Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

Miten ihmeessä ootte saanu alkuvaiheessa pidettyä hermot kasassa? Olen ihan hermorauniona koko ajan onko pikkusella kaikki hyvin. Raskausoireita ilmenee koko ajan lisää, mutta elimistöhän voi huijata. Apuvah!:'(
 
VanillaNinja kiitos kovasti ja taruolento myös. Nyt löytyi. :D Piti sitten työnantajalle ilmoittaa äsken viikolla aikaisempi äippäloman aloitus mitä luulin. Kivasti vappuja sun muita sunnuntaita tuossa mitä en ollut tajunnut. Olin siis laskenut tasan 30pv pois lasketusta ajasta. Ei kait tässä!

Itsellä alkuraskaudessa hermot olivat ihan ok. Ennemmin kauhistelen nyt jälkeenpäin sitä väsymystä ja pahoinvointia. Tai ehkä juuri niiden takia olinkin niin normaali? :,D

Nyt tosin olen ollut hiukan äkäinen. En usko sen silti johtuvan raskaudesta vaan siitä että asiat kusevat varpailleni.
 
Viimeksi muokattu:
Minskelle:
Mä voin ainakin vastata heti, että hermot on pysyneet kasassa vaihtelevalla menestyksellä. Nyt alkoi 8.viikko, ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Pahimmat oireet on mulla olleet yläkropassa, rinnat on tosi arat ja turvonneet, kävin jo paniikissa lääkärillä ja halusin että tutkivat kunnolla kun ovat vähän muhkuraisetkin. Lääkäri meinasi, että on ihan normaalia tässä tilanteessa, että tulee kaikennäköisiä muutoksia, mutta ymmärsi sen että haluan saada mielenrauhan tässä(kin) asiassa, ja laittoi lähetteen eteenpäin.
Muutenkin oon ollut kohtuullisen herkällä päällä, ja moni asia pelottaa, eikä vähiten se, miten pystyn jatkamaan töitteni parissa ja kauanko se ylipäänsä on turvallista (yrittäjänä kun työskentelee isojen eläinten kanssa, ja muutenkaan ei se kuukausittainen tili ole aina samansuuruinen yms..).
Onneks mulla on niin ihana mies, joka tukee koko ajan, eli sen suhteen ei tarvitse olla huolissaan. Ja vauva on toivottu, itellä etenkin nyt on koko alkuajan ollut kova huoli siitä, että onko siellä kaikki hyvin, ja mitä jos käykin huonosti jne.. Oon kertonut vain muutamille läheisilleni asiasta, ja kun tää on ihan uusi asia, on jotenkin tosi vaikeaa siitä ja omista tunteistaan/peloistaan puhua kellekään.
Mutta odotan sitä, että saan ekan neuvolakäynnin ja ton lääkärikäynnin suoritettua, että pääsisi hyvillä mielin nauttimaan keväästä ja odotuksesta. =)
 
Stressaaja85 Ite oon samanlainen hepuli. Huomenna neuvola ja saa hoitsutäti jotenkin varmistaa, että kaikki on kunnossa. Voimia ja mielenrauhaa sulle jotenkin :hug:
Onko ketään muuten erityisäitiyspäivärahalla (kunnon sanahirviö.. :p )? Mun pitäis hakea sitä, kun en voi tehdä töitä sairauden takia enkä voi opiskella raskauden takia (ammatissa liikaa kemikaaleja ja todella fyysistä.. Eikä pysty opettelemaan kyseistä alaa paljonkaan teoriassa..)
 
Näin ensimmäisen synnytysunen toissa yönä. Oon viikolla 23 ja siinä unessakaan en sen pidemmällä ja vauva päätti syntyä silloin. Pieni rääpäle se vasta oli mutta kyllä sen verran säikäytti etten saanut unen päästä kiinni uudelleen ennen kuin mies heräs. Muutenkin on ollu nuo unet hieman yliaktiivisia, samana yönä näin unta gerbiileitä syövistä kaneista... Mistä lie kertoovat, tiedä häntä.

No nyt lähden taas unille jos ensi yö olisi hieman rauhallisempi.
 
Tãnnekkin pikasella päivityksellä, että mun pieni prinssini syntyi 6.3.2012 klo 20.53 <3 mitat ukkelilla 4170g ja 52cm, että ei ihan pienimmãstä päästä :D

Kotona kärvistelin 12h karmeiden supistusten kanssa ja menin sit sinne ä-polin yliaikakontrolliin ja lääkäri totes et 4cm auki ja kun näki ensimmäisen supistuksen niin passitti suoraann saliin :) ja tosiaan tuloksena tuossa tuhisee maailman ihanin mies<3
 
apua, eilen irtosi limatulppa ja sit alko tosi haileet menkkakivut.. nyt aamua kohden ne on vaan voimistuneet, en saanu enää nukuttua kunnolla oli pakko nousta.. jokohan se alkaa synnytys sitte olla lähellä.. jännittää :s raskausviikkoja nyt tasan 38+0 :))
 
Kertokaapa onko kellään ollu vastaavia vatsakipuja?? Mistä ne johtu? Tai vois johtua?

Se sit keskiviikkona pukkas uskomattomat vatsakivut keskellä kaupunkia.. :/
Yhtäkkiä vihlas oikeelta alavatsalta niin kovasti, että piti mennä kyyryyn ja sit se helpotti, kohta taas sama homma. Itkukin pääs ku oli niin kipee. Ne meni jonkun ajan päästä ohi ja eilen illalla taas sama juttu.
Tänä aamuna soitin jo sitten neuvolan ajanvaraukseen, josta pitäis tänään jonku soitella..
Ensimmäistä kertaa oikeesti huolissani onko pikkusella kaikki ok..

Niin ja rv 15+6
 
Viimeksi muokattu:
ringaalle ihan hullun paljon onnea. <3 Vihdoin sait sen itsellesi jota kauan odottelitkin. :)

taruolento, itselläni oli myös saman moisia viiltäviä kipuja ja jopa itkuakin aiheuttaneita "kipupiikkejä". Omat iskivät ekaa kertaa myös kaupungilla. Olin henkkamaukalla shoppailemassa yksinäni äippävaatteita kun viillot toisellapuolen kehoani alkoivat. Nieleskellen raahauduin kotiin sänkyyn itkemään sikiöasentoon. Neuvolassa selittivät nämä kivut kohdunkannattimien venymis kipuina. Toivotaan että sinullakaan ei mitään vakavaa vaan ihan normaalia raskauteen kuuluvia vaivoja.
 
Niin ne neuvolastakin nyt soittelivat että luultavasti on ihan niistä venymisistä johtuvia..
Mietityttää van ku sunnuntaina taas töihin meno ambulanssiin, että jos niitä kohtauksia siellä alkaa tulla ku potilas kyydissä tai muuta vastaavaa....

Noh, toivottavasti loppuvat nuo kivut pian jotta tässä töihin uskaltaa lähteä!
 
Heippa kaikille! Ryhdyin minäkin jo seuraamaan keskusteluja, vaikka aivan alussa raskaus, vko 5 menossa. Olen Vantaalainen, kohta 27-vuotias, ja kyseessä ensimmäinen raskaus.

Pää on kovasti vielä pyörällä, vaikka raskaus olikin suunniteltu. Eihän tätä meinaa oikein käsittää:) Nyt odotellaan innolla ensimmäistä neuvolakäyntiä =)
 
Onnittelut kaikille pienokaisen saaneille :)

Hurjan nopeasti tuntuu menevän aika... Itselläni tuntui tänään ensimmäistä kertaa potkut myös päiväsaikaan, vaikka olin tekemässä jotain ihan muuta. Yleensä saa keskittyä iltaisin ja makoilla hetken aikaa ennen kuin rupeaa tunnistamaan liikkeitä.

Mulla on rakenneultra 21.3, ja sitä odotellessa. Mukavaa päästä taas näkemään pieni ja toivottovasti varmistamaan että kaikki on niin kuin pitääkin.

Itseä lähinnä stressaa oma asuntotilanne. Asun vuokrayksiössä tällä hetkellä ja haluaisin muuttaa lähemmäs vanhempiani ja muita kavereitani, koska asun tällä hetkellä opintojen takia aivan eri kaupungissa. Isompaa asuntoa yritän saada, mutta vuokra-asuntoja on tarjolla todella nihkeästi, eikä vapaita kaksioita anneta helposti yksin muuttaville, kun aina halutaan pariskunta...

Noh, onneksi edes kevät tulee ja aurinko paistaa :heart:

Salty ja pallero 18+5
 
Oikein paljon onnea pikkusen saannelle<3

Oli aivan mahtavaa tänään käydä rakenneultrassa ja kaikki oli molemmilla vauveleilla niin kun pitääkin:)oinen painoi 371 g ja toinen 300 g eli ei onneksi suurta paino eroa tuplilla. A vauveli oli varmasti poika ja B vauveli oli luultavasti tyttö. B vauvelin sukupuolesta ei saatu varmuutta ku hän oli niin kova liikkuun ja se kyllä tuntuukin. Vasemmalla puolella mahaa tuntuu koko ajan liikettä, mutta oikealla puolella mahaa oleva poika on aina välistä pelottavankin hiljaa. Nyt sain lopulta selvyyttä laskettuun aikaan ku molemmilla oltiin laskettu eri laskettuaika viime ultrassa eli toinen olisi kuulema ollut kaksi päivää pienempi ku toinen. Mutta nyt minulle sanottiin, että laskettuaika olisi nyt oikeasti 25.7 eli tänään tuli 20+2 rv. Yllättävää oli myös että joudun sairaslomalle raskausviikolta 26 lähtien, kun kuulema olotila on silloin samanlainen kuin loppumetreillä olevan yhden vauvelin odottajalla. En kyl oo sellaista tyyppiä joka vaan möllöttelis kotona, joten vaikeaa tuo tulee olemaan mulle.. Toivottavasti aika menisi pian kesää kohta ja oottelen kyllä innolla kun saan pienokaiseni..<3
 
hei taas:))
Onnea ringaalle ja teretulemasta uudet,ihanaa kun kaikki sikiää:D
Tänää meille tuli sit se farkku josta oon haaveillu<3jee jee,pääsee koklaa jo kuinka istuu vauvankaukalo:)
Täällä liikeet jo tuntuu iha hyvin,välil kovempaa ja välil iha pieniä vaa-sillon tulee melkee tökittyä et antas ees yhen merkin päiväs:D:D:Den anna sille rauhaa:D
Närästys ruvenny vaivaa oikee urakal,samarinia naamaa vaan ni helpottaa!
Onkos teil muil ketkä ootte käyneet rak ultras ja saaneet selville kumpi tulee ni ollu esim vauvalla matala syke?ku semmost moni puhunut et matala syke viiittais poikaan ja korkea tyttöön. Itse pääsen 16.3 rak ultraan mut sydänäänii kuunnelles olu alle 140 et epäilen poikaa:)
 
Tervetuloa Suzyy!

Itselläni useampi huonosti nukuttua yötä takana ja nyt ku miehen lapset tuli viikonlopuks on hermot erittäin tiukalla tällä hetkellä. Ruoan jälkeen otan itselleni oikeuden ottaa päiväunet jota en oo vielä kertaakaan raskauden aikana tehny.

Eilen käytiin uimassa ja vauva mahassa ilmeisesti tykkäsi siitä ku potki ja tempoili ku mikäki. Väänsi lähtiessä sitten saunassa mahan iha ihmeelliseen asentoon :D Saa nähdä miten pitkään saan uimapuvun mahtumaan päälle. Kesää varten on myös bikinit mutta uimahallissa kokonainen puku on kivempi käyttää.
 
VanillaNinja: Ei meillä ainakaan pätennyt tuo syke juttu. Kaksosillani ei ainakaan ollut eroa kauheasti tossa sykkeessä vaikka eri sukupuolta ovatkin, jollei B- vauveli osottaudu vielä pojaksi. Pojalla oli 150 ja tytöllä 147.
 
Heissan!

Täällä vielä saikkuillaan. Loppuviikkoa kohden kun lakkasin heilumasta ympäriinsä, olo helpottui. Vielä en töihin uskaltanut palata, lusin suosiolla saikun loppuun. Sattuu lääkärineuvolakin sopivasti saikun loppuun, niin on ainakin varmaa, että kaikki on ok.

Ihmetyttää vain, mitä tästä karmeasta olosta jää jäljelle. Mikä oli tuota ylimääräistä hässäkkää ja kuinka paha olo jää jäljelle. Alkaa tosiaan tuntua siltä, että puoliväli on taaksejäänyt ja koko ajan vain on paisuneempi olo. Selkäkin huutaa hoosiannaa.

Pahoinvointia ei ole, mutta toisesta kädestä katoaa tunto vähän väliä. Sen lisäksi on alkanut tulemaan sydämentykytyksiä. Kun sydän rupeaa läpättämään ihan omia tahtejaan, mä en voi tehdä muuta kuin vain maata ja yrittää olla oksentamatta. Kahden askeleen käveleminen hengästyttää kuin maraton ja pystyasento aiheuttaa vain huimausta.

Suoraan sanoen v*tuttaa kun kevät/kesämallistot ilmestyvät joka paikkaan. Mä päätin jo talvella, etten katso vaatteita ollenkaan. Pakon sanelemana olen käynyt pari kertaa vaateostoksilla, kun piti vähän isompia vaatteita löytää. Mammavaatteita omistan tasan yhdet farkut. Oon lohduttanut itseäni sillä, että ensi kesänä voin sitten ostaa kaikenlaista kivaa päälle laitettavaa. Tavallaan olen laittanut itseni jäähylle, mä olen nyt vain tämä paksuna oleva kroppa ja katsotaan oikeaa Merya sitten joskus vuoden päästä.
 
Mery, vissiin alkaa ahdistamaan vatsan kanssa kulkeminen. Itellä on viel niin pieni massu, mut kylläpä se tästä viel kasvaa. Ite päättäny, että ostan mekkoja/tunikoja ja sata paria leggingsejä, joitten kanssa pärjään kesän. Niitä on ihan kivannäkösiäkin ja sellasia, joitten voisin kuvitella näyttävän hyvältä myös vatsan kanssa. Eipähän hierrä, eikä kierrä... Mut enhän mä tiedä millanen sun tyyli pukeutua on aikasemmin ollu, mä vaan ite aina kesällä herään henkiin enkä aio vauvan tulon sitä nytkään estää...
 
Viime yö oli taas vauvan täyteisiä unia täynnä. Poikaolo alkaa vahvistua, unessakin synnytin nimittäin pojan, oli van aika ison näköinen :D

Aamulla oli edessä järkytys, enimmäinen raskausarpi! Vaikka kuinka olen masua rasvaillu nii ei ne arvet näköjään minua ilman jätä :(

Vauva möyrii mahassa kuin viimeistä päivää, vielä 16 viikkoa...
 
taruolento No ei ahdista kovin hirveästi, mutta ihan tarpeeksi. Loppuraskautta kohden on alkanut taas väsyttää ja tuo ylläri ambulanssireissu pikkaisen kiristi hermoja. En ole ikinä ollut urheilullinen ihminen, mutta olen suorastaan kettuuntunut siihen, että kyljen vaihtaminen sängyssäkin vastaa jo sinivalaan rysäyttelyä. Maha on aivan tajuttoman iso ja ahdistaa jo valmiiksi, kuinka hervoton se tulee olemaan vielä.. Ja se on iso, vaikka vauva vissiin jo oli laskeutunut, häpyliitos kipuilee koko ajan ja vauva on raivotarjonnassa.

Mulla ei ole mitään aikaisempaa tyyliä :D Mä en vain koe mitenkään hehkuvani enkä aio alkaa ostelemaan isoja mammavaatteita, koska tällaiseksi en ole jäämässä. Mulla on pitkiä toppeja ynnä muuta raskaallekin mahtuvaa kaapissa sen verran, että aion housuja lukuunottamatta sitkutella koko raskauden ajan vanhoilla vaatteillani. Mielummin ostan uusia sitten, kun mulla on taas joku käsitys siitä, minkä kokoinen oikeasti olen.

Sinällään ironista, koska koko ajan tulee positiivista huomiota mun massusta ja kropasta. Kovasti ihmiset veikkailevat poikaa, koska mun jalat ja takapuoli eivät ole levinneet juurikaan (heidän mielestään, kaikki on suhteellista!). Varsinkin vanhempi väki tuhahtelee, kun sanotaan, ettei kerrota sukupuolta, koska heille on itsestäänselvää, että kun vauva ei ole lantiolle levennyt vaan maha on kuin airbag, niin poikahan sieltä on tulossa :D

Mun raskaus on mennyt oppikirjan mukaan koko ajan, mutta tuon lanssireissun jälkeen on alkanut ahdistaa, että jos tuo kaveri onkin tulossa jo ennen aikojaan.

jauhopeukalo Nyt alkoi itseäkin jänskittää nuo raskausarvet. Mulla on ohut ja kuiva iho, mutta toisaalta taas aavistuksen yliliikkuvat nivelet, joten iho on antanut ihan nätisti ilman säännöllisiä rasvauksiakaan periksi. Mulla on 14 viikkoa jäljellä ja niistä jokainen taitaa mennä raskausarpia pelätessä :D
 
Heipparallaa!!!! oon koht 21w 18+1 mamma joka aloittaa näissä keskusteluissa.. :) En osaa oikee kertoo mitää itestäni mut keskiviikkona on neukkula ja kulta pääsee ekaa kertaa mukaa kuulemaa sydän äänet <3 öö.. laskettu aika on 12.8 12 ja ja ja öö kiinalaisen kalenterin mukaa tulossa olis tyttö, mut se varmaa paljastuu paremmin rakenneultras 2.4 :)
 

Yhteistyössä