Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Kauanko sä olet nyt sitä napsinut ja oletko huomannut mitään sivuvaikutuksia?
Unohdin viime viestissä vastata tähän... eli oon napsinut DHEA:ta vähän vajaan viikon. Ensin 25mg / pvä, nyt sitten sun viestisi jälkeen 75mg/pvä. En oo huomannut mitään varsinaisia sivuvaikutuksia - no, toiseen poskeen tuli muutama näppylä jotka ehkä saattais liittyä tuohon, mutta en kyllä puhuisi mistään varsinaisesta aknesta tai edes ihon rasvoittumisesta :)
 
Lumi: mä tilasin DHEA:t jenkeistä, iherb-nimisestä verkkokaupasta. Nyt kun tsekkasin, niin musta vähän näyttää että tuon valmistajan kama ei ole "micronized", höh. Toivottavasti siitä silti on jotain hyötyä, uuttakaan en taida tähän hätään lähteä tilailemaan. Minkä merkkistä tuo sun DHEA on, onks se kenties tuota Eurovitalin kamaa?
Joo, mun DHEA:t on Eurovitalia. Tuskin se jauhatusaste niin paljon merkitsee, ettei "karkeampi" kama toimisi myös. Toivottavasti sivuoireesi pysyvät minimaalisina! Täällä yhä odotellaan innolla paketin tipahtamista postiluukusta...
 
Ok Lumi, hyvä tietää! Sitten kun toi nykyinen purkki joskus tyhjenee, niin täytyy ehkä tilata tuota samanmerkkistä kuin sulla. Tulee vaan muutenkin tuolta iherbistä shoppailtua yhtä sun toista, niin nämä tuli kätevästi siinä samalla. Sitä mäkin toivon, että ainakaan mitään iho-oireita ei alkais tulla, koska sitten kyllä lopetan noiden syömisen.... pieni rasvoittuminen ei haittais kun iho on muuten kuiva kuin saharan aavikko, mutta minkään varsinaisten näppylöiden kanssa ei kyllä pysty elämään :)

Hei mulla on nyt nähtävästi vähän liikaa aikaa roikkua täällä, joten sori tämä omanapainen tarinointi. Mutta mulla olisi kysymys teille, jotka ylipäätään ootte lämpöjä mittailleet. Talven ja kevään mittaan mulla jäi useimmiten oviksen / hoidon jälkeen lämpö selkeästi koholleen. Nyt kuitenkin kahdessa viimeisessä kierrossa kun olen syönyt Clomifenejä, lämpö ei oo mainittavasti noussut ovisplussan jälkeen (nyt 36.5, normisti ehkä 36.2). Pitääkö tästä huolestua eli voiko se tarkoittaa, ettei ovista tapahdukaan testiplussasta TAI irrotuspiikistä huolimatta? Viime kierrossa menkat kyllä sitten alkoi suunnilleen kaks viikkoa ovisplussan jälkeen eli tästä sitten toiveikkaasti ajattelin, että ehkä ovis kuitenkin oli. Vai voiko menkat muutenkin alkaa normaalisti vaikka ovulaatiota ei tosissaan olis tapahtunutkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Mullakaan edellisessä Clomikierrossa ei tullut edes ovulaatiota ja sitten alkoivat parin viikon jälkeen ihan kummalliset menkat. Nyt huomenna pitäisi aloitella taas uusi kuuri, mutta eilen lupaavasti alkaneet kuukautiset tyrehtyivät tänään kokonaan! Mitä tämä nyt on??? Alkaako vanha kone jo yskiä?

Kuinka kauan olette Clomeja ottaneet ja oletteko vaihtaneet sitten muihin lääkkeisin? Musta ainakin tuntuu ettei näistä ole mulle hyötyä.

Täytyypä lääkäriltä kysellä tuosta DHEA:sta, mistä täällä ajatuksia vaihdatte.

Lämpöjä en ainakaan minä ole mittaillut, kun olen vielä toistaiseksi käyttänyt ovulaatiotestejä. Ovat kyllä nekin aika kalliita, joten täytyy vissiin kaivaa kuumemittari käyttöön..
 
No nythän tässä iltapäivän mittaan lämmöt pompahti ylös ja oon palellut, siis ihan sama meininki kuin keväisissä hoitokierroissa. Huh helpotus. No, eipä tämäkään oletettavasti mitään varmaa oviksen tapahtumisesta kerro, mutta ehkä sitä nyt voi ainakin ajatella, että on sekin kuitenkin mahdollista että se on ollut. Yllätin itseni tänään tilaamasta raskaustestejä, vaikka niin oon ajatellut, että tästä kierrosta en todellakaan edes odota mitään.... no, ovatpahan sitten tulevia hoitokiertoja varten jo valmiiksi kaapissa :)

Eliette; mulla Clomit oli vaan kesän hoitotauon aikana, 2 kiertoa. Ja sitten vuodenvaihteessa jolloin klinikka oli joulutauolla. Muuten ollaan oltu alusta asti inseminaatiohoidoissa (joissa kyllä lääkkeenä oli Clomit) tai sitten IVF:ssä. Pelkillä Clomeilla ei siis varsinaisesti olla yritettykään. Käsittääkseni Clomeja voi kyllä syödä pitkäänkin, siis tyyliin puoli vuotta tai enemmänkin, ellei heti haluta tai katsota tarpeelliseksi yhdistää siihen jo jotain varsinaista hoitoa.
 
Hei kaikki!

Anteeksi että tuppaudun ketjuunne, mutta lueskelin suurella mielenkiinnolla keskusteluanne DHEA:sta ja coq10:stä (suomeksi ubiqinon, tehokkaammin imeytyvä versio ubiqinol)...Itsellä alkamassa pistelyt näillä näkymin ensi viikolla (lyhyt kaava). Lumi72, neuvoiko lääkärisi lopettamaan q10:n ennen piikkejä vai jatkamaan läpi hoidon? Itse muuten haen DHEA:ta reseptillä yliopiston apteekista.

Jenkkiläisistä nettifoorumeista löytyy aika paljon mielenkiintoista tietoa eri lisäravinteista/vitamiineista, joita johtavat klinikat määräävät hoitojen tueksi, esim.:

CCRM's "Female Cocktail" of Supplements - FertilityCommunity.com

Trying To Get Pregnant by IVF After 40: Post #13: Hocus Pocus

Lueskelemieni lähteiden mukaan Q10:n annostukset näyttävät vaihtelevan välillä 400-800 mg, yleisin 600 mg/pvä. Tuosta Inositol + Melatonin-yhdistelmästä löytyy myös paljon mielenkiintoista infoa. Melatoninista olen kuitenkin lukenut, että saattaa estää ovulaation, joten ei ehkä kannata käyttää ellei ole hoidoissa, joihin kuuluu munasolujen irroituslääkitys.

Oikein paljon onnea plussanneille ja isot peukutukset ja tsempit kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
ulpuselle kiitokset hyvistä linkeistä!! Täytynee itsekin hommata Q-kymppiä vielä tuon DHEA:n lisäksi. Tosin nyt oon ollut huomaavinani, että DHEA oikeasti tekis näppylöitä ihoon, ärsyttävää... mitäpä sitä tietysti ei hyvän asian puolesta kestäisi, mutta ärsyttää silti :)

Täällä onkin muuten ollut hiljaisempaa, missäs kaikki luuraa?

ON: Ei edelleenkään merkkejä menkoista, jee. Pari päivää vielä jos jaksaisivat pysyä poissa niin ei vesity tuo seuraava IVF-aikataulu. Mulla on lääkäri perjantaina, ja pistelemään pääsisin sitten heti kp2 - eli toivon, ettei tämän kierron kp 2 mene ennen perjantaita ohi. Pääsisin mäkin taas oikeasti jännäilemään :) Onko teillä muuten kokemusta Pregcheck-raskaustesteistä, siis puikkomallisista? Tuli nyt tilattua niitä kolmen setti kaappiin odottelemaan. Yhdellä aattelin testata sen pakollisen negan tästä kierrosta jotta päästään aloittamaan hoito, ja sitten pari jäis ensi kiertoa varten :) Mutta te joilla noista kokemusta: kertooko Pregcheckit mielestänne tuloksen selkeästi vai onko niissä jotain haamuviivoja ja viivanpaikkoja? Noiden takia lähestulkoon pelkään koko testaamista, mullakin kun takana keskenmenoa ja kemiallista.
 
Anteeksi radiohiljaisuus. Emännöin olympiavieraita ja kaikki illat on kuluneet kisoja tiiratessa...

En osaa sanoa ovislämmöistä, Scarleth, koska en ole itse ikinä lämpöjäni mittaillut. Sori.

Samoin Eliette, en ole koskaan käyttänyt clomeja, joten niistäkään en osaa sanoa mitään...

Ulpunen: ei olla lääkärin kanssa päästy vielä siihen vaiheeseen, että puhuttaisiin lopettamisesta - odotan nääs vieläkin niitten hiton DHEA:n tipahtamista postiluukusta! Lähetettiin Jenkeistä viikko sitten - kauanko tässä voi kestää?? Hermo menee, kun haluaisin sen 2 kk:n DHEA-kuurin ennen ensi hoitoa, ja aloittaa hoidot syys-lokakuun vaihteessa... Mutta olettaisin, että piikityksen alkaessa kaikki extrat pois, niin ainakin mua on aiemmin neuvottu. (Tai siis melkein kaikki, foolihappoa ja omegaöljyjä toki on jatkettu.) Kandee varmaan kysyä omalta lääkäriltä.

Noista inositolista ja melatoniinista en ole lapsettomuusyhteyksissä kuullutkaan. Hmm, mielenkiintoista. Tämän kuurin käyn varmaan "vain" näillä nykyisillä: 75mg DHEA:ta, 600mg Q10:ä, 500-1500mg bee propolista, 600-1200mg royal jellyä (nää vähän vaihtelee, otan kun muistan), 500mg omega-3-6-9-öljyjä, Pregnacare Conceptionia (josta tulee 400ug foolihappoa, 100mg l-arginiinia, B-, C-, D- ja E-vitamiinit, ja kas, siinäpä näyttää muuten olevan myös 50mg tuota inositolia). Jos vieläkään ei Lyyti kirjoita tän kuurin jälkeen, sit vois kysellä tuosta melatoniinista. (Heh, yksi ystäväni napsi Tallinnasta käsikaupasta ostamaansa melatoniinia kaamosmasikseen parit talvet ja tuli nelikymppisenä hymystä raskaaksi - kahdesti! Että tällaista anekdoottitodistusaineistoa ois ainakin. ;) )

Scarleth, raskaustesteistäkään en osaa sanoa, kun en ole eläessäni nähnyt sellaisessa edes haamuviivaa... :(

Kylläpäs musta onkin tänään kovasti apua! ;) Mutta kovasti onnea hoitojen aloittamiseen Tammuskalle, Eliettelle ja Scarlethille... Mä jatkanen taustalla syyskuulle.
 
No voi kutale, nolottaa myöntääkin mutta menin tekemään yhden tuollaisen Pregcheck-testin ja oliskohan tuo nyt sitten haamu vai viivanpaikka mikä siihen ilmestyi. Höh!! Vaikka miten TIEDÄN että raskaana en oikeesti voi nyt olla, niin tottahan tuommoinen saa ajattelemaan, että "mitäs jos....." :headwall: No, nyt lukitsen itseltäni noi loput testit jonnekin ja testaan uudelleen perjantaina ennen lääkärikäyntiä ja that's it. Googlella löytyis varmaan taas tuhat ja yksi tarinaa siitä, miten tuohon testiin tulee ja ei tule viivanpaikkoja, mutta taidan säästää itseni sekoamiselta enkä ala googlaamaan :D
MUOKS laitoin kuvankin tuonne hätähousutestaajien threadiin, mulla on on aina ollut villi unelma että joskus vielä postaan siihen ketjuun jotain :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille vanhoille tutuille sekä lämpimästi tervetuloa uusille (Eliette, ulpunen)!

Kävin äsken tauon jälkeen lukemassa suurella jännityksellä läpi kesän kuulumisianne enkä tiedä, mistä oikein aloittaa! Sintu, aivan mahtavaa! Todella lämpimät ja sydämelliset onnittelut :heart: Ihanaa, että aavistelusi osuivat oikeaan! Onnistumisesi tuo toivoa omaan hoitopolulla rämpimiseeni ja varmasti monelle muullekin. Kaikkea hyvää alkaneeseen raskauteen!

Mahtava plussapuhuri on puhallellut uskomattomalla tavalla heinäkuussa yleisemminkin :) Ihanaa, että pepponen myös sinua on onnistanut :heart: Toivottavasti pystyt piakkoin ottamaan rennommin ja nauttimaan täysin rinnoin raskaudestasi! Sydämelliset onnittelut myös Toivojalle :) Toivottavasti saatte meistä muista pian seuraa: olisi mukava jatkaa piakkoin yhteistä polkua!

Kesään on mahtunut paljon iloa, mutta myös paljon raskaita vastoinkäymisiä: todella kurjaa, että luettavana oli myös surullisia kuulumisia.

Tähtitomu/Jenksula, kuin luin tilanteestasi, olin järkyttynyt asioiden saamasta käänteestä ja kyyneleet nousivat silmiini. Olen syvästi pahoillani puolestasi :hug: Omasta kokemuksesta huolimatta koen olevani suuren menetyksen ja surun edessä sanaton: miten voisin löytää ne oikeat sanat, jotka lohduttaisivat synkimmällä hetkellä ja valaisivat uskoa ja toivoa? Myös oma suruni nousi pintaan: puoli vuotta sitten menetimme vauvamme yllättävän infektion takia raskauden puolivälin jälkeen. Pahin helvetti on takanapäin, mutta koettu menetys ja suru sekä tulevaisuuteen liittyvät huolet ovat tavalla tai toisella läsnä. Onneksi ajan kuluessa välillä on ollut myös kevyempää ja elämästä on pystynyt joskus jopa nauttimaankin, mitä ei joku aika sitten olisi voinut uskoa. Kaikesta huolimatta varovainen toivo on ajan mittaan vahvistunut ja olen syksyllä sinnikkäästi jatkamassa hoitoja, vaikken uskalla toivoakaan, että heti onnistuisi, mutta ehkä kuitenkin myöhemmin? Anna aikaa surulle ja sitten, kun siltä tuntuu, toivottavasti jaksat vielä uskoa ja toivoa uuteen mahdollisuuteen. Ja jos tuntuu siltä, niin saa laittaa myös yksityisviestiä, jos tulee kysyttävää tms.

Hattivattinen, suuret kiitokset arvokkaasta neuvostasi, jota aion ehdottomasti hyödyntää, jos ja kun tulen uudelleen raskaaksi! (Itseäni on kovasti mietityttänyt, miten toimia mahdollisen seuraavan raskauden aikana: uudestaan en halua enää samaa helvettiä käydä läpi.) Onneksi teillä oli onni onnettomuudessa ja saitte lopulta vauvanne kotiin :heart:

Ellenni, toivottavasti asiat ovat menneet parempaan suuntaan eikä kaavintaa ole tarvinut tehdä! Itselläni on pariinkin otteeseen epäilty keväällä tehdyn kaavinnan jälkeen, josko raskausmateriaalia edelleen olisi. Viimeksi tehdyn tutkimuksen mukaan näin ei enää pitäisi olla ja yritän nyt hieman rauhoittua väärien hälytysten nostattamasta huolestuneisuudesta.

Lumi, olen pahoillani, että siirtoon ei päästykään. (Omasta kokemuksesta tiedän, miten turhauttavaa ja raastavaa hedelmöittymisen/siirron epäonnistuminen on.) Onneksi et ole kuitenkaan luovuttamassa, vaan sinnikästä taistelutahtoa tuntuu riittävän kaikesta huolimatta! Eiköhän uudet kokeilut tuota tulosta :)

Tsemppiä kaikille hoitoa aloitteleville sekä voimaannuttavaa aikaa taukoa pitäville!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Lumi72
Tilannepäivitys tältä päivältä.. Lääkäriaika tänään, menkat alkoivat sitten puolitoistaviikkoa myöhässä, söin siis Clomikuurin turhaan.. Minut otti vastaan tympein ikinä tapaamani lääkäri (ei meidän oma) joka sanoi että nyt ei ole aikaa enää tuhlattavaksi;olen jo NIIN vanha. Seuraavasta Clomikierrosta tehdään inseminaatio ja sitä seuraavasta koeputkihedelmöitus. Märkä rätti vasten kasvoja, koska keskiviikkona käytiin maailman ihanimmalla terapeutilla juttelemassa ja saatiin hetkeksi vähän valoa tunnelin päähän.

Eli: miten tulevaan inseminaatioon valmistaudutaan/asennoidutaan? Foolihappoa syödään ja olen uniongelmiinkin alottanut taas Melatoniinin. Lääkärin (sen nuivan) mukaan siitä ei ole mitään hyötyä, mutta kokeillaan..

Suosittelen teille muillekin, jos haluatte käydä joskus juttelemassa tästä ongelmasta terapeutin kanssa, me ainakin saimme tosi paljon hyviä näkökulmia jo ekalla tapaamisella. Hän suositteli meille myös Simpukka ry:n tapaamisia. Oletteko te muut niissä käyneet ja saaneet kenties apua?

Tsemppiä muille! Toivottavasti meitä kaikkia onnistaa tämän syksyn aikana!
 
Ahoi!

Meni kuin menkin uuteen kaavintaan, joka sitten tehtiin hysteroskopiassa näköavustuksella. Aika paljon oli tavaraa jäänyt mukaan, mutta vielä en ole R-testiä tehnyt, jos se vaikka olisikin jo negatiivinen. Aika hullua toivoa sitä näin päin...

Väliajalla olen lukenut Nyyhykirjan "Ei kenenkään äiti" ja oli se aika osuva. Itku tuli silmään melkein joka jutun kohdalla, ja allekirjoitan sen, että ei mun lapsettomuus kyllä heti poistuisi vaikka tänä iltana saisin lapsen. Kyllä se niin on koitellut.

Lukekaahan tekin. Tsemppiä teille kaikille!! Kertokaa onko siitä Ihmelääkkeestä, mistä täällä on ollut juttua todella apua!!
 
Eli: miten tulevaan inseminaatioon valmistaudutaan/asennoidutaan? Foolihappoa syödään ja olen uniongelmiinkin alottanut taas Melatoniinin. Lääkärin (sen nuivan) mukaan siitä ei ole mitään hyötyä, mutta kokeillaan..
Eliette, mä en tiedä tarviiko inseminaatio juurikaan mitään erityistä asennoitumista :) Se on pikkujuttu, saat elellä ihan normaalia elämää, toimenpide on täysin kivuton jne. En mä ainakaan aikanaan inseminaatioihin valmistautunut juuri mitenkään, edes henkisesti. Foolihappoa kai suositellaan kaikille raskautta yrittäville, joten sitä nyt varmaan tosiaan kannattaa syödä.

Ellennille tsemppihali, toivotaan että tilanne tasaantuu nopsaan.

ON: Täällä pyörähti käyntiin IVF lyhyellä kaavalla. Tänään viides pistospäivä ja eka seurantaultra oli tänään. Siellä näytti ihan siltä kuin tässä vaiheessa pitäiskin, follikkeleja lähtenyt ihan hyvä määrä kasvuun ja limakalvokin paksunemaan päin. Mullahan tämä vaihe menee aina lupaavan näköisesti, mutta punktiossa ei koskaan oo kovinkaan runsaasti saatu munasoluja, voi miten toivoisin että tällä kertaa jäisi jotain pakkaseenkin, kun kahdella aikaisemmalla kerralla ei ole jäänyt. Mulla on ihan sellainen fiilis, että tällä kertaa tämä voisi onnistua! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja Alma123
Hei, vaan kaikille. Tässä Toukokuussa viimeksi kirjoitellut kun tehtiin pas. eikä onnistunut. Tänään sitten 2 ivf. 2 PAS ja viimeinen alkio, koska vain 4käyttökelpoista alkiota jäi, yksi hyyty sulatukseen, yksi tuore siirrettiin ja tänään lähti sitten viimeinen matkustamaan ainakin pariksi viikkoa:D

Positiivisella mielellä, vaikka pettymyksiä tullut matkan varrella. Ei jaksa enään edes jännittää. Ajattelee vaan et menee suteen tai saveen, kokeiltu on eikä sitten harmita viiskymppisenä, että miks en yrittänyt saada sitä ikiomaa lasta.

Ajatukset on jo kolmannessa IVF.SSÄ. Kuvetta vaan kaivettava jostain, ollaan yksityisellä. Minä täytin jo 39v. Kun aloitettiin nämä hoidot olin 37. Kunnalliselle ei siis enään asiaa ja toisaalta kaikki on sujunut hyvin, tosin toivottua tulosta ei ole tietenkään tullut. Vielä ainakaan. Minulla pco, miehellä normi siittiöt. Alkiotkin ovat lähteneet hyvin jakautumaan ja nelisoluisena sirretty. Kerran olin raskaana pari pv, kunnes varhainen keskenmeno...hcg oli 54 tai sinnepäin....muuten ei edes kiinnittymistä.

Testi olis tasan 29.8. saa nähdä maltanko sinne odottaa:D Viimeistä kun viedään!!

Tsemppiä kaikille kohtalotovereille ja voimia!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas mimmit. Paivittelen pikaisesti vain, etta hirrrmuisesti toivottelen onnea erityisesti Scarlethin hoitoon - voi vitsi, kun se ihme-DHEA nyt tuottaisi sulle aimo lajan munasoluja! Itse olen nyt napsinut 75mg DHEA:ta reilun viikon (nettikiukuttelu auttoi, pillerit putosivat postiluukusta samana paivana) enka onneksi ole huomannut mitaan ankeita sivuvaikutuksia ainakaan viela. Tosin ne saattaisivat kylla piiloutua ankaran kesaflunssani allekin... Mutta Ellenni, tiedotan kylla, kun on jotain tiedotettavaa! Multahan on 2 IVF:ssa keratty kummastakin vain 2 munista, joten jos yhtaan tuon yli paastaisiin syys-lokakuun hoidossa, panen sen kaiken DHEA:n ja ubikinonin piikkiin.

Ulpunen, oletkos sa ollut jo kauan DHEA-kuurilla ja oletko huomannut mitaan vaikutuksia, hyvia tai huonoja?

Peukkuja piinailuun Almalle, tervetuloa takaisin, Kata, ja hurjasti tsemppia taas kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kata_76
Hei vaan!

Lumi72, kiitos muuten, kun ennätit olympiahumulta vastailemaan. :) Utelisin vielä royal jelly:stä ja bee pollen:ista: Onko lääkärisi suosittanut noiden käyttämistä? Täällä Suomessa taitavat olla ylipäänsäkin melko konservatiivisia lisäravinteiden suhteen, mutta oma lääkärini ei kysyessäni suositellut mehiläistuotteita. Jos oikein muistan, perustelu liittyi siihen, että sisältävät estrogeeniä, joka voi aiheuttaa ongelmia hormoonitasapainossa. Mutta todella mielenkiintoista, jos muualla suhtautuvat myönteisemmin. Minäkin olen käyttänyt DHEA:ta ja coQ10:iä vasta niin vähän aikaa, etten osaa sanoa niistä mitään, erityisiä sivuvaikutuksia en ole huomannut.

Scarleth, täältäkin tiukat peukutukset mahtavalle follisaaliille! :)

Kaikille muille myös oikein kovasti tsemppiä!
 
Hei uudet ja vanhat tutut !
Olen pyörinyt tuolla taustalla viimeiset kuukaudet, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Meille kävi tuon maaliskuisen raskauden kanssa huonoksi, sillä ensimmäisessä UÄ:ssä se paljastui tuulimunaksi, joka keskeytettiin. Sen jälkeen on täytynyt ottaa näihin hommiin vähän taukoa.
Tiistaina oli kuitenkin PAS luonnolliseen kiertoon, ja kaksi alkiota siirrettiin. Tänään alkoi olla samanlaisia oireita kuin silloin maaliskuussa ja aloin jo epäillä päänuppiriepuni järkevyyttä, mutta tein juuri raskaustestin ja heikko, mutta selkeä plussa pärähti (pp5 !) Takana yhteensä 1 inseminaatio, 2 ICSI:ä ja nyt kaksi aiempaa PAS:a, joista siis yksi tuulimuna saldona. Toivotaan, että tämän kanssa menisi paremmin. Olen kuitenkin ikionnellinen jo tästä plussastakin. En olisi ikinä sen keskenmenohomman keskellä jaksanut uskoa, että heti seuraava yritys tuottaisi plussan, kun aiempaankin kului yli vuosi tiukkaa hoitoputkea :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja Sadana
Ellenni, todella ikävää, että kaikkien vastoinkäymisten jälkeen jouduit vielä uudestaan kaavintaan :hug: Toivottavasti vastoinkäymiset jäävät nyt taakse ja asiat menevät toivotulla tavalla eteenpäin ilman mitään mutkia tai takapakkeja. Laitoin muuten Ei kenenkään äiti –kirjan varaukseen, kiitos vinkistä! On näköjään aika suosittu kirja, sillä ihan heti en tule saamaan sitä kirjastosta eli kirjalle taitaa olla valitettavan paljon tarvetta. Itse olen lukenut Ihmeet tapahtuvat muille –kirjan, jossa nimeä myöten oli paljon kohtia, joissa tunnistin omaa kokemus- ja ajattelumaailmaa, mikä oli omalla tavallaan huojentavaa. Suosittelen.

Eliette, tsemppiä inseminaatioon! Ja toivottavasti hoitavat lääkärit ovat jatkossa inhimillisempiä ja asiallisempia!

Scarleth, toivottavasti hyvä follisaalis ja lupaava intuitio enteilevät punktion hyvää munasolusaalista! Onnistunutta saaliin kasvattelua ja tulevaa punktiota :)

Alma, kaikkea hyvää pienelle matkalaiselle ja mitä parhainta kyytiin tarrautumista! Supertsemppiä piinailuun!

Lumi, on aina niin kiinnostavaa lukea, minkälaisia hoitomuotoja ja -mahdollisuuksia maailmalla oikein onkaan! Mukava, kun jaksat kirjoitella ja jakaa tietoa sekä kertoa omista kokemuksistasi :) Toivottavasti DHEA on palapelin puuttuva pala kohdallasi!

Kimalle, onnittelut plussasta, erittäin hyvältä vaikuttaa! Kurjaa kuitenkin, että myös sinun matkaasi on kuulunut surua, mutta eivätköhän vastoinkäymiset ole jo takanapäin!


Mitä tulee omiin kuvioihin, niin ensi viikon keskiviikkona on ultra, jonka perusteella määritellään siirtopäivä - siis mikäli kaikki näyttää hyvältä siirtoa ajatellen. Tällä kertaa pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon, mikä voinee olla ihan hyvä endoa ajatellen. (Onkohan kellään tietoa asiasta? Edellinen pas nimittäin tehtiin luonnolliseen kiertoon.) Vaikka tuntuukin hyvältä päästä taas eteenpäin, niin tulevaan suhtaudun kyllä hyvin varovaisesti ja yritän henkisesti varautua 3. ivf:ään. Toivottavasti kuitenkin meidän ainokainen huurunenä selviäisi hyvin sulatuksesta ja tarraisi tiukasti kyytiin!
 
Heippa! Kimalteelle SUPERONNITTELUT plussasta!!

ON: Täällä on käyty jo kolme kertaa IVF-seurantaultrassa ja punktio on perjantaina. Paniikki alkaa vähitellen nostaa päätään: mitä jos sieltä ei mitään soluja tulekaan, mitä jos niistä vähistä mikään ei hedelmöity jne... no, jos niin käy, niin en usko että sekään on ihan maailmanloppu. Olen ollut jotenkin ihmeellisen rela tämän hoitokierroksen jälkeen - ehkä kun on jo kolmas yritys, ei enää jaksa vouhottaa kun "persiilleen se menee kuitenkin" :D
 
Hwissan! No nyt päivityksiä... Eilen mulla oli punktio ja 4 munasolua saatiin! Nyt odottelen puhelua Kysistä, et montako hedelmöittyi. Huomen olis sit siirto, jos hyvin käy... Muistaakseen sillo tammikuussa saatiin vaan 2, joten huima saalis nyt! Ja nyt mentiin lyhyellä kaavalla. Nyt vaan peukkuja et edes joku hedelmöittyy...
 
Jee!!! Kolme oli hedelmöittynyt! Eli huima saalis tammikuisesta yhdestä... Huomenna olis sit siirto ja sit alkaakin se piinaavin osuus... ;) Nyt vaan pitää toivoa et ne kaikki kolme olis hyviä! Sais edes jotain ekaa kertaa pakkaseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Tammuska, mahtavaa!! Mulla on ihan kohta sama jännäily edessä. Munasoluja ei ole aikaisemmissa kerroissa tullut mitenkään ylenmäärin ja niistäkin vähistä pieni osa on hedelmöittynyt. Punktio olis ylihuomenna ja sitten pitäis kestää maanantaihin saakka, ennen kuin kuulee mikä oli saldo tällä kertaa. Kun nyt edes saatais pari siirtokelpoista alkiota - sitä en uskalla edes toivoa, että pakkaseen jäis jotain.

Olo on aika turpea ja maha melko tärinäarka. Ja odottavan aika on pitkä.... punktio on ollut mulla aina aika kivulias joten ihan riemusta kiljuen en sinne nytkään mene. Mutta kai sen kestää, kun mankuu taas kaikki mahdolliset tropit :)
 
Nyt vaan sit piinaillaan! Kahdenviikon päästä olis verikoe... Kyydissä on top-alkio ja pakkaseen saatiin jopa 2! Toinen kolmesoluinen ja toinen kuusisoluinen! Ja jos irrotuspiikki olis pistetty myöhemmin, ni olis ollut 10 munista enemmän... Kele! Lääkärikin vähän tuskaili...
 

Yhteistyössä