Ens kesänä mekin sit voidan hakea pienempää asuntoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mun mielestä täysi-ikäisenkin pitäis olla tervetullut takaisin kotiin, jos ei pärjääkään täysin yksin. Ja siinä omillaan pärjäämisessä vanhempien pitäis tukea ja auttaa.
no tässä ketjusssa palasti taas palstalle se entinen ehdoton rollo, joka ei anna lapsilleen mitään armoa

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24317690:
no tässä ketjusssa palasti taas palstalle se entinen ehdoton häijy rollo, joka ei anna lapsilleen mitään armoa

Varsinkaan tytölleen,joka on heidän perheessään ns alinta kastia.
En yhtään tosin ihmettele ,että tyttö niin kovasti hinkuu kotoa pois.

[QUOTE="emma";24317671]No, koska armeijaan pääsee 100%:sti, niin noin vuosi on selvää ( ja puolustusvoimat maksavat vuokrat). Ja jos oikean linjan intissä ottaa (ja muutenkin), niin poliisikouluun voi hyvinkin ovet aueta. En olisi huolissaan varasuunnitelmien puutteesta. Järkevältä kuulostaa.[/QUOTE]

tyttöjen on vaikeampaa päästä armeijaan kuin poikien. Tytär on hyvin pienikokoinen vain 149cm pitkä jotne armeijassa voi olla siksikin hankalaa. Kuntotedteissä kyllä pärjää. omaa moraalikäsitystään saa kyllä muuttaa jos aikooo poliisksi

Kyllä mä ainakin nuorena pärjäsin asumislisällä ja opintorahalla, toki tiukille meni. Hyvä muuttaa pois että oppii itsenäiseksi, itse en osannut enää asua kotona kun olin kerran muuttanut pois ja tottunut omaan rauhaan. Onhan soluasuntojakin jos tyttö tykkää asua jonkun kanssa (itselleni kauhistus jo ajatuksena).

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24317690:
no tässä ketjusssa palasti taas palstalle se entinen ehdoton rollo, joka ei anna lapsilleen mitään armoa

Oikeesti? :O Ajattelin että käsitinköhän väärin kun vaikutti jotenkin niin julmalta.

[QUOTE="äiti";24317758]Poliisikoullun on pituusrajat ei noin lyhyt sinne pääse.[/QUOTE]

Samaa minäkin ajattelin, mutta eipä tuolla Poliisiammattikorkeakoulun sivuilla pääsyvaatimuksissa puhuttu pituudesta mitään. Näöstä, kuulosta ja muusta terveydentilasta kylläkin.

Minä muutin kotoa 17-v. Soskussa oltiin kovasti sitä mieltä, että apuja ei heru, vaan vanhemmilla on vastuu kunnes olen 20v. Opintotukikin oli pienempi tuohon asti, naurettavaa. Liekö muuttunut vuosien saatossa, mutta näin 15v sitten.

on kyllä melkoi ehdotonta toimintaa. itselläni on 19 vuotias kotona asuva opiskelija ja 20 vuotias omillaan asuva, mutta aina on tervetullut kotiin. huoneensa on pidetty ihan entisellään. tulisi mieleenkään sanoa ettei takaisin ole tulemista.

[QUOTE="vieras";24317791]on kyllä melkoi ehdotonta toimintaa. itselläni on 19 vuotias kotona asuva opiskelija ja 20 vuotias omillaan asuva, mutta aina on tervetullut kotiin. huoneensa on pidetty ihan entisellään. tulisi mieleenkään sanoa ettei takaisin ole tulemista.[/QUOTE]
sako nuoresi olla vaan eikä tehdä aYHTÄN MITÄÄN, vaikka tuis kotiin. Minusta KAIKKI TÄYSI-ikäiset osallistuvat kodin töihin, ei vain Oman huoneen siivoukseen. Nytkään tytär ei edes huonettaan siivoaisi kerran viikossa, jos en pakottaisi eikä tiskaisi , sekinon edessä kerran viikossa. Näilä ehdoilla mennään. myös ihan perusasioihin kuuluu että ilmoitetaamn misä mennään, vaika olsi täysi-ikäinen. jos kerran asuu meillä, myös meidän sääntöjä noudatetaan.
ajatella meille kun tulee miehen veljenpoika joskus yökylään, niin hänenkin pitää silloin noudatta MEIDÄN sääntöjä ja mennä nukkumaan klo 23, jos muutkin menevät ( viimeksi kun tuli tänne yökylän nii mun miehellä oli työpäivä ei hän olis alkanut valvomaan jonkun takia 3 asti yöllä)

[QUOTE="vieras";24317791]on kyllä melkoi ehdotonta toimintaa. itselläni on 19 vuotias kotona asuva opiskelija ja 20 vuotias omillaan asuva, mutta aina on tervetullut kotiin. huoneensa on pidetty ihan entisellään. tulisi mieleenkään sanoa ettei takaisin ole tulemista.[/QUOTE]

Missä kohtaa Rollo on sanonut, että takaisin ei ole tulemista? Mä en oo huomannut...

Minusta hän kertoi, että kunhan noudattaa talon sääntöjä niin saa tulla takaisinkin, tms. Ja niin se kuuluu ollakin minusta: jos asuu vanhempien kanssa, niin pitää elää talon tavalla. Jos se ei miellytä, niin omassa kodissa saa olla ihan miten lystää.

ei mulle ollu kotona tilaa joskus 18v eteenpäin, en minä siitä katkera ole. Tosin esikoisen sain 19v et pakko oli aikuistua.

Ymmärrän Rollon pointin ja sen, ettet ehkä saa ilmaistua täysin mitä haet takaa tuon lukihäiriön vuoksi..?
Siis, että tytön on sitten pärjättävä siellä omillaan, mutta kotoa saa kuitenkin tukea kun noudattaa pelisääntöjä myös kyläillessään?

Tytöllä on mahikset poliisikouluun, kunhan loistaa vaan kunto jne testeissä!

tyttöjen on vaikeampaa päästä armeijaan kuin poikien. Tytär on hyvin pienikokoinen vain 149cm pitkä jotne armeijassa voi olla siksikin hankalaa. Kuntotedteissä kyllä pärjää. omaa moraalikäsitystään saa kyllä muuttaa jos aikooo poliisksi

En tiedä onko reilua kysyä, mutta kiinnostaisi tietää, mitä Rollo tarkoitat tuolla.

Yhteistyössä