En voi sietää kun joillakin lapsilla on

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Ei minun kotini ole mistään sisustuslehdestä. Hevosten lanta haisee sisälläkin, koirat juoksee ja lapset leikkii, mutten näe mitään hienoa niissä kaameissa sekakopissa.

......
[QUOTE="aloittaja";25153974]Ei minun kotini ole mistään sisustuslehdestä. Hevosten lanta haisee sisälläkin, koirat juoksee ja lapset leikkii, mutten näe mitään hienoa niissä kaameissa sekakopissa.[/QUOTE]

Etkö sä itse aikaisemmin sanonut, että kotisi on kuin sisustuslehdessä? Otatko sä muka nyt sanasi takaisin? :D

äpylanta
[QUOTE="aloittaja";25153942]pienin laittoi kaikki eläimet nukkumaan kun meni nukkumaan.[/QUOTE]

Aika aikaisin käydään teillä nukkumaan.
Niin ja. Entä jos leikki onkin sinusta "huonosti rakennettu"? Pitääkö se sitten siivota?

Kohta kolme äiti - et taida oikein kestää tätä painetta. Niin siinä käy, jos toimii keksimättä yhtään syytä toimintaansa.

"aloittaja"
En minäkään aluksi sietänyt pet shoppeja, lapseni saavat itse päättää mitä leikkivät ja haluavat koppiensa täytteeksi =) ja jos johonkin kyllästytään ja joku toinen kiinnostaa enemmän niin sitten myydään vanhat pois ja keräillään toisenlainen lelusarja tilalle.

[QUOTE="aloittaja";25153999]En minäkään aluksi sietänyt pet shoppeja, lapseni saavat itse päättää mitä leikkivät ja haluavat koppiensa täytteeksi =) ja jos johonkin kyllästytään ja joku toinen kiinnostaa enemmän niin sitten myydään vanhat pois ja keräillään toisenlainen lelusarja tilalle.[/QUOTE]

Entä jos haluaisivat jonkun neljännen lelusarjan, eivät luopua vanhasta?
Entä jos tulee lahjaksi jotakin muuta kuin sarjaanne sopivaa?

:popcorn:

"aloittaja"
olikin kyse lapsien rakentamisesta, jos heidän mielestään ei kannata kerätä pois niin sitten jatketaan aamulla samasta.
Juu meni pienin aikasin nukkumaan, mutta päiväunet jäivät juhlien takia välistä =( ja nyt sitten innolla odotan nukkuuko 2 tuntia vai 12. Isommat lapset lähtivät saunan lämmitykseen avuksi ja koiria hoitamaan vielä, minun pitää poistua hevosten iltaruokinnalle.

"takku"
mun mielestä jokainen saa tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee. koska jos on vaikka yksi barbie niin tuskin sille hankitaan koppa ja sitte jos se laitetaan jonnekin muiden lelujen sekaan niin se muuttuu krääsäksi vaikka barbit on kalliita mä en nyt ihan tajua.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25153999]En minäkään aluksi sietänyt pet shoppeja, lapseni saavat itse päättää mitä leikkivät ja haluavat koppiensa täytteeksi =) ja jos johonkin kyllästytään ja joku toinen kiinnostaa enemmän niin sitten myydään vanhat pois ja keräillään toisenlainen lelusarja tilalle.[/QUOTE]

Kamalaa materialismia :D mun lapsilla on vähän sitä ja vähän tätä, niillä ne leikkii, kaikki samassa sulassa sovussa (pari pikkuautoa, pari pehmolelua, muutama lego ja palikka, kirja, pyyhe, ukkeleita, pikkueläimiä, jne). Mielikuvitus saa siivet ja leikki sujuu iloisesti =) ja lopuksi kaikki kipataan samaan laatikkoon :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153962:
Sori, poistun tästä huvittavasta ketjusta nyt omaan kauniiseen saunaani! Palstalla taas mammat käy kuumina, kun jollain menee hyvin,lapset kilttejä ja hyvin kasvatettuja ja koti siistinä.

Adios! :)
Voi ei,sait mut itkemään :( Kun meillä on niiiiin ruma sauna ja tuhmat lapset ja kotikin on oravanpaskan peitossa :(

"hehe"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153887:
Ja arvasin että kateus nousee myös kun mainitsen meillä olevan siistiä ja kaunista, kuin sisustuslehtien kodeissa (saan jatkuvasti kommentteja kauniista kodistamme ystäviltä). Olen tästä ylpeä, repikää siitä. On ollut ennen lapsia ja lasten syntymän jälkeenkin - tulee aina olemaan. :) <3
Sorry nyt, mutta tähän viestiin mennessä ei kyllä kukaan ollut kommentoinut sun sisustuslehti-siisteys-hehkutustasi mitenkään. Mutta onhan se hyvä että sullakin on joku asia, jolla elämässä päteä.

"siis"
[QUOTE="aloittaja";25153974]Ei minun kotini ole mistään sisustuslehdestä. Hevosten lanta haisee sisälläkin, koirat juoksee ja lapset leikkii, mutten näe mitään hienoa niissä kaameissa sekakopissa.[/QUOTE]

Edelleen, mitä se sun persettäsi kaivaa miten muissa perheissä tehdään?

"aloittaja"
Entäs jos kysyjälle vielä vastaan, meillä mummot ja papat antaa rahana lahjat, kummit ostavat mitä pyydetään, monesti elokuvia, pelejä jne. ja koska läheiset tietävät että mitä leluja meillä on niin ei kyllä tule sellaisia lahjoja yleensä ettei sopisi johonkin leikkiin jatkoksi. Jaahans jos haluaisivat 4 lelusarjan niin ehkä mieltyisin mutta tällä hetkellä näin eivätkä tosiaan ikinä ole kyseenalaistaneet tätä käytäntöä ja vain kerran on myyty lelusarja pois ja ostettu uusi tilalle.

[QUOTE="aloittaja";25154035]Entäs jos kysyjälle vielä vastaan, meillä mummot ja papat antaa rahana lahjat, kummit ostavat mitä pyydetään, monesti elokuvia, pelejä jne. ja koska läheiset tietävät että mitä leluja meillä on niin ei kyllä tule sellaisia lahjoja yleensä ettei sopisi johonkin leikkiin jatkoksi. Jaahans jos haluaisivat 4 lelusarjan niin ehkä mieltyisin mutta tällä hetkellä näin eivätkä tosiaan ikinä ole kyseenalaistaneet tätä käytäntöä ja vain kerran on myyty lelusarja pois ja ostettu uusi tilalle.[/QUOTE]

Eikö lasten kaverit anna leluja? Kaverisynttärit?

totuus
[QUOTE="aloittaja";25154035]Entäs jos kysyjälle vielä vastaan, meillä mummot ja papat antaa rahana lahjat, kummit ostavat mitä pyydetään, monesti elokuvia, pelejä jne. ja koska läheiset tietävät että mitä leluja meillä on niin ei kyllä tule sellaisia lahjoja yleensä ettei sopisi johonkin leikkiin jatkoksi. Jaahans jos haluaisivat 4 lelusarjan niin ehkä mieltyisin mutta tällä hetkellä näin eivätkä tosiaan ikinä ole kyseenalaistaneet tätä käytäntöä ja vain kerran on myyty lelusarja pois ja ostettu uusi tilalle.[/QUOTE]

Eivät uskalla olla myöntymättä tollasen natsiäidin edessä!

"aloittaja"
No jos ei tajua niin ei tajua =) . Ja sinä joka sanoit että karmeaa materialismia niin meillä hankitaan 90 pros kaikki käytettynä. Se yksi lelusarja joka myytiin niin myytiin huuto.netissä ja huuto.netistä ostettiin haluttua sarjaa paketti. En nyt tiedä materialismista muutenkaan meidän kohdalla, mutten vain siedä niitä karmeita lelukoppia ja se nyt oli vain asiani enkä haukkunut mielestäni ketään tms. mutta miksi sitten minut kyseenalaistettiin jos minä en olisi saanut kyseenalaistaa krääsäkoppalaisia?

Ratkaisu
[QUOTE="äiti";25153804]Meillä ei ole kuin 3 erikokoista koppa per lapsi ja siis vain 3 eri leikkiä johon ostetaan sitten lisäosia ja juttuja tarpeen mukaan.[/QUOTE]

Ja nekin naulataan lattiaan kiinni.

"aloittaja"
Minun vanhin lapseni on jo aikuinen, en ole kyllä ikinä kuullut sanovan minua natsiäidiksi vaikka aika suorapuheinen onkin luonteeltaan. Hän on ainakin ollut kiitollinen kasvatuksesta, tiedä sitten =) ! Natsiäiti, hahhahahh!

Keittiönoita
Mistähän se muuten johtuu, että - jos palstaa on uskominen - juuri kolmen lapsen äideillä on pipo kaikista kireimmällä? Ja tää siis hetto 10 vuoden palstakokemuksella ja mutu-tuntumalta. Kannattaisko hankkia neljäs tai jättää kolmas tekemättä? Joissain kulteissa muuten parittomat luvut ovat pahasta. Hmmmmm...

• Tykkää
Reactions: nöppönen
......
[QUOTE="aloittaja";25154059] En nyt tiedä materialismista muutenkaan meidän kohdalla, mutten vain siedä niitä karmeita lelukoppia ja se nyt oli vain asiani enkä haukkunut mielestäni ketään tms. mutta miksi sitten minut kyseenalaistettiin jos minä en olisi saanut kyseenalaistaa krääsäkoppalaisia?[/QUOTE]

No itse hyökkäsit aluksi aika vahvasti, kun sanoit ettet oikein voi SIETÄÄ muunlaisia käytäntöjä kuin omasi on. Muutenkin aloitus sai heräämään kysymyksen, että miksi välität niin hirveästi siitä, jos joku haluaakin toimia eri tavalla eli ei pidäkään noin tiukkaa kuria ja siisteyttä yllä?

"nana"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153862:
Vetäkää sitten vaikka hernareita nenuun, mutta meillä on muutenkin aina siistiä, kuin sisutuslehdestä ja lapset opetettu pienestä pitäen siivoamaan jälkensä, käyttäytymään kunnolla ja käsittelemään leluja yms kunnioituksella. Mitään ei rikota ja tavaroista pidetään huolta.
*ojentaa vuoden paras äiti palkinnon*

Yhteistyössä