En ymmärrä ihmisiä jotka jaksaa asua Helsingissä.

  • Viestiketjun aloittaja "maalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mitä ymmärtämistä siinä oikein on? Minä en ole asunut koskaan Helsingissä, ei ole ollut tilaisuutta enkä ole sinne hakeutunut, mutta kyllä minusta olisi kiva sitäkin joskus kokeilla :) Pikkukaupungissakin on kiva asua, mutta onhan Helsingissä paljon mahdollisuuksia, joita täällä ei ole. Eikä täällä ole paljon sellaista, mitä ei oli Helsingissä.
 
"vieras"
Itse olen 3.polven helsinkiläinen ja pidän kotikaupungistani,voisin kuvitella asuvani myös jossain toisessa suht suuressa kaupungissa mutten näe tarvetta muuttaa koska täällä on kaikki mitä tarvitsen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722733]Itse olen 3.polven helsinkiläinen ja pidän kotikaupungistani,voisin kuvitella asuvani myös jossain toisessa suht suuressa kaupungissa mutten näe tarvetta muuttaa koska täällä on kaikki mitä tarvitsen.[/QUOTE]

Et saa pitää! Vain maalainen saa olla kotiseuturakas, helsinkiläiseltä se on turhaa snobbailua ja esittämistä.
 
"vieras"
Juu en minäkään.

Asua ku sillit purkissa ja maksaa vielä järkyttävää hintaa siitä. Asua metelin ja saasteen keskellä, näköalana vastapäisen betonikuution seinä. "Luontona" on pihalla 3x2m ruohokaistale, jossa kasvaa omenapuu sekä voikukka.

Niin ja sekin vielä, että minulle tuli yllätyksenä se, että vaikka asuu helsingissä, joka paikkaan voi olla helvetin pitkä matka ja kestää julkisia käyttäen vaikkapa tunnin päästäkseen paikasta a, paikkaan b.

Johan tuossa tunnissa ajaa päälle 100km omalla autollansa maanteitä.

Helsinki on myös rikosten ja rikollisten luvattu maa, katukuva täynnä ali baboja ja muhammedeita. Osaksi suomea sitä on täysin turha enää mieltää.

Helsinki on se vihoviimeinen peräreikä, johon minä suostuisin muuttamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="huh";28722747]Helsingissä asua- on laaja käsite. Itse olen aito Stadilainen ja kotoisin siis ihan Itä-Helsingistä. Mutta rikkaitten asuin alueelta. Nyt siis Espoolaistunut.[/QUOTE]

Koulua ei tainnut tulla kuitenkaan käytyä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722740]Juu en minäkään.

Asua ku sillit purkissa ja maksaa vielä järkyttävää hintaa siitä. Asua metelin ja saasteen keskellä, näköalana vastapäisen betonikuution seinä. "Luontona" on pihalla 3x2m ruohokaistale, jossa kasvaa omenapuu sekä voikukka.

Niin ja sekin vielä, että minulle tuli yllätyksenä se, että vaikka asuu helsingissä, joka paikkaan voi olla helvetin pitkä matka ja kestää julkisia käyttäen vaikkapa tunnin päästäkseen paikasta a, paikkaan b.

Johan tuossa tunnissa ajaa päälle 100km omalla autollansa maanteitä.

Helsinki on myös rikosten ja rikollisten luvattu maa, katukuva täynnä ali baboja ja muhammedeita. Osaksi suomea sitä on täysin turha enää mieltää.

Helsinki on se vihoviimeinen peräreikä, johon minä suostuisin muuttamaan.[/QUOTE]

Peesi!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722740]Juu en minäkään.



Helsinki on myös rikosten ja rikollisten luvattu maa, katukuva täynnä ali baboja ja muhammedeita. Osaksi suomea sitä on täysin turha enää mieltää.

[/QUOTE]

Mielummin niitä ali baboja ja muhammedeita kuin perähikiän kaljamahaisia peroja ja masoja! Eikä tarvitse törmätä samoihin naamoihin joka kauppareissulla.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28722903]No huomaa ettette ole startissa asuneet, kun luulette luonnon siellä tarkoittavan parin metrin ruohokaistaletta.[/QUOTE]

Aivan! Meidänkin ikkunasta näkyy pelkkää metsää ja sen takana onkin hiekkaranta ja meri.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722901]Mielummin niitä ali baboja ja muhammedeita kuin perähikiän kaljamahaisia peroja ja masoja! Eikä tarvitse törmätä samoihin naamoihin joka kauppareissulla.[/QUOTE]

Pidä sinä vain ali babat ja muhammedit itselläsi. Ei käy kateeksi.:D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722916]Aivan! Meidänkin ikkunasta näkyy pelkkää metsää ja sen takana onkin hiekkaranta ja meri.[/QUOTE]

Meidän talon etelän puolisista ikkunoista näkyy hiekkaranta ja meri, muuten metsää.

Mutta nepä onki omia. Omaa rantaviivaa hiekalla n.100 metriä ja muutenkin toinen mokoma lisää. Metsää ja muuta tilaa on 1,6 hehtaaria. Ikiomaa. Eikä todellakaan asuta siellä Hellsingissä.

Omalta pihalta lähtee hyvät marjastus- ja sienestysmaat omaan metsään. Ympärillä on metsän äänet, tilaa elää ja hengittää, vapautta.

Tätä on luonto, tätä on elämä.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Stadista päivää;28722662:
Mun mielestä tällaisten keskustelujen ei tarvitse olla mitään vastakkainasettelua, ihan hauska se on todeta kuinka ihmiset on erilaisia :). Mulla on ystäviä jotka asuvat maalla, joita sellainen isomman kaupungin ihmisvilinä ihan oikeasti stressaa eivätkä nauti siitä yhtään. Minä nautin siitä. Eikä se meidän välejä mitenkään hierrä! Itse pidän paljon Helsingistä, on kuitenkin turvallinen ja vihreä kaupunki ja silti semmoista elämän tuntua ympärillä. Ja paljon mahdollisuuksia koulujen, harrastusten ja töiden suhteen. Mutta on siinä maalaismiljöössäkin puolensa, etenkin näin kesällä. Mutta ette uskoisi miten "maanläheiseksi" sen asumisensa voi täälläkin järjestää jos niin haluaa ja rahaa on.
No näinpä.
Musta on jännää, miten erilailla samankin ympäristön voi kokea. Tuolla aiemmin Echo puhui omasta pihasta ja mainitsi, että siellä voi heitellä vaikka kärrinpyöriä joka aamu. Noo, mua ei samalla tavalla haittaa pihan jakaminen muiden kanssa ja heittelen kärrinpyöriäni ihan tyytyväisenä tässä lähipuistossani.

Itse oon asunut pienessä ja keskisuuressa kaupungissa, maalla ja Helsingissä sitten useammassa paikassa (lähellä keskustaa ja kaukana siitä). Parhaiten viihdyn nyt, kävelymatkan päässä keskustasta :) Mutta en yhtään ihmettele, että joku tykkää jostain noista muista vaihtoehdoista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722941]Meidän talon etelän puolisista ikkunoista näkyy hiekkaranta ja meri, muuten metsää.

Mutta nepä onki omia. Omaa rantaviivaa hiekalla n.100 metriä ja muutenkin toinen mokoma lisää. Metsää ja muuta tilaa on 1,6 hehtaaria. Ikiomaa. Eikä todellakaan asuta siellä Hellsingissä.

Omalta pihalta lähtee hyvät marjastus- ja sienestysmaat omaan metsään. Ympärillä on metsän äänet, tilaa elää ja hengittää, vapautta.

Tätä on luonto, tätä on elämä.[/QUOTE]

Niin ja ennekuin joku tulee pätemään mitään, niin mainitsen että lähikauppa&muut löytyvät 1-2km päästä, kaupungin keskustaan 5km ja Ouluunkaan ei ole kuin 40 minuutin ajomatka.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722941]Meidän talon etelän puolisista ikkunoista näkyy hiekkaranta ja meri, muuten metsää.

Mutta nepä onki omia. Omaa rantaviivaa hiekalla n.100 metriä ja muutenkin toinen mokoma lisää. Metsää ja muuta tilaa on 1,6 hehtaaria. Ikiomaa. Eikä todellakaan asuta siellä Hellsingissä.

Omalta pihalta lähtee hyvät marjastus- ja sienestysmaat omaan metsään. Ympärillä on metsän äänet, tilaa elää ja hengittää, vapautta.

Tätä on luonto, tätä on elämä.[/QUOTE]
Vastaukseni nyt olikin kommentti siihen, että Helsingin luonto on maalaisten silmissä parin metrin nurmikenttä. Hyvä, että viihdyt siellä, minulle tuollainen paikka olisi sama kuin vankila.
 
[QUOTE="vieras";28722962]Niin ja ennekuin joku tulee pätemään mitään, niin mainitsen että lähikauppa&muut löytyvät 1-2km päästä, kaupungin keskustaan 5km ja Ouluunkaan ei ole kuin 40 minuutin ajomatka.[/QUOTE]

No mut jos ei halua että ympärillä on metsän äänet?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722968]Vastaukseni nyt olikin kommentti siihen, että Helsingin luonto on maalaisten silmissä parin metrin nurmikenttä. Hyvä, että viihdyt siellä, minulle tuollainen paikka olisi sama kuin vankila.[/QUOTE]

Vertauksesi tuo hyvin esiin sen, miten irtaantuneita pääkaupunkiseudun asukkaat ovat luonnosta.
 
juu älä
[QUOTE="vieras";28722633]Oletko huomannut helsinkiläisten lähtevän heti pois Helsingistä kun heillä on vapaata töistä, eli vain työ pitää heidät Helsingissä, muuten he olisivat jossain muualla.[/QUOTE]

En oo huomannut, mutta jos kukaan ei viihtyis täällä ja kaikki haluis maalle, niin joko sinne maalle tulisi kaupunki ruuhkineen tai sitten sieltä köröteltäisi jonossa kaupunkiin töihin. On hyvä että osa viihtyy maalla "korvessa" ja osa kaupungin asfalttiviidakossa. :) Eikä oo pakko toisia ymmärtää vaikka suotavaa se olisi.
 

Yhteistyössä