Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Woop, Woop!!! Mahtavaa Pepponen!!

Tiedän kyllä tunteen tuosta epäuskosta ja luoton puutteesta! Enkä osaa sinulle neuvoa antaa kun samassa veneessä ollaan :) mutta eteen päin sanoi mummo lumessa!! Mutta juu, täällä minäkin vielä notkun.. olen jonkun verran käynyt kurkkimassa odottavien ketjua (IVFstä plussanneet), mutta enpä ole uskaltanut sinne liittyä...

Nyt Sintulle se plussan varmistus vielä niin hyvä plussa-aalto ollaan saatu aikaiseksi, mistä tietenkin toivotaan oikeaa hyökyaaltoa, kun muutkin sitten tulevat perässä!!
 
  • Tykkää
Reactions: pepponen
Vertailun vuoksi nämä 3 testiä:

28.6 aamupisusta, jolloin kulunut 3 pv edellisestä 2500IU:n piikistä.
Aijaa.com - 10441239

1.7 iltapisusta, jolloin kulunut myös 3 pv edellisestä pistoksesta.
Aijaa.com - 10460647

Tänään 5.7, jolloin kulunut 7 pv viimeisestä piikistä.
Aijaa.com - 10477224

Soitin tänään sairaalalle varatakseni ajan varhaisultraan, mutta sanoivat että pitää odottaa siihen "viralliseen testipäivään" joka annettu Väestöliitolta, jotta näkee mikä tulos silloin? Kumma kun ei riitä, että sanoo viivan vahvistuneen koko ajan.

Ei kai se auta muu ku piinata vielä maanantaihin saakka, vaikka tuloksenhan me jo tiedämme? :heart:

Joko sinä pepponen varasit ultra-ajan?
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää suuresti siltä, että meidän tilanteessamme auttoi alkionkuoren avaus.
Lääkäri sanoi, että kun yrityskertoja jo noin monta takana ja ikääkin jo alkaa olla, niin kannattaa kokeilla tuota avausta.

Joskus ikä saattaa vaikuttaa alkionkuoren koostumukseen huonontavasti, eikä alkio pääse kuoriutumaan itse ulos, vaan tarvitsee hieman apuja.
Vaikka se tuokin hoidolle lisää hintaa, se voi olla kannattavaa kokeilla. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Onneksi olkoon Sintu ja Pepponen, nyt pitää vaan uskoa vahvasti sen mitä tikussa näkee :) ! Rohkaisevaa kuulla, että tuloksia voi tulla vielä monen yrityksenkin jälkeen, itse kun olen vasta ekaa kertaa IVF:ssä ja kamalan skeptinen.

Nyt toivon, että tänne on tosiaan alkanut puhaltaa jokin maaginen plussa-aalto, joka vie myös minut mukanaan :) .

Mulla on enää kuusi yötä viralliseen testiaamuun (tosin haksahdan ihan varmaan testaamaan jo la/su, ajattelin käydä ostamassa YA:sta niitä 10mIU/ml herkkiä raskaustestejä....). Yhtään ei ole vielä tiputellut :)
 
  • Tykkää
Reactions: pepponen
Kiitos Sintu, Rena ja Toivoja! Toivotaan todellakin Toivoja, että nyt on oikea plussapuhuri, jonka matkaan pääsemme kaikki ja siinä matkassa myös pysymme! Päivä kerrallaan täällä mennään, vessareissut ovat edelleen jännitystä täynnä ja mahan mahdollisiin vihlaisuihin tulee yhä, tietenkin, kiinnitettyä huomiota. Mutta kaikki toivomme kovasti paljon, taas kerran ja yhä vaan. :)

Sintu klinikkamme jää sopivasti ensi viikon maanantaista 3 viikon kesätauolle, joten ultra on vasta kuun lopussa. Ja mitään muuta ei tarvi varata ennen kuin on tuossa ultrassa käynyt (olen ihan pihalla ja kysyin, pitääkö johonkin äitiysneuvolaan jo soitella - sinne mennään yleensä hoitajan mukaan rv:lla 8, mutta nyt odotetaan ensin tuo ultra).
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Anteeksi, mimmit, kun ei ole musta kuulunut. Varmaan arvaattekin siitä jo, että palstan mahtava plussa-aalto ei ole loiskinut tänne Englannin rannoille asti: maanantain punktiosta saatiin taas vain 2 munasolua, ja tiistaiaamuna tuli soitto, ettei niistä kumpikaan hedelmöittynyt. Toinen oli epäkypsä ja toinen muuten vain laiska. :'(

Ja punktiolääkäri ihan päivitteli, miten täynnä endoa munasarjani olivat ja kuinka kummassa mulla ei ole hillittömät kivut siitä. No, eipä ole. Joku riemu tässäkin vitutuksessa.

Nyt muutaman päivän murheen alhossa ryvettyäni olen piruvie päättänyt, että vieläkään ei malta antaa periksi. Päätin sit vaihtaa lääkäriä klinikkani sisällä sellaiseen, jota monet täällä paikallisella nettipalstalla ovat kehuneet ja joka tuntuu olevan hoitojen suhteen radikaalimpi kuin nykyinen tohtorini. Ja meinaan myös painostaa hänet määräämään mut DHEA-kuurille. Käytetäänkö sitä jo Suomessa? Ihme nuorentumistroppi, käytetään alzheimeriin, laihdutuslääkkeenäkin ja ties mihin, ja nuorentaa joittenkin kokemusten mukaan myös munasoluja. Ihan totta: käyttäjät ovat saaneet AMH-arvonsa nousemaan ja enemmän parempilaatuisia muniksia hoidoista muutaman kuukauden kuurin jälkeen. Mutta tietysti taas niin uusi aine, ettei kliinisiä tutkimuksia ole tarpeeksi ja siksi troppi ei ole hyväksyttyjen joukossa kaikissa maissa. Ja tietty vielä endomimmeille DHEA:ta ei suositella, koska se on mietoa mieshormonia ja vaikuttaa siis hormonitasapainoon, mutta näyttävätpä jotkut endotoveritkin sitä nappailtuaan plussanneen. Mulle siis heti kans.

Kun 40-vuotispäivät kuumottaa lähikuukausina, alkaa tuntua ihan ookoolta leikkiä vähän koekaniinia... : /

Lämpimät onnittelut vielä Sintulle ja Pepposelle. Te onnenmurulaiset. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja pepponen
Kurjaa Lumi, mutta silti aivan mahtavaa, että jaksat taistella!!! Mun hyvä ystävä on 41-vuotias ja käy taistelua mun kans samaan aikaan, mikä on hieno juttu. Hän joutuu käymään Helsingistä Tallinassa saakka IVF-hoidoissa koska Kela ei korvaa hakemuksista huolimatta hänelle lapsettomuushoitoja. Ota vaan kaikki dropit, mitä ne tarjoaa sulle klinikalta - yrittänyttä ei laiteta!

Ja Sintun ja Pepposen onnistuminen on mieletön juttu!

Minä täällä laskeskelen päiviä testaukseen ja ostin apteekista First Signal -testikasetteja 5 kpl. Jos en huomenaamuna, niin varmasti sunnuntaina testaan jo :) . Lehmänhermoinen mieheni kyseli, että onko ihan järkevää testata liian aikaisin "kun ei se ihan oikea tulos kuitenkaan siinä vielä näy", mutta kun en jaksa odottaa.... Jos vaikka olisinkin joku hCG-ihme ja testi näyttäisi plussaa jo ennen 11.7. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Mie oon tainnu saavuttaa Pregcheckillä maksimaalisen tuloksen. Eihän tuosta voi viiva enää paljon tummua? :D
Onhan mulla tänään kyllä jo menossaki dpo21.
Aijaa.com - 10483721

Lumi72: Pahoittelut epäonnistuneesta hoitokerrasta. :heart: :hug:
Lueskelin aiempia kirjoituksiasi. En ymmärrä miksi teillä on ollut Menopur-annos 450IU:ta/ pistos.
Minun lääkärini mukaan suositus on maksimissaan 300IU:ta/ pistos, tämän ylittävät annokset vaikuttavat munarakkuloiden koostumukseen huonontavasti.
Mieluummin mennään pienemmällä annoksella ja pistospäiviä tulee lisää.
Itsehän jouduin pistelemään 14 päivää annoksella 300IU:ta.

Vinkkinä sinulle ennen seuraavaa hoitoa. Ammenna kaikki mahdollinen tieto netistä ja muiden kokemuksistakin. Joku neuvo/ keino voi poikia tulosta. Mitään ei ole vielä menetetty.
Entistä ehompana ja asioihin kunnolla perehtyneenä uuteen hoitoon. Tsemppiä! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74 ja Lumi72
Kiitos Ellenni ja Lumi! Lumi ei tässä kyllä ole mikään onnenmuru-olo, sen verran epäuskoa on ilmassa ja liikaa tietoa mahdollisista pulmista. Ultraa odottaessa siis. Olo on enemmänkin sellainen, että piinapäivät jatkuvat nyt vaan pitempään. Päivä kerrallaan mennään ja vessareissut ovat yhä jännitystä täynnä. Toivottavasti sinulle löytyy apu munasolujen laatuun. Ja komppaan Sintua, että Suomessa Menopur-annostus on max 300iu - olen asiaa pariltakin lääkäriltä kysynyt, kun en koskaan ole hurjia munasolumääriä saanut ja itse ajattelin jos lääkkeen määrää nostamalla tulos paranisi, niin lääkärit sanoivat, että kokemus on osoittanut solujen laadun kärsivän isommista annoksista. Mutta meidä on luotettava itseämme hoitaviin lääkäreihin, tietenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Heippa taasen! Onnea plussanneille, ihan mahtavia uutisia täällä.

Lumille ihan hirveästi myötätuntoa ja voimahalea!! Tuo on suoraan sanottuna niin p***stä, tilanne on sama mitä mä olen pelännyt molemmissa IVF:ssä, minäkin kun siis kuulun tuohon huonohkosti munivien heimoon. Itse olen päässyt pelkällä panikoinnilla ja molemmilla kerroilla on saatu sentäs yhdeksi kerraksi siirrettävää, mutta voin kuvitella sen vitutuksen määrän. Mitenkäs teillä nyt sitten hoidot jatkuu, hetikö pakollisen taukokierron jälkeen vai onko siellä joku kesätauko teidän klinikalla? Mutta hei, periksi ei anneta, ja opiksi ei oteta, nää on mun motot olleet jo monta vuotta ja toiminee tässäkin :)

Tuosta Menopur-annoksesta sen verran, että mun lääkärini on muistaakseni puhunut että 400 tai 450 annos on suurin mitä voidaan käyttää (en muista kumpi, mutta nelosella alkava lukema kuitenkin). Eli ilmeisesti tuossa on kuitenkin jossain määrin klinikkakohtaista varianssia.

Tuo Sintun plussa on kyllä niin huikea juttu!! (Ja enkä tarkoita että muiden plussat olisi vähempiarvoisia, Sintun vaiheita vaan oon tässä seurannut kuitenkin aika paljon :) ) Valaa muihinkin varmasti ihan hirmuisesti uskoa - AINA on mahdollisuus onnistua, vaikka vastoinkäymisiä olisikin tullut.

Kiva huomata, miten oma mieliala on tässä kesätauon aikana noussut ihan kohinalla. Sen lisäksi että alan taas uskoa onnistumisen mahdollisuuteen, oon myös paljon suunnitellut muuta elämää enää vain odottele, että "sitten kun mä oon raskaana" elämä muuttuu ilman että mun tarvii ottaa tietyistä muutosta tarvitsevista asioista vastuuta itse. Eli kohti tasapainoa tässä on menty kevään hoitokierrosten jälkeen ihan huikeasti!! Ja seuraavan hoidon starttiin on enää kuukausi, eihän tässä ehdi enää välissä olla kuin yksi kierto ja sitten (toivottavasti) jo taas pistellään. Oon äärimmäisen onnellinen että pitkää kaavaa ei tarvitse enää kokeilla, tämän lääkäri jo mulle lupasi että ilmanmuuta lyhyellä mennään, kun pitkä kerran ei tuottanut yhtään parempaa tulosta.
 
Lumille kovasti tsemppiä ja haleja!! Sulla tuntuu olevan asenne kohdillaan ja samoin Scarlethilla!! Ei muuta kuin uutta pökköä pesään ja taistelu jatkukoon!!

Mustakin Sintun plussa on aivan mahtavaa sillä olen taustalta seuraillut näitä palstoja ja Sintun vaiheet on kyllä jääneet mieleen.

ON- epäusko jäytää edelleen ja luulen että tissitkin ovat kipeät vain siksi koska puriselen ne mustelmille. Muita oireita ei ole ja kaikki vaan sanoo, että kyllä ne sieltä tulee... mutta kun ei ole kärsivällisyyttä piirun vertaa niin helppoa tämä ei ole. Pepponen olit ihan oikeassa tämä on vain piinapäivien jatkumoa...
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Lumi72
Osaako kukaan kertoa kontrolliviivan vahvuudesta?
Onko sillä jokin merkitys, että se haalistuu sitä mukaa kun testiviiva vahvistuu vai kuuluuko sen mennäkin nuin?
Pointtini siis on, tarvitseeko asiasta olla huolissaan? :confused:
On niin vähän kokemusta siitä miten nuiden testien kuuluu käyttäytyä kun plussaa. =)

Esimerkkinä:
27.6 pp9, dpo12 tehty testi:
Aijaa.com - 10436692

Eilinen 6.7, pp18, dpo21 tehty testi:
Aijaa.com - 10483721
 
Rena: sinä kerroitkin jo omista raskausoireistasi. :)
pepponen: millaisia oireita sulla?

ON:
-Itselläni edelleen samat menkkamaiset juilimiset alavatsalla, jotka alkoivat silloin 26.6.
-Rinnat ovat muuttuneet koko ajan aremmiksi.
-Vessassa saa ravata useasti pissalla, jopa pari kertaa yölläkin.
-Väsymys, haukotuttaa jatkuvasti.
-Vatsaa turvottaa.
-Ei pahoinvointia, mutta hammastahna on ruvennut yökkäyttämään.
 
ON: No niin, testasin sitten sunnuntai-aamuna eli 3 päivää etuajassa. First Signal -testiin tuli n. minuutissa hailakka plussaviiva. Viiva näkyi ihan selkeästi vaikka oli kyllä puolet vaaleampi kuin kontrolliviiva. En kutsuisi sitä haamuviivaksi. Mitähän tästä pitäisi ajatella. Täytyy testata huomenaamulla uudelleen taas :). Pregnylin pitoisuus on jo alle 1IU. Apua, mä saan hepulin... miksi ei ole jo keskiviikko... Kunpa viiva jatkaisi vahvistumistaan eikä katoaisi!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Toivoja- Onpas jännää!!Itsekin testasin 4 päivää etuajassa ja sain hailakan plussan jo silloin. Seuraavana päivänä oli viiva himpun verran vahvistunut eli tiesin, ettei ollut enää pregnylistä johtuva viiva. Ohessa kuva niistä mun testeistä. Aijaa.com - Tests pp9-pp12 (värit on ehkä vähän haalistuneet kun ovat testit kaapissa maanneet nämä pari viikkoa) PP13 olikin sitten mun virallinen testipäivä. Kuulostaa lupaavalle sullakin. Voi kun oliskin ihanaa jos tämä plussailu vain jatkuisi!!!

Sintulle oireista vielä- jos oikein hakemalla hakee näitä oireita niin mulla on pää kipeänä ollut on/off jo pari viikkoa ja vähän flunssainen/kuumeinen olo iltaisin. Mielialat sahaa miten sattuu ja tippa tulee silmään ihan typeristä asioista (esim. mainoksista TVssä) ja eilen alkoi jopa yököttämään illalla ja heräsin tänä aamuna ihan julmettuun nälkään :)

Pepponen ja Sintu- mitkä onkaan teidän viikot ja päivät nyt? Mulla on siis 5+4 menossa tänään ja kovast odottelen sitä ultraa 1.5 viikon päästä.

Ei muuta kuin ihanaa kesäpäivää kaikille!!

Muoks, PS. noi testit oli herrkkyydeltään 25IUta
 
Viimeksi muokattu:
Rena millä laskurilla olet laskenut viikot? Kokeilin ihan mielenkiinnosta paria:
Laskettu aika -raskauslaskuri ja siinä sekä hedelmöittymispäivän että kuukautisten alkamispäivän mukaan - sain eri tulokset. Myös tätä testasin: Kaksplus - Laskurit Nyt on kysytäävä Rena, että milloin sinulla oli siirto? Entä koska oli kuukautiset? Laskin äsken uudestaan laskurilla ja sain hyvin lähelle sinua tulevat viikot (5+1 tai 5+3) - mietin voiko pitää paikkansa. Klinikalta sanottiin, että viikot katsotaan sitten ultrassa, jos sinne selviää, mutta se ultra on siis kuun lopussa.

Sintu oireista, enpä tiedä onko mitään erikoista. Rinnat ovat edelleen arat, mutta eivät enää niin piukeat kuin Pregnylin jäljiltä. Alavatsa on ollut punktiosta asti turvoksissa. En tiedä liittyykö kesään vai mihin, mutta hiloilen ihan eri tavalla kuin ennen. Toisaalta välillä iskee myös kylmä. Muuten aika normi olotila.
 
Mulla on ollut sellainen käsitys, että punktiopäivä on hedelmöityspäivä ja jos punktio tehdään niin kuukautisajankohdalla ei olisi merkitystä vaan hedelmöitysajankohta on se joka määrää. Tää on tosissaan vaan kuulopuhetta, eli voin hyvinkin olla väärässä. Mullan siis punktio oli 13.6 ja siirto 15.6 jolloin alkion oli 2 päiväisiä ja 4 soluisia.... Käytin laskuria vau.fin sivuilla, jossa voi valita hedelmöityspäivän..
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Mulla on ollut sellainen käsitys, että punktiopäivä on hedelmöityspäivä ja jos punktio tehdään niin kuukautisajankohdalla ei olisi merkitystä vaan hedelmöitysajankohta on se joka määrää. Tää on tosissaan vaan kuulopuhetta, eli voin hyvinkin olla väärässä. Mullan siis punktio oli 13.6 ja siirto 15.6 jolloin alkion oli 2 päiväisiä ja 4 soluisia.... Käytin laskuria vau.fin sivuilla, jossa voi valita hedelmöityspäivän..
Itsekin olen käyttänyt tuota vau.fi laskuria juuri sen vuoksi että siinä saa laskettua hedelmöittymispäivän mukaan. Mulla olis sen mukaan tänään menossa rv 5+2 ja LA ois 8.3.2013.
Mullahan munisten 14 päivän kasvatuksen vuoksi siirty kierron puoliväli, joten en luota laskuriin joka laskee viimeisten kuukautisten mukaan.
Sen mukaan mulla olis menossa jo 6+0 ja LA 3.3.2013.

Mulla sattu punktio/ hedelmöittymispäivä kp 20 ja siirtopäivä oli kp 23.
Normaali kuukautiskierto mulla 28-30 päivää. LA heittää melkein viikolla, jos laskee viimeisten kuukautisten mukaan. :)
 
Kas kas, täällähän on plussailtu lisää! Toivojalle varovasti onnea ja nyt vaan toivotaan, että viiva pysyy ja vahvistuu!

Mä olen täällä niin rennoin mielin, etten ole edes jaksanut kytätä oireita enkä edes laskeskella dpo:ita... no, nyt taitaa olla pikaisesti laskettuna dpo 7. Ollaan huomenna lähdössä moneksi päiväksi reissuun, joten onneksi on sitten paljon muuta ajateltavaa eikä toivottavasti nämä vauva-asiat palaakaan mieleen vielä ennen elokuuta tämän enempää.
 
Rena: Missä vaiheessa sulla on raskaus ultrapäivänä?

Itse tässä pähkäilen mille päivälle varaan varhaisultran, ku huomenna soittelen klinikalle.
Mulla ois vaan 2 mahdollista päivää, jolloin pääsisin ultraan:
20.7, jolloin olisi tasan rv7 tai 24.7, jolloin ois 7+4.

Haluttais kyllä tuulimunan kokeneena mennä ultraan jo 20.7, jotta näkis että siellä tosiaan jotain kehittyykin. Eikös tuossa vaiheessa pitäisi jo sykekin näkyä, siis rv7?
 
Viimeksi muokattu:
Sintu- Mulla olisi ultra 20.7. (7+2) mutta olen just silloin lomalla ja poissa kotoa. Nyt harkitsenkin, että kävisinkin lomapaikassa ultrassa ja siirrän tuon klinikan ultran elokuun alkuun. Olenkin jo yhden klinikan löytänyt ja laittanut kyselyä hinnoista. En millään malttais odottaa sinne elokuulle. Mun käsityksen mukaan syke alkaa näkymään 6 + jotakin, eli molemmat päivämäärät on varmaan ihan ok.

Scarleth- ihanaa lomaa sulle!!


:)
 
Tänään virallisena testipäivänä digitesti näytti sen saman "Raskaana 3+", jonka sain tulokseksi jo viime keskiviikkonakin.
Tällä kertaa tulos tuli jo minuutissa, kun viimeksi meni täydet 3 minuuttia.
Siirsin itsenikin plussanneisiin. =)

Varhaisultran sain varattua 25.7, jolloin mulla on menossa rv 7+5.

Toivoja74: sinullakaan enää kuin pari päivää viralliseen testipäivään.
Tuntemuksia, testailuja? =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pepponen ja Lumi72
Mahtavaa, Sintu - onnea vielä kerran! Joko nyt uskallat lopettaa testailun? ;-)

Toivojalle myös varovaiset onnittelut - tummukoon viivasi, pim! :)

Lämpimät kiitokset teille kaikille lohdutteluista ja kannustuksesta. Joo, joku muukin jo mainitsi tuosta yli-isojen Menopur-annosten vitsauksesta huonontaa munisten laatua - kysyn siitä ensi palaverissa (joka on 27.7.). Tosin luin, että tän maan parhaalla klinikalla (josta mut siis potkittiin pois korkean FSH:ni takia, vaikka mainostavat hoitavansa ihan ketä vaan...) käytetään välillä jopa 600 iu:n Menopur-annoksia, hyvin tuloksin. Tuosta ex-tohtoristani oli muuten juttu viikonlopun Daily Telegraphissa, jos kiinnostaa: Mohammed Taranissi interview: we help nature to achieve what it's meant to achieve - Telegraph. (Teki mieli kommentoida juttua, että ei tou-dellakaan ole halvimmat IVF-hinnat, vaan ne ovat hinnoitelleet sen listallaan ilman mitään veri- yms. kokeita, ja todellisuudessa yhden kierroksen hinta tuolla klinikalla on ainakin kymppitonni, kun esim. nykyklinikallani "selviää" puolella siitä. Siis punnissa. Eniveis.)

Mutta joo, otan nyt vähän pääntyhjennys- ja kuntoilutaukoa. Jos uusi tohtori suostuu mulle tuota DHEA:ta määräämään, sitä pitäisi ottaa ainakin pari kuukautta, ennen kuin vaikutukset alkavat näkyä, ja on tässä kevään mittaan tullut ihan tarpeeksi lisäkilojakin, joista olisi kiva yrittää päästä eroon ennen seuraavaa lihotuskuuria. o_O

Ellennille vielä peukkuja luomuplussaan. Ai niin, DHEA kuulemma parantaa myös seksihaluja, ja monet ovat sitä ottaessaan luomuplussanneet. Sitä odotellessa. ;-)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74

Yhteistyössä