En ole koskaan arvostellut lapsennimeä,mutta nyt on pakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piparminttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leijonamieli oli muuten veljesten SUKUnimi Astrid Lindgrenin kirjassa. Ei siis etunimi...

Jos nyt saan vähän viilata, niin poikien sukunimi oli "Leijona", ja Leijonanmieli tuli siitä kun Joonatanin opettaja piti hautajaisissa puheen jossa vertasi veljensä pelastanutta Joonatania Leijonanmieleksi :attn:

toi ois hiano sukunimi.. pitäskö vaihtaa oisin ainut koko maassa :D

Oikeesti toi on varmasti söpö nimi pienellä ja isollakin jos on joku muusikko tai taiteilija mut pankinjohtaja Leijonamieli Virtanen?

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:

Oikeesti toi on varmasti söpö nimi pienellä ja isollakin jos on joku muusikko tai taiteilija mut pankinjohtaja Leijonamieli Virtanen?

No onhan sitä esimerkiksi professori Kevät Nousiainen.

onhan noita leijonamieliä muitakin.ei mun mielestä mikään uus nimi edes ku taitaa löytyä jopa joistain nimikirjoista.enkä mä ymmärrä ylipäätään mitään nimien kauhistelua on se sitten mikä tahansa.en mäkään mitä tahansa nimeä antais lapselleni (mukaan lukien em leijonamieli) mut ymmärrän ihan et joku toinen antaa

nimistä tuli mieleen entisen saksan opettajan tyttäenpoika.. Kotivalo etunimeltään..asuivat ainakin joskus Helsingissä..kaveri oli käynyt pyytämässä ulos..*pääseekö himatuikku ulos...*siis kyllä hymyilyttää vieläkin tuo 'himatuikku'.. :D

leijonamieli Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 0 0 0
1900-19 0 0 0
1920-39 0 0 0
1940-59 0 0 0
1960-79 0 0 0
1980-99 2 0 2
2000-07 2 0 2
2008 0 0 0
Yhteensä 4 0 4

Hae vuosi:

Alkuperäinen kirjoittaja mine:
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:

No onhan sitä esimerkiksi professori Kevät Nousiainen.

ei hitto :laugh:

Olen ihan Veljeni Leijonamieli-kirjan fani ja Leijonamieli toisena nimenä vois olla ihan ok, mutta etunimenä... ei kiitos. Sen verran kirjasta tykkäsin että esikoisen toinen nimi on Joonatan, ihan tuosta kirjasta keksitty. Ja oisko vähän osuutta myös Lokki Joonatan kirjalla.

No itse en ehkä antaisi noin erikoista nimeä.

Muumi niminen nainen on ainakin olemassa.

Samoten on Myy nimisiä

Mikki, Mortti, Vertti, Aku, Iines.

Tupu ja Hupu löytyy, Lupua ei ole

Alkuperäinen kirjoittaja Darelbeida:
nimistä tuli mieleen entisen saksan opettajan tyttäenpoika.. Kotivalo etunimeltään..asuivat ainakin joskus Helsingissä..kaveri oli käynyt pyytämässä ulos..*pääseekö himatuikku ulos...*siis kyllä hymyilyttää vieläkin tuo 'himatuikku'.. :D

ja samaa juttua kerrotaan ties miten monella eri versiolla..siis saksan opettajan se ja tämä ja tuo yms..

Jotenkin nää kaikki erikoisuudet ja väännökset (leijonamieli, pipariina, otavatar, storm VIRTASET) alkaa olla sen verran yleisiä, että mahdetaankohan niitä tavallisia pertti-kainoja kiusata nimistään enemmän?

:o

Mä olen tykästynyt ihan tavallisiin nimiin....... olkoonkin suomessa miten monta pipariinaa tai leijonamieltä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Jotenkin nää kaikki erikoisuudet ja väännökset (leijonamieli, pipariina, otavatar, storm VIRTASET) alkaa olla sen verran yleisiä, että mahdetaankohan niitä tavallisia pertti-kainoja kiusata nimistään enemmän?

:o

Mä olen tykästynyt ihan tavallisiin nimiin....... olkoonkin suomessa miten monta pipariinaa tai leijonamieltä tahansa.

Storm on hyvin vanha suomalainen nimi jo ainakin 1700-luvulta lähtien ollut käytössä.

Yhteistyössä