[QUOTE="huoh";25389374]No mielipiteensä kullakin...
Mennessämme naimisiin olimme molemmat köyhiä opiskelijoita, joilla ei ollut mitään omaisuutta. En siis ole vaatinut mitään miehen yksin maksamaa itselleni.
En myöskään ole yksin päättänyt lapsien hankkisesta tai mistään. Miehen kanssa molemmat halusimme lapsia jo opiskeluaikana. Me valitsimme, että minä jään äitiyslomalle/vanhempainvapaalle lapsia hoitamaan ja mies menee töihin. Meille perhe on yhteinen ja sen kulut ovat yhteisiä. Me ei olla kaksi erillistä ihmistä, joiden pitää kerätä itselleen jotain omissa nimissä olevia asioita. Meillä asiat on perheen eli meidän yhteisiä.
Jos ajattelisin asioista siten, että kaikki olisi vain minun, niin mun puolesta mies olis sitten saanut jäädä elämään köyhän elämää lasten kanssa kotiin ja itse olisin mennyt töihin rikastumaan, jotta olisin voinut ostella kivoja asioita vain minulle... huh huh[/QUOTE]
ei kyse ole siitä että tahtoisin vain ostaa itselle kivoja asioita, vaan siitä että osallistun yhteiseen elämiseen, siitä että jos jotain tapahtuu, ero,kuolema niin ei tarvitse miettiä kuinka pärjään.
olen siis ihan duunari, niinkuin mieskin, eli kyse on ihan vain tavallisesta elämisestä ja sen turvaamisesta.
(ja ne omat ratkaisut yhdessä ollessa voivat ihan oikeasti olla aika ratkaisevia, yhden eron kokeneena voin sanoa että oli kovin kovin mukavaa kun eron hetkellä omistin puolet asunnosta, omistin liki kaikki keittiö tarvikkeet ym kodin tarvikkeet. valtaosan huonekaluista ja oman auton.. sen lisäksi että mulla oli vakituinen työpaikka)