En voi sietää kun joillakin lapsilla on

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
Eikö sun lapset ap sitten ikinä saa lahjaksi muita kuin noita tiettyjä leluja vai heitätkö ne "turhanaikaiset romut" roskiin tai kirpparille suoraan?

Meillä on laatikko legoille ja junaradoille, ja loput romut on yleensä sulassa sovussa muissa lootissa paitsi jos joksu jaksaa järkätä ne kunnolla eri autot erikseen, kotileikkitavarat erikseen jne...

Meillä lapset keksii parhaimmat leikit kun saavat leikkiä "ei-leluilla" eli kun on patjaa, peittoja jne... sotkettuna majaksi tai mitä nyt ikinä keksivätkin ja koska leikki on lapsen työtä, niin annan siihen mahdollisuuden enkä rajoita sitä aikuisten tiukoilla rajoilla ja mieltymyksillä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153887:
Eipä mennytkän kauaa kun joku kommentoi. :LOL: Arvasin, että kohta joku vetää krääsä-kortin esille. :) No krääsä on kenellekin sitä mitä se sitten onkin. Meille se tarkoittaa esim. mäkkärin lastenateria-kylkiäisiä tai jostain Tarjoustalosta ostettuja Made In Hong kong-leluja, jotka menevät rikki ensimmäisellä leikkikerralla, esim. niitä vinkuvia leikkikoiria...

Ja arvasin että kateus nousee myös kun mainitsen meillä olevan siistiä ja kaunista, kuin sisustuslehtien kodeissa (saan jatkuvasti kommentteja kauniista kodistamme ystäviltä). Olen tästä ylpeä, repikää siitä. On ollut ennen lapsia ja lasten syntymän jälkeenkin - tulee aina olemaan. :) <3
On meilläkin siistiä :) Mutta on meillä myös krääsäkoppa :) Meillä on kaikkee mistä lapset tykkää,ne on pieniä niin vähän aikaa niin mun mielestä lapsen ilo tekee mut onnellisemmaksi kuin täydellinen harmonia. Mä kerkeän sit laittaa ja koristaa kun lapset on isompia,meillä saa näkyä elämä :) Rakastan perhettäni :heart:

.........
Lastesi leikit eivät liene mielikuvituksellisimmasta päästä? Valmis kori, "korvamerkityt" lelut, valmiit leikit, yksi kori kerrallaan... Plaah.
Tuli täsmälleen sama ajatus mieleen. Kolme eri leikkiä, joita tietysti aina leikitään samalla tavalla ja vain yksi leikki kerrallaan? Eikä esim. Action Manit voi ratsastaa poneilla tai Pet Shopit seikkailla lego-linnassa, koska se olisi äidille katastrofi? Muiden esineiden ottamisesta mukaan puhumattakaan. :O

• Tykkää
Reactions: Ihamieli ja Ä92
"aloittaja"
esim nukkekoti leikkiäkin pystyy rikastuttamaan monelle lapselle sopivaksi kun on itse nukkekoti, mutta heillehän myydään myös sairaalaa, erilaisia autoja esim asuntoauto, hevoskuljetus auto, pojille merirosvoaiheisia, on eläimiä ja heidän hoitoloitaan nukkekotikoossa ja näin yhdistyy monta erileikkiä ja useampikin lapsi samaan aikaan pääsee leikkimään. Puisista nukkekotitaloista löytyy jos jonkinäköstä ja kestävät todella paljon. Minä rikastutan leikkejä.

Leikkimökkimme on varustettu lämmityksellä, sinne on rakennettu kauppakin, jonka voi muuntaa myös keittiöksi leikistä riippuen, mutta näitä kaikkia vermeitä en olisi ikimaailmassa hommannut sisälle ellei olisi ollut erillistä huonetta johon laittaa. Nuket ja heidän välineensä ovat myös omassa kaapissaan leikkimökissä. Mutta näitäkään en olisi sisätiloissa tunkenut kaikkia samaan koppaan.

Ja on lapsillani kaikilla on 3 pehmolelua jotka ovat sängyllä.

kohta kolmen äiti
[QUOTE="vieras";25153895]Voi apua, meidän 1-vuotiaalla on yksi lelukori jossa on erilaisia leluja ja mm. keittiöstä pöllitty desin mitta, muovirasian kansi ja sähkövatkaimeen kuuluva vispilä. Noilla keittiötarvikkeilla se leikkii eniten pallon lisäksi ;)[/QUOTE]

Meilläkin lapsilla 1-vuotiaana oli näin, mutta kun lapset kasvaa ja tulee eri lelusarjoja kten Legoja ja barbeja, niin sitten on hyvä jakaa lelut omiin laatikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153887:
Ja arvasin että kateus nousee myös kun mainitsen meillä olevan siistiä ja kaunista, kuin sisustuslehtien kodeissa (saan jatkuvasti kommentteja kauniista kodistamme ystäviltä). Olen tästä ylpeä, repikää siitä. On ollut ennen lapsia ja lasten syntymän jälkeenkin - tulee aina olemaan. :) <3
Pelattu:

Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153902:
Olen! Oletko kateellinen? :)
En. En teidän petshopeista, en teidän sisustuslehtikodista, en siitä että sinua kiinnostaa muiden kotien sisustus tai muiden perheiden lasten lelujen laatu/laaduttomuus. En muista kirjoituksesta tulleen muutakaan esiin, mistä olisin kateellinen, olikohan siinä muuta.

Mutta hilpeää tämä on, ihan oikeasti.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
kohta kolmen äiti
Tuli täsmälleen sama ajatus mieleen. Kolme eri leikkiä, joita tietysti aina leikitään samalla tavalla ja vain yksi leikki kerrallaan? Eikä esim. Action Manit voi ratsastaa poneilla tai Pet Shopit seikkailla lego-linnassa, koska se olisi äidille katastrofi? Muiden esineiden ottamisesta mukaan puhumattakaan. :O
Meillä lapset kyllä sekoittavat leikeissään esim. Poneja ja Pets shopeja ja muitakin leluja, mutta leikin loppuessa keräävät lelut takaisin OMIIN laatikoihin. Joten ei, eri lelulaatikot eivät lannista lapsen mieleikuvitusta - ainakaan meillä. :)

kohta kolmen äiti
En. En teidän petshopeista, en teidän sisustuslehtikodista, en siitä että sinua kiinnostaa muiden kotien sisustus tai muiden perheiden lasten lelujen laatu/laaduttomuus. En muista kirjoituksesta tulleen muutakaan esiin, mistä olisin kateellinen, olikohan siinä muuta.

Mutta hilpeää tämä on, ihan oikeasti.
Sinäpä paljon luulet tietäväsi sisustuksestani, oletko käynyt ikkunan takana oikein kurkkimassa?

Ei, ei kiinnosta minuakaan teidän sekamelska. Kerroin vain miten MEILLÄ on, eikös se ole tämä palstan pointti?

"eee"
Kamalan kuuloista, että rajoitat tuolla lailla lastesi leikkejä ja mielikuvitusta. "Kolme leikkiä joita saa leikkiä" - kammottava ajatus, että lapsia ohjaillaan jo pienestä pitäen noin rajusti. Ei tuossa kyllä luovuus, kekseliäisyys ja mielikuvitus ainakaan kehity...

"aloittaja"
ei ole minulle katastroofi jos leikkejä sekottaa ja kyllä lapseni ovat hyvin mielikuvituksellisia ihmisiä, luovia. Ja kyllä noilla emmeillä mitä noihin leikkeihin on hankittu lapsi rakentaa hyvin mielikuvituksellisen leikin. Mutta mielestäni lapsi saa rakennettua hienomman ja kestävämmän leikin kun120 samaan sarjaan kuuluvaa lelua kuin että olis 120 täysin erilaista lelua? Ja ei, meillä ei ole hyvin rakennettua ja mieleistä leikkiä pakko siivota iltaisin vaan sitä voi jatkaa niin kauan kuin se leikki vain jatkuu. TÄllä hetkellä puoli olkkari on vallattu nukkekotileikkeihin," merirosvolaiva lähestyy nukkekotia, nukkekotilaisten koulussa on ollut mahatautia ja heistä suurin osa on sairaalassa" ,palomiehet päivystävät, tallissa nukutaan jne " pienin laittoi kaikki eläimet nukkumaan kun meni nukkumaan.

Ratkaisu
[QUOTE="aloittaja";25153871]Enkä ole mikään himosiivooja ja tämä kyllä helpottaa sitäkin että on selvät jutut näissä lelujutuissa. ulkopuoliselle ehkä näyttää siltä kotonamme että vain siivoan mutta asia ei ole niin vaan tavaraa on vain tärkeät ja niille on omat paikat ja näin ollen aikani jää lapsille ja eläimilleni[/QUOTE]

Onneksi olkoon.
Olet oikeassa/ihmenainen/täydellinen äiti (valitse tuosta mukavimmalta tuntuva vaihtoehto).
Noin, asia selvä. Tätähän sinä halusit?

Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153935:
Sinäpä paljon luulet tietäväsi sisustuksestani, oletko käynyt ikkunan takana oikein kurkkimassa?

Ei, ei kiinnosta minuakaan teidän sekamelska. Kerroin vain miten MEILLÄ on, eikös se ole tämä palstan pointti?
Mistä tiedät millainen sekamelska meillä on? Tai miten lapset säilyttävät lelujaan? Sinä kyllä toit selvästi ilmi, että teidän koti on kuin sisustuslehdestä. Vai meninkö jo nimimerkeissä sekaisin, jos menin, niin anteeksi siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta kolmen äiti;25153935:

Kukaan ei vissiin ole väittänytkään nähneensä sinun sisustustasi.

Mutta oikeasti, sinun tyylisi esittää asioita on sellainen, että se ei todellakaan ole omiaan herättämään kateutta sinua kohtaan. Mieluummin huokaamaan, että ehkä minä olen sentään ihan kiva ja järkevä tyyppi joihinkuihin verrattuna. :D

äiti.
Meillä on poika ja tyttö, 2 ja 5.
Niillä on sellainen KAUHEA romulaatikko joksi sinä sitä varmaan kutsuisit. Mutta lapsille se on tärkeä.
Ne saa ottaa sieltä taikasauvan tai kiikarit. Vaikka "sukupuolet väärinpäin".
Meillä on paljon kivempaa leikkiä vaikka kiikarimiestä, kaivamalla sieltä kaikenlaista esinettä ja yhdistellä niitä miten sattuu. Näin on myös roolileikeissä, mielummin kaivaa auton, barbin, petsin ja jonkun pehmon, kun pelkkiä autoja, pelkkiä barbeja tai pelkkiä petsejä. Minä laitoin aina alussa lelut omiin koppiinsa, mutta lapsia ei kiinnostanut, vaan piti tonkia jokaisesta se mieleinen. Lapset saa hoitaa omien lelujensa säilytyksen just niinkun niitä huvittaa.
Toki kaunis koti on kiva asia, ja meilläkin siivotaan tavarat, mutta minä tykkään enemmin sellaisesta "lapsilähtöisyydestä" että se elämä saa näkyä. Saa olla, eikä tarvitse olla mikään sisustuslehtiperhe, joilla on kaikki niin upeaa. Saa leikkiä olkkarissa ja saa olla ihan tavallinen perhe. Saa tehdä niinkuin me itse halutaan. Ei siten, miltä se näyttää, vaan siten, miltä se tuntuu.

kohta kolmen äiti
Sori, poistun tästä huvittavasta ketjusta nyt omaan kauniiseen saunaani! Palstalla taas mammat käy kuumina, kun jollain menee hyvin,lapset kilttejä ja hyvin kasvatettuja ja koti siistinä.

Adios! :)

"eee"
[QUOTE="aloittaja";25153942]ei ole minulle katastroofi jos leikkejä sekottaa ja kyllä lapseni ovat hyvin mielikuvituksellisia ihmisiä, luovia. Ja kyllä noilla emmeillä mitä noihin leikkeihin on hankittu lapsi rakentaa hyvin mielikuvituksellisen leikin. Mutta mielestäni lapsi saa rakennettua hienomman ja kestävämmän leikin kun120 samaan sarjaan kuuluvaa lelua kuin että olis 120 täysin erilaista lelua? Ja ei, meillä ei ole hyvin rakennettua ja mieleistä leikkiä pakko siivota iltaisin vaan sitä voi jatkaa niin kauan kuin se leikki vain jatkuu. TÄllä hetkellä puoli olkkari on vallattu nukkekotileikkeihin," merirosvolaiva lähestyy nukkekotia, nukkekotilaisten koulussa on ollut mahatautia ja heistä suurin osa on sairaalassa" ,palomiehet päivystävät, tallissa nukutaan jne " pienin laittoi kaikki eläimet nukkumaan kun meni nukkumaan.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä lasten leikkien pitäisi olla jotenkin "hienoja"?

Mä en voi sietää sitä, että jotkut ihmiset ovat niin kapeakatseisia, että arvostelevat miten toiset elävät. Jos toiset haluu romukopan, so what. Miksi se sun mielenterveyttä järkyttää millainen on toisten kodin järjestys? Eikä se ole aina kateutta, jos ei halua elää kuten sisustuslehden kannessa. Kaikki eivät vaan halua elää niin. Kuten minä.

"milla"
meillä kans tarkasti lelut eri kopissa, rasittaa kun jotku lapset repii kaikki kopat alas ja sotkee keskenään. miksei voi leikkiä yheillä leluilla kerrallaan ja laittaa pois? hitonmoinen siivoaminen,argh,ei tuu kutsuttua useasti sellaisia vieraita...

Yhteistyössä