Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

Uusi pino, olkaa hyvät! Poimin tuolta edellisestä keskustelusta ne, jotka tietojaan ehtivät listata, ja koitin napata mukaan muitakin jotka keskustelussa ovat mukana pyörineet.

Keskustelussa mukana:

Huhtikuu

felina / 25v / Oulu / la 4.4
LittleEternal / 26 / Uusimaa / la 28.4

Toukokuu

nonnakonna / 22v / Kuopio/la 1.5.
Lottiina / 20v / Porvoo / la 24.5.
um91 / la 25.5.
l.love / Tampere / la 30.5.

Kesäkuu

Aletheia91 / Keminmaa / la 6.6.
nadouessioux / 22v / Tampere / la 7.6.
pamppa88 / 24v / Oulu/ la 15.6
Merywind / 21v / la 18.6.

Heinäkuu

Kuurupiilo / 23v / Turku / la 11.7.
Sancho / 25v / Espoo / la 26.7.
VanillaNinja / la 31.7.








Tietoja ei vielä ollut/en jaksanut kaivella vanhoista keskusteluista:

jauhopeukalo
amie88
Mims
taruolento

Ja siis kertaalleen vielä infona se, että ei ole pakko näkyä listalla ollenkaan jos ei halua, ja tiedoista voitte ilmoittaa juuri sen verran kuin itsestä hyvältä tuntuu, eli vaikka pelkästään la Tämä oli nyt tällainen nopea räpellys, muokkailen tätä myöhemmin lisää.

Terv. Kuurupiilo & Salaisuus
 
Viimeksi muokattu:
Tuo meitsin nikki on muuten kirjoitettu väärin. Se on L-kirjain pienellä eikä i isolla. Siis nimimerkkini ei ole i.love vaan L.LOVE (pienellä). Kapsit selvennykseksi. :) Mietinkin tänne rekatessani että tulee olemaan ongelmia tämän nikin kanssa varmasti..
 
l.love, check! Korjattu. Ihan selkeähän tuo ero oikeasti on, nyt kun asiasta huomautit, mutta eipä vaan käynyt mielessäkään aiemmin.

Kaamea laiskotuspäivä tänää. Suurin saavutukseni tähän mennessä oli porkkanoiden kuoriminen ja raastaminen. Hiphei! Kohta pitäisi pestä pyykit ja suunnata kaverin uutta asuntoa ihastelemaan, voi mistä löydän energiaa siihen häh?

Toivottavasti muutkin keskustelijat löytävät tänne uuteen pinoon nyt:)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin löytyi uusi pino. kiitos kuurupiilo :)
mulle nää yövuorot ei näköjään raskaana ollessa tahdo sopii. huono olo näin ku herää. muuten ei mitää ongelmaa ole näis...
pyykkiä pitäis kans pestä. ja makrulaatikko pistää uunii.
onko muilla ollut työn kanssa ongelmia (paitsi alkuraskauden pahoinvointi)...
 
Kiitos Kuurupiilo uudesta pinosta, ja toivotaan että muutkin tänne löytää :)
On joo tosiaan mulla masukin alkanut pikkusen näkymään, sellanen pieni kumpu, vielä.. :D Huomenna rakenneultraan, vähän tottakai jännittää (positiivinen jännitys kuitenkin) ja sit ensi viikolla neuvola. Mulle on nyt tullu sellanen tunne, et koko ajan pitäs lähtee ostaan vauvelille jotain tarvikkeita, niinku sänky, vaatteita jne.. Onko muilla samoja tuntemuksia? Oletteko jo ostelleet tavaroita? Yhen tutun vauvanvaatteita oon tänään menossa kattoon et oisko siellä mulle jotain kivaa..... x)
 
Moikka! Minä lueskelinkin sitä vanhaa ketjua jo mutta en sinne vielä itseäni tyrkännyt, eli tuppaudun siis tänne :D Meillä siis la 1.5. ja ensimmäistä vauvelia ootellaan.. :) Mukava jakaa ajatuksia muittenkin odottajien kanssa, kun ei lähipiirissä ole ketään raskaana olevaa.
 
No siellä taisi olla tapetilla ainakin että koska on kerrottu töissä/sukulaisille/ystäville?
Ja olihan siellä se ikuinen ystävä eli mielialat, onkos ollut äksypoksuilua ja angstailua.

Hih, huomenna on sitten se eka ultra, ja en muista koska olisi jännittänyt näin paljon :LOL:

S & Tirriäinen 11+5
 
hoi!!
mieki tänne tuun ja toiv tääl ois enempi juttuu:)
Yritän itseäni päibttää tänne ainaku kerkeen:)
Elikkäs Vanillaninja LA 31.7.12,ultrassa tarkentuu:)
Täällä oloissa jo onneksi voiton puolella,ainut mikä jäänyt ni nälkä ja se ei tunnu loppuvan koskaa:D
Vaakaa en onneks omista ku jääny tuo liikunta liian vähälle mut onneks on hyvä syy;)

Terveisn VN ja nyytti 10+6
 
Tänään oli eka neuvola. Kyllähän siellä ainakin aikaa vierähti..
Tehtiinkö teille vielä siinä ekassa neuvolassa raskaustesti, vai luotettiinko vaan teidän sanaan? Mulle ei tehty enää testiä, kun neuvolaan paukkasin.
Sen takia jätin aamulla käymättä vessassakin! :D Kaikkee sitä.

Tuntuu jotenkin, että onkohan sitä ees raskaana, vaikka oireitakin kyllä on, muttako ei sinne ultraan pääse kuin vasta vkolla 12 ja nyt vasta vko 8 menossa..

Mielialoista sen verran, että ite oon kärttynen jos oon nälkänen, ja nyt mulla on aina nälkä! Tai ainakin oli jonku aikaa. Nyt vaikka on koko aika nälkä, on samalla jotenkin öklö olo eikä oikein mitään haluttas syyä ja tuntuu, että vatta on pakissa. Onko ihan normaalia?

Taruolento ja nimetön 7+4
 
Heipparallaa!
Itsekin lähinnä taustalla pyörinyt ja teidän jutusteluita lukenut.. =) Ekassa neuvolassa luotettiin kyllä omaan sanaan raskaudesta, ei ongelmia sen puoleen! taruolento: jos ollenkaan lohduttaa,niin täältä suunnalta löytyy toinen nälkäinen.. Viikkoja kertynyt 16+2,ruoka maistuu,maha paisuu ja paino tippuu ;) Pitäisi vissiin väsätä jääkaappiin ruoka-annostelija,että pysyisin ruodussa..? Noo, päivä kerrallaan..ehkä rauhotun tämänkin suhteen.
Rakenneultraa kovasti odotan.. vielä vajaa kuukausi jäljellä! Raskausoireita ei ole, ellei vatsan kasvua ja hillitöntä nälkää lasketa. Ostinpa sitten fiksuna kotidopplerin,jolla saan kuunnella masuasukin elämointiä ja sydänääniä iltaisin <3

Taizu89 & masuasukki 16+2
 
Heippa hei kaikille!

Täällä meillä olisi huomenna viikkoja tasan 19. Aika menee NOPEASTI. Mukava olo kaikin puolin! Hieman vain jännitän viikon päästä olevaa rakenneultraa. Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin. Toivottavasti sukupuolestakin saataisiin edes jonkinlainen arvio. En enää jaksaisi arvuutella. Vähän on kuitenkin poikafiilis. Vauvamasu jo kivasti pömpöttelee esillä, kivan pyöreä ja jämäkkä. Juuri tätä olen odottanutkin 8) Liikkeitäkin tuntuu mukavasti. Ihan kuin joku kala uiskenelisi masussani. Hauskasti kutittaa ja vähän sillä lailla hipsutelee siellä.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Ihanaa talvista loppuviikkoa teille :)

nadouessioux/ensi viikolla 22v/Tampere/la 7.6.
 
Ääh, niin kateellisena odottelen oman vatsani kasvua. Jotkut housut kyllä eivät mahdu enää, ja tuntuu että on paisunut, mutta ei tosiaan mitään vauvamahaa havaittavissa... blah.

Töissä kerroin jo hyvin varhaisessa vaiheessa, kun päätin pitää taukoa opiskeluista lapsen syntymään asti ja tehdä töitä (eli kerätä rahaa säästöön). Oli pakko varmistaa, että onhan riittävästi tunteja minulle tarjolla jos kokopäiväisesti rupean taas työskentelemään. Muutoin varmaan olisin vasta siinä vaiheessa kertoillut, kun maha olisi alkanut näkymään.

Raskausoireet tuntuvat kadonneen lähes kokonaan. Tavallaan ihan loistavaa, pahaolo iskee enää satunnaisesti jos esim. unohtaa syödä, eikä ihan koko aikaa väsytä. Jotenkin silti levoton fiilis, että mihin ne oireet nyt menivät kun juuri niiden kanssa alkoi oppia elämään:LOL:

Kuurupiilo & salaisuus 14+0
 
Huh, pitää taas tulla tänne purkamaan. Olen jotenkin tosi pahantuulinen,
aivan aiheetta.. Tiuskin kaikille ja kaikesta, raivostuttaa jos jääkaapista ei löydykään sitä, mitä olisin halunnut. Eikä siitäkään voi syyttää ku ittiä. :D

Neuvolatäti sano, että jos ei nyt oo pahoinvointia tullut, ei sitä luultavasti tulekaan. Pyh ja pah, tänään iski oksettava olo. Tosin, poltin juuri tupakan siinä.
Päätin sitten kun päivän aikana 3 kertaa alotin tupakin ja nakkasin parien savujen jälkeen pois, että nyt se sit loppu. Oon tähän asti yrittänyt vaan vähennellä pikkuhiljaa, mut nyt päätin että ei enää, jos kerta oksettamaan alkaa!

Huomasin myös, että puolukkahillo, joka ei koskaan oo ollu suurinta herkkua, mutta jota on pystyny kielenpäällä maistaan, alko yökkäyttään. Hajukin teki pahaa. Vissiin aistit herkillä.

nadouessioux, onpa ihana kuulla, että kaikki hyvin ja massukin kasvaa. Kasvais jo itelläkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Taizu89
Ensinnäkin, toivoisin tonne alotusviestiin samaa systeemiä kun edellisessä, olis selkeempi toi kenellä milloinkin laskettu aika ja kumpaa odotetaan. + Noi olis kiva olla järjestyksessä.

taruolento Mä lopetin tupakoinnin samantien kun kuulin odottavani ja hyvä niin, se oli ihan yllättävän helppoa. Mies polttaa ja mä en pysty olemaan lähelläkään kun se haju alkaa oksettaa ihan samantien.

Meillä ei nyt sitten ookkaan enää yhtään ultraa jäljellä, jos ei mitään kummallisempaa ilmaannu. Tuntuu hassulta että ollaan jo yli puolen välin. On kyllä tosi hyvä tunne tästä. Pahaa oloa mulla ei ole enää tän toisen kolmanneksen aikana ollut kuin ihan satunnaisesti. Onneksi niin.
 
Heippattirallaa pitkästä aikaa! :)

Enpä ole tänne joutanut kiireiltäni päivittelemään kuulumisia. Täällä ei nyt kyllä kovin kummosempia kuulukkaan, mitä nyt maha kasvaa kovaa vauhtia ja pikkunen potkiskelee. Olen huomannut että on ns. aktiivisia päiviä, pikkusella siis, ja sitten päiviä ku ei oikein tunnu liikettä juuri minkäänlaista. Niinä päivinä ku liikkupi vähän, niin meinaa olla pikku pelko perseessä, että onko kaikki nyt hyvin, mutta toinen varmaan vain tyytyväisenä tuutii ja kasvaa tai sitten potkii niin etten minä sitä tunne. Viime yönä heräsin kyllä siihen ku maha-asukki päätti alkaa 4 aikaan yöllä tanssimaan. :D

Mitäs muuta, niin kovasti yritetään pysyä erossa turhasta makeasta ku viime neukussa oli virtsan sokerit sen +1. Terveellisempää ruokavaliota yrittäny noudattaa, mutta ku se nälkä, se on koko ajan. Ja voisin tehdä mitä vaan suklaan eteen, sanoo ihminen joka ei ennen raskautta pahemmin suklaasta pitäny. :D

Mitä tuossa huomasin niin olitte keskustellut luottamuksesta ja hormoonihiviöydestä. Minä tunnusta, olin joku aika sitten ihan kamala kiukkipussi ja vieläkin äyskin ja tuiskin miehelle kun olen väsynyt tai nälkäinen. Meinaa ukolla tulla jo korvista välillä ulos, mutta ku tunteet kuohahtaa niin nopeasti ettei siihen ehdi itse reagoimaan. Ennen joululomaa kiukkuisin koulussa myös opettajille ja koulukavereille, angstasin milloin mistäkin. Nyt olen kuitenkin suurimman osan ajasta hyvällä päällä, mitä nyt joskus ukkoa hyvän tahtoisesti ojennan laittamaan tiskit koneeseen ja pyykit koriin. :D Luottamus asiassa, niin kyllä minä sen miehen päästäisin sinne amerikkaan tai vaikka into Kiinaan kuukaudeksi reissaamaan, jos se vain haluaisi. Sitten siihen ei mahdollisuutta olekkaan ku vauva tulloo maailmaan.

Kaikille uusille tervetuloa mukaan, minäkin muistan vahvasti sen suloisen järkytyksen ja onnellisuuden kun plussasin. Toivosta olin melkein jo luopunut koko lapsen suhteen kun niin kauan yritettiin tuloksetta, joten kun pikkuinen ilmoitti tulostaan oltiin yhtä onnelista hymyä miehen kanssa. Lapsettomuushoidot olisi ollut seuraava askel valmistumisen jälkeen, mutta onneksi niitä ei tarvittukkaan.

T: Aletheia91/Keminmaa/ LA 6.6.2012
 
Lottiina, oon nyt ihan hirmu tyhmä, mutten ymmärtänyt miten tuon aloitusviestin tiedot sun mielestä pitäs laittaa. Voitko vääntää tyhmälle rautalangasta (ja laittaa vaiks jonkun malliesimerkin tms) :popcorn:

Oma napa: Vuosisadan kamalin flunssa, alkaa olla voiton puolella jo. Viime yönä kuumehoureisena ja pahoinvoivana olin niin heikossa hapessa, etten vessareissulla päässyt ylös lattialta mihin piti mennä pitkälleen lepäämään hetkeksi kun niin pyörrytti. Tuli ikävä äitiä kyllä, täytyy myöntää:D
Asutaan siis tuon lapsen isän kanssa ainakin vielä toistaiseksi erillään, ja tällaisissa tilanteissa sitä kiroaa yksinelämisen miinuspuolia kun makaa vessan lattialla, eikä toivoakaan kenestäkään joka voisi tulla auttamaan.

Eipä muuta tänne tällä erää, kuume ja räkä on sulattaneet aivot olemattomiin, en edes yritä keksiä mitään järkevämpää sanottavaa enää.
 
Hauska tosiaan lukea näitä juttuja, kun huomaa että ai en olekaan ainoa joka pelkää jos ei tunnu liikkeitä, itkeskelee turhanpäiväisistä ja muuten vaan intoilee tästä raskaudesta :D
Uusi ajatuksia tuli ensimmäistä kertaa vasta lähipäivinä kun katselin ohikulkevia äitejä, että minäkin haluan vauvan, siis että haluan sen nyt ! Hieman malttamaton.. Odotusaika on ollut kyllä tosi helppoa, aika lailla oireetonta ja mukavaa. :) Vasta nyt alkaa tuntumaan hieman tukalalta mahan kanssa kun pitäs niin hirveästi pukee vaatetta päälle ulos kun koiraa lenkittää mutta ei meinaa enää vaatteet mahtua...eikä jaksa kovin kauaa kengän nauhoja sitoa kun alkaa jo puuskutus kuulumaan. Luulin että mulla oli ihan hyvä kunto :p
Minua kiinnostaisi kuulla onko täällä muilla odottajilla lemmikkejä kotona? Meillä vähän sitä jännätään että miten suhtautuu koira ja kaksi kissaa, jotka tottunut olemaan meidän vauvoja ja saamaan paljon huomiota..

Jotakin tietoja puuttuikin jos ne sattuu kiinnostamaan, eli;
nonnakonna / Kuopio / 22v. / la 1.5. / viikot 24 + 4
 
Viimeksi muokattu:
tere kaikille
Eilen sit oli eka ultra ja siellä se köllötti ja liikuskeli vähäsen<3!!sydänäänetkin olli hyvät niinkuin kaikki muutkin MUTTA sitten sanottiin et löyty joitain kaikui molemmist kyljist vaavil (ehkäpä kehitys jäljes tai jotaa...) ja pitää mennä heti ens viikol tutkimuksiin uudestaan,vähä pelottas mut en ressaa (yritän ainaki olla)
Kellään kokemusta samasta asiasta?????
Vk ois ultran mukaan nyt tänään 12+0 mut la:ta ei muutettu
 
Miekin löysin tänne :) Se ois viimenen työpäivä tehty eilen ja maanantaina ensitöikseen saa marssia työkkäriin ja käynpä vielä liitossakin varmistamassa irtisanomisen perusteet. Tänään käydään miehen tyttöjen kanssa uimassa, viimeksi kävin uimassa ku raskausoli aivan alussa ja sillon tuntui vesi aika omituiselle mahassa mut katsotaan miltä se nyt tuntuu :D

jauhopeukalo, 23v. Joensuu, la 2.7.
 
VanillaNinja, sanoivatko ultran yhteydessä mitään syytä mistä nuo kaiut voisivat johtua tms? Kyllä tuollainen saa huolestumaan, vaikka miten koittaisi toivoa parasta. Voimia voimia, toivottavasti selviätte säikähdyksellä ja mitään isompaa ongelmaa ei löydy pikkuiselta:heart:

Päivittelen tänään paremmalla ajalla nuo tiedot tuonne ylös, nyt pitää laittaa kämppä kuntoon kun tulee mummo kyläilemään.

btw, tuosta mummosta tuli mieleen, että minkä ikäisiä isovanhempia teillä on? Kun eilen kaverini kanssa keskustellessani tajusin, että onhan se tavallaan aika huisia, että isoäitini täyttää kohta vasta 70 ja ihan täysin menevä ja omatoiminen (vähän liiaksikin...) tapaus, voi olla aika tohkeissaan kun kuulee lapsenlapsenlapsestaan:)
 
Kuurupiilo, meillä on mummo jo 85v ja alkaa olemaan jo vähän höppänä. Toisin sanoen ei aina edes muista että lapsenlapsenlapsi on tulossa. Innoissaan kyllä on kun ymmärää kuitenkin vielä täysin että uusi vauva siis tulee :) Toivottavasti vaan pysyy kunnossa ja kerkeää olemaankin lapsen elämässä mahdollisimman pitkään.. ihana mummo <3
 
Kuurupiilo En yhtään sen vaikeemmin aatellut, kun että laittais noi nimimerkit siihen järjestykseen kun lasketut ajat lähestyy aloittaen tietysti toukokuun ensimmäisestä päivästä :) Myös loppuun vois laittaa kumpaa odotetaan (jos tiedossa) ja se vois sit olla vaihtoehtoisesti joko poika tai tyttö

Mutta siis on ihan hyvä noinkin. Ajattelin vaan että olis helpompaa seurata muiden lähestyvää päivää ja olis kiva katsella kumpaa sukupuolta sieltä on tulossa :)

Aiheeseen isovanhemmat Mun toiset isovanhemmat on 64 ja 70 ja toiset 63 ja 70 (nää jälkimmäiset on nyt molemmat kuolleet reilun vuoden sisällä)

Isoisoäiti mulla on vielä yksi elossa ja hän on vähän reilu 80v ja hyvin valikoivasti dementoitunut.

Omaa napaa:
Meillä ei meinattu viimeyönä nukkua ollenkaan, ku aina kun mä meinasin saada unen päästä kiinni, niin tää pieni potkasi tosi kovaa silleen että oli pakko taas etsiä uus asento ja tätä jatku tosi kauan. Heräsin vasta äsken, kun ei tosiaan nukkumisesta tullu mitään ennen jotain kuutta?
 

Yhteistyössä