H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nyt meni jotain ohi! Selvennätkö?
No eiköhän Rollo ole lapsiaan taloudellisuuteen ja säästäväisyyteen kannustanut ja kannustaa jatkossakin. Ei kun ootas, sehän tekee IHAN kaiken väärin.Elättely on eri asia kuin taloudellinen tuki, mikä voi olla myös kannustamista esim. säästäväisyyteen tai neuvoja liittyen oman talouden hallintaan. Toisekseen, kyllä nykypäivänä aika monilla perheillä on varaa muutama kymppi tiukan paikan tullen omilleen muuttaneille lapsilleen heittää. Aika monille nuorille maksetaan ajokortit kun täyttävät 18 vuotta. Miksi se on järkevämpää kuin vaikka takuuvuokran maksaminen?
No eiköhän se jotain kautta saa selville. Tää on AVOIN INTERNETIN keskustelupalsta, ei mikään suljettu yhteisö. En mä itseäni keneenkään vertaa. Sanoin että mä ainakin haluaisin tietää jos musta jotain netissä kirjoitellaan.
No ymmärrän minäkin sen, jos tuollaisesta nuoresta eroon pääseminen on helpotus. Meillä vaan ei olisi ollut edes mahdollista, että lähestulkoon täysi-ikäinen nuori olisi käyttäytynyt noin. 12-13 -vuotiaina hetken yrittivät, että minä olisin kokki, puutarhuri, siivooja, hovimestari, pesula ja pankkiautomaatti, mutta tein sille hullutukselle stopin hyvin nopeasti.kyllä mä ymmärrän TÄYSIN Rollolaista ! Se on helppo sanoa kun omat kersat on vielä pieniä että onpas kamala äiti kun ei jaksa katsella vetelehtivää teiniä joka elää huushollissa täysin omilla säännöillään muista piittaamatta, tulee ja menee kuin hollituvassa, kieltäytyy kaikkien kotitöiden tekemisestä, ja omaa huonetta ei tietenkään siivoa, ei tuo likaisia pyykkejään pesuun vaan odottaa että mutsi käy ne sieltä hakemassa, eikä myöskään saa otettua puhtaita vaatteitaan kuivurista, vaan ne pitää viedä sinne huoneeseen, ja laittaa kaappiin, jos mutsi ei niitä ole kaappiin viikannut, ne heitetään lattialle ja tuodaan pian "likaisina" takaisin pyykkiin,, kuljettelee kaikenlaista evästä pitkin taloa eikä koskaan korjaa jälkiään, joka paikasta löytyy likaisia kuppeja ja puoliksi syötyjä voileipiä, kaikki ruoka on ihan paskaa, niinpä sitten esim syö yksinään kaikki hedelmät ja jogurtit niin ettei muille jää mitään ja niin edelleen. Ja rahaa ollaan koko ajan naukumassa lisää, mutta ei haluttaisi tehdä mitään se eteen. Minä katselin tuota vuoden päivät ja voin sanoa että olin vaan helpottunut kun nuori lähti ! Ja suomeksi sanottuna kyllä vitutti usein katsella sitä touhua, mutta luojan kiitos se aika on nyt takanapäin.
No eiköhän Rollo ole lapsiaan taloudellisuuteen ja säästäväisyyteen kannustanut ja kannustaa jatkossakin. Ei kun ootas, sehän tekee IHAN kaiken väärin.
kyllä mä ymmärrän TÄYSIN Rollolaista ! Se on helppo sanoa kun omat kersat on vielä pieniä että onpas kamala äiti kun ei jaksa katsella vetelehtivää teiniä joka elää huushollissa täysin omilla säännöillään muista piittaamatta, tulee ja menee kuin hollituvassa, kieltäytyy kaikkien kotitöiden tekemisestä, ja omaa huonetta ei tietenkään siivoa, ei tuo likaisia pyykkejään pesuun vaan odottaa että mutsi käy ne sieltä hakemassa, eikä myöskään saa otettua puhtaita vaatteitaan kuivurista, vaan ne pitää viedä sinne huoneeseen, ja laittaa kaappiin, jos mutsi ei niitä ole kaappiin viikannut, ne heitetään lattialle ja tuodaan pian "likaisina" takaisin pyykkiin,, kuljettelee kaikenlaista evästä pitkin taloa eikä koskaan korjaa jälkiään, joka paikasta löytyy likaisia kuppeja ja puoliksi syötyjä voileipiä, kaikki ruoka on ihan paskaa, niinpä sitten esim syö yksinään kaikki hedelmät ja jogurtit niin ettei muille jää mitään ja niin edelleen. Ja rahaa ollaan koko ajan naukumassa lisää, mutta ei haluttaisi tehdä mitään se eteen. Minä katselin tuota vuoden päivät ja voin sanoa että olin vaan helpottunut kun nuori lähti ! Ja suomeksi sanottuna kyllä vitutti usein katsella sitä touhua, mutta luojan kiitos se aika on nyt takanapäin.
Jos noin ajattelee, niin jättää sitten kirjoittamatta netissä niitä juttuja. Kyllä mä ainakin haluan ennemmin että mulle tullaan suoraan sanomaan mitä musta kirjoitellaan/puhutaan, kuin että esim. kylillä juoruillaan... Ja aivan varmasti juoruillaan jos joku tuttu lukee.
Saahan se vituttaa, mutta en mä silti ymmärrä, että ollaan töykeitä nuorelle saati, että moititaan omaa lasta netissä.![]()
Ymmärrän Rollon pointin ja sen, ettet ehkä saa ilmaistua täysin mitä haet takaa tuon lukihäiriön vuoksi..?
Siis, että tytön on sitten pärjättävä siellä omillaan, mutta kotoa saa kuitenkin tukea kun noudattaa pelisääntöjä myös kyläillessään?
Saahan se vituttaa, mutta en mä silti ymmärrä, että ollaan töykeitä nuorelle saati, että moititaan omaa lasta netissä.![]()
Se pitää itse kokea ennenkuin sen tajuaa että se vituttaa, ja ettei hirveästi tee mieli hyvitellä ja paijata teiniä joka asenne on "haistakaa paska" muulle perheelle
niinpä. armeijassa kun hiljaisuus/ nukkumaanmenoaika on klo 22.
siellä jos yks möhli, kaikki kärsii.
Se pitää itse kokea ennenkuin sen tajuaa että se vituttaa, ja ettei hirveästi tee mieli hyvitellä ja paijata teiniä joka asenne on "haistakaa paska" muulle perheelle
En mä ajattele ainakaan noin. Ajattelen, että kotoa lähdössä olevalle nuorelle pitää sanoa, että mene ja tee, luota itseesi! Osaat ja pärjäät kyllä! Mutta muista, että tapahtuipa mitä tahansa, olen olemassa sinua varten jos ja kun tarvitset. En puutu asioihisi, ne osaat hoitaa kyllä itsekin, mutta olen olkapäänä kun sellaista tarvitset.