ensioireet

• Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
Sandeman
JES! Vihdoinkin pääsen kertomaan omista oireistani, 2 vuotta ja 2 kk siihen meni. Ennen testin tekoa nännit kipeytyi, menkkajomotuksia vatsassa, ihan kunnon vihlaisujakin välillä. Testin (Acon 10) tein jo kp27/28 ja kaksi viivaa tuli nopeasti ja selvästi näkyviin. Hiukan krapulainen olo, muuten ei vielä pahoinvointia, mutta raskauskin niin alussa että mitä vaan voi vielä tapahtua. Nautin olostani enkä valita, on tätä niin kauan yritetty!!

;-)
Ihan ensimmäinen raskausoire ilmeni mulle jo kp15, kun ovis oli testailujen mukaan kp14! Siis rinnat kipeytyivät, ja olivatkin siitä lähtien todella kipeät aina toiselle kolmannekselle asti. Sitten kp17 alkoi alavatsan kramppailu ja nipistely, mistä osasin ruveta jo epäilemään raskautta. Menkkojen piti alkaa kp28-30, mutta menkkamainen jomotus vain yltyi, eikä menkkoja kuulunut, joten testasin kp30 plussan.
Siis mulla oireina rintojen kipeytyminen ja menkkamainen jomotus, melkein samat oireet kun normaalisti ennen menkkoja.
Plussaonnea!!

haaveileva
onks monilla ollut alaselkä kipeä ennen odotettuja menkkoja?? Täällä "kärsitään" kovista alaselkäkivuista ja pikkasen hymyilyttää jospas se oliskin nyt tärpännyt;)

Mary
Kuin kuukautiskivut, mutta vatsaa vihloi hieman erilailla. Rintojen särystä aloin epäillä raskautuneeni. Rintasärkyjä tunsin samana päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Odottaa, odottaa
Runsaammasta valkovuodosta mainitaan täällä useampaan kertaan, mutta onko kenellkään ollut vastaavaa kuin ovulaatiossa (sitkeää ja paljon)? Kun oireena mulla tällä hetkellä menkkamainen turvotus jo yli viikon kestänyt ovulaationtapainen lima. Vai voiko ovis tulla jo toiseen kertaan tässä kierrossa...?

tuleva maalismamma 07
Oire johon minä kiinnitin huomiota plussakierrossa oli tämä:
normaalisti minulla oli aina pari päivää ennen menkkojen alkua "kuivakausi" eli valkovuotoa ei tullut. Mutta plussakierrossa valkkarin eritys jatkui. Menkkamaiset kivut alkoivat myös jo useita päiviä ennen menkkoja, normaalisti kivut tulivat vasta juuri menkkoja edeltävänä päivänä.
Muuten oli ihan normaali meininki.
Ja sitten kp 30 testasin haamun joka vahvistui kp 32 viivaksi (kierto normaalisti 28-29).

Hanna
Ei tässä raskaudessa mitään oireita. Ei kyllä ennen menkkojakaan ole viime aikoina ollut mitään, paitsi kärttyisyyttä. Ehkä raksausoire oli sitten se, ettei tätä kärttyisyyttä nyt ilmennyt. Edellisessä raskaudessa oli rintojen arkuutta ja "menkkakipuja".

Emmi (vierailija)
Onko kellään tullut reilumpaa vuotoa oviksen aikaan? Nyt menkat myöhässä toista viikkoa, mutta mahdollisen h-hetken jälkeen n. 14-17 päivän kieppeillä tuli menkan tyyppiset, jotka kesti muutaman päivän. En viitsisi vielä käydä testiäkään ostamassa...tuskimpa sitä kuitenkaan raskaana :(

Suvi79
Saanpahan taas kirjoittaa tänne. (Jos joku törmää oireisiini kaksi kertaa, niin johtuu siitä, että edellinen raskaus meni heti alussa kesken. Nyt onneksi uutta eletään:)

Oireena ennen plussausta oli vain tunne siitä, että nyt on saattanut tärpätä. Tunteeseen vaikutti se, että tunsin noin viikko oviksesta suht voimakkaan "piston" alavatsassa, jonka kuvittelin olevan kiinnittymisestä johtuvaa. Samanlaisen tunsin siiloin edellisellä kerralla, enkä koskaan ennen ollut sitä tuntenut.

Oireet alkoivat vasta vajaa viikko plussauksen jälkeen. Ensin kipeytyivät rinnat ihan hassusti sivuista. Toinen rinta oli yhtenä yönä kasvanut isommaksi ja erilaiseksi kuin toinen :). Sittemmin tasoittuivat. Nyt kun viikkoja on 5+4, ovat nännit kipeytyneet tosi aroiksi.

Alavatsassa on koko ajan ollut hieman ovistuntemuksia, välillä paljonkin. Olen myös saanut yllätyksekseni jo aavistuksen linea negrasta mahaani.

Pientä etovaa oloa on ollut lähes plussauksesta lähtien aina silloin tällöin.

Kaiken kaikkiaan en kuitenkaan olisi oireiden perusteella osannut arvata olevani raskaana. Tuloksettomina yrityskuukausina oli paljon enemmän "raskausoireita" kuin nyt. Vaikka en olisi itse uskonut, niin kyllä sitä vaan jotenkin kuitenkin sisäisesti tiesi, että nyt taisi natsata. Ehkä se on jotain naisen vaitoa, tiedä häntä.

Nyt toivon, että oireeni pysyisivät ja lisääntyisivät ja raskaus tällä kertaa jatkuisi loppuuna asti.

miuku
ooon miettiny et voisinkohan olla raskaana kun menkat on pari kolme päivää myöhässä.eilen iski kamala flunssa ja muistan lukeneeni täältä että se on yleistä alkuraskaudessa kun vastustuskyky heikkenee tai jotain..ehkäisynä minulla ja miehelläni on aina kortsu mutta aina joskus se"unohtuu" alussa.voiko siittiöitä päästä karkaamaan jo ihan alussa,eikä pelkästään lopussa??edellisen ovulaation aikoihin oltiin sängyssä ilman kumia melkee loppuun asti.tuntuu vaan hullulta että voisi tulla raskaaksi noin helpolla kun on ihmisiä jotka ei onnistu vaikka oisivat koko ajan hommissa..mieheni ei oo oikeen innostunut mahdollisesta raskaudesta.meillä on jo 2 lasta.omat tunteeni ovat aika sekavat,useimmiten toivon että olisin raskaana ja toisaalta pelkään olevani..pelottaa että jos mahdollinen vauva ei ole terve tai että jotain muuta vakavaa sattuu raskauden aikana,olen nimittäin nähnyt viime vuosien aikana paljon ikäviä tapauksia ja ihmisiä jotka ovat menettäneet pienen vauvansa..:( aattelin odottaa menkkoja vielä pari päivää ja jos eivät oo alkanu niin sitten testaan että ei turhaan tartte jännittää.rinnat ovat olleet vähän kipeät viime aikoina..ehkä tämä on vain toiveajattelua:)

tytteli
mulla alkoi jo ennen ovista oireilee, minkä takia sit aloinkin epäilemään että nyt on tärpänny.rinnat oli alussa hieman arat ja aremmaksi on vain tullu ja ne on ihan silminnähden kasvanu! :) ennen ovista mulla oli parina päivänä tosi kivuliaita vihlasuja alavatsassa,sen jälkeen ollu vaan pientä nipistelyä päivittäin.vatsa oli kans sekaisin ja ilmavaivoja ollu,tuntuu et koko ajan saa paukuttaa. :) menkat pitäis alkaa ensiviikonalkupuolella. jos sitä uskaltais jo testin tehdä, pieni epäily et jos ei kuitenkaan ole,niin monta kertaa pettynyt että pettymyskään ei tunnun enään pettymykseltä...

Se utelias
Kuinka ihmeessä voi raskausoireita olla ennen ovulaatiota, kun minun tietääkseni vasta ovulaation eli munasolun irtoamisen jälkeen voi tulla raskaaksi? Vai olenko ymmärtänyt jotain ihan perusteellisen väärin? Ei kai ne siemenet mene sinne munarakkuloihin hedelmöittämään irtoamatonta munasolua?

punatulkku
Mulla oli huonoa oloa jo 19/28-32 ja siitä eteenpäin. Olo oli myös flunssainen. sitten vähän myöhemmin rinnat alko aristaa ja maha oli kipeä niinkun mekkoja ennen ja muutenkin oli kummia tuntemuksia mahassa, kutitti ja kiristi. Lisäksi lämmöt pysy ylhäällä ja olin kärttyinen ja väsynyt. 35/28-32 testasin sit plussan, joka potkii just tällä hetkellä kovasti äitin kylkiluita ja hikottelee. :)

Punatulkku 33+5

Yhteistyössä