En voi sietää kun joillakin lapsilla on

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
No pääasia kuitenkin on, että jos oma perse alkaa kutiaamaan jonkun toisen perheen takia, niin sitä ei näytä omille lapsille. Ap on tainnut onnistua tässä ja se on ihan hienoa. Useimmat vanhemmat onnistuu siinä ajattelematta asiaa sen kummemmin. Ap:tä asia vaivaa, mutta onneksi sillä ei ole ollut vaikutusta hänen lapsiinsa. Elä ja anna muidenkin elää...varteenotettava elämänohje :)

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25154069]Minun vanhin lapseni on jo aikuinen, en ole kyllä ikinä kuullut sanovan minua natsiäidiksi vaikka aika suorapuheinen onkin luonteeltaan. Hän on ainakin ollut kiitollinen kasvatuksesta, tiedä sitten =) ! Natsiäiti, hahhahahh![/QUOTE]

Raukka ei tiedä paremmasta...

"vieras"
Onko tässä ainesta uudeksi Reimatec-kultiksi? Kenellä on kallein ja laadukkain lelusarja. Jos blogeihin on uskominen,niin nykyään lelut eivät ole edes muodissa. Seinä täytyy maalata siniharmaaksi ja hyllylle asettaa yksi kirpparilta ostettu puinen lelukoira. Lapset leikkivät käpylehmillä ja kivillä.

vakkariharmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25154074:
Mistähän se muuten johtuu, että - jos palstaa on uskominen - juuri kolmen lapsen äideillä on pipo kaikista kireimmällä? Ja tää siis hetto 10 vuoden palstakokemuksella ja mutu-tuntumalta. Kannattaisko hankkia neljäs tai jättää kolmas tekemättä? Joissain kulteissa muuten parittomat luvut ovat pahasta. Hmmmmm...
Ääni kolmannen tekemättä jättämiselle!

Mistähän se muuten johtuu, että - jos palstaa on uskominen - juuri kolmen lapsen äideillä on pipo kaikista kireimmällä? Ja tää siis hetto 10 vuoden palstakokemuksella ja mutu-tuntumalta. Kannattaisko hankkia neljäs tai jättää kolmas tekemättä? Joissain kulteissa muuten parittomat luvut ovat pahasta. Hmmmmm...
Seurataan mitä Anatolialle tapahtuu. :xmas:

• Tykkää
Reactions: Anatolia
ikuinen siivooja
Kyllä ketjun aloittaja puhuu ihan asiaa. Meillä on VAIN kaksi koppaa leluja ja perheessä yksi lapsi. Alunperin toinen koppa oli tarkoitettu legoille ja toinen muille leluille. Kuitenkin kopat ovat yleensä iloisesti sekamelskassa ja lyhyillä piuhoilla varustettu 5-vuotias sitten tuon tuosta hiillostuu, kun ei löydä etsimäänsä ja kohta on kaikki lelut pitkin lattioita. Juuri tässä vaiheessa muistan, että makkarissa on pussukka pehmoleluille. Näillä ei kylläkään enää leikitä ollenkaan, joten siellä sulassa sovussa ovat.

Ja kyllä siisti koti on ilo silmälle ja aina helpompi myös pitää siistinä, kun ei tarvitse tavaroita ja rojuja siirrellä siivotessa pois tieltä. Jos jokaisella tavaralla olisi se oma paikkansa, niin koti pysyisi arkisiistiniä eikä vieraiden tullessa tarvitsisi tehdä "rojunraivausoperaatiota" eikä tavarat olisi etsittäessä hukassa.

Ja ei ole minun kotini perussiisti. Kotona asustaa kolme koiraa, jotka huolehtivat päivittäisestä karvaamisesta ja hiekoittamisesta. Imuroin kahdesti päivässä, mutta yleisilme ei ole siltikään siisti.

Olkaa onnellisia ja ylpeitä te joiden kodin ovat päivästä toiseen siistejä. Ainakin minä tahtoisin sellaisen kodin, mutta sitä ei vaan tule...Taitaa se osin siis olla luonnekysymyskin!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153862:
Samaa ajattelen, kun näen kavereiden lastenhuoneita. Meillä ei hurjasti leluja ole eikä varsinkaan krääsää, kaikki lelut on harkinnalla ostettuja. Ja kaikille leiuille on omat laatikkonsa; Legoille, Barbeille, Pets Shopeille, Poneille, Little Peopleille, pehmoleluille...jne.

Vetäkää sitten vaikka hernareita nenuun, mutta meillä on muutenkin aina siistiä, kuin sisutuslehdestä ja lapset opetettu pienestä pitäen siivoamaan jälkensä, käyttäytymään kunnolla ja käsittelemään leluja yms kunnioituksella. Mitään ei rikota ja tavaroista pidetään huolta.
Siis eikäääää,mä oon opettanu omille lapsille just päinvastoin?+++!!11!! :O :O MItä mÄ nYT tEeeN VääR1n??+++!!!

"vieras"
Meillä on lapsilla laatikko sängyn alla rooliasuille, kaappi muumien taloja ja laivoja varten, arkku barbeille ja tavaroille ja vaatteille, barbien talot yms. on vielä kaapissa, arkku vauvanukkejen vaatteille yms. vaunuja, rattaita ja sänkyjä vauvoille, keittiöleikkejä varten on kolme koppaa ja tietenkin hellat, grillit yms. näiden lisäksi on littlespetshop talot ja autot yms. sylvanien families autot ja talot yms. huonekalut, kaksi leikkitaloa ja vieläpä laatikosto täynnä pientä tavaraa, ja farmikin löytyy ja pehmoleluja ja autorataa ja junarataa... en voi käsittää lapsiressukoita joiden täytyy tulla toimeen ap:n sanomalla lelumäärällä.

aloittaja käy vielä kerran
Nuohan olivat vain esimerkit ja esimerkki lelut, minulla on kuitenkin 4 lasta kotona, mutta yhdenkään lelut eivät ole sekaisin kopissaan vaan jokaiselle tavaralle on oma paikkansa ja yksi lapsi on tosiaan maailmalle lähtenyt.

Vanhin lapsi ihmettelee kavereitaan jotka eivät osaa pitää asunnoistaan huolta lain! Hän on ihan kiittänyt kun olen opettanut siivoamaan ja järjestelemään tavarat niin ettei sitä siivoamista nyt juurikaan nimeksikään ole, oli sitten joulu tai normiarki!!!

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja käy vielä kerran;25154285:
Nuohan olivat vain esimerkit ja esimerkki lelut, minulla on kuitenkin 4 lasta kotona, mutta yhdenkään lelut eivät ole sekaisin kopissaan vaan jokaiselle tavaralle on oma paikkansa ja yksi lapsi on tosiaan maailmalle lähtenyt.

Vanhin lapsi ihmettelee kavereitaan jotka eivät osaa pitää asunnoistaan huolta lain! Hän on ihan kiittänyt kun olen opettanut siivoamaan ja järjestelemään tavarat niin ettei sitä siivoamista nyt juurikaan nimeksikään ole, oli sitten joulu tai normiarki!!!
On kohteliasta olla arvostelematta toisten siisteyttä.
Oli lapsi taikka aikuinen, niin ÄÄNEEN.
Asui kopissa tai ei. :D

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25154315]Tyttäreni ääneen minulle kertoi asiasta, kai siitä muille saa sanoa.[/QUOTE]

Sä olet tietty päivitellyt ääneen kyläiltyänne, että olipas siellä sotkusta ja lelut sikinsokin jne...Tottakai ne lapsetkin oppii..

"Minä"
Rehellisesti sanottuna olen aina välillä kateellinen, kun joku kertoo kuinka heillä on aina siistiä, jne. kateus menee kuitenkin todella nopeasti ohi, kun kysyn itseltäni, että haluanko minä omille lapsilleni sellaisen kodin? Niin kauan kun lapset ovat pieniä, on kotikin lapsiperheenkodin näköinen. Kun lapset kasvavat, voin alkaa toteuttaa niitä sisutuslehtivisioitani.

[QUOTE="äiti";25153804]
Meillä ei ole kuin 3 erikokoista koppa per lapsi ja siis vain 3 eri leikkiä johon ostetaan sitten lisäosia ja juttuja tarpeen mukaan.
Esim pojalla lego koppa, action man koppa ja auto/konekoppa ja
tytöllä barbie koppa, hevoskoppa, pet shop koppa

Lisäksi on nukkekoti yhteisenä olkkarileluna ja askartelukaapin alimmalla hyllyllä kopallinen isoja legoja, nykyään lähinnä pienempi vierailevia tähtia varten, mutta omissa huoneissaan vain nämä kummallakin eivätkä kyllä ole ikinä rutisseet!

[/QUOTE]

Yhhyh, mua alkoi närästää tässä poika/tyttö kohdassa. Meillä saa kyllä poika leikkiä Hello Kittyillä, nukeilla, kokkailla ym. Tyttökin tykkää porata, sahata moottorisahalla, ajaa autoja jne. Ei onneksi olla niin rajoittuneita että leikit olisi jotenkin sukupuolen mukaan eroteltuja.

Meillä muutenkin yli 90% leluista on lahjoiksi saatuja. Tottakai ITSE tykkäisin enemmän siitä että lelut olisivat myrkyttömiä, puisia, kehittäviä ja ties mitä. Mutta kyllä sitä krääsääkin tuppaa tulemaan ja muksut niistäkin pitää. Jostain kumman syystä meillä kyllä osataan leikkiä nätisti ja rikkomatta leluilla vaikka omat kopat onkin vain legoille ja junaradalle.

Meidän lapsilla on sellaisia leluja kuin he haluavat.

Eikä pätkääkään kiinnosta, onko koppia liikaa, tai sopiiko lelut sisustukseen, tai onko liikaa eri lelusarjoja. Hiton hauskaa noilla on, ja kaveritkin viihtyy meillä erinomaisesti :). Lastenhuone on lasten valtakunta, ja he määräävät mitä siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153862:
Samaa ajattelen, kun näen kavereiden lastenhuoneita. Meillä ei hurjasti leluja ole eikä varsinkaan krääsää, kaikki lelut on harkinnalla ostettuja. Ja kaikille leiuille on omat laatikkonsa; Legoille, Barbeille, Pets Shopeille, Poneille, Little Peopleille, pehmoleluille...jne.
Katsos yhden krääsä on toisen aarre. Mun mielestäni tuossa listassasi on kolmet krääsät, Pet shopit, Ponit ja Little People -lelut.

Meillä on kolme eikä eksällä ole pipo kireänä. Miehillä pipo ei taas ole koskaan kireällä eikä kämppä ole muutenkaan sisustuslehdestä :D Legoja on kaksi laatikkoa mutta muuten ei ole lajiteltu noita tavaroita. Legojakin löytyy välillä muualta kuin niille varatuista laatikoista.

Tällä hetkellä tuo huone on aika siisti pojilla. Pari pehmoasetta löytyy lojumasta, vanhimman pojan työkalupakki on auki ja sitten kangas on levällään paperin päällä, ilmeisesti jäänyt rakentelu/askartelu kesken. Pojat taas katsovat tuossa televisiosta brainiacia :)

Yhteistyössä