En ois ikinä uskonut että sanoisin näin, mutta ku luin ja nyt kaikki etenee just niin,maailmaloppu

  • Viestiketjun aloittaja lopetski
  • Ensimmäinen viesti
elekatti
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mahdanko osua oikeaan jos heitän tämmöisen ilmaan: Näihin kristallilapsiin, nibiruihin, maailmanloppuun 2012 ym sontaan uskovat eniten kouluttamattomat kotiäidit joille on niin helppo syöttää monenlaista sontaa. On liikaa aikaa surffata netissä, liian vähän oikeaa elämää, liian vähän koulutusta ja sitä kautta maailmankuva suppea....

Antaa sataa!!!
Tai sitten kyse on enemmänkin siitä, että ihmisillä on liian tarkkoja ja ahdasmilisiä käsityksiä maailmasta, koska eivät ole ottaneet asiasta itse selvää vaan luottavat kuulopuheisiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän nämä ilmiöt yleensä ole vain henkilön aivojen tekemiä tepposia. Hyvinkin moni "vika" aivoissa, vaikka vain tilapäinen, voi aiheuttaa hallusinaatioita tms. Ihan vaikka vain se jo voi vaikuttaa, että niin vahvasti johonkin uskoo.
Onhan todellisuuskin aivojen luoma illuusio, silti se on sulle "todellinen"
En mä voi tietää onko tämä kaikki minkä näen todellisuutta.. Mistä mä voin tietää jos vaikka hallusinoin tällä hetkelläkin.. Ei kaikki mitä aistitaan ole todellisuutta. Muutenhan skitsofrenikkojen näkemät pienet vihreät miehet yms. ois myös todellisuutta. Kukaan ei voi tietää mikä on oikea totuus, mutta kyllä minä uskon enemmän valtaväestön aistimiin asioihin kuin pienen vähemmistön väittämiin todistamattomissa oleviin väitöksiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Saanko kysyä miksi 6.12.2012 liittyy tuohon maailmanloppuun? Eikös sen pitänyt olla 26.12. tai jotain?
Ei se liitykkään mitenkään, joku provoaja vaan keksi että sillä tarkoitetaan maailmanloppua vaikka siitä maininnut kirjoittaja ei sellaisesta puhunutkaan.
Ja 26.12 ei liity myöskään maailmanloppuun vaan hollywood elokuvaan, jossa kuvattiin yhdenlaista maailmanloppua
 
Nyt kun tää palas tähän maailmanlopun spekulointiin, niin itse ajattelen, että noi päivämäärät saattaisivat olla mahdollisia lopun päiviä, mutta kun asiat ovat niin riippuvaisia toisistaan, niin jokin pieni muutos kokonaisuudessa estää sen maailmanlopun silloin. Mutta vainoharhaisessa pelottelussa ei mustakaan ole mitään järkeä. Uskon kuitenkin, että jonkinlainen uusi aika on tulossa, mutta ajankohdasta en osaa mitään sanoa.
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä voi tietää onko tämä kaikki minkä näen todellisuutta.. Mistä mä voin tietää jos vaikka hallusinoin tällä hetkelläkin.. Ei kaikki mitä aistitaan ole todellisuutta. Muutenhan skitsofrenikkojen näkemät pienet vihreät miehet yms. ois myös todellisuutta. Kukaan ei voi tietää mikä on oikea totuus, mutta kyllä minä uskon enemmän valtaväestön aistimiin asioihin kuin pienen vähemmistön väittämiin todistamattomissa oleviin väitöksiin.
Ei kyse ollutkaan illuusiosta, kuten hallusinaatio
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Saanko kysyä miksi 6.12.2012 liittyy tuohon maailmanloppuun? Eikös sen pitänyt olla 26.12. tai jotain?
Ei se liitykkään mitenkään, joku provoaja vaan keksi että sillä tarkoitetaan maailmanloppua vaikka siitä maininnut kirjoittaja ei sellaisesta puhunutkaan.
Ja 26.12 ei liity myöskään maailmanloppuun vaan hollywood elokuvaan, jossa kuvattiin yhdenlaista maailmanloppua
Eikös se ollut 21.12.2012?
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Seidi:
Hei Örppi ja muut kanssani samoilla alloonpituuksilla olevat :)
Oletteko lukeneet Kryonia? Niissä teksteissä on annettu yllättävän paljon tietoa asioista, jotka tiedemiehet ovat myöhemmin vahvistaneet. Niissä on mainittu myös näistä luonnonmullistuksista yms. Mitä pidemmälle aika kuluu, sen vahvemmin mä alan uskoon että se ei oo ihan huuhaata vaan ihan tosi juttua. Niissä oli muitakin juttuja tähän aikaan liittyen, ois mielenkiintoista löytää ne uudelleen ja katsoa miten hyvin on toteutuneet. Mulla ois lähes ne kaikki kirjatkin tuolla hyllyssä kertaalleen luettuna, mutta niissä on niin paljon infoa ettei ihan yhdessä illassa tule selattua läpi uudelleen.
En ole lukenut, saa suositella mielenkiintoista luettavaa ja sivustoja. Yv:tä saa mielellään laittaa, niin saadaan jutella rauhassa ilman näitä joilla asiassa riittää ongelmia. Koskee muitakin asiasta positiivisessa mielessä kiinnostuneita :wave:
Empä minäkään ole kuullut, luin juuri jonkin arvostelun. Pitää tutustua, jotta tiedän mistä on kyse
 
Eikä sen maailmanlopun tarvitse olla mitään ilmestyskirjaluokkaa, voihan olla vaan että tavat ajatella ja toimia muuttuvat olennaisesti. Tai jossain, joillekin, elämä mullistuu. Niinkuin joku muukin täällä ehdotti.

Muoksu: tää oli siis multa lähtöisin, näytti siltä ettei lähettäjää tullut näkyviin. Siis Örpiltä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Saanko kysyä miksi 6.12.2012 liittyy tuohon maailmanloppuun? Eikös sen pitänyt olla 26.12. tai jotain?
Ei se liitykkään mitenkään, joku provoaja vaan keksi että sillä tarkoitetaan maailmanloppua vaikka siitä maininnut kirjoittaja ei sellaisesta puhunutkaan.
Ja 26.12 ei liity myöskään maailmanloppuun vaan hollywood elokuvaan, jossa kuvattiin yhdenlaista maailmanloppua
Eikös se ollut 21.12.2012?
jotain sellaista, noitahan on eri "totuuksia" päivänmäärästä, se elokuva oli joka tapauksessa huono monella eri tapaa. Tuli mieleen vaippamainos
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä voi tietää onko tämä kaikki minkä näen todellisuutta.. Mistä mä voin tietää jos vaikka hallusinoin tällä hetkelläkin.. Ei kaikki mitä aistitaan ole todellisuutta. Muutenhan skitsofrenikkojen näkemät pienet vihreät miehet yms. ois myös todellisuutta. Kukaan ei voi tietää mikä on oikea totuus, mutta kyllä minä uskon enemmän valtaväestön aistimiin asioihin kuin pienen vähemmistön väittämiin todistamattomissa oleviin väitöksiin.
Ei kyse ollutkaan illuusiosta, kuten hallusinaatio
Juurihan sanoit, että koko todellisuuskin on aivojen luoma illuusio.
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä voi tietää onko tämä kaikki minkä näen todellisuutta.. Mistä mä voin tietää jos vaikka hallusinoin tällä hetkelläkin.. Ei kaikki mitä aistitaan ole todellisuutta. Muutenhan skitsofrenikkojen näkemät pienet vihreät miehet yms. ois myös todellisuutta. Kukaan ei voi tietää mikä on oikea totuus, mutta kyllä minä uskon enemmän valtaväestön aistimiin asioihin kuin pienen vähemmistön väittämiin todistamattomissa oleviin väitöksiin.
Ei kyse ollutkaan illuusiosta, kuten hallusinaatio
Juurihan sanoit, että koko todellisuuskin on aivojen luoma illuusio.
Mutta en, että se olisi hallusinaatio tai että sillä tarkoitettaisiin samaa asiaa.
Kuuluuhan jo Buddhalaiseen oppiin käsite materian illuusiosta
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä voi tietää onko tämä kaikki minkä näen todellisuutta.. Mistä mä voin tietää jos vaikka hallusinoin tällä hetkelläkin.. Ei kaikki mitä aistitaan ole todellisuutta. Muutenhan skitsofrenikkojen näkemät pienet vihreät miehet yms. ois myös todellisuutta. Kukaan ei voi tietää mikä on oikea totuus, mutta kyllä minä uskon enemmän valtaväestön aistimiin asioihin kuin pienen vähemmistön väittämiin todistamattomissa oleviin väitöksiin.
Ei kyse ollutkaan illuusiosta, kuten hallusinaatio
Juurihan sanoit, että koko todellisuuskin on aivojen luoma illuusio.
Mutta en, että se olisi hallusinaatio tai että sillä tarkoitettaisiin samaa asiaa.
Kuuluuhan jo Buddhalaiseen oppiin käsite materian illuusiosta
Materia muuttuu illuusioksi jo pelkästään sitä lähempää tarkastellessa, ihan tieteellisessäkin mielessä.
Yhtälailla se voi olla asiaan perehtymättömistä outoa, kuin se tosiseikka että kukaan ihminen ei näe mitä tapahtuu tällä hetkellä, vaan pelkästään historiaa, johtuen kaikesta viiveestä joka tapahtuu valonnopeuden rajoittuneisuuden takia.
 
4 ruusua
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Alkuperäinen kirjoittaja wert:
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Niinkuin jotkut jo tietää, niin olen kiinnostunut vaihtoehtojutuista ja varsinkin näistä new age-hommista. Meillä vanhempi lapsi täyttää kirkkaasti ne kristallilapsi-kriteerit, puhuu entisistä elämistään samalla lailla kuin konkreettisesta menneisyydestään, sanoo juttuja kuten että näkymättömien näkeminen on hänelle helppoa yms. No mutta pointti tässä on se, että piirsi eilen piirustuksen juhlista, jossa oli kakkua, serpentiinejä, ilmapalloja sekä keskellä outoja koukeroita isolla kirjoitettuna. Kun käänsin paperin toisin päin oli koukerot tulleet läpi ja siinä luki 6 12 2012.

Totta joka sana :)
Miksei se voisi olla totta, ei tuo ole luonnotonta.
Kenties hän saa pikkusiskon tuollioin tai jotain vastaavaa^^
Niinpä, ehkä se on merkittävä päivä vain hänelle :) Teki vaan mieli osallistua tähän keskusteluun ja kyllä mua kieltämättä vähän puistatti kun tuon näin - mies sen itseasiassa hoksasi. Mutta se näkee ken elää =)
Meillä on kans tollanen kristallilapsi. Kun tyttöni sanoo piirtävänsä kilpikonnan, en kyllä näe kuvassa kun suttua... vaikka tyttö vakaasti väittää että kilpikonnahan sen siinä... joo, on on. Mutta jos siinä onkin maailmanlopun ennustus! Kas kun en oo ennen hokannu!
 
plää
Alkuperäinen kirjoittaja 4 ruusua:
Meillä on kans tollanen kristallilapsi. Kun tyttöni sanoo piirtävänsä kilpikonnan, en kyllä näe kuvassa kun suttua... vaikka tyttö vakaasti väittää että kilpikonnahan sen siinä... joo, on on. Mutta jos siinä onkin maailmanlopun ennustus! Kas kun en oo ennen hokannu!
Eikö ole muuta tekemistä, täyttääkö trollaus elämäsi tarkoituksen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Jos sulle sattuu jokin paranormaali asia, niin sulle se on totta. Totta se on myös sellaisellekin joka ei sua usko, se henkilö ei vaan usko siihen.
Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa :) Jos ilmiötä ei ole olemassa, niin mikään subjektiivinen kokemus ja usko ei tee siitä totta.
 
anni
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mahdanko osua oikeaan jos heitän tämmöisen ilmaan: Näihin kristallilapsiin, nibiruihin, maailmanloppuun 2012 ym sontaan uskovat eniten kouluttamattomat kotiäidit joille on niin helppo syöttää monenlaista sontaa. On liikaa aikaa surffata netissä, liian vähän oikeaa elämää, liian vähän koulutusta ja sitä kautta maailmankuva suppea....

Antaa sataa!!!
en itse kuulu kategorioihin kouluttamaton, kotiäiti, liian vähän oikeaa elämää, liikaa aikaa surffata netissä ja maailmankuva suppea...mutta muuten tietysti :)

 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja elekatti:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mahdanko osua oikeaan jos heitän tämmöisen ilmaan: Näihin kristallilapsiin, nibiruihin, maailmanloppuun 2012 ym sontaan uskovat eniten kouluttamattomat kotiäidit joille on niin helppo syöttää monenlaista sontaa. On liikaa aikaa surffata netissä, liian vähän oikeaa elämää, liian vähän koulutusta ja sitä kautta maailmankuva suppea....

Antaa sataa!!!
Tai sitten kyse on enemmänkin siitä, että ihmisillä on liian tarkkoja ja ahdasmilisiä käsityksiä maailmasta, koska eivät ole ottaneet asiasta itse selvää vaan luottavat kuulopuheisiin.
Niin, minä sitten kehoittaisin tutustumaan kaikkiin maailman uskontoihin ja erilaisiin käsityksiin ja myös niiden tieteiden näkemyksiin.

Ettei vaan itse sorru niihin ahdasmielisiin käsityksiin maailmasta.

 
suvi-tuuli
minä olen uskonut kummituksiin vasta kun sellaisiin törmäsin. en olisi uskonut aikaisemmin, mutta en kyllä ensimmäisenä ollut tuolloin teilaamassa niiden käsityksiä jotka kummituksiin jo aikaisemmin uskoivat ja nyt vielä vähemmän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Niin, minä sitten kehoittaisin tutustumaan kaikkiin maailman uskontoihin ja erilaisiin käsityksiin ja myös niiden tieteiden näkemyksiin.

Ettei vaan itse sorru niihin ahdasmielisiin käsityksiin maailmasta.
Aivan, kuin myös joogaan ja meditaatioon, jotta voi saada myös omia kokemuksia ja näkemyksiä. Tietämättömyys ei ole väärin, mutta se estää asioiden ymmärtämistä ja saa aikaan vääriä käsityksiä.
Tietämättömyydestä on helppo päästä eroon^^
 
Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mahdanko osua oikeaan jos heitän tämmöisen ilmaan: Näihin kristallilapsiin, nibiruihin, maailmanloppuun 2012 ym sontaan uskovat eniten kouluttamattomat kotiäidit joille on niin helppo syöttää monenlaista sontaa. On liikaa aikaa surffata netissä, liian vähän oikeaa elämää, liian vähän koulutusta ja sitä kautta maailmankuva suppea....

Antaa sataa!!!
en itse kuulu kategorioihin kouluttamaton, kotiäiti, liian vähän oikeaa elämää, liikaa aikaa surffata netissä ja maailmankuva suppea...mutta muuten tietysti :)
En minäkään tähän tieteelliseen faktaan perustuvaan stereotypiaan :kieh: kuulu. Mutta nyt sairaslomalla taitaa ainakin olla liikaa aikaa surffata täällä.
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Jos sulle sattuu jokin paranormaali asia, niin sulle se on totta. Totta se on myös sellaisellekin joka ei sua usko, se henkilö ei vaan usko siihen.
Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa :) Jos ilmiötä ei ole olemassa, niin mikään subjektiivinen kokemus ja usko ei tee siitä totta.
Ei se olekaan totta, jos tietää vain materiasta koostuvan maailman olevan ainut olemassaolon taso. Silloin jättää suurimman osan maailmasta oman ymmärryksensä ulkopuolelle. Sen takia onkin hyväksi tutustua tarkemmin henkiseen kasvuun ja sen tuomiin asioihin.
Ei tokin pakollista se ole, mutta silloin sitä sulkee silmänsä todellisuudelta jossa elää ja erehtyy pitämään itseänsä fyysisenä olentona, jonka elämänkaari on kovin lyhyt.

"Jos sinä et tunne minua ja minä en tunne sinua, toistemme muodostamat kaavat hallitsevat maailmaamme.
Ja seuratessamme väärää profeettaa kotiin, me saatamme sivuuttaa oman tähtemme."
- William Stafford
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Ei se olekaan totta, jos tietää vain materiasta koostuvan maailman olevan ainut olemassaolon taso. Silloin jättää suurimman osan maailmasta oman ymmärryksensä ulkopuolelle. Sen takia onkin hyväksi tutustua tarkemmin henkiseen kasvuun ja sen tuomiin asioihin.
Ei tokin pakollista se ole, mutta silloin sitä sulkee silmänsä todellisuudelta jossa elää ja erehtyy pitämään itseänsä fyysisenä olentona, jonka elämänkaari on kovin lyhyt.

"Jos sinä et tunne minua ja minä en tunne sinua, toistemme muodostamat kaavat hallitsevat maailmaamme.
Ja seuratessamme väärää profeettaa kotiin, me saatamme sivuuttaa oman tähtemme."
- William Stafford
Mistä itse tiedät, ettet seuraa väärää profeettaa?

 

Yhteistyössä