Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jep, mutta kuten Rollo itsekin sanoi, niin se tyttö voisi itse varata ajan pyykkitupaan, jos äidin ehdottama aika ei kelpaa. Pesen minäkin pojan vaatteita, JOS ne ovat pyykkikorissa silloin, kun alan pesemään pyykkiä. Jos eivät ole, poika saa huolehtia likapyykistään itse.keittiönoita, rollolla ei ollu kai omaa konetta joten ihan fiksultahan toi kuulostaa et aika milloin pyykkikone varattu ilmoitetaan tytölle.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24318614:AutsKyllä kuopuksen huonekin usein on kuin pommin jäljiltä, mutta siivoaa se aina astiansa ja mahdolliset ruuanjämät pois ennenkuin kavereita tulee. Yökylään jos joku tulee, niin myös raivaa huoneen, imuroi ja pesee lattiat.
keittiönoita, rollolla ei ollu kai omaa konetta joten ihan fiksultahan toi kuulostaa et aika milloin pyykkikone varattu ilmoitetaan tytölle.
meilä ei todellakaan ole sit enää mahdollisuuksia asua näin isossa asunnossa jos tyttö muuttaa pois.
Miksi ei ole? Sama vuokra mutta vähemmä ruoka- ym. kuluja.
niin mut jos tyttö ei saa vaatteita edes likapyykkikoriin niin ei se rollon tehtävä oo niitä kai siinä tapauksessa pestä?
mä en ota tässä mitään puolta mut ihan kannattaa varmaa asettua vähä apn asemaan![]()
miks mun pitää TÄYSI-IKÄISEN vuokra maksaa? jos muuttais nyt niin toki sen maksaisin.
Vaikka siksi, että se on täysi-ikäisenäkin sun lapsi, ja vanhemmilla on tapana osoittaa välittämistä ESIMERKIKSI auttamalla tuollaisissa isoissa rahanmenoissa, jos suinkin pystyvät. Jos rahaa ei ole, silloin voi keksiä muita keinoja auttaa ja olla tukena.
Itsenäistyminen on välttämätön kehitystehtävä, joka jokaisella nuorella on edessään. Siihen vaiheeseen kuuluu ehdottomuus ja varasuunnitelmien puute, koska itsenäistymisikään kuuluu tietyllä tapaa samanlainen kaikkivoipaisuuden tunne kuin pienillä, kävelemään opettelevilla lapsilla. Ei kukaan uskaltaisi lähteä lapsuudenkodistaan minnekään, ellei voisi luottaa, että vanhemmat seisovat selän takana ottamassa (henkisesti) vastaan, jos ja kun tulee kupsahduksia.
Ootko, Rollo, koskaan kokeillut kiittämisen ja kehumisen taktiikkaa tyttöösi? Sen sijaan että mollaisit häntä. Onko mahdollista, että kiität poikiasi enemmän kuin tyttöäsi? Pidätkö itsestäänselvyytenä, että tyttö tekee enemmän kotitöitä kuin pojat, ihan jo sukupuolensakin takia?
Vaikka siksi, että se on täysi-ikäisenäkin sun lapsi, ja vanhemmilla on tapana osoittaa välittämistä ESIMERKIKSI auttamalla tuollaisissa isoissa rahanmenoissa, jos suinkin pystyvät. Jos rahaa ei ole, silloin voi keksiä muita keinoja auttaa ja olla tukena.
Itsenäistyminen on välttämätön kehitystehtävä, joka jokaisella nuorella on edessään. Siihen vaiheeseen kuuluu ehdottomuus ja varasuunnitelmien puute, koska itsenäistymisikään kuuluu tietyllä tapaa samanlainen kaikkivoipaisuuden tunne kuin pienillä, kävelemään opettelevilla lapsilla. Ei kukaan uskaltaisi lähteä lapsuudenkodistaan minnekään, ellei voisi luottaa, että vanhemmat seisovat selän takana ottamassa (henkisesti) vastaan, jos ja kun tulee kupsahduksia.
Vakavissaan; teinille oma tila, yksityisyys ja sen sellainen on tärkeää. Pikkulapset on asia ihan erikseen.
Ei välttämättä noinkaan. Meillä ilmeni Rollon kuvailemaa tyttärensä käytöstä kummallakin lapsella, kun lapset olivat about 12-13 v. Silloin alkoivat kyseenalaistaa mun sääntöjeni järkevyyttä ja tarpeellisuutta. Mutta se vaihe meni nopeasti ohi, kun mietittiin yhdessä säännöt sellaisiksi, että ne kaikkien mielestä on ok. Ja yksi niistä oli juuri tuo, että oman huoneensa siisteystasosta vastaa jokainen itse. Alussa teinien huoneet olivat välillä melko pöyristyttävässä kunnossa, mutta varsin nopeasti oppivat sen, että mitä sekaisempi huone, sen kauemmin huoneen siivoamiseen menee.Ja mulla tulee mieleen että tytön käytöksessä voi olla jotain sellaista huomion ja hyväksynnän hakemista. Ihminen joka saa ainoastaan negatiivista huomiota, hakee sitä negatiivista huomiota koska se on ainoa huomio mitä saa.