun ajan päästä, että hänellä olisi tarjota työtä minulle alaltani. Työskentelen tiimissä, jossa on ohjaaja ja hän sekä tämä esimies tekevät paljon yhteistyötä ja ohjaaja aika usein tuuraa esimiestä ja palkkaa uusia työntekijöitä. Esimieheni sanoi minulle työsopimusta tehtäessä että ei tuo ilmi kenellekään mitä kautta löysi minut töihin. Nyt olen kuitenkin huomannut, että tämä tiimini ohjaaja tuntuu tietävän asioistani. On sellaisia heittoja joskus tehnyt, että tietäisi rahavaikeuksistani ja miten olen päässyt töihin. Saako esimieheni kertoa tälle tiimini ohjaajalle asioitani? Entä saako hän katsoa minun asiakastietojani enää kun en ole hänen asiakkaana? Mistä voin saada nämä selville?

Voihan olla että ohjaaja on jossain vaiheessa papereiden käsittelyä ollut tuuraamassa esimiestä silloin jo kun toimeentulotukiasiasi oli käsittelyssä. Ja mahdollisesti on siis sitä kautta, virkansa puolesta, tietoinen asioista.

Esimies ei saa kertoa tiimin ohjaajalle henkilökohtaisia asioita. Tiimin ohjaaja ei saa kertoa tai levittää näkemiään tai kuulemiaan asioita tai keskustella niistä jotka ovat vahingollisia sinun kannaltasi. Esimies ei saa katsoa tietojasi, jos et ole enää hänen asiakkaansa. Voit pyytää selvitystä ketkä ovat tietojasi käsitelleet jonkin tietyn ajan sisällä. Käsittääkseni aina löytyy merkintä tietojen käsittelijästä, kun asioitasi on katsottu. Tiimin ohjaajan kuittailusta voisit kertoa esimiehellesi ja kertoa sen olevan epämiellyttävää. Jospa tietojen alkuperäinen lähde ymmärtäisi vinkistä olla jatkossa hiljaa.

Kiitos vastauksista. Ohjaaja ei ole voinut pästä mitenkään käsiksi papereihini sillä ei tee toimeentulotukipäätöksiä.Ja ne paperitkin ovat fyysisesti eri paikassa.Pitää selvittää tää juttu.

Yhteistyössä