En ymmärrä ihmisiä jotka jaksaa asua Helsingissä.

  • Viestiketjun aloittaja "maalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28729894]Ei, junalla kuljen (eli jos se ei töki niin ei) eikä koti-asema ole kuin pyörällä 5 min ja toisessa päässä 10 min kävely, yhteensä ovelta ovelle n, 55 min. Helsingin sisällä asuessa meni jo Vuosaaresta Itä-Pasila työmatkaan 35 min.[/QUOTE]

Niin no, minulle tuo tunnin työmatka yhteen suuntaan oli turhan pitkä, sitä ei edes mielenkiintoinen työ kompensoinut. Onneksi oli mahdollisuus vaihtaa työpaikkaan, joka on nyt kävelymatkan etäisyydellä. Ei tarvitse enää talvella pakkasessa ja tuiskussa odotella junaa, jota ei tule. Eikä tarvitse asua Helsingissä.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";28729946]Niin no, minulle tuo tunnin työmatka yhteen suuntaan oli turhan pitkä, sitä ei edes mielenkiintoinen työ kompensoinut. Onneksi oli mahdollisuus vaihtaa työpaikkaan, joka on nyt kävelymatkan etäisyydellä. Ei tarvitse enää talvella pakkasessa ja tuiskussa odotella junaa, jota ei tule. Eikä tarvitse asua Helsingissä.[/QUOTE]

Juu, mielläänhän sitä tekisi lyhempää työmatkaa mutta asumismuodon hyvät puolet ja kiva työ kompensoivat (+ ne Hgin hyvät puolet) mulle enemmän. nykyisin työmatkan on oppinut ottamaan rentouttavana omana aikana. Junassa on mukava lueskellä tai selata somea.
 
..........
[QUOTE="maalainen";28726439]korkeina bensaveroina.[/QUOTE]

Ette maksa. Bensaveroilla maksatte omat bensanne jotka itse käytätte. Halvan joukkoliikenteen maksavat sen käyttäjät itse bussilipuillaan.
 
.........
[QUOTE="poikia3";28728979]Mitäs jos se lapsi ei arvosta jättämääsi perintöä, taloa jossain maalla lainkaan, vaan pitää sitä rasitteena. Tälläisiä ystäviä minulla on, vanhemmilla on talo jossakin. Talo, jossa pitää pitää peruslämpö päällä vaikkei ole paikallakaan, ettei talo mene piloille. Talo, jossa olisi pakko tehdä kattoremppaa, ja putkiremppaa ja ties mitä remppaa ja taloon uppoaa enemmän rahaa kun sen arvo.

Lapselle jätettävän perinnön ei tarvitse olla materiaa, se voi olla arvoja, perhesuhteita. Itse ainakin toivon, että omat vanhempani nauttisivat elämästään, eivätkä pihistelisi rahojaan kuten nyt tekevät. He ovat rahansa itse tienanneet, heidän oikeutensa on myös käyttää rahansa.

Niin ja meillä on omistusasunto (isosti pankin) pääkaupunkiseudulla, siitä huolimatta olen todellakin tuota mieltä.[/QUOTE]

Talon voi myydä pois, jos ei sitä sitten halua.
 
........
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28729525:
Vastaus kysymykseen: ei. Ja ei ainakaan, jos siitä tulee koko elämän päätehtävä. Ja voihan sillä vuokralla asuvalla olla esim. vanhemmat, joilla on omaisuutta - vuokralla asuva perii joskus aikanaan heidät, jolloin voi sitten joko ostaa asunnon perinnönjättö mielessään tai luopua suoraan perinnöstä, jolloin lapset saavat sen. Ja vaikkei vanhemmilla perintöä olisikaan tulossa, niin kuitenkin ne lapset todennäköisesti ovat jo oman omaisuutensa kasanneet siinä vaiheessa, kun itse kuolee. Nykyisin ihmisten hyvinvointi ja pärjääminen saati sosiaalinen status ei nojaa vanhempien perintöihin.
Kyllä nojaa hyvin pitkälti nykyäänkin.
 
"vieras."
[QUOTE="huh huh";29755457]Siellä on kallista asua ja joka toinen vastaantulija on neekeri.[/QUOTE]

Ja tämä on ongelma koska..? Mieluummin asuisin mamujen keskellä kuin sinun naapurinasi.
 

Yhteistyössä