Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

No niin- pp 4 menossa ja edelleen ainoa oire on oikean korvan lukossa oleminen :)

Juttelin eilen siskoni kanssa ja yritin kovasti pitää kiinni "pessimisti ei pety" asenteestani. Hän kuitenkin sanoi, että vaikka kuinka rimpuilisn vastaan niin en pysty itseäni suojelemaan pettymykseltä jos se nega sieltä tulee.. Ja sitähän se pessimismi on- itsensä suojelua. Hän oli sitä mieltä, että pitä antaa lupa itselleen haaveiluun ja ajatteluun, että mitäs jos sieltä plussa tuleekin. Ja kun asiaa ajattelee niin näinhän se on. Petyn joka tapauksessa jos tulee nega niin voisin ainakin yrittää nauttia siitä plussan mahdollisuudesta niin kauan kuin negaa ei ole testattu. Kyllä ne pikkusiskotkin osaavat olla viksuja joskus :)

Eli pessimismini on vaihtunut varovaiseen positiivisuuteen... tai ainakin mieli on parempi kun on antanut itselleen luvan siihen haaveiluun.

Kovast kaikille tsemppiä!!
 
En ole vielä tuonne plussanneiden puolelle uskaltanut siirtyä.... Jotenkin on vielä niin epäilevä olo, lähinnä pelottaa keskenmenot ym. mitä nyt voi sattua. Lupasin itselleni, että kun varhaisultrassa näen sen sydämen sykkeen, niin sitten voin olla "ihan virallisesti" raskaana, mutta heti seuraava ajatus oli se, että onkohan rakenneultrassa kaikki ok ja sitten kaikki niskaturvotukset ym.... Pitää vaan ehkä mennä asia kerrallaan. Jos ette pane pahaksenne, niin roikun vielä täällä siihen asti, kun ultrassa näkyy, että olen ihan oikeasti raskaana ja se pieni kyytiläinenkin on ihan oikeassa paikassa ja elävä olento.
 
pepponen, lääkäri sanoi, että alkio olisi blastokysta eli ilmeisesti 5-6 vrk:n ikäinen, mikäli googletustulos pitää paikkansa. Muuta tietoa alkiosta ei olekaan, mikä sopii minulle vallan mainiosti: ignorance is bliss :) Luget (1 kpl/pv) aloitin 4 päivää ennen siirtopäivää ja otan niitä siirtopäivä mukaan lukien vielä 7 päivää eli viikon verran olen ilman lugeja ennen testipäivää.

Rena, pikkusiskosi on niin oikeassa :) Itsekin olen varovaisen optimistisella fiiliksellä liikenteessä. Olen itse asiassa aika yllättynyt, etten (ainakaan tässä vaiheessa) murehdi lakkaamatta keskenmenoni takia, vaan pystyn hieman myös ajattelemaan, että josko sittenkin? On se toivo ihmeellinen, miten se aina vaan nousee synkimmistäkin syövereistä. Täysin huoleton mieli ei kuitenkaan ole, joten pystyn mariella niin samastumaan ajatuksiisi ja tulevaisuuden pohdintoihisi! Mikäli ikinä itse plussaan testipäivänä, niin tulen varmasti roikkumaan täällä luvattoman kauan eli hengaile vaan mariella täällä niin pitkään kuin siltä tuntuu ja siirry odottajien puolelle itselle hyvänä hetkenä :)
 
ON: Epäilenpä kyllä että alan tikuttelemaan jo 2.7, vaikka virallinen testipäivä vasta 9.7.
Kiinnostaa seurata tuota Pregnyliä, että kuinka kauan se todellakin vaikuttaa raskaustestiin. :)

PP 2 ja dpo 5 menossa nyt. Ei vielä mitään tuntemuksia.
Lääkärin mukaan kiinnittyminen tapahtuu viimeistään pp5. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ja lehmän hermoja piinailuun, Sintu, Kata, Pepponen ja Rena!

Lämpimät onnittelut Mariellalle plussasta! Notku täällä vaan. :)

Burmalle :hug: ja voimia tulevaan...

Te, ketkä pohtivat Pregnyliä piinailutukena: kysyin siitä meikäläisen lääkäriltä ja hän selitti, että Pregnyliä määrätään, jos kohdun limis uhkailee alkaa hajota kesken piinailun; oireena krampit ja välivuoto/tuhrut. Tohtori kyseli multa ekan kierron piinaoireistani ja kun sanoin, ettei ollut oikein mitään, hänestä se oli hyvä asia ja hän sanoi, ettei siinä tapauksessa Pregnylistä olisi mulle apua. Mutta jos alkaa krampata tai vuotaa siirron jälkeen, sit kiireesti hakemaan resepti.

ON: menkat alkoivat tänä aamuna, joten nenäsuihke alkaa huomenna ja ultra buukataan lähipäiviksi. Sitten taas, jos vain limis on kelvollinen, alkaa Menopur 450iu -pistelyt. Ja tosiaan ilmeisesti samaan aikaan Synarelin kanssa. Kiitos kaikille, jotka jaksoivat selvittää mulle tuota lyhyen kaavan hoitoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tänään iltapäivällä alko menkkamaiset nippailut alavatsassa.
Oiskohan tämä nyt sitä ihteään vai voiko kiinnittyminen edes tapahtua näin aikaisin eli dpo 5?
Toisaalta kummallekin alkiolle tehtiin alkionkuoren avaus, joten se nopeuttaa kiinnittymistä ainakin siltä osin:
Alkion kuoren avaus
Voi tuo nippailu johtua tietenkin myös Lugesteroneista, mutta :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Jospa tosiaan Sintu se olisi sitä itteään!!! Kovasti peukut pystyyn!

Kiitos Lumi kun selvensit tuota Pregnyl hoitoa. Sitä aina miettii, että onkohan se lääkäri nyt varmast ajatellut kaikkia vaihtoehtoja... Mutta eiköhän ne tiedä mitä tekevät :)

Mun korva on vihdoin avautunut- onneksi, kun se oli tosi ärsyttävää.. sen tilalle oireiksi on tullut muutamia vihlaisuja kohdussa ja munasarjojen ajoittaista jomottelua. Suurimmalta osilta kuitenkin suht oireettoamana mennään ja on siis pp5.

Otin torkut tänään iltapäivällä ja tuossa muutama tunti sitten huomasin, että ajattelin olevan jo pp6... mutta olikin vain toiveajattelua :)

Juulille plussaonnea huomiselle, Lumille tsemppiä uuteen nousuun ja meille piinailijoille edelleen niitä kuuluisia lehmän hermoja (jotka ainakin minulta tuntuvat puuttuvan) :)
 
Heissan kaikille! Jotenkin löysin tämän ketjun ja ajattelin tulla mukaan :) .
Minulla ja miehelläni on takana pari vuotta tuloksetonta yrittämistä, ei ikinä alkaneita raskauksia, yksi hormoniavusteinen inssi viime syksynä (nega) ja nyt menossa pitkän kaavan IVF . Lapsettomuuteen ei ole löytynyt mitään syytä (ellei ikää pidetä sellaisena). Olen käynyt UÄ:ssä jo kahdesti, huomenna taas menossa. Viime maanantaina toisessa munasarjassa oli yksi 10,5mm rakkula ja toisessa 10mm rakkula sekä molemmissa useita pienempiä. Tän hetken lääkitys Puregon 150IU 1xpv ja Synarela 1 suihkaus 12 tunnin välein. Munasolujen keräys pitäisi olla ensi viikolla, jänskää... Minulle on tullut Puregonista lievää huonovointisuutta ja vatsa ollut vähän sekaisin, mutta ei onneksi mitään pahempaa. Ennen pistosten aloittamista otin 2 suihkausta Synarelaa päivässä ja se määrä huononsi unen laatua ihan sikana... Mutta pidemmittä puheitta, pidän hirveästi peukkuja teille kaikille jo piinapäivillä oleville ja seurailen edemmällä olevien kuulumisia ja tuntemuksia innolla :) !
 
Lumi aika mielenkiintoista, mitä sinun lääkäri kertoi Pregnyl-tuesta. Tietenkin vertaan lääkärisi kertomaa itseeni ja siihen, mitä minulle on asiasta sanottu, sillä onhan minulla nyt se Pregnyl 1. kertaa käytössä. Minulla on aina ollut kohdun limakalvo hyvä ja mitattaessa mieluummin paksu kuin ohut. Mietin, mitä tuo limakalvon hajoaminen voisi kohdallani tarkoittaa ja onko minulla ollut sitä sitten; meillä oli ennen tätä hoitoa takana 4 siirtoa ja 5 alkiota. 2/4 hoidossa Lutinus/Lugesteron ei pystynyt pitämään vuotoa pois, vaan kuukautiset alkoivat pp9 ja pp12. 2/4 hoidossa tuli pp4/pp5 ihan vähän verta, mutta kyseessä ei ollut mikään varsinainen vuoto - pari pisaraa pikkuhousuihin, mikä tietenkin säikyttää piinapäivien aikana hurjasti. Kahdessa hoidossa oli käytössä Lugesteron ja toisissa kahdessa sitten Lutinus (annostus 6 kapselia/vrk piti vuodon poissa). Mitään kramppeja minulla ei ole ollut. Siirretyt alkiot ovat olleet top/erinomaisia. Minulle lääkäri sanoi, että Pregnyliä voi koittaa, kun takana on useita siirtoja hyvillä/erinomaisilla alkioilla eivätkä ne ole kiinnittyneet. Eli lähinnä vaihtoehtona keltarauhastuelle. Minulle lääkärit eivät ole puhuneet vuoto-ongelmista. Eli hyvin erilaiset tuntuvat olevan lääkärien käsitykset asiasta tässäkin kohtaa. Ja mehän teemme kukin, mitä oman lääkärin kanssa sovitaan, tietenkin. ;)

Tervetuloa Toivoja74! Toivottavasti saatte hienoja kypsiä munasoluja!

Lumi minulla on ollut lyhyessä kaavassa Synarelan yhdessä Menopurin kanssa nyt 3 hoitokierroksessa. Eli ovat käytössä samaan aikaan, sumuttelu vähenee puoleen, kun pistokset tulevat mukaan kuvioon. Toivottavasti limis on kunnossa ja pääset pistelemään!
 
Korjasin oman ikäni listaan. Tänään täytty 38v.
Paras syntymäpäivälahja olisi, kun pikkuiset tarraisivat tiukasti matkaan. :heart:

Jos jollakulla muulla väärä ikä listassa, ilmoittakaa, niin korjaan oikeaksi. =)

pp3 ja dpo6
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää synttäriä Sintu!! Oisihan se oiva synttärilahja jos pikkuiset nyt tarraisvat kovasti kiinni!

Toivoja74- tervetuloa minunkin puolestani ja lykkyä tykö munien kasvatteluun!!

Täällä piinispäivä numbero 6 ja mulla on tylsää- odottavan aika on pitkä. Onneksi meille tulee huomenna kavereita kylään viikonlopuksi, eli on jotain muuta ajateltavaa.

En tiedä maltanko odottaa ihan tuonne veritestiin asti ilman testailuja. Mitäs te muut piinailijat- meinaatteko testata aikaisemmin?

Eipä tässä tämän kummempia- kohtu ja munasarjat ovat nyt olleet eilisen jälkeen aika lailla hissukseen. Tiedä sitä sitten, että onko hyvä vai huono juttu..? Tää netti on hyvä siltä kannalta, että aina löytyy joku, jolla on just mun oireet/oireettomuus ja ne on saaneet plussan. Ja minähän en noteraa noita päinvastaisia kertomuksi ollenkaan :LOL:

Hyvää Juhannusta kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :) ! Tänään oli se UÄ sitten ja sain kuulla hipovani hyperstimulaation rajoja. Gyne totesi, että olipa hyvä ettei lähdetty liikkeelle isommalla Puregon-annoksella vaikka hän oli vähän miettinyt sitä hoidon alussa (...koska olen vanha ja vähän ylipainoinen, huoh...) . 18 rakkulaa kasvamassa, viisi vähemmänkin olisi kuulemma riittänyt hyvin. Onko teillä muilla ollut sellaista kuin minulla, että molemmissa munasarjoissa kasvaa yksi tosi iso munarakkula ja sitten paljon muita, jotka on huomattavasti pienempiä vai kasvaako teillä kaikki rakkulat lähes samankokoisina? Olisin utelias kuulemaan :) . Mun tilanne kuulemma vaikeuttaa stimulaatiota tavallaan kun rakkuloiden kokoerot on niin suuria (nyt kaikkea 7 ja 17mm väliltä). Olo on kyllä tosi tukala ja gyne käski lepäillä vaan rauhassa punktioon asti, joka on ensi maanantai-aamuna. Kysyin, että voiko ne isoimmat puhjeta itsekseen, mutta kuulemma eivät. Huh! Jännitys kyllä kasvaa, olisi kamala pettymys jos yhtään alkiota ei saada, mutta ensi vikolla sen vasta näkee. Solutason kummallisuuksista kun ei tiedä ennen ekaa IVF:ää... olisi niin kiva kun voisi ennustaa jotenkin montako alkiota tulee....
 
Sintu, hyvää syntympäivää :flower: Toivottavasti nippailut ovat tosiaan kaksikon kyytiin hyppäämisen meininkejä!

Toivoja74, tervetuloa mukaan :) Toivottavasti valon ja hedelmällisyyden juhla auttaa kypsyttelyissä ensi viikon punktiota ajatellen! Mitä tulee juhannustaikoihin, niin heti ei tule mieleen näihin kuvioihin sopivia taikoja: ehkä niitä pitäisi hieman päivittää ;)

Lumi, mukavaa, että olet jo päässyt tositoimiin!

Rena, aika tosiaan menee hitaasti. Itselläni on vasta pp3 eli matkaa on vielä aika lailla...Tosin piinapäivien vähyys ei ole estänyt oman kropan kuulostelua ja mahdollisten raskausoireiden bongailua :) Mitään selvää ei ole vielä havaittavissa (ehkä se ei ole oikein mahdollistakaan näin varhaisessa vaiheessa? eihän?;)). Lähinnä väsymystä (sitä tosin oli jo ennen siirtoa :D) ja pientä palelua (mikä taitaa mennä lugesteronien piikkiin).

Olen yrittänyt muistella viime kerran oireita, mutta tilanne oli niin erilainen: kesti jonkun aikaa ennen kuin punktioon liittyvät kivut hälvenivät, joten alkupiinailu meni erilaisten tuntemusten rauhoittuessa. Hämärä mielikuva on kuitenkin siitä, että suhteellisen luottavaisin mielin menin veritestiin, joten ilmeisesti kahden viikon sisään joitain merkkejä oli havaittavissa. Tosin rauhoittelen itseäni sillä, että jokainen raskaus voi olla omanlaisensa ja että oireet/oireettomuus ei anna kerro suoraan, mistä oikein on kyse. Mites muut piinailijat, onko teillä oireita/tuntemuksia havaittavissa?

Mies on aivan varma, että testailen heti, kun on pieninkin mahdollisuus. Lähtökohtaisesti yritän sinnitellä veritestiin, mutta jos yhtikäs mitään oireita ei tule (ensi viikko on lugesteron-vapaa), niin ehkä testailen vähän aikaisemmin, niin ei tarvitse odottaa mahdollista negaa niin kauan. (Yritän kuitenkin olla vielä lannistumatta.) Onneksi juhannuksena meilläkin on kaikenlaisia sosiaalisia kuvioita, niin saa vähän muuta mietittävää eikä ehdi niin kyttäillä pienintäkin vilunväristystä ja mahdollista aavistuksenomaista huonovointisuutta :D
 
Täällä ilmoitetaanverikokeista negaa... En piinaillut niin kovasti, että olisin edes tällä kertaa testaillut etukäteen. Jotenkin osasin jo odottaa tätä kun samaa kaavaa on nyt vedetty koko kevät. Mutta joo, toki taustalla oli se toivonkipinä. Nyt kesäloman viettoon sopivasti ja heinäkuulla täytyy alkaa miettiä jatkoa... Pakastin tyhjä ja mieli avoin jatkolle...
Onnea kovasti kaikille hoitoihin ja niitä lehmän hermoja piinailijoille.
 
Voi harmituksien harmitus Juuli! Mutta nyt sitten kesälaitumelle- nauti valosta, lämmöstä ja rentoudu!!

PP7 olisi sitten tänään.. ja odotus jatkuu.. Kata- toi on niin totta tuo oman kropan kuulostelu. Mun "oireet" on tähän ast olleet aika maltillisia: PP4 kouraisi 2 kertaa kohdusta (kai) ja sen jälkeen oli vähän sellainen olo kuin menkat alkaisi. Se olo on sen jälkeen tullut ja mennyt. Mulla on rinnat olleet arat Pregnyl-piikistä lähtien, mutta ihan kuin 2 viimeistä päivää ne olis olleeet himpun verran aremmat. Mielialat menee jonkinverran vuoristorataa- eilen luin lehdestä kuin Prinssi Willian täyttää 30 ja olivat laittaneet kuvia hänen elämänsä varrelta.. ja muo alkoi itkettämään :LOL:

Eli en nyt hirveästi voi oireilla kehuskella varsinkin kun kaikki edellä mainituista voi johtua lääkkeistä tai PMS:stä...

Toivoja74- mulla oli kaikki follit suht saman kokoisia, mutta niitä olikin myös vähemmän (10). Mä myös utelin, että voiko ne karata aikaisemmin jos kypsyvät etuajassa (vaste oli kuulemma parempi mitä hän oli odottanut ja punktiota aikaistettiin päivällä sen takia) niin mullekin lääkäri tuumasi että ei voi. Eikä ne olleet mihinkään karanneet :)
 
juuli, voi miten ikävää :hug: Vaikka kuinka yrittäisi olla toivomatta ja varautua pahimpaan, niin ainahan sitä toivoo - ainakin vähän. Vaikka omalla kohdallani toivominen ja sitten pettyminen on tuntunut raskaalta, niin on tärkeää, että toivoa on: eihän tätä rumbaa muuten varmastikaan jaksaisi. Toivottavasti kesäloman aikana alkaa mieli hieman keventyä ja pystyt ainakin välillä nauttimaan kesästä. Mieltä ja kehoa hoitavaa kesää sekä voimien vahvistumista tulevia kuvioita varten!

Alan tässä pikku hiljaa pakkailla ja lähteä mökin suuntaan, joten ainakin juhannukseksi on luvassa radiohiljaisuus, joten toivotan kaikille mieltä lämmittävää sekä kehoa hellivää juhannusta!
 
Oikein hyvää ja hedelmöillistävää juhannusta kaikille :) . Minä vaan makoilen odotellen 2,5 vuorokauden päässä odottavaa punktiota... Alavatsaa juilii ja olo on kuin elefantilla, mutta onpahan tullut nuorempana juhlittua juhannuksia niin paljon ettei sitä enää kaipaa ja näin on ihan hyvä :)
 
juuli75: Olipas ikäviä uutisia. :hug:
Loma tekee hyvää... voimia keränneenä sitä jaksaa paremmin uuteen koitokseen. :heart:

Toivoja74: Tsemppiä punktioon! :heart:

Renalle ja Kata_76:lle tsemppejä! Vielä viikko piinailtavaa testipäivään. Pepposen kanssa mennäänkin suunnilleen samassa aikataulussa. =)
Millaisia oireita piinakavereilla?

ON:
Kyllähän nuo minun vatsan nippailut taitaa johtua Lugesteroneista... sama kipuilu on jatkunut keskiviikosta saakka. Mitään muita oireita ei ole.

Sintu74, pp6 ja dpo9
 
Sintulle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut! Jos listaa päivität, niin minullekin saa taas vuoden laittaa lisää...

Voi juuli olen niin pahoillani puolestanne! Voimia teille ja hyvää hoitovapaata kesää!

Mites Toivojan punktio meni? Saitteko hienon saaliin? Onko teillä siirto edessä keskiviikkona vai torstaina?

Miten on viikkonne alkanut Rena, Sintu ja Kata? Vaikka sitä miten yrittää olla kuuntelematta ja tulkitsematta kroppansa jokaista tuntemusta, niin eihän siitä eroon pääse, kun tässä samassa kropassa on vain elettävä nämä piinapäivätkin! Täällä on tuntemuksia vaikka muille jakaa! Mutta onhan niitä ollut myös aiemmissa epäonnistuneissa hoidoissa, joten pahat aavistukset valtaavat välillä mielen. Pregnyl-pistokset pitävät edelleen rinnat hyvin arkoina - miten sinulla Sintu, onko sama vaiva? Välillä on kylmiä väreitä, vihlaisuja vatsalla, outoja tuntemuksia lonkissa/nivusissa, mutta niin on tosiaan ollut aiemminkin, kun se nega on testiin pärähtänyt. On tässä kuitenkin jo viikko piinailtu, pp7 menossa, ja toinen mokoma on edessä ellei loppuviikosta yllätä ikävästi menkat - jos kroppa hakee omaa kiertoaan, kuten yleensä hakee, niin loppuviikosta pitäisi vuodon alkaa. Saa nähdä, miten nyt käy. :/
 
Hei pepponen ja onnittelut sinullekin ja vielä pyöreistä vuosista! :flower:
Tuosta rintojen arkuudesta... Rinnat eivät ole mitenkään erityisen arat, vain puristellessa tuntuu hieman arkuutta.
Silloin ku mulla oli se tuulimunaraskaus, niin myös rinnat oli tosi arat ja pinkeät.
En kyllä muista missä vaiheessa raskautta nuo vaivat alkoi, mutta nyt hieman huolettaa kun muita oireita ei todellakaan ole ku nuo vatsan nippailut... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Sintu ja pepponen nippailut ja erilaiset tuntemukset tietävät kaikkea hyvää! Pepposelle myös syntymäpäiväonnittelut! Toivottavasti tämän vuoden syntymäpäivälahja yllättää iloisesti :) Minkälaisissa tuntemuksissa ja fiilingeissä Rena olet?

Itse olen tällä hetkellä suhteellisen stressaantunut, joskaan kaikkea toivoa ei ole vielä menetetty. Nyt on pp 7 ja pp 5:stä lähtien on ollut joskus juuri ja juuri havaittavissa ollutta hyvin haaleaa (ei veristä) vuotoa, jonka merkitystä en nyt tiedä. Tänään päättyy luge-kuuri, joten tulevien päivien aikana varmasti selviää, onko kyse alkavista menkoista vai jostain muusta. Onko kellään kokemusta/tietoa vastaavanlaisesta tilanteesta? Kiinnittymisvuodosta tuskin voi enää olla kyse? Yritän laittaa toivoni (alkavien) "valemenkkojen", luge-kuurin tai jonkin muun hormonaalisesti vaarattoman häiriön piikkiin. Mitä tulee muihin oireisiin, niin mitään erittäin voimakasta ei ole havaittavissa, mutta tietenkin sitä tulkitsee kaikennäköistä pientä (palelu, lämmön nousu, väsymys, tavallisesta poikkeavat menkkatuntemukset jne.) oman itsensä iloksi :) On tämä kyllä aikamoista piinaa: toisaalta kaipaa kipeästi varmuutta, toisaalta haluaa vielä pitää kiinni pienestä toivosta...
 
Sitähän tämä Kata on, toivoa/toivon rippeissä roikkumista sekä epätoivoa - kauhunhetkiä joka kerta vessassa - joka kerta pelkää, että jotain on lorahtanut ja se lorahdus on verta. Ei tätä ymmärrä ne, jotka eivät joudu samaa elämään, vaikka miten yrittäisi selittää. Toivottavasti sinulla vuoto on vaaratonta (esim. Lugejen aiheuttama lorahdus/valkovuotoa)! Voimia sinulle! Itse olen ollut tänään ihan varman, että menkat alkavat, olo on ollut ihan sellainen. Koitetaan vielä jaksaa!
 
Heissan vaan kaikille ja heti ensiksi voimia piinailijoille!

Punktioni oli tosiaan tänään; vasemmalla puolella ei mitään tuntemuksia ja oikealla puolella alkoivat karmivat tuskat. Ihan outo juttu. Jo punktiovaiheessa oikean puolen ronkkiminen aiheutti tuskanhuutoja; isoin folli siellä puolella oli kuulemma yli 20mm. Ja en ole mitenkään kipuherkkä ihminen, huomautettakoon. Punktion jälkeen annetut kipulääkkeet eikä edes Litalgin (rentouttaa sileitä lihaksia) auttaneet mitään ja kun tuskissani itkin, niin lopulta antoivat pari Tramalia. Niidenkin vaikutuksen alkaminen kesti ikuisuuden ja lopulta klinikalla vierähti yli neljä tuntia kun en pystynyt kivuiltani poistumaan. Onneksi gyne ultrasi vielä vatsan verenvuodon tms. komplikaatioiden varalta eikä mitään löytynyt. Liekö gyne osunut johonkin hermoon punktioneulalla oikeaa puolta imuroidessaan... Oli vähän nuiva nainen eikä enemmälti asiaa selittänyt. Mutta kaiken tuskan korvasi kyllä se, että munasoluja saatiin 14 kappaletta ja mieheni antama siemennestenäyte oli ok. Huomenna saan klo 10 jälkeen soitella klinikalle ja kysellä hedelmöittymistilanteesta.... Jänskää!!! Toivottavasti pääsen teidän piinailijoiden joukkoon keskiviikkona!

Ja Pepposelle ja Sintulle myöhästyneet synttärionnittelut :)
 

Yhteistyössä