En ymmärrä ihmisiä jotka jaksaa asua Helsingissä.

  • Viestiketjun aloittaja "maalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Entä sitten? Mistä nyt haluat keskustella? Haluatko kysyä jotain? Aa, eiku taidatkin haluta vaan provota heti aamuun hesalaiset vastaan maalaiset ketjun. Äh, sori, ei mulla nyt riitä intoa.
 
"Riia"
Kai siinäkin hyvät puolensa on, sitä en kiellä. Mutta samat on fiilikset mullakin kuten sulla. Silloin tällöin on mukava käydä Hesassa mutta kotiinpaluu on taivaallista.
 
juu älä
Ihan kiva kun et ymmärrä. Onneksi me ollaan erilaisia. Olis siellä maalla kauhea tunku ja kovat ruuhkat pääteillä, jos me kaikki pääkaupunkiseutulaiset muutettais maalle mutta työt jäis tänne ja olis tänne ajettava aina töihin. Mutta eikös ole rikkautta, että toiset viihtyy täällä ja toiset siellä.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"vieras"
[QUOTE="Riia";28722590]Kai siinäkin hyvät puolensa on, sitä en kiellä. Mutta samat on fiilikset mullakin kuten sulla. Silloin tällöin on mukava käydä Hesassa mutta kotiinpaluu on taivaallista.[/QUOTE]

Kaikista muista on kyllä kivempaa olla vaan muualla ja kotiin meneminen ahdistaa. Varsinkin hesalaisiii.
 
"vieras"
Viihdyn mainiosti. Olen asunut täällä suurimman osan elämästäni, ja on vaikea kuvitellakaan asuvani muualla. En halua autoa enkä ajokorttia. Arvostan sujuvaa ja edullista joukkoliikennettä, palveluja ja työpaikkoja.
 
"eräs"
Helsinki on muutakin kuin ydinkeskusta. Itse kasvoin Helsingin lähiössä meren rannalla ihanien lenkkipolkujen lähellä. Kaunista luontoa joka paikassa. Silloin aina ajattelin, etten haluaisi ikinä asua ihan keskustassa. Sittemmin asuin pari vuotta kuitenkin ihan ytimessä ja pidin siitäkin tosi paljon. Lasten myötä olikin sitten taas mukava muuttaa lähiöön.

Mulla taas sama kuin ap:lla mutta toisinpäin. Kiva käydä maalla mutta en haluaisi asua.
 
"joku"
Siellä on tosi paljon hyviä puolia. Olen muuttanu noin kuukausi sitten sieltä maalle, ja todella montaa asiaa kaipaan sieltä. Jos olisin sinkku, niin varmasti asuisin siellä. Tällä perheellä ja näillä tuloilla ei oo kuitenkaan varaa asua siellä semmosessa paikassa missä haluaisin.
 
"joku"
Piti vielä lisätä että minä siis ymmärrän. Sitä taas en ymmärrä miksi tällaista "vastakkainasettelua" pitää hakea maaseudun ja Helsingin välillä. Itse asun maalla ja olen sitä mieltä että molemmissa on tosi paljon hyviä puolia. Toisilla painaa vaakakupissa eri asiat ku toisilla, onneksi!
 
Nämä on makuasioita.
Mutta en mäkään ymmärrä Hesassa tai ylipäätään isossa kaupungissa asumista. Nyt tulee kaupunkikritiikkiä...
Mulle luonto on jotain muuta kuin joku kuppainen lenkkipolku kahden lähiön välissä, missä on 500 koiran jätöstä reunoilla ja josta ravaa miljoona ihmistä päivittäin.

Olen asunut kaupungissa monia vuosia, ja nautin siitä helppoudesta. Mutta jossain vaiheessa rupesi ärsyttämään se että mitään omaa ei ole ympäristössä: kun astut ulos kerrostalon ovesta niin olet yleisellä, yhteisellä alueella. Lenkkeilet maisemassa jossa lenkkeilee 100 muuta päivittäin, virkistyt siellä missä muutkin lojuu, ahtaudut yleisiin kulkuvälineisiin. (Tällä ei siis ole tekemistä minkään ihmisvihan kanssa, meidän seudulla on paljon kivoja naapureita)

Joku voi maksaa satojatuhansia kalliista asunnosta ydinkeskustassa, mä mieluummin maksan siitä, että omistan palan maisemaa. Se että tämä piha on MINUN, mä saan myllätä sitä vaikka kuinka ja heitellä vaikka kärrynpyöriä siinä joka aamu. Mä omistan puita, ruohoa, maata, lintujen pesäpaikkoja, elävää luontoa.

No niin, haukkukoon sitten vastavuoroisesti joku haja-asutusseudulla asumista. Nää on valintoja...:)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja juu älä;28722595:
Ihan kiva kun et ymmärrä. Onneksi me ollaan erilaisia. Olis siellä maalla kauhea tunku ja kovat ruuhkat pääteillä, jos me kaikki pääkaupunkiseutulaiset muutettais maalle mutta työt jäis tänne ja olis tänne ajettava aina töihin. Mutta eikös ole rikkautta, että toiset viihtyy täällä ja toiset siellä.
Oletko huomannut helsinkiläisten lähtevän heti pois Helsingistä kun heillä on vapaata töistä, eli vain työ pitää heidät Helsingissä, muuten he olisivat jossain muualla.
 
"vieras"
Nämä on makuasioita.
Mutta en mäkään ymmärrä Hesassa tai ylipäätään isossa kaupungissa asumista. Nyt tulee kaupunkikritiikkiä...
Mulle luonto on jotain muuta kuin joku kuppainen lenkkipolku kahden lähiön välissä, missä on 500 koiran jätöstä reunoilla ja josta ravaa miljoona ihmistä päivittäin.

Olen asunut kaupungissa monia vuosia, ja nautin siitä helppoudesta. Mutta jossain vaiheessa rupesi ärsyttämään se että mitään omaa ei ole ympäristössä: kun astut ulos kerrostalon ovesta niin olet yleisellä, yhteisellä alueella. Lenkkeilet maisemassa jossa lenkkeilee 100 muuta päivittäin, virkistyt siellä missä muutkin lojuu, ahtaudut yleisiin kulkuvälineisiin. (Tällä ei siis ole tekemistä minkään ihmisvihan kanssa, meidän seudulla on paljon kivoja naapureita)

Joku voi maksaa satojatuhansia kalliista asunnosta ydinkeskustassa, mä mieluummin maksan siitä, että omistan palan maisemaa. Se että tämä piha on MINUN, mä saan myllätä sitä vaikka kuinka ja heitellä vaikka kärrynpyöriä siinä joka aamu. Mä omistan puita, ruohoa, maata, lintujen pesäpaikkoja, elävää luontoa.

No niin, haukkukoon sitten vastavuoroisesti joku haja-asutusseudulla asumista. Nää on valintoja...:)
Maalla on vapautta, kaupungeissa ei ole.
 
Stadista päivää
Mun mielestä tällaisten keskustelujen ei tarvitse olla mitään vastakkainasettelua, ihan hauska se on todeta kuinka ihmiset on erilaisia :). Mulla on ystäviä jotka asuvat maalla, joita sellainen isomman kaupungin ihmisvilinä ihan oikeasti stressaa eivätkä nauti siitä yhtään. Minä nautin siitä. Eikä se meidän välejä mitenkään hierrä! Itse pidän paljon Helsingistä, on kuitenkin turvallinen ja vihreä kaupunki ja silti semmoista elämän tuntua ympärillä. Ja paljon mahdollisuuksia koulujen, harrastusten ja töiden suhteen. Mutta on siinä maalaismiljöössäkin puolensa, etenkin näin kesällä. Mutta ette uskoisi miten "maanläheiseksi" sen asumisensa voi täälläkin järjestää jos niin haluaa ja rahaa on.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722674]Hiljaa maalaiset tai stadilaiset myy teidät venäläisille. Meidän rahoilla te siellä maalla lorvitte, joten vähän kiitollisuutta nyt.[/QUOTE]

Suomen rikkaudet ovat aivan muualla kuin Helsingissä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28722684]Helsinki on suomen peräsuoli, sulatusuuni kaikelle paskalle.

Synkkää ja harmaata, saastetta, ihmiset yksinkertaisia ja välinpitämättömiä, vailla iloa.[/QUOTE]

Kun taas muualla asuvat ovat fiksuja ja ystävällisiä aina ja kaikkialla <3
 
[QUOTE="vieras";28722633]Oletko huomannut helsinkiläisten lähtevän heti pois Helsingistä kun heillä on vapaata töistä, eli vain työ pitää heidät Helsingissä, muuten he olisivat jossain muualla.[/QUOTE]

Enpäs kyllä ole huomannut :D
 
[QUOTE="vieras";28722638]Maalla on vapautta, kaupungeissa ei ole.[/QUOTE]

Täällä on toisenlaista vapautta :) Mulla esimerkiksi ei ole mitään intoa omistaa pihaa, tai edes taloa, niin ei tuommoinen houkuttele. Vaikka tiedän että se on monille suuri onnen lähde.
 

Yhteistyössä