***Epäsäännöllisen kierron piinaamat***

  • Viestiketjun aloittaja Mammukka81
  • Ensimmäinen viesti
Heippa kaikki.

Satkulle jaksamista tuohon superkiertoon ja Ponille nyt plussaonnea, kun ajoitukset on ollut kohdallaan. Meillä ei onnannut, vaikka oviksen ehkä löysinkin. Menkat on alkamassa, mut ollu pari päivää pelkkää tuhrua, eli samalla tavalla kuin sulla Miilukka.

Miilukka: onko sulla ollu jo monta kiertoa noita epäsäännöllisiä?

Mulla kierrot: 71p, 43p ja nyt 43p. Ajattelin kattoa vielä yhden ja mennä sit gynelle. Mitäköhän apua siitä on, en tiedä, mutta ei kai siinä mitään menetäkään? Eka kierrossa tein 3 negatestiä ja menin sit gynelle. Ei ollut ollut vielä edes ovista, että eipä ois voinu muuta näyttääkään!
 
KIKULI80 :LOL: :kieh: sori oli ihan pakko.toiv. ett pahastunu.halvat on huvit näin illalla,koita ymmärtää kun päivän täällä on tyyliin lässyttäny noille penskoille niin kyllä kai sitä on sekaste jo illalla :)

mulla ollu aina lievästi epäsäännöliset menkat mutta kuitenkin vaan 27-33päivää tai jotain. mut nyt tän nuorimman 100kk ikäisen poitsun jälkeen nää on ollu jotain aivan ihmeellistä. onks mulla ollu nyt 4 vai 5 menkat synnytyksen jälkeen.ekoja menkkoja en muista miten ne alkoi synnytyksen jälkeen mutta sen jälkeen seuraavat tulikin vasta 60päivän päästä (olin jo varma raskaudesta sillo) kestivät kai jotain n.viikon. no ton pitkän kierron jälkeen tulikin sitten 26 päivän päästä ja kesti pari viikkoa ja sitä verta tosiaan tuli hulluna. epäilin jo keskenmenoa...tiijä sitten.mutta verta tuli oikeesti hulluna vaikka oli tosi lyhyt kierto ja ne kuiteski kesti niinki kauan ku pari viikkoo.sänkykin oli yks aamu veressä ku rätit ei riittäneet :eek: :eek:
sit tais tulla joku 50 päivän kierto ja nyt sitte 2 viimestä ollu n.40päivää mutta sellasta tuhruu ja kestäny kolmisen viikkoa :eek: :eek: |O |O |O |O
en oikeen tienny ett mistä alkaa laskemaan nytkin tätä kiertoa kun eka tosiaan alkoi verisellä tuhrulla mutta sit ei taas tyyliin mitään päivään pariin ja sit taas näyttäs ett nyt alkaa paremmin mut EI...sellasta pientä tuhrutusta vaan.

mutta taas pahimmoiltaan toi BB jota pakko lähtee seuraamaan nyt :D
 
Mua on jotenkin alkanut tympäseen tämä odottelu nyt ihan kunnolla. Ensin odotat ovista ,niin kuin tässä kierrossa 28 pv, sitten sen jälkeen ,että milloin voi testata. Sitten taas testaat sata negaa ja alat toivoa ,että se saamarin täti tulisi ,jotta voisi aloittaa saman odotuksen uudelleen. Kuulostaako kenellekkään tutulta? |O :eek: Tämä olisi paljon nopeampaa ,jos kierto olis 28 pv :/ . Tänään kyllä päätin ,että jos nyt vielä se tädin rontti tänne tulee niin varaan gynelle ajan, koska tämä juttu hallitsee liian paljon elämääni tällä hetkellä. Anteeksi vuodatukseni :ashamed:.

).( Nyt on oviksesta kulunut jo 4-6 pv. Ei mitään tuntemuksia vielä ole mistäkään asiasta. Eikös oviksen jälkeen lämmöt pitäisi kohota ja jäädä koholle jos on raskaana ja laskea niinä vaiheessa ,kun täti tulee?? Olen jonkin verran lämpöjä mittaillut ,mutta ei niissä oikein mitän eroa ole. Meillä on sellaine korvamittari ,jolla on mielestäni vaikea saada ihan tarkkoja lukuja. Tuli vaan sitten tietysti mieleen ,että jos ovista ei olekkaan tai se on jotenkin "viallinen". Kyllä sitä ihan liikaa miettii.

Nyt menen nukkumaan..hyvää yötä :wave:
 
Moi!
Kyllä tuo Poni on tuttua minullekin.. Minä en noita lämpöjä kyllä ole sen kummemin mittaillut, tosin olenkin aina hiukan alilämpöinen ja sen olen kyllä huomannut että lämmöt hiukkasen nousee kun jotain on tapahtumaisillaan..
Mutta itse asiaan joka mieltäni nyt askarruttaa.. Olen siis tehnyt nyt viisi positiivista testiä ja jotenkin minulle eilen tuli sellainen olo ettei nyt asiat ole miten on ja noilla liuskoilla (mitä kaapis oli viel yks jäljellä) testasin eilen ja haamuakin haamumpi viiva tuli. Alkuviikosta oli kuitenkin selkeä viiva. Pelottaa että se oli vain kemiallinen raskaus tms - uskallanko edes ultraan mennä, pettymys jos seuraa ja .. No, tällaisia minä mietin. En tiedä mihin minun enää pitäisi uskoa. Olenko raskaana vai en? Olen tuntenut sellaista pientä nippailua ja välistä todella koviakin (voisin sanoa että sattuu ihan) - liekö liitoskipuja vai mitä hittoa.. Mies tulee mun kanssa kohta hulluksi kun tilitän ja vuodatan kyyneleitä peläten pahinta.. keskiviikkona olisi vasta neuvola..
Voiko siis tuo hcg vaihdella raskauden aikana?? Tää täti sekoaa kyllä kohta ihan totaalisesti!! :ashamed: Siis kun lasta oikein toivoo ja toivoo niin sitten sitä pelkää pahinta.. Ja muutenkin kun lueskellut juttuja tm raskauksista ja kaveripiireissä ollut niitä .. sitten ajattelen että no totta hiivatissa minullakin nyt niin on sitten. En taida ihan täysillä käydä ku tällaisii mietin :LOL: Pistetään sen piikkiin si että en saanu yöllä kunnolla nukkua.
Nyt lähdettävä ulos.. jos vaikka tää pääkoppa hiukan rauhoittuis ja lopettais tän asioiden pyörittelyn päässä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaSi79:
Moi!
Kyllä tuo Poni on tuttua minullekin.. Minä en noita lämpöjä kyllä ole sen kummemin mittaillut, tosin olenkin aina hiukan alilämpöinen ja sen olen kyllä huomannut että lämmöt hiukkasen nousee kun jotain on tapahtumaisillaan..
Mutta itse asiaan joka mieltäni nyt askarruttaa.. Olen siis tehnyt nyt viisi positiivista testiä ja jotenkin minulle eilen tuli sellainen olo ettei nyt asiat ole miten on ja noilla liuskoilla (mitä kaapis oli viel yks jäljellä) testasin eilen ja haamuakin haamumpi viiva tuli. Alkuviikosta oli kuitenkin selkeä viiva. Pelottaa että se oli vain kemiallinen raskaus tms - uskallanko edes ultraan mennä, pettymys jos seuraa ja .. No, tällaisia minä mietin. En tiedä mihin minun enää pitäisi uskoa. Olenko raskaana vai en? Olen tuntenut sellaista pientä nippailua ja välistä todella koviakin (voisin sanoa että sattuu ihan) - liekö liitoskipuja vai mitä hittoa.. Mies tulee mun kanssa kohta hulluksi kun tilitän ja vuodatan kyyneleitä peläten pahinta.. keskiviikkona olisi vasta neuvola..
Voiko siis tuo hcg vaihdella raskauden aikana?? Tää täti sekoaa kyllä kohta ihan totaalisesti!! :ashamed: Siis kun lasta oikein toivoo ja toivoo niin sitten sitä pelkää pahinta.. Ja muutenkin kun lueskellut juttuja tm raskauksista ja kaveripiireissä ollut niitä .. sitten ajattelen että no totta hiivatissa minullakin nyt niin on sitten. En taida ihan täysillä käydä ku tällaisii mietin :LOL: Pistetään sen piikkiin si että en saanu yöllä kunnolla nukkua.
Nyt lähdettävä ulos.. jos vaikka tää pääkoppa hiukan rauhoittuis ja lopettais tän asioiden pyörittelyn päässä...
Voi ei :( Toivotaan, että kaikki hyvin! Mulla ihme nippailuja alamasus oikealla tuntunu sellasina sykäyksinä. Ovulaatio nyt? Eilen alko nuo nippailut. Tänäänkin jatkuu edelleen sillon tällön. Eilen imuroin niin sillo tuntu oikeen et säpsähti.

kiki80:Koitetaan jaksaa. Sulle kans jaksamisia!
 
RouvaSumppisuu
Pakko tänne vielä välillä kurkistella...
LaSi79: onpas outoa tuo haamujen haamu, toivottavasti olis vaan testissä jotain vikaa tms. Oon kyllä lukenut, että jotkut on saaneet ihan selkeen plussan normiraskaustestillä ja herkällä testillä vaan haamun. Oisko noi herkät testit jotenkin epäluotettavampia tai jotain? Auttaisko, jos kävisit hakemassa vaikka apteekin oman ja kokeilisit vielä sillä? Ettet ainakaan turhaan murehtisi :hug: .
 
Voihan se olla että virtsa oli sen verran laimeetakin, tai testi viallinen.. En tiiä. RouvaSumppisuu - kyllä olen kuullut minä samaa että nuo kaikkein herkimmät testit olis vähän epäluotettavia, kuten myös tuo halpis liuskatesti mikä minulla oli. Mutta mistä näitä tietää..
Pitänee se varmaan mielenrauhan vuoksi lähteä tuonne keskustaan lasten kanssa .. Mies jo aamulla mulle sanoi, että mitä sinä oikein hourit nainen =) . No, minkäs minä minun aivoituksilleni mahdan. Mutta, toivotaan että minä nyt viikonlopun aikana saan itselleni mielenrauhan ja lopetan tämän ihmeen soutamisen ja huopaamisen. Oli se sitten vain kemiallinen raskaus tai sitten ihan oikea raskaus, kunhan nyt vaan saan tähän jotain tolkkua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaSi79:
Voihan se olla että virtsa oli sen verran laimeetakin, tai testi viallinen.. En tiiä. RouvaSumppisuu - kyllä olen kuullut minä samaa että nuo kaikkein herkimmät testit olis vähän epäluotettavia, kuten myös tuo halpis liuskatesti mikä minulla oli. Mutta mistä näitä tietää..
Pitänee se varmaan mielenrauhan vuoksi lähteä tuonne keskustaan lasten kanssa .. Mies jo aamulla mulle sanoi, että mitä sinä oikein hourit nainen =) . No, minkäs minä minun aivoituksilleni mahdan. Mutta, toivotaan että minä nyt viikonlopun aikana saan itselleni mielenrauhan ja lopetan tämän ihmeen soutamisen ja huopaamisen. Oli se sitten vain kemiallinen raskaus tai sitten ihan oikea raskaus, kunhan nyt vaan saan tähän jotain tolkkua..
Nii ja jostain luin, et alussa voi hcg arvot vaihdella.
 
No - testi tuli tehtyä ja kyl hiukkasen siltä näyttäis että se oli kemiallinen raskaus mulla.. Haamun haamu ilmestyi taas. :/ Mutta - jos nyt si ei vauva tee vielä tuloaan niin eikus yrittämään uudestaan ja uudestaan jne..
Alkaa eittämättä hiukan vain hajottamaan.. Ensin ehtii iloita ja nyt olo on kuin olisin maani myynyt :'(
Tietty, hullu kun olen, herättelen vielä pienen pientä toivon kipinää että jos sitten kuitenkin siellä se vauveli kehittyisi ja kasvaisi .. juu - saa sitä toivoa. Anteeksi, aika pöllöä tekstiä taas. (tod näk saatte tottua tähän.. =) )
NYT MINÄ PUHKUN JA PUHALLAN KAIKILLE NIIN HIRMUUSTI NIITÄ PLUSSATUULIA ETTÄ OKSAT POIS =)

mukavaa viikonloppua.
 
LaSi79 :hug: kaikesta huolimatta tosi asia on se ,että jos tikkuu edes jotain värillistä viivaa tulee niin on vauveli matkassa. Sinun tilanne on kyllä varmasti hermoja raastava. Pidä toivoa yllä tietenkin. Me varmasti täällä kaikki toivomme sinun kanssa ,että pikkuinen on matkassasi.

Täällä päivät kuluu..ei mitää uutta. Jännittää jo nyt mennä veskiin, että mitähän se on sitten ensi viikon lopulla :whistle: . Kauheena koko ajan kuuntelen omaa kehoa, mutta ei mitään poikkeavia tuntoja ole ilmaantunut.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave: ja ovis -ja plussatuulia!!
 
Heipä hei..
No, minä olen saanut vastauksen - ei tule vaavia vielä meille. Se oli koittanut kovasti yrittää mutta ei ollut sitten kuitenkaan jaksanut sinnitellä loppuun asti hedelmöittyäkseen. Oli siis ilmeisesti siittiö vain hipaissut munasolua.
Toisaalta; onneksi nyt tiedän tilanteen niin ei tarvitse enää asiaa miettiä ja pyöritellä päässä.
Kuinkas sulla Poni06?
Min lähinnä taas vain odottelen että joko ne kuukautiset alkaisi.. huoh. Lääkäri tosin sanoi kun ultrasi että voi huoletta kokeilla raskautumista ennen menkojen tuloakin; pitänee alkaa minun sitten tikuttelemaan ja eikös sinnekin sitten uppoa taas sitä ah niin ihanaa rahaa :/ Kalliiks tää jumankekka käy. Jotenkin vain niin ärsyttää kun tää vauvan tekeminen alkaa muistuttaa tosiaankin sitä suoritusta ja paineet kasvaa ja kasvaa.. Ja sitten kun sitä pitäisi koittaa olla stressaamatta jne. No, takaraivos kun kuitenkin jyskyttää koko ajan se että "tahtoo vauvan, tahtoo vauvan.." No - jos sitä koittaisi vain ottaa rennosti ja nauttia, hih.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaSi79:
Heipä hei..
No, minä olen saanut vastauksen - ei tule vaavia vielä meille. Se oli koittanut kovasti yrittää mutta ei ollut sitten kuitenkaan jaksanut sinnitellä loppuun asti hedelmöittyäkseen. Oli siis ilmeisesti siittiö vain hipaissut munasolua.
Toisaalta; onneksi nyt tiedän tilanteen niin ei tarvitse enää asiaa miettiä ja pyöritellä päässä.
Kuinkas sulla Poni06?
Min lähinnä taas vain odottelen että joko ne kuukautiset alkaisi.. huoh. Lääkäri tosin sanoi kun ultrasi että voi huoletta kokeilla raskautumista ennen menkojen tuloakin; pitänee alkaa minun sitten tikuttelemaan ja eikös sinnekin sitten uppoa taas sitä ah niin ihanaa rahaa :/ Kalliiks tää jumankekka käy. Jotenkin vain niin ärsyttää kun tää vauvan tekeminen alkaa muistuttaa tosiaankin sitä suoritusta ja paineet kasvaa ja kasvaa.. Ja sitten kun sitä pitäisi koittaa olla stressaamatta jne. No, takaraivos kun kuitenkin jyskyttää koko ajan se että "tahtoo vauvan, tahtoo vauvan.." No - jos sitä koittaisi vain ottaa rennosti ja nauttia, hih.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
Voi ei :hug: Täällä tuhrua nyt havaittavissa.
 
Satku Onko sulla nyt kuinka pitkä kierto siis?
Kuten jo totesin niin onhan tämä ainakin huojennusta siihen etten enää vaivaa päätäni onko kaikki hyvin jne.. Nyt vain kovasti yrittämään uudestaan :)
On kyllä turhauttavaa kun sitä jo oli että jee - ja sitten pumps, eipä sitten ollakaan. Mutta jahka sitä nyt taas aikansa uurastaa vällyjen alla niin jospa se siitä.
Pitäisi vissiin alkaa enempi panostamaan sen hiien oviksen bongaamiseen, tosin siitä kun ei ole hajua milloin ja missä vaiheessa se voisi olla niin pitää varmaan hankkia samalla kunnon satsi niitä ja alkaa tikuttelee. Onko suosituksia mitkä on parhaimpia?
 
Hei vaan pitkästä aikaa kaikki :wave:
Täällä menossa kp 3. Täti tuli ja taas luutavasti niin ajoissa ,että raskautuminen ei olisi edes ollut mahdollista tuo lyhyen luteaalivaiheen vuoksi. Nyt on sitten 1½ viikon päästä yksityiselle gynelle aika, että toivottavasti jotain apuja sieltä saisi. Toisaalla vähän nolottaa sinne kiirehtiä ,kun yritysta takana vasta reilu 5 kk , mutta kun joka kierto on eripituinen ,ovis ties milloin ja tuo luteaali vaihe lyhyt niin tuntuu niin turhauttavalle tämä yrittäminen.

LaSi :hug: . Noihin ovistikkuihin saa kyllä uppoamaan melkoisesti rahaa, kun minäkin olen tikuttanut noin kolme viikkoa/kierto. Viime kierrossa meni vielä 2 digitestiä, etkä sittenkään ihan varmaa tietoa oviksesta.

Kaikesta huolimatta ihanaa viikonloppua :wave:
 
:wave:

Voi että noi superpitkät kierrot on tylsiä!

Poni, Satku ja Lasi: en nyt muista tarkaan teidän tilannetta, mutta kannattaisko teidänkin hakea Terolutit avuksi? Mä siis kävin nyt pari päivää sitten gynellä ja aloin syömään Teroluteja. Luulin, että mulla ois tullut menkat noin viikko sitten, kun alkoi tuhruttaa, mutta sitten ne ei alkaneetkaan elikkä noin puolen vuoden aikana mulla on ollut vain 2 menkat (+ se tyhjennysvuoto pillerien jälkeen).

Ja se on kyllä tosiaan melko vaikeaa bongata ovista noissa pitkissä kierroissa, kun mullakin oli eka 73 päivää! Ainakin kun juttelin sen gynen kanssa, niin se piti sitä tärkeimpänä, että sais sen kieron tasaantumaan. Eihän se normaalia ole jos kierto kestää jotain 45 päivää ja ovulaatiossa on helposti silloin varmaan jotain häikkää.

Eli Poni: kyllä mun mielestä sun kannataa kans mennä gynen juttusille eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole (paitsi raha nyt menee).

Mä oon nyt jotenkin asennoitunut niin, että odotan tuon 3 kk kuurin, että sais jotain järkeä tähän ja pyrin olemaan haaveilematta, että tulisin sinä aikana raskaaksi. Nyt kun ovikset on ollut paljon myöhemmin kuin kp 15, niin on ihan epävarmaa, että ne tuon kuurin aikana jo alkais tulla tuossa kp 15 tienoilla. Ja syön Terolutit kp 15-25, joten jos ei ovista ole sitä ennen tullut, niin ei sitä enää sen kuurin aikana pääse käsittääkseni tulemaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kiki80:
:wave:

Voi että noi superpitkät kierrot on tylsiä!

Poni, Satku ja Lasi: en nyt muista tarkaan teidän tilannetta, mutta kannattaisko teidänkin hakea Terolutit avuksi? Mä siis kävin nyt pari päivää sitten gynellä ja aloin syömään Teroluteja. Luulin, että mulla ois tullut menkat noin viikko sitten, kun alkoi tuhruttaa, mutta sitten ne ei alkaneetkaan elikkä noin puolen vuoden aikana mulla on ollut vain 2 menkat (+ se tyhjennysvuoto pillerien jälkeen).

Ja se on kyllä tosiaan melko vaikeaa bongata ovista noissa pitkissä kierroissa, kun mullakin oli eka 73 päivää! Ainakin kun juttelin sen gynen kanssa, niin se piti sitä tärkeimpänä, että sais sen kieron tasaantumaan. Eihän se normaalia ole jos kierto kestää jotain 45 päivää ja ovulaatiossa on helposti silloin varmaan jotain häikkää.

Eli Poni: kyllä mun mielestä sun kannataa kans mennä gynen juttusille eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole (paitsi raha nyt menee).

Mä oon nyt jotenkin asennoitunut niin, että odotan tuon 3 kk kuurin, että sais jotain järkeä tähän ja pyrin olemaan haaveilematta, että tulisin sinä aikana raskaaksi. Nyt kun ovikset on ollut paljon myöhemmin kuin kp 15, niin on ihan epävarmaa, että ne tuon kuurin aikana jo alkais tulla tuossa kp 15 tienoilla. Ja syön Terolutit kp 15-25, joten jos ei ovista ole sitä ennen tullut, niin ei sitä enää sen kuurin aikana pääse käsittääkseni tulemaan.

Oon syöny niitä terolutteja. Niistä tulee sivuoireita mulle. Oon tosi tosi kärttynen ja itkuinen. Enkä halua syödä lääkkeitä :(
 
Satku on kyllä melko pitkä kierto taas vaihteeks. Mulla oli "parhaimmillaan" joskus 78/35-46.
Mulle gyne ei edes ehdottanut terolutteja kun kävin. Enkä mä välttiin edes haluis mitää lääkkeit ottaa. Voishan niistä apua olla, mutta kuten hiukka epäilen että niissä kävis samoin kuin ihan e-pilsujen kans että mulla lähtis verenpaine nousee taas ihan pilviin niin ei kiitos..
Ihan asiasta seitsemänteen - tein tänään joulutorttuja =) Maistuu aikas namilta..
 
LaSi79 Ai sullakin kierto venyny noin. On mullakin joskus jopa 3-5kk:tta ollut menkat poissa. Noi aikasemmat kierrot oli suht ok ilman niit terolutteja, mut nyt sit lähti venymään taas :( Nam joulutorttuja :p Itekin pitäs väsää jouluks.
 
Poni en katos äsken edes hokassu siun viestiä, toivotaan että jotain apua saat gyneltä. Kyl se on varmaan uhrattava noita pennosia siihen oviksen bongaamiseen; tosin onhan se ihan kivaa olla tuolla vällyjenkin alla; mutta kun se on enempi vain sitä "vauvan tekoa" - ainakin mulla, ei miehellä kai ihan niin iso paine ole.. Tai ei ainakaan myönnä. Tosin hänkin on sanonut että josko hänessä olisi nyt jotain vikaa; mutta eikai noita kahtakaan olis maailmaan helpolla tullut jos niin olisi. Nyt tietty se kun me oikein halutaan ja halutaan niin sekin voinee osaltaan vaikuttaa..

Satku Se jos mikä on rasittavaa että eka on suht ok kierto ja si se taas lähtee heittää ihan häränpyllyä. Mulla ei sentään ihan noin pitkään (muistaakseni) ole ollu poissa.

Ja nyt kahvittelemaan..
 
Harmi, jos Teroluteista tulee sivuoireita. Mäkin ajattelin, että odotan nyt joululle, kun tuntui että kierrot asettuis johonkin 40 pv paikkeille, mutta hitto vie, sitten tuli ihan ihme "menkat", kun tuli kivut ja vaan vähän tuhrua. Alkoi riepomaan, kun ei edes tiennyt, että mitä ne oli. Nyt sit popsin noi 3kk pillerit ja toivottavasti sais edes ne menkat! Mulla löytyi myös toisesta munasarjasta puhkeamaton rakkula. Ovis on varmaan jäänyt väliin.
 
Täällä yksi kohtalontoveri liittyy joukkoon. Esikoinen nyt reilu vuoden. Menkat alkoivat kesällä ja kahdet ekat olivat suht säännölliset. Nyt sitten kierto huitelee miten sattuu viimeksi oli kp60 ja nyt mennään taas kp42. Imetän vielä. joten se varmaan lisää tätä kierron heittelyä.

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Tere tännekin. Oon jonkin aikaa taustaillut, kun oli pakko hillitä omaa vauvakuumeilua.. Saas nähdä miten käy kierron, kun jätinkin terolutit aloittamatta tässä kierrossa, katotaan tuleeko täti normiin aikaan.. Vielä pitää vähän aikaa odotella..
 

Yhteistyössä