***Epäsäännöllisen kierron piinaamat***

  • Viestiketjun aloittaja Mammukka81
  • Ensimmäinen viesti
:wave:

Sef: miten sait senTerolut-kuurin? Mistä sait lääkärinajan?

Satku:aiotko testata vielä uudestaan? Mustakin sun viimeisessä kuvassa näkyi viiva, mutta siitä ei näy, onko siinä myös väriä... Etkös sä vois viedä näytteen terveysasemalle tms. maanataina? Sittenhän ois taas pari päivää mennyt, niin josko ois toivottu tulos varmistunut. Toivotaan!
 
Nii katotaan. On siin vaaleanpunasta kun kattoo valoa vasten. Mutta kun sen viivanhan pitäs tulla heti eikä vasta testiajan jälkeen :'( Yks testi on vielä kaapissa odottamassa apteekin testi nimeltään. Jos ei selvyyttä tule niin marsittava terveyskeskukseen ja pyydettävä veritesti. Alaselkä edelleen kipeä ja alamasus tuntemuksia.
 
toivotaan parasta! Mä olen itse tehnyt vaan niitä RFSU:n testejä, joita sullakin tais olla ne ekat. Mulla niissä ei ollut kyl mitään tulkinnanvaraa, ne oli ihan selviä negoja. Väri oli siististä vaan siinä kontrolliviivassa. Oliskohan ne sulla menny jotenkin pieleen tai ollu viallisia, kun se väri oli aivan oudossa kohtaa.
 
kiki80 Soitin tk:hon uudestaan ja vaatimalla vaadin (kiukutellen) että pääsen lääkärin puheille. Sain sitten puhelinajan samalle päivälle. Eli oma tk lääkäri suostui kuurin minulle määräämään. Perusteeksi sanoin sen, että kun olen ko. kuuria aiemminkin popsinut, eli ei ole uusi juttu minulle. Tosin jätin mainitsematta, että edellisestä kerrasta on 10 kk.

Mutta on tämä silti aika kummaa. Toinen lekuri käskee odottakaan 6kk ja toinen antaa heti...ihan ei nyt täsmää, mutta väliäkös sillä nyt enää.
 
Huomenia.. No nyt olen varmistanut ja vielä kertaalleen varmistanut - Plussa se meillä on =) Pitääköhän vielä käydä apteekista yks testi hakemissa että se nyt sitten varmasti on plussa =)
Satku - kyllä tuo minusta ihan plussa Sinulla tällä kertaa on.. Kiusaa nuo testit sinua kyllä ihan hirmuisesti (itsellä hiukan samanlaisia kokemuksia...)

Sef Hieno juttu että sait terot.. jospa se siitä sitten. Veikeittä kyllä noiden lääkäreiden touhut, toinen jos sanoo todella että odottele ja toiselta saat samantien.. Hassua. Mutta kukin tyylillään :)
 
LaSi79: ONNEA sulle vielä :flower: Niin sulla tuli viiva testiajan sisällä? Tänä aamuna testasin ei tul viivaa testiajan sisällä, saas nähä tuleeko testiajan jälkeen. En ymmärrä. Nyt alkaa toivo hiipumaan :'(
 
No voi hitsi vie Satku! Juu, siis mulla tuli ihan testiajan sisään viiva.. En kyllä osaa sanoa mistä tuollainen johtuu.. Mulla oli pari viikkoa sitten sellai että testiajan jälkeen tuli viiva, sitten seuraavaana päivänä nega - ja nyt sitten plussa. Miehelle just nauroin että on niin uskomaton tunne kun olin itse ihan sata varma ettei vauveli ole tulossa ja nyt sitten tehny testiä testin perään ja plussa se nyt sitten on.. On se kai uskottava.
Eihän siinä ole mitään hävettävää jos tekee usein testejä - itse kukin varmaan tehnyt, minä ainakin..
Mutta, pidän peukkuja sinulle.. Jos se ei nyt ole plussa niin toivotaan että pian se on. :hug:
 
RouvaSumppisuu
Haaveissa esikoinen:
JaneG..........................joulukuusta 2006
Teaina.........................yk4
Kiki80..........................
Pilvilinna.....................yk2
Bumba.......................yk5
Sinitaivas...................
satku81.....................yk4
Daniela......................

Haaveissa toinen :
Ninnurainen.................
Hilbert..........................yk3
Poni06.........................yk4
sef...............................

Plussanneet :flower: :
Bamse
Peikkotyttö
Isebel81
RouvaSumppisuu
LaSi79



 
RouvaSumppisuu
Onnea LaSi79 :flower: :heart: !!!

satku81: Johan sulla noi testit temppuilee :hug: ...siinä eilisessä kuvassa kyllä minunkin mielestä on haamu. Miten olis, jos yrittäisit päästä tk:n veritestiin, niin ainakin saisit varmuuden?

Itse testaisin vielä varmuudeksi tänään apteekin omalla ja tasavahvat viivat tuli. Ovis oli myöhään, kp 18 tai 19 joten tänään taitaa sen mukaan laskettuna olla rvko 4+3 ja LA. olis 10.7.2008. Toivottavasti sinne saakka päästään.

Toivon sydämestäni kaikille plussia :heart: . Vaikka meillä kaikilla on enemmän tai vähemmän kierron kanssa ongelmia, niin kyllähän tuo plussapino omalta osaltaan kertoo, että epäsäännöllisellä kierrollakin plussaaminen on erittäin mahdollista! Tsemppiä kaikille ihan tositosi paljon =) :wave: ...
 
RouvaSumppisuu: Nyt kyl nolottaa. Tilasin mammaksilta digitaalinen clearblue raskaustestin. Sillä vielä ja sit terv.keskukseen jos ei menkkoja kuulu. Toivon sitä plussaa niin hartaasti, et noi haamuviivatki siks tuloo ;) Siinä digitaalisessa ei tartte arpoo onko plussa vai ei. Olen niin onnellinen toisten puolesta jotka täällä plussia saa. Kumpa itekin vielä! Plussatuulia +++
 
Sain vastauksen RFSU valmistajalta. Vastaus oli tämä: "Kuvien perusteella raskaustestisi on negatiivinen eli et olisi raskaana. Tietysti kuva on himmeä, joten aivan varmasti asiaa en voi sanoa. POikittaiselta viivalta näyttävä on minusta kuvan perusteella ennemminkin jäännettä värjäyksestä, joka tapahtuu, kun virtsa kulkee tuon testialueen läpi.

Raskaustestistä kertova viiva haaleanakin tulee näkyviin ohjeissa mainitun ajan jälkeen. Yleensä asia, onko raskaana vaiko ei, näkyy muutaman minuutin kuluttua testin tekemisestä. Mikäli jotakin alkaa näkyä vasta puolen tunnin kuluttua, ei vastaus ole luotettava.

Käytän testejä lähes päivittäin työssäni tutkiessani ovatko asiakkaani raskaana vaiko eivät ja minusta testit ovat luotettavia enkä ole vielä törmännyt viallisiin. Tiettysti tämä ei tarkoita, etteikö toimimattomia testejä olisi mahdollisesti joukossa, mutta monen kertoessa epäluotettavuudesta herää mieleeni käyttöohjeiden seuraamattomuus tai jännityksestä johtuva tulkinnan vaikeus. Joskus tulkintaa hankaloittaa sekin, että raskaudesta kertovaa hormonia erittyy virtsaan vielä niin vähän, ettei testi näytä raskaudesta kertovaa viivaa vielä van antaa ikään kuin virheellisen vastauksen."
 
Satku81 - olipa melko ympäripyöreätä tekstiä tuo vastaus. Toivotaan että digitaalinen testi antaa sinulle nyt luotettavan vastauksen ja saat mielenrauhan; toivotaan että se antaa positiivisen vastauksen. Siis kun itse olen saanut sekä verikokeesta että monien muiden testienkin jälkeen negatiivisen tuloksen; niin kaikkihan on mahdollista.. Mistä näistä tietää.
Juu ja kiitoksia vain kaikille =) Huomenna jos sitä tavoittaisi tuolta neuvolastakin jo th:n.. Pitäisi muutenkin tuosta esikoisesta hiukan päästä juttelee.
Mutta, plussatuulia oikein hirmuusti
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja satku81:
Sain vastauksen RFSU valmistajalta. Vastaus oli tämä: "Kuvien perusteella raskaustestisi on negatiivinen eli et olisi raskaana. Tietysti kuva on himmeä, joten aivan varmasti asiaa en voi sanoa. POikittaiselta viivalta näyttävä on minusta kuvan perusteella ennemminkin jäännettä värjäyksestä, joka tapahtuu, kun virtsa kulkee tuon testialueen läpi.

Raskaustestistä kertova viiva haaleanakin tulee näkyviin ohjeissa mainitun ajan jälkeen. Yleensä asia, onko raskaana vaiko ei, näkyy muutaman minuutin kuluttua testin tekemisestä. Mikäli jotakin alkaa näkyä vasta puolen tunnin kuluttua, ei vastaus ole luotettava.

Käytän testejä lähes päivittäin työssäni tutkiessani ovatko asiakkaani raskaana vaiko eivät ja minusta testit ovat luotettavia enkä ole vielä törmännyt viallisiin. Tiettysti tämä ei tarkoita, etteikö toimimattomia testejä olisi mahdollisesti joukossa, mutta monen kertoessa epäluotettavuudesta herää mieleeni käyttöohjeiden seuraamattomuus tai jännityksestä johtuva tulkinnan vaikeus. Joskus tulkintaa hankaloittaa sekin, että raskaudesta kertovaa hormonia erittyy virtsaan vielä niin vähän, ettei testi näytä raskaudesta kertovaa viivaa vielä van antaa ikään kuin virheellisen vastauksen."
Tällänen vielä tuli: "Testitulos pitäisi lukea ennen puolta tuntia. Useimmissa liuskatesteissä tuo raskausviiva saattaa joskkus tulla ikäänkuin näkyviin jos ihan tarkkaan katsoo vaikka jo ennen testin tekemistä.

Raskaana ollessa saattaa viiva näkyä myös todella haaleana, mutta yleensä viiva tulee näkyviin 5 min. kuluttua testin tekemisestä."


En saanu muuten enää mitään viivaa siihen toiseen apteekin omaan testiin.

 
Satku - minä en osaa kyllä sanoa kuuluuko olla viivan paikkaa.. Toivottavasti joku osaisi sanoa kuinka kuuluu olla.
Mä ihan huvikseen tuossa testailin; oli kaapissa yks niitä herkkiä testejä; kymppikö se nyt on niin siihen tuli vain suurennuslasin kanssa katsottava viiva - ja sitten oli viel yks ihan ns normi testi niin siinä si nököttää ihan kauniin punainen viiva. Varsin mielenkiintoista??? Eli siis testejä on monenlaisia ja mikä huvittavinta on se, että noi herkät testit on tehny tuon samanlaisen asian monelle mun tuttavalle.. Ja nekö sitten kertoo että raskaana kun ei edes kunnon viivaa tule ja tavan testeillä viiva ilmestyy???
No, tulipa vain mieleeni, kun satkullakin ollut noita "ongelmia" testeissä..
 
:hug: satku81

Lasi79 onnea vielä sinulle ja tarrasukkia pikkuiselle :heart:

).( Mulle kävi niin tylsästi ,että digitestin liuskat loppui torstaina. Perjantaina liuskalla tikutin ihan selkeen haamun. Uusi digitesti tuli vasta maanantaina ja silloin jotenkin sössin testauksen ,että virhemerkkiä näytti. Tänään testi nega. Limoista päätellen ovis on ollut viikonloppuja ,jolloin täsmäiskut myös suoritettu. Harmittaa vaan ,kun en sitä ovisplussaa nähnyt. En usko, että enää tikukan tässä kierrossa. Lämmöt vähän tänä aamuna koholla ,joten sekin viittaa siihen ,että ovis ollut. Noihin lämpöjuttuihin en kyllä kovasti luota. Nyt vaan odotetaan taas...jotain..

satku muuten noihin digiovistestien liukoihin tulee aina haamu ,kun sen siitä koneesta ottaa pois, vaikka testitulos näytöllä nega. Sitä en kyl tiedä miltä se sitten näyttää ,kun se on plussa =) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poni06:
:hug: satku81

Lasi79 onnea vielä sinulle ja tarrasukkia pikkuiselle :heart:

).( Mulle kävi niin tylsästi ,että digitestin liuskat loppui torstaina. Perjantaina liuskalla tikutin ihan selkeen haamun. Uusi digitesti tuli vasta maanantaina ja silloin jotenkin sössin testauksen ,että virhemerkkiä näytti. Tänään testi nega. Limoista päätellen ovis on ollut viikonloppuja ,jolloin täsmäiskut myös suoritettu. Harmittaa vaan ,kun en sitä ovisplussaa nähnyt. En usko, että enää tikukan tässä kierrossa. Lämmöt vähän tänä aamuna koholla ,joten sekin viittaa siihen ,että ovis ollut. Noihin lämpöjuttuihin en kyllä kovasti luota. Nyt vaan odotetaan taas...jotain..

satku muuten noihin digiovistestien liukoihin tulee aina haamu ,kun sen siitä koneesta ottaa pois, vaikka testitulos näytöllä nega. Sitä en kyl tiedä miltä se sitten näyttää ,kun se on plussa =) .
Huimat 51/35-44. Tuo kierto alkaa taas heitteleen. Kierto pitkittyy :(
 
Harmi juttu Satku - toivottavasti nyt tilanne edes hiukkasen "normalisoituis" Sinulla. Mulla pahimmillaan oli kierto jossain välissä 64pv; silloin tuli tehtyä monen monta testiä ja aina vaan pettymys.. Nyt pitänee vain toivoa että menkat sinulla alkais.. Todella harmillista! :hug:
Poni Tattista vain.. Toivotaan että pian teillekin tulisi plussaa. HUrjasti vain harjoittelua ja pientä onnea mukaan; niin eiköhän se sieltä .. =)
Mukavaa päivän jatkoa kaikille :)
 
poni06 välillä aina sivusta seuraan teitä ja tännehän minäkin kuuluisin :kieh: mulla kans tosi epäsäännöllinen kierto ollu nyt nuorimman syntymän jälkeen.viidettä siis kuumeilen ja nyt mun kierto ollu 26-60päivää , huih! :eek:
pari viimistä kiertoa ollu n.40päivää mutta menkat olleet tosi tuhruttelua.pikkuhousunsuoja tyyliin riittänyt mutta ovat kestäneetkin sitten sen kolmisen viikkoa :eek: aattelin että jos ens kierto vielä samanlainen niin kait se pitää lääkäriin luikkia!!!!

itse olen myös ovistikkuja käyttänyt mutta ikinä en ole plussaa saanut näkyviin. toissakierrosta käytin ekaa kertaa noita digitaalisia testejä mutta niilläkään en plussaa bongannut :(

paitsi nyt tässä kierrossa minulla oli 6 tikkua niitä digitestejä vielä niin sain tällä kertaa elämäni ensimmäisen plussan :p :p vihdoinkin.... se osui kiertopäivälle n.24 joten passaisi hyvin tuohon 40 päivän kiertoon. oli vielä toisena aamunakin plussa mutta siihen testit valitettavasti loppuikin. touhuiltiin ton ekan plussan jälkeen samana iltana ja seuraavana joten toiveet on korkeella.... (tietty tulee pettymys mutta olen niin tohkeissani ekasta plussasta)

ja ne viivat tosiaan ilmestyy aina siihen liuskaan , oli ne sitten negoja tai plussaa ja minusta se oli aivan samanlaiset kuin negoissakin.mulla negoissakin ollu suht vahvat viivat.oisko nyt ollu samanvahvuset. ei ainakaan mikään tummempi kuin se toinen :)

mutta tässä nyt saa jänskäillä viel pari viikkoa sit ett tuottiko tuo plussa tulosta ;D
 

Yhteistyössä