Tämähän on ihan eri asia. Einekset eivät ole välttämättä valmisruokia eikä itse kokkaaminen välttämättä tarkoita sitä, ettet eineksiä käyttäisi. Kyllähän sinä kuitenkin joudut itse kuorimaan, keittämään ja muussaamaan ne perunat, vaikka siihen iskisitkin ne eineslihapullat viereen. Tai jos väännät pakastimeen kinkkukiusausta, niin eineksiksi ne kinkkusuikaleetkin kai lasketaan.Meillä on pakkasessa aina kotitekoista "valmisruokaa". Eli hyvin pakastuvia ruokia tehdään tuplamäärä ja jemmataan niitä päiviä varten, kun ei jaksa kokata. Tämän tavan opin kotoa ja luulin itse asiassa, että kaikki tekevät niin.
Jos sinun mielestäsi kaupan eineshyllystä valmiina ostetut nakit, pinaattiletut ja karjalanpiirakat eivät ole valmisruokia, kannattaisiko sinun koettaa vaihtelun vuoksi tehdä noita ruokia itse...Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29101381:Tässä jutussa ei käsittääkseni ollut kyse siitä, että lapsiperheet käyttäisivät niitä valmisruokia, vaan eineksiä, joihin lasketaan esim nakit, pinaattiletut ja karjalanpiirakat (joita meillä ainakin ihan surutta käytetään. Valmiita ruokiahan ne eivät ole.
The truth is always out there....Kolmasosa suomalaisista syö eineksiä viikoittain - Ravinto - Kotimaa - Helsingin Sanomat
Täällä heitä ei tietenkään ole, mutta tuolla muualla.
Mikä ihme tuossa lauseessa on muka syyllistävää? Nyt luet kyllä liikaa rivien välistä. Siinä vain kerrotaan miten asia on. Sanoja "kieltäytyy kokonaan" käytetään todennäköisesti siksi, että samoja sanoja on käytetty tutkimuksessa. Sanaa vain taas käytetään siksi, että kuusi prosenttia on pieni määrä.Monissa viimepäivinä tätä asiaa käsitelleissä artikkeleissa. Samoin kun tähän linkitetyssä artikkelissäkin oli vähän sellainen sävy (esim. tuo lause: valmisruoista kieltäytyy kokonaan vain kuusi prosenttia).
Ei ne kaloritkaan haitaksi ole.Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29101880:Silloin kun noita ostan (kerran kahdessa kuussa) niin kyllä se meillä on ihan kokonainen ruoka, ei välipala. Siinä on tolkuttomasti kaloreita...
Alkuperäinen kirjoittaja köyhät;29101872:syö eineksiä kun ei ole muuta vara ostaa!
500 kaloria. Paljonhan se on, mutta ei nyt mitenkään tolkuttomasti. Eikä muuten yhtään E-koodia.Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29101880:Silloin kun noita ostan (kerran kahdessa kuussa) niin kyllä se meillä on ihan kokonainen ruoka, ei välipala. Siinä on tolkuttomasti kaloreita...
Vehnäjauho, tomaatti, naudan- ja sianliha 19 % (Suomi), juustovalmiste, sipuli, rypsiöljy, sokeri, suola, mausteet (mm. mustapippuri, paprika, valkosipuli, sinapinsiemen), hiiva, muunnettu maissitärkkelys.Jos roiskeläpässä ei ole yhtään e-koodia, se johtuu siitä että markkinamies on keksinyt kirjoittaa lisäaineet tuoteselosteeseen aineiden nimillä eikä koodeilla.
Se koodien laskeminen on muuten ihan älytöntä, jos pistää samalle viivalle tyyliin leivinjauheen ja natriumglutamaatin.