Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

l.love, ootko pistäny kelaan jo hakemukset meneen? mun ei tosin tarvinnu noista äitiysloman alkamisista niin stressata, kun oon työtön.. mut kelan päätöksestä mä sen sit katoin :DD miten muuten on menny sokeriseurannan kanssa? :)

sain eilen tehtyä vihdoin viimesen hankinnan tolle juniorille, oli unohtunut ostaa vanna mutta nyt on semmonenkin, jee! :D onneks nyt on sit ihan kaikki kasassa.

neuvolastakin juuri kotiuduin ja tällä meinaa olla lähtö sairaalaan tänään. oon niin turvoksissa kun ihminen vaan voi olla ja verenpaineetkin aika korkeella. tsekattiin nekin kolmesti. ja päätä särkee ihan kun olis vappua juhlinu, hauskaa. no, josko sitä kävis "tuuri" ja jäisinkin sille tielle! ei kauheesti jaksais odotella sinne tiistain yliaikakontrolliin. no, neuvolantäti oli sitä mieltä, ettei kauheesti ihmettelis vaikka synnyttäisin joka tapauksessa vielä tän viikon puolella, kun niillä on tuolla tapana tehdä noi sisätutkimukset sen verran kovakourasina, et vois jo ihan sillä lähtee synnytys käynnistyyn. eli hyvällä säkällä meikäläisellä on huomenissa jo pikkumies sylissä! <3
 
teretulemasta uudet ja hurjasti onne ringaalle:))))kohta sulla pienen pieni nyytti sylissä:)!
Täällä kaksplussan sivuil tuo laksuri kertoo aika hyvin millo ois tarkotus jäädä,muulla ainakin tarkka on ku viel neuvolatädin kaa laskettiin yhes:)
Enää minulla siis 3kk töitä!kesäloma ennen mammalomaa hyväksyttiin töis :)JES!

Tänään aamulla oli semmoin aamurumba mahassa et oikee nauratti ja ihmeissäni olin koko ajan<3siis aivan ihana tunn<3
Neuvolatäti ei tykännyt painon nousustani olleskaan (5kg tullu lisää) mut eipä tuo minuu haittaa ku mun mielest aika vähän,hemot oli laskusuunnassa et varmaa joudun syömää rautaa kohta puolin mut epä haittaa.
Sokerirasitustesti hirvittää sen takia että joutuu olee syömättä 12h!!!miten mä pärjään ku normisti syön n.2h välein ku muutne tulee niiin huono olo ettei pystys ees pysy:( mut kai se ruokahalu muuttuu täs seuraavas 2 kk:)

Ja tää kelin muutos,mitä ihanuutta:)kyllä se keät sielt pilkistaa:)

Aurinkoisia päiviä kaikille:)
 
Oi vitsii tässä voipi jännittää ringaan reissua. Eli jos susta ei kuulu pariin päivään niin oot jääny synnyttään. :D

Sokerien seuranta on itellä menny ihan ok. Sormenpäät vaan kipeät ja lisäksi kun työkseni näpytän näppäimistöä nini arvata saattaa että hyvälle ei tunnu. Äsken söin onnellisena tämän päivän lämpimän ruoan. Aijon syödä joka päivä kaksi lämmintä jakolme muuta. On tuo ruuan tekeminen rankkaa puuhaa! Kirjoitin itelle oikein lapun että 6.30 aamupala, 11 lämminruoka, 14-15 välipala, 17-18 lämminruoka, 21 iltapala. Tuleepa noudatettua kun ovat ylhäällä. Ja sitten pistoksia.

Kelaan vein yhden osan hakemuksestani tiistaina. Vielä pitää täytellä 6kk tulot ennen synnytystä mikä on täysi mahdottomuus ihan siksikin että tuloni vaihtelevat joka kuukausi. Eli saan vimpan paperin Kelaan vasta 2 viikkoa enen la:ta. Lolz.
 
Äitiysloman alkamisesta: Mullekaan ei ole vielä tullut Kelan kirjettä kotiin, missä ilmoitettaisiin äitiysloman alkamispäivä, mutta soittamalla Kelaan sen saa selville, vaikka ns. virallista päätöstä ei olisi vielä kotiin asti tullutkaan. Itsekin sen pystyy helposti laskemaan, muistaa vaan jättää sekä sunnuntait että muut pyhäpäivät pois laskuista - näin mie ainakin osuin oikeaan! :)

Missä vaiheessa mahdollinen sokerirasitustesti tehdään, jos tehdään? Vai onko se pakollinen kaikille? : / Mulla on ollut koko raskauden ajan kaikki arvot kohillaan eikä painokaan ole noussut liikaa... mielenkiinnosta vaan kyselen. :)
 
nonni, 3,5h käytävällä istumisen jälkeen passittivat kotiin. lääkärin sanoin "ollaan niin loppumetreillä, että koita ny vaan kestää". jes. ihanaa kun ei saa yöllä edes nukuttua kun on niin tukala olo :)))))

sokerirasitus on mun muistaakseni kai joskus rv 26-28(?). ja en tiiä millä perusteella siihenkin passitetaan, kun yleensä kumminkin on nää yleisimmät perusteet et bmi ennen raskautta on 25 tai yli, lähisuvussa jollakin on diabetesta tai muuten näkyy sokeria pissassa.. no eipä mullakaan noista mikään kyllä täsmänny mutta sinne mä sit jouduin ja pystyinki oleen vielä ihan varma, että kaikki on kunnossa :D harvemmin vissiin tommosesta 0,1 heitosta loppujen lopuks löytyy noin paljon vikaa kun mulla. luulis ainakin, että useimmin noi heitot on sitten useemmassa kun yhdessä arvossa ja muutenkin isompia kun joku 0.1 :D mutta toisaalta, jos sinne joutuu, niin eipä siinä kauheesti kannata koittaa huijata. vauvan takiahan sekin sitten tehdään ja kivempihan se on tarkistaa että vauvalla on kaikki kunnossa =)
 
Oon ollu NIIIN pitkään jo pois täältä kun ollut kiireitä. En millään jaksanu lukia kaikkia noita teidän juttuja... Nyt on käyty 2 kertaa ultrassa, kun eivät ekalla kerralla saaneet niskapoimua mitattua.

Ultrassa kaikki näytti hyvältä, pienellä on kaks kättä ja jalkaa, sydän sykkii, vattalaukku kuulemma hyvin näkyy ja aivokammiot alkanu muodostua. Helpotti itellä murehtimista kyllä kun sai tietää että pikkuinen oikeesti on olemassa. :)

Oon saanu kerrottua työpaikalla ja kaikista vaikeimmalla, tulevalle papalle! :D Meinas olla melko hankalaa niin mulle ku isällekin, mutta selvittiin kaikki!

Täällä vaan väsymys jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Nivuskipuja on alkanu tuleen, semmosia oikeen viiltäviä... Samoin jostain syystä päänsäryt reilusti lisääntyny. Ja mielialavaihtelutkin tottakai!

Taruolento vissiin jotain 14+6. :D
 
ringaa: Kiitos vastauksesta! :)

Viime yönä oli todella vaikea nukkua. Hyvää asentoa ei meinannut löytyä millään, vessassa sai ravata tuon tuosta ja vatsa tuntui painavan ainakin tonnin - huh! :'( Toivottavasti ensi yö menisi vähän helpommin.
 
Elyna, ole hyvä vaan :) mäkään en oo nyt kahteen vuorokauteen nukkunu yhteensä kun vajaa 4h ja senkin 10-20min pätkissä.

Uusintakierros, joutukin lähteen aamuyöstä synnytysvastaanottoon tarkistuskäynnille ja tällä kertaa jäin sille reissulle! Eli pääsin osastolle ja toivon mukaan huomenna sit käynnistys :)
 
pietään ringaalle peukut pystyssä:)kohta se nyytti näkee päivänvalon:))

Täällä kärsitään armottomasta päänsärystä,yöt menee huonost ku ei saa päälle hyvää asentoo,vasen puoli yläseläst totaalisen jumissa:(((
nappei vaa syöny mut ku ei niitkää nii hirveest voi ottaa...
Oli aivan ihana aamu tuossa kaks päivää sit kun ekaa kertaa kunnolla vaavi piti aamurallin masussa,kuperkeikka koulu tainnu alkaa:Dmut sen jälkee ollu hiljasta...hiplailen mahaa koko aika jos vaik sattuis herää...
 
Täällä kärsitään armottomasta päänsärystä,yöt menee huonost ku ei saa päälle hyvää asentoo,vasen puoli yläseläst totaalisen jumissa:(((
nappei vaa syöny mut ku ei niitkää nii hirveest voi ottaa...
Täälläpäin on myös ollut vaikeuksia nukkua, kun tuntuu, että maha painaa tonnin eikä mikään asento tunnu hyvältä. :( Omalla kohdallani päänsäryt ovat helpottaneet/ vähentyneet huomattavasti, kun olen käynyt säännöllisesti kiropraktikolla ja pitänyt muutenkin parempaa huolta mm. ryhdistä ja niska-hartiaseudusta.

Ringaalle pidetään peukkuja pystyssä täälläkin! :)
 
iteki täs miettinyt et pitäskö ruveta käymää hierojal tms jos tää ei lopu,venyttelen joka ilta paikat ja välil jopa aamusinki ku tuntuu et paikat jums vaik mitää ei teekää...
Isäntä kun ei osaa hieroo ni siit ei mitn apua oikee ole:/
toiv tää os ohimenevää:)on vaa paha olla töiski jos pää ei käänny ku toisee suuntaa ja vasen käsi tai yleensä liikkuminen ei oikee onnistu...ai ai näitä ihania vaivoja tämän raskauden ohella:D
 
Meillä olis ensimmäinen syksyllä tulossa (Eli nyt siis viikkoja kasassa vasta n. 4-7). Ensikertalaisena täällä sivustollakin, joten miten tämä homma toimii? Onko tämä keskusteluketju, ryhmä vai mitä hä tä? :D Aivan pihalla.. :D :D
 
VanillaNinja: Sinuna menisin hierojalle mahdollisimman pian ennen kuin tilanne menee entistä pahemmaksi! Hurjalta kuulostaa ettei pääkään käänny kunnolla. :O

Minske: Tervetuloa joukkoon! :) Täällä on erilaisia viestiketjuja eri kategorioissa ja tämä on yksi niistä.
 
Tänää oli onneks helpompi jo nousta mut ei kummiskaa helppoa:Dmut pakko se on kestettävä,kun ei ne hierojatkaa mitää tee jos niskat on tosi jumissa,saattaa vaa pahentaa tilannetta...ite nyt vaan venyttelen ja oottelen et hetkellisesti vetreytyis...

Ihanaa ,eilen illalla ku kättä lepuutin mahan päällä ja vaavi piti iltajummppasa ni tunsin sen myös kädessä<3nyt voin sanoo miehelleki et saa jo ruveta kopeloimaa :D
 
heippa !:)
Täällä myöskin lahtelainen odottava äiti voisi liittyä seuraanne jos suotte :D
LA 23.3 ja kovasti jo jänskättää kun vaavi voi tulla kohta ihan minä hetkenä hyvänsä..
Olen päässyt kyllä loppuraskaudesta helpolla, mulla ei ole ollu noita lihaskipuja ollenkaan eikä paikat ole ollu jumissa, ainoa mikä on vaivannut joka päivä niin hirvee närästys :s
 
Tervetuloa joukkoon Minske ja heini-s!

Onnea ringaalle, toivottavasti on saanut jo pienen syliin :)

Kaverin synnytys käynnistettiin kans mut sille ei toiminu pitkää lääkkeet vaa synnytys lähti käyntiin sit itestään kolmen päivän käynnistelyn jälkeen :) Toivottavasti ringaa on päässy helpommalla :)

Itselläni on aika tuskainen olo täällä. Maha senku kasvaa ja mahanahkaa kiristää jo ilkeesti. Kovasti olen kyllä rasvaillu ja hyvin on auttanu ainakin hetkellisesti. Nykyisin en voi tehdä enää mitää yksin, joka hetki toinen potkii mahassa ja muistuttaa olemassaoloaan :D

Siivosin tänään miehen kanssa talon lattiasta kattoon :D Viimeisimpänä sain juuri uunin pestyä. :) Seuraavan siivousinnon kohteeksi joutuu vaatehuone joka olisi nyt tarkoitus ottaa vaatteiden säilytys käyttöön, mutta sitä odotellessa lepäillään :D
 
Heissan! Mukava lueskella, kun on uusia eksynyt ketjuun ja muutamilla on jo niin jännät paikat edessä :)

Meillä elettiin vähän eri lailla jänniä hetkiä, kun rupesin vuotamaan oikein kunnolla ihan yks kaks. Ambulanssilla mentiin sairaalaan ja nyt olen jo kotona, säikähdyksellä selvittiin, mutta nyt ei sitten pariin viikkoon ole asiaa tehdä muuta kuin makoilla.

Kävelemisestä ei oikein tahdo tulla mitään ja massu tuntuu koko ajan tosi oudolta, milloin painetta, milloin kinnaa.. Kipuja ei kuitenkaan sinällään tunnu, on vain tosi epämiellyttävä tunne. Ja vanne kiristää päätä, vaikka fysiikkakin sitä vaatii, niin mä en vain jotenkin osaa viettää päivää sängynpohjalla. En tiiä joudunko soittelemaan neuvolaan ja tahtomaan mielenrauhani vuoksi ylimääräiselle neuvolakäynnille, nyt olisi neuvola samoihin aikoihin kun saikku loppuu ja se oli sairaalan mielestä ok. Mun mielenrauha vaan ei oo ihan samaa mieltä, että kestäisin 14 päivää..

Aika tiuhaan ja tarkkaan tulee nyt kokeiltua, että potkiiko pikkuinen. Syytä vuodolle ei löytynyt, istukka ja vauva ovat kuulemma kunnossa. Silti on vähän levoton olo, varsinkin kun tuo maha kiukkuaa ja kävely ei onnistu. Saas nähdä, menevätkö loput 15 viikkoa saikulla maaten, niin on käynyt monelle tutulle.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea jennii90 ja koko perheelle!
Ihana lueskella näitä ja huomata, että kaikesta kaikilla mennyt aikalailla hyvin :)
Itselläni on borrelioosi, ja vaikka raskaus onkin vielä näin alussa, on multa kaikki työskentely ja itseni rasitus kielletty. Jos tulehtuneet nivelet ärtyy, en voi ottaa kipulääkkeitä. :( Mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin ja nyt on ainakin päivät pitkät aikaa pyöriä lueskelemassa näitä juttuja.. :D
 
tosiaan, oon unohtanu raportoida, mutta sunnuntaina tulin siis sairaalasta kotiin. sillon alkokin kyllä kipeet epäsäännölliset supistukset (ilmeisesti lääkärin kovakouranen kopelointi sai jotain aikaan) ja nyt heräsin sit 00.00 tänään ja koko yön tähän asti tullu hiton kipeitä supistuksia n.10min välein, välillä meinannu olla vähän enemmänkin taukoo, mut nyt tulee taas 8min välein. :) klo 12.15 olis yliaikakontrolli, koitan sinne nyt viel pinnistellä kun en viittis näin väljällä supistusvälillä lähtee synnärille mut ainakin saan sit puoliltapäivin kuulla vähän kohdunsuun tilannetta ja saas nähdä joko tälle reissulle jäisin! :D kovasti kyl tuntuis nyt siltä, että kyllä toi tänään ulos tulee kun nyt 8h 30min supistellu toooooosi kipeesti, en halua tietää mitä on vielä edessä :D
 
Ja noista äippälomista yms.. Sen alkamisen voi laskee Kelan sivuilta, siellä on laskuri sille..
Voisitko heittää suoran linkin sinne sivulle? Koetin etsiä mutta ei löydy ei. :< Olen huonontunut nettihauissani. Googlekaan ei osannut kertoa. Tätä se teettää kun ei ole kotona nettiä ja koettaa töissä pikapikaa tsekata asioita.

Merywind koeta ottaa vaan rauhassa vaikka tuntuisi hurjalle vaan maata sängyssä. Nyt jos koskaan miehen olisi hyvä käydä sinulle vaikka kirjastosta kasa kivaa lukemista, siirtää tv sängysta katselu etäisyydelle ja vaan olla. Yksi ystäväni joutui makaamaan sängyssä melkein puolivuotta. Eihän se helppoa ollut mutta tulipa koettua. Kuitenkin aika kuluu onneksi.

Morjesta vaan kaikille uusille ketjuun kirjoittelijoille. :)
 
Viimeksi muokattu:
jenniii90 Hirmuisesti onnea koko perheelle! :) Aivan ihanaa.

Mitenkäs ringaa? :)

Mulla on kanssa ihan pää sekaisin noiden Kelan juttujen kanssa, mutten edes jaksa miettiä. Koulukin nyt takkuaa kaikinpuolin, mutten jaksa sitäkään murehtia tipan tippaa. Kaikki paperihommat aiheuttaa mussa vaan sellasen blaahblablablaah- tunteen ja meen mielummin vaikka syömään suklaata :)

Mä en osaa olla passattavana ja toisekseen se ei oikein onnistuisikaan, kun mies on 3,5-4 päivää viikosta muualla töissä. Ihan itsekseni tässä möllöttelen, kavereita käy hiljakseen kylässä. Pitäisi nyt joltakin vinkua kyyti kauppaan, kun vielä sattui niin onnettomasti että mulla ei tällä viikolla ole autoa. Vituttaa kun näen kaupan ikkunasta muttei pysty sinne kävelemään. Tekisi mieli edes imuroida, mutta tässä nyt arvon vielä nostanko takapuoltani sohvalta vaiko en.

Maha tuntuu yhä oudolta, painetta, kinnausta, ehkä vähän sellaista vääntöä tai kipuakin, mutta ei mitään sellaista mitä ei olisi pitkin raskautta jossain välissä tuntunut. Pikkuinen potkiskelee aina välillä, niin en ole vielä neuvolaan soitellut aikaa.

Yritän vain möllötellä.
 

Yhteistyössä