En ymmärrä ihmisiä jotka jaksaa asua Helsingissä.

  • Viestiketjun aloittaja "maalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
[QUOTE="vieras";28726524]Faktahan on se, että jos Helsingissä ei olisi niin hyvää työpaikkatarjontaa kuin on, niin 200.000 helsinkiläistä muuttaisi Helsingistä pois, eli todella moni asuu pakosta Helsingissä.[/QUOTE]

haha, pakkohan täältä olisi muuttaa pois, jos ei olisi töitä. Ihan niin kuin moni muuttaa työn perässä Helsinkiin. Mutta pääsevätkö ne ihmiset sittenkään sinne missä oikeasti haluaisivat asua. Itse asun kaikkein mieluiten pääkaupunkiseudulla, mulle asuminen muualla ei tule edes kysymykseen.
 
"Lilli"
Lapsuuteni ja nuoruuteni pikkukylässä eläneenä ja nyt viimeiset 20 vuotta täällä pääkaupunkiseudulla, en kyllä muuttaisi takaisin. Minua ahdistaa nimenomaan pikkukylissä asuvat ihmiset, kaikki tietävät toistensa asiat tai ovat ainakin tietävinään. Juoruilu ja naapureiden tarkkailu ovat tärkeimmät harrastukset, lisäksi se kaikki ahdasmielisyys, rasistisuus ja sisäänlämpiävä ilmapiiri. Kaikki pikkukylän ihanteista ja normista poikkeava on tuomittavaa, erilaisuus ei ole rikkaus Suomen syrjäkylillä.
 
"Nanna"
kun täällä olen syntynyt, mieheni samoin. Kaikki ystävämme, sukulaiset, tutut paikat ja maisemat ovat täällä. Emme tiedä muusta, meille muu Suomi on kesämökki ja ei muuta. Jos ei olisi kasvanut täällä, niin kai sitä voisi lähteä poiskin, mutta miksi jättäisimme itsellemme rakkaat paikat ja ihmiset?
 
"vieras"
[QUOTE="Lilli";28726652]Lapsuuteni ja nuoruuteni pikkukylässä eläneenä ja nyt viimeiset 20 vuotta täällä pääkaupunkiseudulla, en kyllä muuttaisi takaisin. Minua ahdistaa nimenomaan pikkukylissä asuvat ihmiset, kaikki tietävät toistensa asiat tai ovat ainakin tietävinään. Juoruilu ja naapureiden tarkkailu ovat tärkeimmät harrastukset, lisäksi se kaikki ahdasmielisyys, rasistisuus ja sisäänlämpiävä ilmapiiri. Kaikki pikkukylän ihanteista ja normista poikkeava on tuomittavaa, erilaisuus ei ole rikkaus Suomen syrjäkylillä.[/QUOTE]

Luuletko tosiaan etteivät naapurisi Helsingissä kyttää sun menemisiä ja tulemisia?
 
"vieras"
Aika mukavaa on asua pääkaupunkiseudulla, ei välttämättä Helsingissä. Kivoja rauhallisia merenrantapaikkoja on vaikka kuinka. Se on tietty harmi, että on aika kallista asua. Ja ruuhkat on kurjia. Mutta joka asiassahan on puolensa. Mulla ainakin ainoat mahdolliset työpaikat on täälläpäin, joten muuta vaihtoehtoa ei oikeastaan edes ole. Joten onneksi on sellainen luonne, että näkee aina sen positiivisen puolen elämäntilanteessaan.

Toisaalta nyt kun olen täällä asunut jo parikymmentä vuotta, niin ihan rehellisesti sanoen en usko, että ainakaan kauas muuttaisin täältä esim. eläkkeelle jäätyänikään. Kai mä sitten tykkään, että on ympärillä ihmisiä, aktiviteetteja, valinnanvaraa, kivoja kuppiloita ja sitä luontoakin.
 
Junantuoma
Nyt saa tulla kivittämään: Olen junantuoma stadilainen. Slangisanoja on tarttunut puheeseeni paljon, ja pommittaisin mielummin vanhan kotikaupunkini kuin Helsingin. Pidän Helsinkiä suomen parhaana kaupunkina ja tänne muutto oli elämäni parhaita ratkaisuja.

APUA KUINKA YLIMIELISTÄ! SIELLÄ NE NOKKAVAT JUNANTUOMAT LÄNKYTTÄÄ... Tai sitten ei. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että miksi Helsingistä pitäminen ja sen nostaminen parhaan kaupungin jalustalle on ylimielistä ja koppavaa. Tee sama Imatralla tai Viitasaarelle, niin kukaan ei sano mitään. Ja auta armias, jos tämän sanova ei ole paljasjalkainen stadilainen... Itse en juuriani millä tapaa häpeä, olen ylpeä niistä ja siitä, että olen kotoisin sielä pikkupaikkakunnalta. Kuitenkin, Helsinki valloitti sydämeni ja täällä on vaan hyvä olla ja elää. Viihdyn täällä paljon paremmin kuin synnyinpaikkakunnallani, ja kyllä sen varmasti minusta huomaa. Miksi ei saisi huomata?

Minulle itselleni on täysin sama, että missä kukin asuu, kunhan se itselle tuntuu hyvältä. Suomi on täynnä hienoja kaupunkeja ja hienoja kuntia. Minulle itselleni se Helsinki nyt vaan osui ja upposi,ja melkein 10vuoden jälkeen elän vieläkin kuherruskuukauttani kaupunkiin.
 
[QUOTE="vieras";28727041]Luuletko tosiaan etteivät naapurisi Helsingissä kyttää sun menemisiä ja tulemisia?[/QUOTE]

Ainakin ne tekee korkeintaan nettipalstalle aloituksia "Rappukäytävässä nähtyä", sen sijaan että tulisivat suoraan utsimaan :D

Vuosikymmen sitten jouduin käymään tk-lääkärillä pikkukylässä Kainuussa. Odotushuoneessa vanhuskööri ensin supatti ja tuijotti ja supatti, ja sitten yksi tuli kysymään multa että "Kukas se sinä olet?"

Joo-o, ei Helsingissä vaan näin, mut mehän ollaanki täällä kylmiä ja kopeita :LOL:
 
Helsinki on kiva paikka käydä, ei asua. Näin siis omalla kohdallani. Asukoon ihmiset siellä missä haluavat, niin minäkin teen.

Tämä tsadi vs kehä kolmosen ulkopuoli on niin ikuvanha ja typerä riidan aihe, että viksuimmat pysyy siitä erossa.
 
"vieras"
Nyt saa tulla kivittämään: Olen junantuoma stadilainen. Slangisanoja on tarttunut puheeseeni paljon, ja pommittaisin mielummin vanhan kotikaupunkini kuin Helsingin. Pidän Helsinkiä suomen parhaana kaupunkina ja tänne muutto oli elämäni parhaita ratkaisuja.

APUA KUINKA YLIMIELISTÄ! SIELLÄ NE NOKKAVAT JUNANTUOMAT LÄNKYTTÄÄ... Tai sitten ei. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että miksi Helsingistä pitäminen ja sen nostaminen parhaan kaupungin jalustalle on ylimielistä ja koppavaa. Tee sama Imatralla tai Viitasaarelle, niin kukaan ei sano mitään. Ja auta armias, jos tämän sanova ei ole paljasjalkainen stadilainen... Itse en juuriani millä tapaa häpeä, olen ylpeä niistä ja siitä, että olen kotoisin sielä pikkupaikkakunnalta. Kuitenkin, Helsinki valloitti sydämeni ja täällä on vaan hyvä olla ja elää. Viihdyn täällä paljon paremmin kuin synnyinpaikkakunnallani, ja kyllä sen varmasti minusta huomaa. Miksi ei saisi huomata?

Minulle itselleni on täysin sama, että missä kukin asuu, kunhan se itselle tuntuu hyvältä. Suomi on täynnä hienoja kaupunkeja ja hienoja kuntia. Minulle itselleni se Helsinki nyt vaan osui ja upposi,ja melkein 10vuoden jälkeen elän vieläkin kuherruskuukauttani kaupunkiin.
Stadilainen ei ole junantuoma, vaan syntyperäinen.
 
[QUOTE="vieras";28727298]Stadilainen ei ole junantuoma, vaan syntyperäinen.[/QUOTE]

Taitaa kaikki olla lähempää Afrikkaa alunperin. Mutta eihän siinä, voihan sitä ylpeillä asialla mihin ei ollut osaa eikä arpaa itsellä.
 
Junantuoma
[QUOTE="vieras";28727298]Stadilainen ei ole junantuoma, vaan syntyperäinen.[/QUOTE]

Oho, oli tullut joku ajatuskatko, koska tiesin tuon kyllä itsekin! Mutta pointti varmaan tulee perille senkin kanssa :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28727028]Ja Suomi olisi konkurssissa ja kaaoksessa noin vuodessa.[/QUOTE]

Petsamo toisi mukanaan suunnattoman rikkauden: Petsamon jäätön satama, Petsamon nikkeli ja osuus Jäämeren öljy- ja kaasuvaroista.
 
[QUOTE="vieras";28727321]Sinäkin varmaan olet ylpeä geeneistäsi, vaikka sinulla ei ole niiden saamiseen osaa eikä arpaa.[/QUOTE]

Miksi olisin ylpeä? Eli en ole.

Toisekseen, ainoa sama asia noilla kahdella on että ei ole osaa eikä arpaa niissä itsellä, muuten niillä ei ole mitään samaa. Sama se on sitten alkaa vertaamaan pettämistä ja maitoa, molemmat tulee lehmästä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28727168]Myisitte täällä perunoita toisillenne ja maksaisitte ne oravannahoilla?[/QUOTE]

Et taida tietääkkään miten suuri rikkaus Petsamon alue olisi maallemme, Helsinki on kuin yks koiran paskakikkare Petsamon rinnalla.
 
Itse olen asunut Helsingissä 13 vuotta, (tai puoli vuotta Vantaalla vuosia sitten) ja täältä en muuta ainakaan yli 50 km päähän ihan äkkiä. Viihdyn täällä, ja täällä minun on mahdollisuus harrastaa lempiharrastustani, kahdessa entisessä kotikaupungissani se on vaikeampaa.
 

Yhteistyössä