ero tuli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:(:
Mies mokasi siinä että sanoi minun maakaavan muiden kanssa. Haukkui siis niin pahasti kun voi vaan.. ja ihan tahalteen SATUUTTAAKSEEN MINUA. eikä kuunnelut kun yritin selittää että en tarkoita pahaa.. hän vaan huusi ja huusi. sen jälkeen tajusin että turhaan edes yritän selittää kun saan vaan huorittelun niskaan eikä hän edes kuuntele.
pahvilla päähän lyöminen (omaan päähänsä) tai mikä lie julisterulla olikaan oli vähän outoa ja siinävaiheessa olin jo vähän että ookeei.. sitten siinä vaiheessa hän sielä sanoi että "haluat varmaan tappaa mut" sekin oli outoa.
Päätöstäni vahvensi sitten eilen tulleet viestit kuinka toinen ranne on jo auki ja muut epämääräiset.
mutta nyt taas haluaisin vaan unohtaa koko jutun ja olla taas onnellinen :(

Ups niin olikin tuo huora nimittely. Pääsi jo unohtumaan hetkeksi.

Minusta aika pieni moka pelkästään sanoa väärä sana... Vai sanoiko suoraan huoraksi vai vihjailiko vain jostain pettämisestä tjms.?

piparisuu: se siis ei ole sairasta lähettää tuollaisia viestejä 20 vuotiaalta?

En ole lääkäri, enkä ole tutkinut pojan taustaa tjms. En osaa sanoa tuohon mitään. Minkään viestejen pohjalta en lähtisi diagnooseja tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mies mokasi siinä että sanoi minun maakaavan muiden kanssa. Haukkui siis niin pahasti kun voi vaan.. ja ihan tahalteen SATUUTTAAKSEEN MINUA. eikä kuunnelut kun yritin selittää että en tarkoita pahaa.. hän vaan huusi ja huusi. sen jälkeen tajusin että turhaan edes yritän selittää kun saan vaan huorittelun niskaan eikä hän edes kuuntele.
pahvilla päähän lyöminen (omaan päähänsä) tai mikä lie julisterulla olikaan oli vähän outoa ja siinävaiheessa olin jo vähän että ookeei.. sitten siinä vaiheessa hän sielä sanoi että "haluat varmaan tappaa mut" sekin oli outoa.
Päätöstäni vahvensi sitten eilen tulleet viestit kuinka toinen ranne on jo auki ja muut epämääräiset.
mutta nyt taas haluaisin vaan unohtaa koko jutun ja olla taas onnellinen :(

Ups niin olikin tuo huora nimittely. Pääsi jo unohtumaan hetkeksi.

Minusta aika pieni moka pelkästään sanoa väärä sana... Vai sanoiko suoraan huoraksi vai vihjailiko vain jostain pettämisestä tjms.?

sanoi näin :"sä varmaan makaatki muitten kanssa"
ja kun sanoin hänestä jotain että hän on ollut mielestäni aina tosi kunnianhimoinen hän tokaisi :"kenen kanssa sä oot oikeen maannu!" todella lapsellista ja törkeää liittää tähän jotain makaamisia.

piparisuu: se siis ei ole sairasta lähettää tuollaisia viestejä 20 vuotiaalta?

En ole lääkäri, enkä ole tutkinut pojan taustaa tjms. En osaa sanoa tuohon mitään. Minkään viestejen pohjalta en lähtisi diagnooseja tekemään.

no mutta tarkoitan siis että onko tuo merkki siitä että hoitoa pitäisi saada? ettö pitäskö antaa vaan olla ja unohtaa vai tosissaan hakea sille apua? kun etiedä. Jos siis jatkamme suhdetta en tiedä haenko hänelle apua

mutta näkeekö joku mahdottomana antaa miehelle anteeksi? voisitteko te antaa anteeksi?

Minä voisin antaa helpostikin anteeksi, jos näkisin muutakin valoa suhteelta. Oltaisiin varmaan erottu aikapäiviä sitten, jos väärästä sanasta eroaisin..

Mutta jatkon kannalta lähtisin tekemään asioille jotain.

ja kun sanoin hänestä jotain että hän on ollut mielestäni aina tosi kunnianhimoinen hän tokaisi :"kenen kanssa sä oot oikeen maannu!" todella lapsellista ja törkeää liittää tähän jotain makaamisia.

Eli todellisuudessa mies ei ole edes sanonut sua huoraksi vaan heitti ilmaan epäilyksensä. Minusta siinä ei ole mitään vikaa.

Oletko varma, ettet ole itse senverran "litistänyt" toista henkisesti, ettei toi kaikki johdu teidän suhteesta? Osaatko nähdä itsessäsi vikaa, osaatko pyytää anteeksi jne? Jos toinen on hyvin hallitseva, niin toinen voi alkaa oikeastikin kuvitteleen, ettei pärjää ilman toista ja tuntee, että koko elämä kaatuu toisen mukana....

Piparisuu: mutta mitä teen tämän tapan itseni, ranne on jo auki asian suhteen? pitääkö se viedä eteenpäin?
ja mille asioille sun mielestä pitäis tehdä jotain?

Eli todellisuudessa mies ei ole edes sanonut sua huoraksi vaan heitti ilmaan epäilyksensä. Minusta siinä ei ole mitään vikaa.

Oletko varma, ettet ole itse senverran "litistänyt" toista henkisesti, ettei toi kaikki johdu teidän suhteesta? Osaatko nähdä itsessäsi vikaa, osaatko pyytää anteeksi jne? Jos toinen on hyvin hallitseva, niin toinen voi alkaa oikeastikin kuvitteleen, ettei pärjää ilman toista ja tuntee, että koko elämä kaatuu toisen mukana....

kysyin että oliko se epäily, hän sanoi että ei ollut, halusi kuulemma mahdollisimman hyvin loukata minua kun koki olonsa loukatuksi ja kuulemma minä vittuilin hänelle hän halusi vittuilla takaisin. Suoraan huora sanaa hän ei sanonut koska on sanonut sen joskus minulle ja lupasi ettei enään koskaan sano niin. mutta sama asia on maata muiden kanssa. Kyseessä ei siis hänen omien sanojensa mukaan ollut epäilys vaan se että hän yritti mahdollisimman parhaalla tavalla loukata minua.

piparisuu: näen kyllä itsessäni vikaa :( todella paljon.. ja harmittaa. mietin itsekkin että olenko ajanut miehen tuollaiseen tilaan,mutta empä tiedä olenko. Haluaisin toisaalta jatkaa suhdetta mutta sitten mietin että onkohan toi mun mies tasapainossa? haluaisin tasapainoisen miehen... en halua pelätä saati olla varpasiltaan.. en myöskään haluaisi enään kuulla olevani huora tai muiden kanssa makaava. onko se liikaa vaadittu?

Piparisuu: mutta mitä teen tämän tapan itseni, ranne on jo auki asian suhteen? pitääkö se viedä eteenpäin?
ja mille asioille sun mielestä pitäis tehdä jotain?

Puhun nyt suoraan:

No minä en painaisi villaisella ja tekisin asioille jotain. Jos suhde jatkuu, tekisin yhdessä asialle (muuten toisin asiat ilmi toisille kuten olen neuvonutkin siten, ettei toinen jää yksin asioiden kanssa). Ensinnäkin keskustelisin vakavasti syyt, miksi toinen tuntee niin jne. Tämän jälkeen hakisin ihan raakasti apua vaan joko kirjoista/keskusteluilla yms. Jos tuntee, ettei elämää ole ilman toista, niin luultavasti auttaisin toista huomaamaan, että ei elämä kaadu siitä eli antaisin toisen "irtautua" itsestäni. Jos ei itse osaa tehdä asioille mitään, niin hakisin kyllä apua kursseista tai ihan parisuhdeneuvojalta.

Joskus tuollainen olo voi johtua myös kumppanista. Kannattaa miettiä omaa käytöstään ja katsoa myös peiliin, onko liian hallitseva arjessa. Osaako nähdä itsessään vikaa vai siirtyykö aina kaikki toisen viaksi. Jos aina siirtyy kaikki toisenviaksi (kuten tämäkin nyt -sun mielestä) niin se voi murtaa hiljalleen henkisesti aikalailla.

Muutenkin keskustelukurssit kannattaa käydä tai yrittää hakea semmoisiin. Sun aloitusviestistä sai sellaisen tunteen, että aikalailla lytistät toista. "ei ole kunniahimoa, mää luulin, että olet kunniahimoisempi. Opettajan ammatti on aina parempi kuin vain ohjaaja jne." Asioita voi sanoa kauniimminkin, jotta ne eivät loukkaa niin paljoa.

piparisuu: näen kyllä itsessäni vikaa :( todella paljon.. ja harmittaa. mietin itsekkin että olenko ajanut miehen tuollaiseen tilaan,mutta empä tiedä olenko. Haluaisin toisaalta jatkaa suhdetta mutta sitten mietin että onkohan toi mun mies tasapainossa? haluaisin tasapainoisen miehen... en halua pelätä saati olla varpasiltaan.. en myöskään haluaisi enään kuulla olevani huora tai muiden kanssa makaava. onko se liikaa vaadittu?

NO jos 20v. joutuu miettimään suhdettaan tossa määrin ja ei ole ensim. kerta kun sinua haukkuu, niin parasta olisi että jatkaisit elämääsi ja jättäisit miehen!
Jos uhkailee itsemurhilla yms. niin voin kertoa että keksii tulevaisuudessa vaikka mitä vielä.... USKO POIS!! Nim. kaikkea nähnyt ja itsekin kokenut....

Jos toinen kokee sun vittuilevan, niin sun kannattaisi katkaista riita siihen paikkaan jotenkin. Luulen, että teillä on paljon kommunikointiongelmia. Jos yrität lohduttaa tämän tyylisillä sanoilla:
-"En mää tarkoittanut pahaa, kyllä mulle kelpaa jos olet VAIN ohjaaja."
- Luulin, että sulla on enemmän kunniohimoa.
-Opettajan ammatti on aina parempi kuin ohjaaja, mutta kyllä mulle kelpaa jos sulta ei löydy kunniahimoa niin paljoa, että hakisit opettajaksi ja oletkin sitten vain ohjaaja
jne.

Noi lyttäävät aikalailla.

Tuollaisista voi päästä eroonkin, jos ne itse havaitsee ja saa toisen puhetavan. Helpottaa kummasti elämistä. ja vaikka vaihtaisit kumppaniakin, uusi kumppani voi alkaa oireilemaan myös noista. Et pääse ikinä itseäsi pakoon.

Mutta silti uhkaaminen itsemurhalla ei ole pieni juttu. Sille pitää tehdä jotain
*lisäyksiä*

Mutta nää mun neuvot on sitten annettu siten, etten ole nähnyt todellisuudessa tilannetta, enkä ole kuullut miehen versioo. Eli en voi sanoa, meneekö noi nappiin, mutta voi antaa ajattelemisen aihetta.

arvatkaa mitä, soitin sille ja ehdotin pariterapiaa koska haluan suhteen kuntoon. Se rupes huutaa täysillä puhelimeen "vittu jumalauta, sä oot ihan sekasin, joku terapia, mä en sellaseen tuu, me saadaan itse asiat kuntoon!!" sanoin että ei saada. hirvee huuto ja kiroaminen. sitte sanoin että ei me voida jatkaa jossei saada ulkopuolista apua neuvoja nii tää sano että oon niin epäreilu kiristäjä paska..

justjoo :( nyt lähettelee kauheita :"vähän oot paska" viestejä.

arvatkaa mitä, soitin sille ja ehdotin pariterapiaa koska haluan suhteen kuntoon. Se rupes huutaa täysillä puhelimeen "vittu jumalauta, sä oot ihan sekasin, joku terapia, mä en sellaseen tuu, me saadaan itse asiat kuntoon!!" sanoin että ei saada. hirvee huuto ja kiroaminen. sitte sanoin että ei me voida jatkaa jossei saada ulkopuolista apua neuvoja nii tää sano että oon niin epäreilu kiristäjä paska..

Tuota noin... Saa kuvan, että miehesi ei ole kasvanut vielä mieheksi..

MIten kerroit terapiasta? Et kai leimannut toista sairaaksi ja sen tähden terapiaan? Ethän sanonut, että vain miehen takia pitää mennä terapiaan?

Pienempi kynnys on mennä kursseille :)

eli mies haluais jatkaa suhdetta ja olla niinku mitään ei ois koskaan tapahtunut. Pariterapiaa kuulemma ei tarvita eikä mitään muutakaan, hänellä ei ole halua eikä aikaa sellaiseen.
Minä taas en voi jatkaa normaalisti vaan mun mielestä tän suhteen toimintatavoille pitää tehdä jotain ja ite ei pystytä tehdä koska kuvio toistuu, ollaan jo aikasemmi yritetty mut tähän taas johti. turhaan riitaan joka paisuu josta seuraa loukkauksia yms..
eli mitä hittoa mä teen? munko pitäs nyt sit jaktaa suhdetta.. eikä saada apua tähän kun mies ei ole valmis sitä ottamaan

Tuota noin... Saa kuvan, että miehesi ei ole kasvanut vielä mieheksi..

MIten kerroit terapiasta? Et kai leimannut toista sairaaksi ja sen tähden terapiaan? Ethän sanonut, että vain miehen takia pitää mennä terapiaan?

Pienempi kynnys on mennä kursseille :)

sanoin näin :"Käyttäydymme toisiamme kohtaan niin väärin että haluan siihen muutoksen, arkemme on ihanaa mutta riitelytekniikka ei toimi, saamme ulkopuoliselta apua ja olen siihen valmis, oletko sinä, näin voimme saada asiamme kuntoon" noin sanoin ja juuri sanatarkkaan. No sen jälkeen huusi ja kirosi kun mikäkin ja väitti mua kiristäjäks ku mä sanoin että terapia on ainoa vaihtoehto. SE ON AINOA. me ollaan kaikkemme yritetty nyt on aika ottaa ulkopuolinen kehiin, mutta minkä teen ku mies ei halua?

eli mies haluais jatkaa suhdetta ja olla niinku mitään ei ois koskaan tapahtunut. Pariterapiaa kuulemma ei tarvita eikä mitään muutakaan, hänellä ei ole halua eikä aikaa sellaiseen.
Minä taas en voi jatkaa normaalisti vaan mun mielestä tän suhteen toimintatavoille pitää tehdä jotain ja ite ei pystytä tehdä koska kuvio toistuu, ollaan jo aikasemmi yritetty mut tähän taas johti. turhaan riitaan joka paisuu josta seuraa loukkauksia yms..
eli mitä hittoa mä teen? munko pitäs nyt sit jaktaa suhdetta.. eikä saada apua tähän kun mies ei ole valmis sitä ottamaan

Ei vaan anna miehelle vaihtoehto, joko suostuu tulemaan kursseille tjms. tai sitten teidän tulee ottaa breikki, jotta näkee tuleeko asiasta jotain.

Jos asioille ei tee mitään, niin luultavammin ero tulee myöhemmin. Turhaan kituuttaa vuodesta toiseen, jos suhde on sitä, ettei sitä halua. Teillä ei ole vielä lapsia, että pitäisi suhdetta sen takia pitää kasassa. Vaadi vaan apua. Sano miehelle, et jo se, että toinen on itsemurhan partaalla, vaatii apua.

niin ja painotin että terapiaan mennään yhdessä eikä vain toinen koska vain toisessa ei ole vikaa. hän sanoi että se on totta että toisessa ei ole vain vikaa mutta terapiaan hän ei kuulemma lähde.
hän sanoo että "saamme itse asiamme kuntoon" en usko.. miten muka? olemme yrittäneet keksiä tekniikkoja riidellä, olemme keskustelleet yms. sitten olemme puoli vuotta onnellisia ja pian olemme taas tilanteessa jossa riita syntyy ihan tyhjästä ja paisuu. ja järkytyksenä vielä tuli nuo miehen tapan itseni viestit.
no se on nyt ihan hermona mulle. Tää taitaa nyt sit olla ohi :( hän ei suostu terapiaan ja minä en usko että suhdetta saadaan muullatavoin kuntoon.

sanoin näin :"Käyttäydymme toisiamme kohtaan niin väärin että haluan siihen muutoksen, arkemme on ihanaa mutta riitelytekniikka ei toimi, saamme ulkopuoliselta apua ja olen siihen valmis, oletko sinä, näin voimme saada asiamme kuntoon" noin sanoin ja juuri sanatarkkaan. No sen jälkeen huusi ja kirosi kun mikäkin ja väitti mua kiristäjäks ku mä sanoin että terapia on ainoa vaihtoehto. SE ON AINOA. me ollaan kaikkemme yritetty nyt on aika ottaa ulkopuolinen kehiin, mutta minkä teen ku mies ei halua?

Sun pitää miettiä mitä haluat elämältäsi, jos toinen ei vaan sinne suostu. Tuskin saatte riitelytekniikkanne parannettua yksinänne, ellette tosiaan saa edes jotain kirjaneuvoja tai jotain ja pysty edes asiallisesti puhua tuollaistakaan asiaa.. Mutta en osaa sanoa tulevaisuudesta mitään..

Ei vaan anna miehelle vaihtoehto, joko suostuu tulemaan kursseille tjms. tai sitten teidän tulee ottaa breikki, jotta näkee tuleeko asiasta jotain.

Jos asioille ei tee mitään, niin luultavammin ero tulee myöhemmin. Turhaan kituuttaa vuodesta toiseen, jos suhde on sitä, ettei sitä halua. Teillä ei ole vielä lapsia, että pitäisi suhdetta sen takia pitää kasassa. Vaadi vaan apua. Sano miehelle, et jo se, että toinen on itsemurhan partaalla, vaatii apua.

mutta itse en suostu jatkamaan suhteessa ilman terapiaa, emme saa suhdetta itse kuntoon emme vaikka tekisimme mitä, olen mielestäni kaikkeni yrittänyt ja tehnyt..
no breikkikään ei miehelle sovi. hän haluaa eron eikä tahdo enään koskaan nähdä minua :( inhoaa minua kuulemma :( sanoinmyös että voisimme keskustella terapiasta tuosta itsemurha asiasta niin hän vain sanoi että ei ole tarvetta ja korosti ettei tule mihinkään parisuhdeterapiaan kun on kuulemma parempaakin tekemistä.
Hän väittää minun nyt olevan epäreilu. Mielestäni olen taas todella reilu ja osoitan aikuisuutta :(

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
AP kirjaudu ja käykää tämä keskustelu piparisuun kanssa yksityisesti. Saattaa poikakaverisi suuttua, jos tietää sun levittelevän juttuja teistä...

Mäkin suosittelen kirjautumista. Pieni homma rekisteröityä, niin voitaisiin laittaa yv viestejä.

Yhteistyössä