Eniten eineksiä kuluttavat ruuhkavuosiaan elävät lapsiperheet.

"Jenis"
Kannattaakohan tätä gallupia nyt ihan noin vakavasti ottaa. Vaikka itse eläisit "ruuhkavuosia elävässä lapsiperheessä", niin ei sinua kukaan tule pahoinpitelemään tämän jutun takia.
Enhän mä otakaan - mun mielestä gallupit on enimmäkseen hömppää. Varsinkin netissä tehdyt. Sen sijaan tuo keskustelukumppani oli sitä mieltä että ne ovat ns. tieteellistä tietoa ;)

[QUOTE="Jenis";29103999]Enhän mä otakaan - mun mielestä gallupit on enimmäkseen hömppää. Varsinkin netissä tehdyt. Sen sijaan tuo keskustelukumppani oli sitä mieltä että ne ovat ns. tieteellistä tietoa ;)[/QUOTE]

Hyvä.
Mutta kerrohan vielä jos viitsit, mikä sua pelottaisi siinä, että tämä galluppi pitäisikin paikkansa? Miksi on niin epäuskottavaa, että eineksiä kulutetaan eniten lapsiperheissä, eikä suinkaan esim. poikamiesboxeissa?

"Jenis"
Hyvä.
Mutta kerrohan vielä jos viitsit, mikä sua pelottaisi siinä, että tämä galluppi pitäisikin paikkansa? Miksi on niin epäuskottavaa, että eineksiä kulutetaan eniten lapsiperheissä, eikä suinkaan esim. poikamiesboxeissa?
Siis häh? Ei mua mikään pelota :-O Tän palstan mitä ruuaksi-ketjuja kun lukee, niin nimenomaan eineksiä ja puolivalmisteita syödään paljon lapsiperheissä. Meilläkin syödään niitä välillä. Mun mielestä on nimenomaan uskottavaa, että kiireisimmissä elämänvaiheissa mennään nopeimman kautta.

[QUOTE="Jenis";29104011]Siis häh? Ei mua mikään pelota :-O Tän palstan mitä ruuaksi-ketjuja kun lukee, niin nimenomaan eineksiä ja puolivalmisteita syödään paljon lapsiperheissä. Meilläkin syödään niitä välillä. Mun mielestä on nimenomaan uskottavaa, että kiireisimmissä elämänvaiheissa mennään nopeimman kautta.[/QUOTE]

Miksi sitten pullikoit tätä gallupia vastaan noin kiihkeästi?

"vieras"
[QUOTE="Jenis";29103999]Enhän mä otakaan - mun mielestä gallupit on enimmäkseen hömppää. Varsinkin netissä tehdyt. Sen sijaan tuo keskustelukumppani oli sitä mieltä että ne ovat ns. tieteellistä tietoa ;)[/QUOTE]

Eli esimerkiksi suuri osa psykologian tutkimuksesta on hömppää? Taidat olla luonnontieteellisestä? Kaikki muu paitsi tarkasti mitattavissa olevat asiat ovat hömppää?

näinpä näin
Mun täytyy sanoa että olisin tyytyväinen jos lapset joskus suostuisivat jotain einestä syömään (siis muutakin kuin karjalanpiirakkaa :D ) Olen 8-vuotiaan ja 2-vuotiaan lapsen työssäkäyvä yh-äiti ja jostain se aika vaan on revittävä että sen ruuan tekee itse kun lapsille ei valmis kelpaa :D

ruuhkavuosien keskellä
[QUOTE="Sipsukka";29102684]Se olisi kauheaa jos eineksiä ei olisi keksitty. Meidän perhe kyllä kärsisi siitä... nakkeja, maksalaatikkoa, hernekeittoa, karjalanpiirakkaa, valmislihapullia... näitä meillä syödään, mutta ei nyt joka päivä. Pitkän työpäivän jälkeen on ihanan helppoa avata hernekeittopurkki ja tarjota lapsille ruokaa. Minä en mitään hernekeittoa tai maksalaatikkoa rupeaisi itse väsäämään. Voi kauhistus!![/QUOTE]

Väsäsinpä eilen kuumepotilaana ollessani perheelle hernekeiton. Olipa hirveä homma, kun piti muutaman kerran tunnissa käydä sekoittamassa... Kyllä se ihan itsekseen valmistui :)

Eineksiä kyllä meilläkin käytetään, ainakin jos karjalanpiirakat, nakit ja pakastevihannekset niihin lasketaan. Ai kauhistus, syöhän meidän lapset ainakin 2-3 kertaa kuussa myös mikrohampurilaisia :D

Edellä olevissa lauseissa oli nyt sitten sarkasmiakin mukana, ihan kaikkea en tarkoittanut otettavaksi tosissaan (ei tartte vetää hernettä nenään :D )

Jotenkin mua huvittaa nämä eineskeskustelut aina, kun meitä on niin moneen junaan. Jotkut haluaa tehdä ne ruokansa alusta itse ja toiset taas päästä vähän helpommalla. Aika huonolla ruualla olis mun lapset, jos mun pitäis niille joka päivä töiden jälkeen laittaa ruoka. Mä kun olen yleensä kotona n. 17.30-18.00 välisenä aikana. Eikä siinä mitään muuta sitten illan aikana ehtisi tekemäänkään. Yritän kyllä tehdä mahdollisimman paljon itse ja usein viikonloppuna teenkin muille valmiiksi lähes koko viikon ruuat. Itsekin saan töihin paremmat eväät mukaan :)

Tuohan on todella vähän jos syödään viikottain! Meillä menee joka viikko ainakin joko kalapuikko/maksalaatikko/nakki/makkara. Lisäksi ostan valmiiksi maustettua jogurttia ja melkein joka viikko valmista kiisseliä tai marjapuuroa.. Töissä lämmitää äkkiä pinaattikeiton. Pakasteesta ostan vihannekset, harvoin on talvella tuoreita herneitä mistään muualta saatavilla kuin altaasta.. jne..

"kolmen äiti"
Itse koitan vältellä eineksiä, mutta kyllähän niitä joskus tulee ostettua arjen helpottamiseksi, tai ainakin mies niitä meille ostaa. Mutta silti uskallan epäillä tätä tutkimustulosta...

säpäle harmaana
Tuohan on todella vähän jos syödään viikottain! Meillä menee joka viikko ainakin joko kalapuikko/maksalaatikko/nakki/makkara. Lisäksi ostan valmiiksi maustettua jogurttia ja melkein joka viikko valmista kiisseliä tai marjapuuroa.. Töissä lämmitää äkkiä pinaattikeiton. Pakasteesta ostan vihannekset, harvoin on talvella tuoreita herneitä mistään muualta saatavilla kuin altaasta.. jne..
Tuli mieleeni vielä se, että jos lapsiperheet ostavat paljon eineksiä, niin niistäkin osa menee vanhempien työeväiksi eli tuo uutinen/tutkimus ei tarkoita sitä, että lapsille tarjotaan niitä eineksiä. Itse ainakin monesti nappaan itselleni ruokatunnilla sen valmissalaatin sieltä hyllystä ja mies ostaa itselleen lihapiirakoita evääksi.

Yhteistyössä