erään tytön mielestä me ollaan hirviöitä, kun sai kuukauden kotiarestia ( siis ei saa mennä kuin kouluun ja harkkoihin) ja netin k

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
tässä on takan muutakin kuin se kotiintuloaika.
tää on nyt näin ja sillä siisti.
liian paljon katsottu läpi sormien.
Toi muuttaa asian. Mä ajattelin kuukauden arestin napsahtaneen yhdestä valehtelusta ja yhdestä myöhästymisestä.
Samoin. Vähän vaikea näihin on kommentoida kun ei ap kerro koko kuviota, eli onko jo pitempään ollut hankalaa jne.

Muistuttaisin kuitenkin kaikkia kovien rangaistusten ystäviä tässä ketjussa siitä, että heti ei kannata läppästä kuukauden arestia. Mitä sitten teet kun tyttö teee ielä pahempia rikkeitä sääntöihinne? Eli on tyhmää ladata heti kaikki uhkaukset ja rajoitukset tiskiin kun sen jälkeen ei oikein ole enää tiukentamisen varaa.

Olisi varmasti myös tehokasta, että kävisitte tytön kanssa läpi sen, mitä rangaistuksia seuraa millaisestakin rikkeestä jatkossa, jotta ette vanhempina vaikuttaisi mielivaltaisilta, koska se vain lisää uhmaa. Selkeät säännöt tyyliin: jos myöhästyt kotiintuloajasta puoli tuntia ilmoittamatta, saat viikon karenssin nettiin, jos jäät kiinni dokaamisesta, saat kuukauden netinkäyttökiellon tms. Niin, että tyttö pystyy itse miettimään, että kannattaako uhmata. Toisekseen: murkullakin täytyy olla liikkumavaraa, liian tiukat säännöt saavat vain uhmaamaan entisestään. Sääntöjen tiukkuuss täytyisi olla jotenkin yhdessä hyväksytty perheessä. On vähän eri asia napsahtaa tytölle jos myöhästyy kotiintuloajasta joka on säädetty klo 19:ään kuin kotiintuloajasta joka on säädetty klo 23:een.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niin. Taas se alkaa. Rollis teki aloituksen ja kansa kiihtyy. Jos tämän olisi tehnyt joku muu, tähän ei näin kärkkäästi olisi reagoitu. Kukaan ei vaatisi tarkkaa selvitystä, kukaan ei kyseenalaistaisi ap:n rangaistusta, eikä kukaan teilaisi näin jyrkästi ja suoraan rangaistuskäytäntöä.

Ihailen edelleen Rollon sietokykyä ja jämäkkyyttää äitinä. Paljon pitää niellä paskaa. Te omahyväiset paskakasat taas kerran lapatte sitä ovista ja ikkunoista. Kyllä te olette hyviä, päteviä ja osaavia.

Epäreiluus ja toisen ikuinen näykkiminen. Teille ne on keinot pönkittää omaa paremmuuttanne. Hävetkää.
Mulle vanhemmuus ei ole sitä, että lytätään se nuori jokaisesta virheestä maanrakoon. Rajat ja rakkaus ei meillä tarkoita vanhempien diktaattorimaista käytöstä lapsia kohtaan.
Virheitä tehdään, jotta niistä opitaan jotakin ja ne kuuluvat elämään, niistä(kin) muodostuu nuoren ihmisen kasvualusta aikuisuuteen.

Hirveän kova rangaistus ap, kyllä nyt voit hyvällä omallatunnolla kiillottaa itseäsi hyvänä kasvattajana.
Minä en osaa suhtautua tähän noin musta-valkoisesti. Minä en tunne oloja, jotka tähän johti. Voipi olla, että tämä on hyvinkin tehokas tapa pysäyttää lapsi.

En voi arvostella siis rangaistustapaa. Arvostelu näin heppoisin tiedoin ei osoita kyllä kovin suurta viisautta.
Minä vastasin vain ja ainoastaan alkuperäisen viestin mukaan, olisi pitänyt tietää että ei siinä kaikki ollut. No, tuostakin oppii. :whistle:
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Sitähän ei voida vahtia mitä koulssa tekee mutta kotona ei pääse nettiin omalla koneellaan kuin tunnin ajan , chätit , facebookit ym on lukittu, ei pääse niihin lainkaan. Muuten toki konettaan vo käyttää koulutehtävien tekemiseen
meillä poika sai kaks kuukautta peli kieltoa ja tietokonekieltoa.. kaveri kieltoa.. valehtelusta ja ilkeyden teosta (ei mitään vakavaa ).. valitti kun kaveri oli saanu vaan viikon samasta teosta.. no se on heidän asia..
 
mielikuvitusta
Tarina muuttuu kokoajan?
Ensin arestia kk myöhästymisestä, kohta siihen liittyy muutakin jne.
Ja saakin tavata kavereita ja kulkea perheen mukana. Eli mikä se aresti nyt sitten on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olen asunut lastenkodissa ja me saatiin rangaistukseksi viikko vierihoitoa jos lipsuttiin kotiintuloajasta.

Vaikka itsekin pidän ns. kovaa kuria niin kyllä se kuukausi aika pitkältä ajalta kuulostaa.
tässä on takan muutakin kuin se kotiintuloaika.
tää on nyt näin ja sillä siisti.
liian paljon katsottu läpi sormien.
Mutta silti tuntuu kuukausi liian pitkältä ajalta! Jos nyt ei ole ketään tappanut?
:kieh: Tästä huomaa, että on nykyaikana hieman rajat ja rangaistukset hukassa. Pitääkö joltakulta lähteä henki ennenkuin saa murrosikäisen arestiin laittaa?

Viikko tai kaksi ei tunnu missään nuoren elämässä, jos kuitenkin harkoissa ja koulussa pääsee käymään, pari viikonloppua nyt lusii kotosalla ihan helposti. Kuukaudessa saattaa jo enkä huomata, että ne tietyt etuoikeudet on ihan mukava lisä elämässä ja saattaa ymmärtää oman käytöksen yhteyden ansaittuihin mukavuuksiin.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja viksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
tässä on takan muutakin kuin se kotiintuloaika.
tää on nyt näin ja sillä siisti.
liian paljon katsottu läpi sormien.
Toi muuttaa asian. Mä ajattelin kuukauden arestin napsahtaneen yhdestä valehtelusta ja yhdestä myöhästymisestä.
Samoin. Vähän vaikea näihin on kommentoida kun ei ap kerro koko kuviota, eli onko jo pitempään ollut hankalaa jne.

Muistuttaisin kuitenkin kaikkia kovien rangaistusten ystäviä tässä ketjussa siitä, että heti ei kannata läppästä kuukauden arestia. Mitä sitten teet kun tyttö teee ielä pahempia rikkeitä sääntöihinne? Eli on tyhmää ladata heti kaikki uhkaukset ja rajoitukset tiskiin kun sen jälkeen ei oikein ole enää tiukentamisen varaa.

Olisi varmasti myös tehokasta, että kävisitte tytön kanssa läpi sen, mitä rangaistuksia seuraa millaisestakin rikkeestä jatkossa, jotta ette vanhempina vaikuttaisi mielivaltaisilta, koska se vain lisää uhmaa. Selkeät säännöt tyyliin: jos myöhästyt kotiintuloajasta puoli tuntia ilmoittamatta, saat viikon karenssin nettiin, jos jäät kiinni dokaamisesta, saat kuukauden netinkäyttökiellon tms. Niin, että tyttö pystyy itse miettimään, että kannattaako uhmata. Toisekseen: murkullakin täytyy olla liikkumavaraa, liian tiukat säännöt saavat vain uhmaamaan entisestään. Sääntöjen tiukkuuss täytyisi olla jotenkin yhdessä hyväksytty perheessä. On vähän eri asia napsahtaa tytölle jos myöhästyy kotiintuloajasta joka on säädetty klo 19:ään kuin kotiintuloajasta joka on säädetty klo 23:een.
klo 21 on myös vikonloppuna sopiva kotiintuloaika . sillä ei o nyt merkitystä mihin aikaan tytön piti tulla kotiin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
:kieh: Tästä huomaa, että on nykyaikana hieman rajat ja rangaistukset hukassa. Pitääkö joltakulta lähteä henki ennenkuin saa murrosikäisen arestiin laittaa?

Viikko tai kaksi ei tunnu missään nuoren elämässä, jos kuitenkin harkoissa ja koulussa pääsee käymään, pari viikonloppua nyt lusii kotosalla ihan helposti. Kuukaudessa saattaa jo enkä huomata, että ne tietyt etuoikeudet on ihan mukava lisä elämässä ja saattaa ymmärtää oman käytöksen yhteyden ansaittuihin mukavuuksiin.
Mä itse mietin, miten tehokas loppujen lopuksi on kuukauden rangaistus, jossa loppujen lopuksi on varsin vähän mitään rangaistusta. Ap tietysti tuntee itse tyttönsä paremmin.

 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuvitusta:
Tarina muuttuu kokoajan?
Ensin arestia kk myöhästymisestä, kohta siihen liittyy muutakin jne.
Ja saakin tavata kavereita ja kulkea perheen mukana. Eli mikä se aresti nyt sitten on?
aresti on edelleenkin sama. mikä yllä. eli ei chättejä, ei kavereiden kanssa kaupungilla hengailua( kotoa ei siis poistu ilman vanhempiaan muuale kuin kouluun ja harkkoihin) Eihän nyt kokonaan vo kavereitan kieltää, mutta kaupungilla luuhaaminen ja vanhempien haukkuminen vähenne kuukaudeksi
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
:kieh: Tästä huomaa, että on nykyaikana hieman rajat ja rangaistukset hukassa. Pitääkö joltakulta lähteä henki ennenkuin saa murrosikäisen arestiin laittaa?

Viikko tai kaksi ei tunnu missään nuoren elämässä, jos kuitenkin harkoissa ja koulussa pääsee käymään, pari viikonloppua nyt lusii kotosalla ihan helposti. Kuukaudessa saattaa jo enkä huomata, että ne tietyt etuoikeudet on ihan mukava lisä elämässä ja saattaa ymmärtää oman käytöksen yhteyden ansaittuihin mukavuuksiin.
Mä itse mietin, miten tehokas loppujen lopuksi on kuukauden rangaistus, jossa loppujen lopuksi on varsin vähän mitään rangaistusta. Ap tietysti tuntee itse tyttönsä paremmin.
Vähän?
Tytölle netti on tärkeä, aamulla ensimmäisenä avaa koneen ja menee facebookiin, kyllä tää o hänelle iso rangaistus. tetsikalle päsee vain TUNNIKSI ja vain koulutehtäviä tekemään

 
vieras
Minusta kuulostaa ihan sopivalta rangaistukselta. Meillä on annettu tähän mennessä vaan maks viikon kotiaresteja ta peli+tv kieltoja, niitä tulee yleensä ainoastaan siitä, jos lapset tappelessa käyvät toisiinsa kiinni. Yritetään kitkeä sitä pois ja hyvin on jo alkanut tehota.

Toki muistakin hölmöilystä voi napsahtaa kotiarestia, mikä tuntuu nykypäivänä olevan ihan pois muodista, vanhemman poikani kaverin äiti oli ainakin ihan ihmessään kun kuuli, että poikani on kotiarestissa hölmöiltyään koulussa.

Ap:n tyttö saa kuitenkin tavata kavereita koulussa ja kotona, joten ihan kokonaan ei ole eristetty heistä. Kuukaudessa luulisi jo miettivän ja tajuavan, että omassa käytöksessä oli pahasti vikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja viksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
tässä on takan muutakin kuin se kotiintuloaika.
tää on nyt näin ja sillä siisti.
liian paljon katsottu läpi sormien.
Toi muuttaa asian. Mä ajattelin kuukauden arestin napsahtaneen yhdestä valehtelusta ja yhdestä myöhästymisestä.
Samoin. Vähän vaikea näihin on kommentoida kun ei ap kerro koko kuviota, eli onko jo pitempään ollut hankalaa jne.

Muistuttaisin kuitenkin kaikkia kovien rangaistusten ystäviä tässä ketjussa siitä, että heti ei kannata läppästä kuukauden arestia. Mitä sitten teet kun tyttö teee ielä pahempia rikkeitä sääntöihinne? Eli on tyhmää ladata heti kaikki uhkaukset ja rajoitukset tiskiin kun sen jälkeen ei oikein ole enää tiukentamisen varaa.

Olisi varmasti myös tehokasta, että kävisitte tytön kanssa läpi sen, mitä rangaistuksia seuraa millaisestakin rikkeestä jatkossa, jotta ette vanhempina vaikuttaisi mielivaltaisilta, koska se vain lisää uhmaa. Selkeät säännöt tyyliin: jos myöhästyt kotiintuloajasta puoli tuntia ilmoittamatta, saat viikon karenssin nettiin, jos jäät kiinni dokaamisesta, saat kuukauden netinkäyttökiellon tms. Niin, että tyttö pystyy itse miettimään, että kannattaako uhmata. Toisekseen: murkullakin täytyy olla liikkumavaraa, liian tiukat säännöt saavat vain uhmaamaan entisestään. Sääntöjen tiukkuuss täytyisi olla jotenkin yhdessä hyväksytty perheessä. On vähän eri asia napsahtaa tytölle jos myöhästyy kotiintuloajasta joka on säädetty klo 19:ään kuin kotiintuloajasta joka on säädetty klo 23:een.
klo 21 on myös vikonloppuna sopiva kotiintuloaika . sillä ei o nyt merkitystä mihin aikaan tytön piti tulla kotiin.
Olet väärässä. Jos kotiintulaika on alunperin säädetty hyvin löyhällä otteelle, eli myöhäiseksi, ja sitä sädettäessa on asiasta puhuttu, että tämä on jo hyvin myöhäinen aika, niin siitä myöhästyminen 2 tunnilla on aika paha juttu ja aiheuttaa vanhemmissa aikamoista huolta klo 23, kun tyttöä ei vielä kuulu kotiin

Jos taas kotiintuloaika on säädetty vaikka klo 19:ksi, ja vielä niin että vanhemmilla on tiedossa että se on yleisesti ottaen hyvin varhainen kotiintuloaika tämän ikäisille, niin siitä myöhästyminen ei varmasti aiheuta vanhemmissa samanlaista pelkoa ja huolta kuin tuossa aiemmassa esimerkissä.

Sääntöjen tule olla järjellisiä. Jos vain kiristetään ruuvia ja ikään kuin kiusalla pidetään murkkua selkeästi tiukemmilla säännöillä kuin sen ikäisiä keskimäärin, ei siitäkään mitää hyvää euraa.

Et Rollolainen kommentoinut mitään tuohon, että onko teillä perheessä mitään neuvotteluja säännöistä ja niistä seuraavista rangaistuksista, eli oletteko sitouttaneet murkkunne sääntöihin -vai oletteko diktaattorimaisesti vain keskustelematta lätkäisseet säännöt ja sitten tapauskohtaissti lätkäisette ne rangaistukset? Tällä on vaikutusta murkun käyttäytymiseen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Vähän?
Tytölle netti on tärkeä, aamulla ensimmäisenä avaa koneen ja menee facebookiin, kyllä tää o hänelle iso rangaistus. tetsikalle päsee vain TUNNIKSI ja vain koulutehtäviä tekemään
Sanoinkin, että tunnet itse tyttösi paremmin :) Jos mulla olisi tarve antaa kotiarestia lapsilleni, niin se olisi koulunkäyntiä lukuunottamatta totaalinen. Ts ei harrastuksia, ei kavereita meille eikä nuori edes meidän mukanamme minnekään kyläpaikkaan, ei kännykkä- eikä nettiyhteydenpitoa kavereihin. Viikko riittäisi mun lapsilleni vallan mainiosti eivätkä takuulla haluaisi ottaa kotiarestia uusiksi. Mutta jos sallisin, että kaverit saa tulla kotiarestinkin aikana meille, niin nuo voisivat olla "kotiarestissa" vaikka vuoden.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vii:
Paskat niillä ollut mitään sanomista. Kihloissa olin ja kihloissa pysyin. Siihen ei vanhemmat olisi voineet puuttua ja olisivat sen virheen tehneet niin helvetti olisi ollut irti.
:D Siinäpä vasta aikuinen ja kypsä vastaus. Bravo! Taidat olla vieläkin sen 17V? Tulisiko sinun mielestäsi teinille siis kaikki sallia, kun hän vaan sanoo, että "jos äiti/isä sen virheen tekee niin helvetti on irti?" :D Ah, kuinka tyypillistä teini-uhmaa.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja viksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja viksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
tässä on takan muutakin kuin se kotiintuloaika.
tää on nyt näin ja sillä siisti.
liian paljon katsottu läpi sormien.
Toi muuttaa asian. Mä ajattelin kuukauden arestin napsahtaneen yhdestä valehtelusta ja yhdestä myöhästymisestä.
Samoin. Vähän vaikea näihin on kommentoida kun ei ap kerro koko kuviota, eli onko jo pitempään ollut hankalaa jne.

Muistuttaisin kuitenkin kaikkia kovien rangaistusten ystäviä tässä ketjussa siitä, että heti ei kannata läppästä kuukauden arestia. Mitä sitten teet kun tyttö teee ielä pahempia rikkeitä sääntöihinne? Eli on tyhmää ladata heti kaikki uhkaukset ja rajoitukset tiskiin kun sen jälkeen ei oikein ole enää tiukentamisen varaa.

Olisi varmasti myös tehokasta, että kävisitte tytön kanssa läpi sen, mitä rangaistuksia seuraa millaisestakin rikkeestä jatkossa, jotta ette vanhempina vaikuttaisi mielivaltaisilta, koska se vain lisää uhmaa. Selkeät säännöt tyyliin: jos myöhästyt kotiintuloajasta puoli tuntia ilmoittamatta, saat viikon karenssin nettiin, jos jäät kiinni dokaamisesta, saat kuukauden netinkäyttökiellon tms. Niin, että tyttö pystyy itse miettimään, että kannattaako uhmata. Toisekseen: murkullakin täytyy olla liikkumavaraa, liian tiukat säännöt saavat vain uhmaamaan entisestään. Sääntöjen tiukkuuss täytyisi olla jotenkin yhdessä hyväksytty perheessä. On vähän eri asia napsahtaa tytölle jos myöhästyy kotiintuloajasta joka on säädetty klo 19:ään kuin kotiintuloajasta joka on säädetty klo 23:een.
klo 21 on myös vikonloppuna sopiva kotiintuloaika . sillä ei o nyt merkitystä mihin aikaan tytön piti tulla kotiin.
Olet väärässä. Jos kotiintulaika on alunperin säädetty hyvin löyhällä otteelle, eli myöhäiseksi, ja sitä sädettäessa on asiasta puhuttu, että tämä on jo hyvin myöhäinen aika, niin siitä myöhästyminen 2 tunnilla on aika paha juttu ja aiheuttaa vanhemmissa aikamoista huolta klo 23, kun tyttöä ei vielä kuulu kotiin

Jos taas kotiintuloaika on säädetty vaikka klo 19:ksi, ja vielä niin että vanhemmilla on tiedossa että se on yleisesti ottaen hyvin varhainen kotiintuloaika tämän ikäisille, niin siitä myöhästyminen ei varmasti aiheuta vanhemmissa samanlaista pelkoa ja huolta kuin tuossa aiemmassa esimerkissä.

Sääntöjen tule olla järjellisiä. Jos vain kiristetään ruuvia ja ikään kuin kiusalla pidetään murkkua selkeästi tiukemmilla säännöillä kuin sen ikäisiä keskimäärin, ei siitäkään mitää hyvää euraa.

Et Rollolainen kommentoinut mitään tuohon, että onko teillä perheessä mitään neuvotteluja säännöistä ja niistä seuraavista rangaistuksista, eli oletteko sitouttaneet murkkunne sääntöihin -vai oletteko diktaattorimaisesti vain keskustelematta lätkäisseet säännöt ja sitten tapauskohtaissti lätkäisette ne rangaistukset? Tällä on vaikutusta murkun käyttäytymiseen.
kun siellä perhekodissa NIMENOMAAN sanottiiin wttä viikonloppuna VIIMEISTÄÄN klo 21 kotiin, arkenakin 19,30.
Tosin meillä judoharkat loppuu vasta klo 20,joten väkisinkin arkena menee pidempään
 
Satunnainen vierailija
Rangaistus on melko kohtuuton. Tuntuu olevan muotia, että osa vanhemmista lätkii mielivaltaisia rangaistuksia ja käyttäytyy muutenkin diktaattorimaisesti jälkikasvuaan kohtaan, ja kovaan ääneen sitten mesoaa että tämä on sitä Rajoja ja Rakkautta ja eivätkös he olekin Hyviä Vanhempia, ainakin parempia entä muut? Myös lasten fyysistä kurittamista aikoinaan perusteltiin samoin, ihan rakkaudesta tässä vyöllä hakataan, eihän se mitään tuu jos ei oo rajoja...

Rajat on ihan pop, mutta kuukauden nettikielto mielestäni kohtuuton. Ei tunnissa välttämättä edes ehdi tehdä läksyjä joihin tarvitsee konetta. Samoin se, ettei esim. kirjastossa saa käydä - huh!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Vähän?
Tytölle netti on tärkeä, aamulla ensimmäisenä avaa koneen ja menee facebookiin, kyllä tää o hänelle iso rangaistus. tetsikalle päsee vain TUNNIKSI ja vain koulutehtäviä tekemään
Sanoinkin, että tunnet itse tyttösi paremmin :) Jos mulla olisi tarve antaa kotiarestia lapsilleni, niin se olisi koulunkäyntiä lukuunottamatta totaalinen. Ts ei harrastuksia, ei kavereita meille eikä nuori edes meidän mukanamme minnekään kyläpaikkaan, ei kännykkä- eikä nettiyhteydenpitoa kavereihin. Viikko riittäisi mun lapsilleni vallan mainiosti eivätkä takuulla haluaisi ottaa kotiarestia uusiksi. Mutta jos sallisin, että kaverit saa tulla kotiarestinkin aikana meille, niin nuo voisivat olla "kotiarestissa" vaikka vuoden.
tytön kaverit kun eivät juurikan meillä käy,luhaavat mieluummin kaupungilla.
Ensviikonloppuna muutenkaan taida ketään tulle, ku tyttö sanoi lukevansa kokeisiin. Arkisin meillä ei muutenkaan yleensä kyläillä
 
Jasla---
Lapset elävät hiukan eri sykkeellä, lyhyemmällä pulssilla ns, verrattuna vanhempiin ihmisiin.

Kuukausi on eriaika lapselle kuin aikuiselle.
Rangaistuksen pituudesta en osaa sanoa, tuntuu aika pitkältä. Tosin eipä rollo ole oikein kertonut mitään taustoistakaan.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Satunnainen vierailija:
Rajat on ihan pop, mutta kuukauden nettikielto mielestäni kohtuuton. Ei tunnissa välttämättä edes ehdi tehdä läksyjä joihin tarvitsee konetta. Samoin se, ettei esim. kirjastossa saa käydä - huh!
minä käsitin kyllä, että nettiä sai käyttää tunnin päivässä + lisäksi käyttää sitä tarvittaessa koulutehtäviin.

ja jos on noin, kuten itse ymmärsin, niin en koe tuollaista edes rangaistuksena. tuon ikäisen ei muutenkaan netissä tarvitsisi kauempaa roikkua päivän aikana..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
tytön kaverit kun eivät juurikan meillä käy,luhaavat mieluummin kaupungilla.
Ensviikonloppuna muutenkaan taida ketään tulle, ku tyttö sanoi lukevansa kokeisiin. Arkisin meillä ei muutenkaan yleensä kyläillä
Ymmärrän :) Meillä taas ei tuo kaupungilla luuhailu ole kuulunut kuvioihin vaan kavereita tavataan koulussa, harrastuksissa ja meillä. Ja mokomat mukelot olleet vielä sellaisia, että eivät edes kaipaa nettiyhteyttä, jos ovat harrastuksissaan tai kavereita täällä.

 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Satunnainen vierailija:
Rajat on ihan pop, mutta kuukauden nettikielto mielestäni kohtuuton. Ei tunnissa välttämättä edes ehdi tehdä läksyjä joihin tarvitsee konetta. Samoin se, ettei esim. kirjastossa saa käydä - huh!
minä käsitin kyllä, että nettiä sai käyttää tunnin päivässä + lisäksi käyttää sitä tarvittaessa koulutehtäviin.

ja jos on noin, kuten itse ymmärsin, niin en koe tuollaista edes rangaistuksena. tuon ikäisen ei muutenkaan netissä tarvitsisi kauempaa roikkua päivän aikana..
no konehan saa olla päälä, mutta sinne netiin ei pääse aj ne chättisivustot ym o kokoanaan lukittu.
siis koneellahan saa pelailla pelejä kirjoitelle esseitä ym tehtäviä, mutta eipä taida yläasteellakaan JOKA päivä ehtäviä tulla joita pitäis tehdä neti kautta
 
-
Minä sain aikanaan yläasteikäisenä arestia heti, jos myöhästyin 15 minuuttiakin kotiintuloajasta. Enpä ole jälkikäteen aresteista kärsinyt eli ei ole jäänyt traumoja. Varmasti oli hyvä, että vanhemmat pitivät kuria. Siskoni sitten saikin myöhemmin minua nuorempana paljon enemmän vapauksia. Omalle teinille yritän puhua järkeä ilman ns. rangaistuksia.
 

Yhteistyössä