Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Pahalta vaikuttaa. Vatsan nippailut ovat yltyneet juuri sellaisiksi kuin aina ennen kuukautisia.
Viime kuukautiset mulla alko 27.5 eli tuosta laskettuna mulla olis tänään menossa kp 31/30. Kaipa se vuotoki tässä parin päivän sisällä ilmaantuu... :(
 
Toivoja74- kovasti onnea sinne munden kanssa! Toivottavast hedelmöittyvät just niin kuin pitääkin ja saisitte vielä pakkaseenkin oivan saaliin (varsinkin aika kauhealta kuulostavan punktion jälkeen!!)

Kata- toivottavasti tuo vuoto olisi vain harmitonta! Aika oudoltahan tuo kuulosttaa.. hang in there- älä vielä luovuta!!

Mulla pp11 meneillään ja ajatukset menee laidasta laitaan.. Tein tuossa pp8 testin ja sain haalean haalean haamun testiin. En tiedä oliko vielä Pregnylin jämiä vai ei. Eilen sitten tein taas testin ja hento vaaleanpunainen viivahan siihen piirtyi (hieman vahvempi kuin pp8). Oli siis pp10 ja 14 päivää Pregnylin jälkeen (eli periaatteessa voisi vielä olla Pregnyliäkin kai..). Tänään en uskaltanut testata, ehkä taas huomenna.. En teidä olenko vainoharhainen vai mitä, mutta eiliset arat rinnat ovat ihan normaalit rinnat tänä aamuna- huoh.. jotenkin vaan tuntuu, että oli varmaan viallinen testi se eilinen tai mulla kestää Pregnylin vaikutus pitkään... Tää just mitä Kata sanoi edellä- toisaalta haluaa varmuuden, mutta toisaalta haluaa pitää kiinni toivosta..

Oireista vielä, että mulla ei oo ainakaan ollut mitään merkittäviä oireita ollenkaan. Alussa oli jonkin verran nippailua alavatsassa, mutta ne loppuivat johonkin pp5-6 paikkeille. Rinnat on olleet arat Pregnyl-piikistä lähtien. Mutta sekin arkuus on nyt hiipunut pois.. eli kaikin puolin normi olo ja olisin todella yllättynyt jos tässä olisi onnistuttu..

Onneksi meillä on ollut kaikkea kivaa puuhaa kavereiden kanssa ja en oo ehtinyt vatvoa tätä kaikkea liikaa :)

Tsemppiä kaikille kovasti!!!!!!
 
Voi voi, tänään on vahvasti sellainen olo, että se oli sitten tässä! :( Viime yönä oli sellaisia kipuja vatsassa, että heräilin niihin (en yleensä ihan pienestä herää). Omituisia. Vielä ei vuoda, mutta jokainen vessareissu tuo jännitystä elämään. Että Sintu aika samoissa fiiliksissä mennään täälläkin. Voimia sinulle Sintu!

Rena jotainhan siellä on tapahtunut/tapahtuu. Hyvällehän tuo kuulostaa, jos viiva on vahvistumaan päin! Koita jaksaa vielä jännittävät viimeiset piinapäivät!
 
Ihan hirveästi jaksamista ja voimia piinaileville, erityisesti Sintu74:lle; kunpa sinua nyt onnistaisi...!!!!!

Äsken soitin klinikalle, keräyksessä olikin saatu 12, eikä 14, munasolua. Niistä 7 on nyt hedelmöittynyt =) . Olenkin lukenut yli tunnin netistä kirjoituksia siitä, minkälaisia kokemuksi ihmisillä on keräyksestä alkioksi kasvaneista ts. montako kasvoi ja minkälaatuisia (ja monestako alkoi raskaus, tietenkin... ). Laidasta laitaan näyttää olevan eikä mitään logiikkaa numeroissa ole, joten kunpa me saataisiin edes se yksi siirtämiskelpoinen. Mua jännittää erityisesti siksi kun meidän lapsettomuuteen ei ole löytynyt mitään syytä ja pelkään, että hoito voi tyssätä mihin tahansa vaiheeseen :| (eli eräänlainen syy löytyisi). Ja ihan vähän toivoisin, että saisimme edes pari alkiota pakkaseen koska se punktio oli oikean munasarjan osalta niin karmiva (se on vieläkin todella kipeä) että pelkään seuravaa mahdollista punktiota.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

calinka 39v.
Kuuluisin varmaankin tähän ketjuun, ikäni puolesta ainakin.
Hoitojen jatkaminen on vasta ajatuksen tasolla, ja pohdin, että mihin sitä ryhtyisi..
Meillä on ollut taukoa hoidosta pari ellei kolmekin vuotta. Varmasti jälkeen päin ajateltuna, aika typerää oli pitää taukoa.. ikää tulee koko ajan.
Taukoa ennen hoitoja on tehty 3 ivf, icsi.. kaikki negaa.. Hoitorumbaa kesti toista vuotta. Noh, nyt tuntuisi siltä, että voisi vielä yrittää. Mutta mietin, että mihin ja missä hoitoja jatkaisi. Olimme hoidossa felicitaksella. Nyt hoitavat lääkärit ovat lopettaneet asiakastyön ja ajattelin josko vaihtaisi hoitopaikkaa.
Ikää meikällä on 39v.
Olen yrittänyt kattoa eri klinikoitten sivuja ja tartonkin klinikkaan olen tutustunut (netissä..) Onko ideoita tai suositteluja? ;/ Olemme pk.seudulta..
 
Toivoja, jopa oli raju punktio! Onneksi saalis oli mitä mainioin :) Ymmärrän kyllä toiveesi saada alkioita pakkaseen. Itse jouduin parisen päivää punktion jälkeen kipujen takia sairaalaan, joten tiedän, että olo voi äityä varsin rajuksikin. Onneksi sinulle ei tullut kuitenkaan mitään vakavia komplikaatioita. Tsemppiä siirtoon!

Calinka, tervetuloa palstailemaan! Ymmärrän kyllä, jos pitkän hoitoputken ja pettymysten jälkeen on tullut tarve taukoon. Vielä ei ole mitenkään liian myöhäistä ja ehkä tauko on tehnyt henkisesti hyvää ja siten on uusia voimavaroja käytettävissä. Joka tapauksessa toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia hoitojen uudelleen aloittamiseen! (Valitettavasti en osaa suositella yksityistä klinikkaa: kokemusta vain julkiselta puolelta.)

Rena, testailusi vaikuttaa erittäin lupaavalta :) Eli missään nimessä ei kannata tässä vaiheessa vaipua epätoivoon! Eiköhän se viiva sieltä vielä lisää vahvistu!

Voi, pepponen ja Sintu :hug: älkää vielä luovuttako! Ymmärrän kyllä epävarmuuden ja epätoivon tunteet sekä mahdolliseen pettymykseen varautumisen, sillä itsekin olen tänään aika syvissä vesissä käynyt (loma ei tule käynnistymään mitenkään hilpeissä merkeissä...:( ). Toistaiseksi en ole halunnut testata (en kyllä tiedä näkyisikö asia edes vielä tarpeeksi selvästi: nyt pp 8), sillä olen niin monta kertaa testannut liian monta kertaa liian aikaisin, että pelkkä mielikuva ei raskaana -tuloksen tuijottamisesta taas jälleen kerran ahdistaa. Mikäli tämä mystinen vuotoilu/ei vuotoilu ei viikonloppuna ole muuntautunut kunnon menkoiksi, niin ehkä sitten voin vielä antaa toivolleni tilaa ja aikaa.
 
Heissan! Palailen tänne taas tauon jälkeen... Meillä olis aloittaa toka ivf kysin kesäloman jälkeen, eli siirto olis joskus viikon 34 paikkeilla. Nyt kokeillaan lyhyttä kaavaa ja lääkkeinä gonal-f edelleen ja uutena orgalutran. Kertokaas miten toi lyhyt kaava menee?
 
Tervetuloa vaan Tammuska ja Calinka!! Toivottavast tauot ovat tehneet tehtävänsä ja hoidot onnistuisivat!! Ja vielä pikaisesti teidän kysymyksiin: mun hoidot tehtiin pitkällä kaavalla Tanskassa, joten valitettavasti en osaa kumpaakaan auttaa. Toivottavast muut viisaammat täällä voivat sen tehdä :)

ON- No, enhän malttanut sitten eilenkään olla testaamatta... ja sainkin päiväpissasta ihan selkeän viivan (heikohko edelleen, mutta himpun verran vahvempi kuin pp10). Näiltä tiimoilta ajattelin, että tänään aamupissasta testaan uudelleen. Mutta, mutta, odotin viivan olevan kovastikin tummempi kuin eilinen, koska se olioli aamupissasta. Se on about saman vahvuinen. Se kyllä piirtyi ihan heti kun olin sen kastellut... Pitäisikö huolestua? Noh, nyt joka tapauksessa olen ilmeisestikin pieniin päin juuri nyt :) :) Yritän laittaa kuvaa nähtäväksi.. eli siinä pp11 ja pp12 (tänään)

Aijaa.com - 10434426

Mullahan olisi huomenna alunperin ollut se veristesti, mutta en pääse klinikalle kuin vasta maanatantaina. Ostin kuitenlin digitestin, jonka varmaan teen perjantaina, jos jaksan sinne asti odottaa. Sillä hieman kuitenkin huolettaa tuo viivan hidas vahvistuminen..

Anteeksi omanapaisuus!! Kaikille kuitenkin koooovvaaassti tsemppiä ja tietysti niitä plussia!!!
 
Rena: Sullahan on mahtavasti punaväriä testeissä. =)
Minusta sinun ei kannattaisi olla huolissaan tuosta ettei testi ole tummunut eilisestä.
Normaalissa raskaudessa hCG-pitoisuus puolitoistakertaistuu tai tuplaantuu 48 tunnissa eli n. joka toinen päivä.
Malttia testailuun... arvelempa että huomenna saat jo vahvemman viivasen. :heart:

Tammuska: Tervetuloa takaisin! Onnea tulevaan hoitoon. :heart:

calinka: Tervetuloa joukkoon! Ilmoittele sitten hoitojen aikataulusta ja tsemppiä tulevaan hoitoon. :heart:

ON:
Omat tuntemukset heiluu laidasta laitaan...
Eilen alkanut, yleensä menkkoja edeltävä jomotus, on jatkunut, mutta nyt siihen on tullut lisäksi vihlaisuja aina välillä.
Nännit muuttuivat illalla kosketusaroiksi ja aamulämmöt huitelee 37,2-37,4 välillä (normaalilämpö on 36,8). Muita oireitapa ei sitten olekaan.
Toisaalta pelottaa että ne menkat sieltä kurvaa taas ja toisaalta sitä silti vielä toivoo että kaikki olisi hyvin...

pp9 ja dpo12
 
Viimeksi muokattu:
Aijaa.com - 10436692

Hätähousu ei sitten malttanu olla kokeilematta, mitä Pregcheck näyttää tässä vaiheessa ku maanantaina viimeksi pistetty Pregnyliä 2500IU:ta.
Huomenna menee viimeinen piikitys... sunnuntain jälkeen vois sitten alkaa tosissaan seuraamaan viivan käyttäytymistä... vahvistuuko vai miten käy?
Voi käydä niinkin että tiputaan todella korkealta, kun menkat alkavatkin, mutta sen riskin otin kun aloitin testaamisen jo nyt...
 
Tsemppia Toivojalle! Kuten taalla on sanottu moneen kertaan, moni raskaus on alkanut ei ihan huippualkiolla. :)

Samoin herrrmoja ja voimia Sintulle, Katalle ja Pepposelle! Punavaria oli sunkin testissa, Sintu, joten leuka pystyyn...! Ja Pepponen, eikos taalla joku just julistanut, etta silloin on aina vihlonut vatsassa, kun alkio ON kiinnittynyt? Ja Kata, ma olen just samaa mielta: en uskaltaisi millaan testata etukateen, etten vain saa vaaraa tulosta ja tipahda sitakin korkeammalta/riskeeraa alkiota, jos oikea tuloskin onkin sit jotain ihan muuta...

Renaa uskallan minakin jo onnitella. Hyvalta nayttaa, ja peukutetaan, etta varit kirkastuu testissa mita pikimmiten! :)

Tammuskan lyhyt kaava -uteluihin vastasinkin tuolla aloittelijoiden ketjussa. Ja tervetuloa Calinkalle. Ma olen hoidoissa Englannissa, joten en valitettavasti osaa neuvoa Suomen klinikoista. Onko sulla koskaan testattu, olisiko immuuniongelmia? Taallapain niita on alettu testata viime aikoina yksityisklinikoilla, ja monilla ne ovatkin nayttaneet aiheuttaneen ainakin osan ongelmista.

ON: Taalla ei muuta ku Menopurin pistelya. Ei oireita, mita nyt rakas siippa onnistui aikaansaamaan mustelman vatsanahkaani yhdella piikilla. Annan sen pistella mua, jotta tuntisi olevan enemman juonessa mukana - vaikka itse asiassa omat piikitykset tuntuu vahan vahemman. :rolleyes: Huomenna on seuraava ultra, ja se vahan jannittaa: minkaanlaisten oireiden puute saa tietysti ajattelemaan, ettei siella alakerrassa mitaan tapahdukaan, ja kohta tulee tuomio, etta ei vaiskaan, limis on liian ohut tai ei siella mitaan munasolun aihettakaan nay... No, huomenna sen nakee.

Positiivista mielta kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Sintu, testi näyttää oikein hyvältä ja mukavaa, että suunta on lupaava :) Pidän peukkuja pystyssä, että testailu sujuu jatkossakin yhtä mukavissa merkeissä :)

Lumi, toivottavasti ultrassa meni tänään kaikki hyvin!

Toivoja, mukavaa, että siirto onnistui hyvin ja pakkassaaliskin on varsin vaikuttava :) Tsemppiä piinailuun!

Pepponen, mitä sinulle kuuluu? Toivottavasti olet hieman keveämmissä ja toiveikkaammissa tunnelmissa. Kovasti tsemppiä kaiken piinailun keskelle!

Itselleni ei kuulu hyvää, sillä menkat alkoivat tänään ja testiruutuunkin tuli tuttuakin tutumpi ei raskaana -ilmoitus. Loma alkaa siis aika raskaissa tunnelmissa. Pakkaseen on jäänyt vain yksi alkio, joten voi olla, että syksyllä/alkutalvesta koko hoitorumba alkaa täysin alusta ilman mitään takeita (tuore)siirron mahdollisuudesta (1. ivf:stä ei päästy edes siirtoon saakka). Jollakin tavalla olin jo valmistautunut pettymykseen vuotoilun takia. Lisäksi minulla ei ollut samanlaista varmuutta kuin viime kerralla ennen veritestiin menoa. Ehkä kaikista toiveistani ja virhetulkinnoistani huolimatta vaistosin, että kaikki ei ole niinkuin pitäisi olla. Pettymys on kuitenkin aina pettymys kaikenlaisesta varautumisesta huolimatta.
 
Voi Kata olen niin pahoillani puolestasi! Voimia näiden ikävien hetkien keskelle! Minä alan hetki hetkeltä olla enemmän sitä mieltä, että tämä alkaa olla kohta liian rankkaa henkisesti; jotenkin kerta kerralta piinailu muuttuu raskaammaksi, on aina vain kovemmat panokset pelissä. Minä en kyllä uskalla (tällä kertaa) yhtään testailla aiemmin, en todellakaan halua nähdä ensin Pregnylin tuomaa plussaa, joka sitten mahdollisesti katoaa kokonaan. Tarkoitan, että jollekin se varmaan sopii, mutta ei minulle, ei tässä hoitokierroksessa. Odotan ainakin siihen, että on se lääkärin mainitsema 5 vrk viimeisestä pistoksesta (ja testipäivä on siitä 2 pv vielä). Mutta kyllä minuakin pelottaa, että vuoto alkaa ennen kuin pääsen testipäivään. Normaalikierrossa huomenna olisi kp1, toivon totisesti että ei ole nyt!

Lumi mitä ultrassa näkyi? Eli jatkuuko vielä pistely vai tuliko jotain muutoksia? Toivottavasti näkyi hienoja kypsyviä munasoluja.

Toivoja74 onnittelut onnistuneesta siirrosta sekä huurunenien saamisesta! Toivon sinulle hyviä ja helppoja piinapäiviä.

Renalle lämpimät onnittelut! Oletko digitestin jo tehnyt vai säästitkö sen huomiselle?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toivoja74
Voi Kata- olen todella pahoillani puolestasi! Niinhän se menee, että vaikka kuinka olisi valmistautunut pettymykseen niin silti se kirpaisee kipeästi. Toivottavasti lomalla saat ajatukset kokoon ja pystyt rentoutumaan ja jopa nauttimaan kesästä.

Sintulle kovast tsemppiä! Oot aika sissi kun uskallat seurailla tuon viivan käyttäytymistä! Kovast toivon sulle vahvaa viivaa Pregnylin postuttua!

Toivoja74- mites piinailut on lähteneet käyntiin? Lehmän hermoja sinulle!!

Lumi- mites se sun ultra meni? Toivottavasti kaikki on ok?

Pepponen- Heräsin tänään viideltä kun en malttanut odottaa enää digitestin tekoa :) ja juuri hetki sitten sain "Raskaana 2-3 viikkoa" näyttöön (tänään pp14) ja viimeisetkin unen rippeet kaikkos :)

Olo on onnellisen hämmentynyt...
 
Itselleni ei kuulu hyvää, sillä menkat alkoivat tänään ja testiruutuunkin tuli tuttuakin tutumpi ei raskaana -ilmoitus. Loma alkaa siis aika raskaissa tunnelmissa. Pakkaseen on jäänyt vain yksi alkio, joten voi olla, että syksyllä/alkutalvesta koko hoitorumba alkaa täysin alusta ilman mitään takeita (tuore)siirron mahdollisuudesta (1. ivf:stä ei päästy edes siirtoon saakka). Jollakin tavalla olin jo valmistautunut pettymykseen vuotoilun takia. Lisäksi minulla ei ollut samanlaista varmuutta kuin viime kerralla ennen veritestiin menoa. Ehkä kaikista toiveistani ja virhetulkinnoistani huolimatta vaistosin, että kaikki ei ole niinkuin pitäisi olla. Pettymys on kuitenkin aina pettymys kaikenlaisesta varautumisesta huolimatta.
Olipas sinulla Kata_76 ikäviä uutisia. Voimia pettymysen keskelle. :hug:
Toivottavasti saat loman aikana muuta mietittävää, vaikka itselläni juuri työ on ollut sitä parasta lääkettä, kun ei ole ehtinyt pettymyksiä liikaa murehtimaan.
Kaikkea hyvää kuitenkin hoitotauolle, niin jaksaa sitten levänneenä ja pettymyksestä toipuneena taas uuteen yritykseen. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Kata olen niin pahoillani puolestasi! Voimia näiden ikävien hetkien keskelle! Minä alan hetki hetkeltä olla enemmän sitä mieltä, että tämä alkaa olla kohta liian rankkaa henkisesti; jotenkin kerta kerralta piinailu muuttuu raskaammaksi, on aina vain kovemmat panokset pelissä. Minä en kyllä uskalla (tällä kertaa) yhtään testailla aiemmin, en todellakaan halua nähdä ensin Pregnylin tuomaa plussaa, joka sitten mahdollisesti katoaa kokonaan. Tarkoitan, että jollekin se varmaan sopii, mutta ei minulle, ei tässä hoitokierroksessa. Odotan ainakin siihen, että on se lääkärin mainitsema 5 vrk viimeisestä pistoksesta (ja testipäivä on siitä 2 pv vielä). Mutta kyllä minuakin pelottaa, että vuoto alkaa ennen kuin pääsen testipäivään. Normaalikierrossa huomenna olisi kp1, toivon totisesti että ei ole nyt!
Lasketko sinä normaalikierron viimeisten kuukautisten mukaan vai punktiopäivästä?
Itselläni olisi viimeisten kuukautisten mukaan menossa tänään kp34/28-30.
Jos taas lasken että punktiopäivä ois ollu kierron puoliväli, niin sitten olisi menossa 30/30 eli tänään ois pitäny menkkojen viimeistään alkaa.
Ilmeisesti Pregnylin ansioista vuoto ei ole vielä alkanut tai sitten olen todellakin raskaana. Lugesteronit eivät ole minulla koskaan estäneet vuodon alkamista, vaan on alkanut aina ajallaan.

Toivottavasti sinulla pysyy kuukautiset poissa, samoin ku mullakin. Totta totisesti olemme jo niin monet hoidot käyneet läpi, että saisi olla jo meidänkin vuoro onnistua. :heart:
 
Sintu laitan sinulle viestiä, ei ehkä muita kiinnosta nämä minun kiertoni ja niiden pituudet. :D Minulla on 4 siirrossa 2/4 vuoto alkanut Lugejen/Lutinuksen läpi pp9 ja pp12. Jotenkin se tekee hoidosta vielä epäonnistuneemman, kun ei pääse edes pp14 asti. Minusta kroppani hakee todella vahvasti omaa normaalia kiertoa, vaikka sitä olisi lääkkeillä "sotkettu ja sekoitettu". Onneksi vuoto ei ole vielä alkanut, hyvä ettei sinullakaan! Jaksamme siis vielä piinailla Sintu!
 
Olen todella pahoillani puolestasi Kata. Älä vielä silti menetä toivoasi!

Itse olen yrittänyt olla ajattelematta koko piinailuasiaa, mutta eihän se oikein onnistu, varsinkin kun yritän laittaa Lugesteronit tunnollisesti 12 tunnin välein, 3x100mg iltaisin 22:00 kotona ja aamupäivällä klo 10:00 sama homma (töissä veskissä). Tosin ei kai Lugejen kanssa ole niin tarkkaa kuin esim. Puregonin, en tiedä...

Olen ylensä aika optimistinen ihminen, mutta nyt tuntuu jotenkin siltä ettei raskautuminen varmaan osu kohdalle kun onnistumisprosentti on maksimissaan varmaan jotain 20-25% meikäläisen iässä. Mut jos tulee nega niin sitten kyllä heti PAS-hoidon yritys elokuussa. Hetken kuluttua voi toisaalta tuntua siltä, että tämä onnistuukin, mielialat vaihtelee aika lailla noiden lugejen vuoksi (ja naama kukkii taas...).

Ja Sintu - nyt kaikki peukut pystyyn puolestasi :) !
 
Rena: Hurjan paljon onnea! :flower:
Sie et sitten ehtiny ku käväsemään tässä ryhmässä. =)
Toivottavasti me muut seuraamme pian sinua tuonne odottajiin. :rolleyes:
Niin toivottavasti vain kävin kääntymässä...mutta pelottaa vaan tuo oireettomuus ja edellinen km on vielä tuoreessa muistissa. Yritän ottaa päivä kerrallaan ja olla ajattelematta liikaa- mihinköhän sais jätettyä aivot narikkaan?? :)
 

Yhteistyössä