En ois ikinä uskonut että sanoisin näin, mutta ku luin ja nyt kaikki etenee just niin,maailmaloppu

  • Viestiketjun aloittaja lopetski
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Kunhan kirjotan mitä sylki suuhun tuo, arvasin kyllä että tuohon sanaan tartutaan :D Jos olis niin sehän todistais mun mielipiteen ihan huuhaaksi ;) Ehkä siksi onneksi (kenen onni, se onki sitten eri asia ) :xmas:
Mutta kirjoitat siten, kuin olisi jotain pahaa jos on kristallilapsi?
No se miltä mun kirjoitus "kuulostaa", on ihan jokaisen oman tulkinnan varassa. Mä tarkoitan yhtä ja muut ajattelee toista :D Eli en mä niin sanonut :D
Sanoithan että on onnea, jos ei ole kristallilapsi. Eli toisinsanoen on epäonnea olla kristallilapsi. Näinhän sanoit?
Voihan se ollakin niin, että on epäonnea olla asioita tiedostava, kuin sellainen joka voi elää elämänsä kuin kiskoilla, alusta hamaan loppuun omaten rajatun ja pienen näkemyksen kokomaailmasta.
ja just tää yhteinen piirre; jos et usko kristallilapsiin, niin: olet sellainen joka voi elää elämänsä kuin kiskoilla, alusta hamaan loppuun omaten rajatun ja pienen näkemyksen kokomaailmasta. Ah kuinka ahdasmielistä!!

Muuta henkistä kasvua ei ole ku kristallilapset ja sitäkautta tapahtuva ihmisen kasvu. Mä koen olevani ihmisenä aika henkinen ja kasvanut kuin myös oppinut, mut vuosien varrella karttuneiden elämänkokemusten kautta, en muuten.


Sanothan tässä itsekin mistä henkisen kasvun pitäisi syntyä ja että oot aika ansioitunut tällä alalla. Ja saman logiikan mukaan mitä vanhemmaksi tulet niin sitä henkistyneemmäksi. Samalla todistat itseäsi vastaan, sillä sanot että nimenomaan omaa uraasi olet seurannut ja oman rajatun kokemuksesi viisastuttamaksi tullut. Mikäs siinä, mutta jos nyt lakkaisit syyttämästä muita omista synneistäsi eli sen väittämisestä, että vaihtoehtoja valaistumiselle ei ole. Miksi sulla on sitkeästi se käsitys, että erilaiset näkemykset ovat sinua vastaan? Vaikka kuinka väittäisi, ettei usko oman ideologiansa olevan ainoa tie henkisyyteen, niin pidät siitä vaan sitkeästi kiinni ja syyllistyt itse samaan.
 
....
Pakko sanoa tähän väliin, kun tuolla aiemmin ihmeteltiin, että miksi pitää lukea keskustelua jos ei edes usko näihin juttuihin. Nooh, minä itse en usko oikeastaan mihinkään yliluonnolliseen, mutta silti minua kiinnostaa kaikki tällainen. Siis KAIKKI. Innostun aina kaikista kummitusjutuista ym. erityisesti jos ihmiset kertovat henkilökohtaisia kokemuksiaan. Silti en usko niihin, ne vain kiinnostavat ja yleensä mietin mikä saa ihmiset uskomaan sellaiseen, onko takana jokin mielenterveysongelma, ihan vain oma mielikuvitus tms. Uskon, että tässä maailmassa on paljon asioita joita me ihmiset emme pysty vielä ymmärtämään ja sillä tavalla "yliluonnollisia" asioita voi olla, mutten usko että kukaan meistä on niistä millään lailla perillä.
Taisi tulla aika epämääräistä tekstiä... :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Voisin väittää olevani jonkinverran asiatuntija, tuttavapiirissä kun on yksi kristallilapseksi tituleerattu ja hänen henkisestimuita ihmisiä valveutuneempi äitinsä.

Ihan täysin normi lapsi, siinä missä muutkin; MUTTA äitinsä on erimieltä. Lapsi ei ole asiaan ottanut millään lailla kantaa..
Saahan sitä olla mitä mieltä tahansa. Lapsi kyllä asian tiedostaa, jos kristallilapsi on. Se, että äiti niin kuvittelee, ei tee lapsesta kristallilasta.
Se ei tarkoita, että koko käsite olisi täysin väärä tai virheellinen.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
ja just tää yhteinen piirre; jos et usko kristallilapsiin, niin: olet sellainen joka voi elää elämänsä kuin kiskoilla, alusta hamaan loppuun omaten rajatun ja pienen näkemyksen kokomaailmasta. Ah kuinka ahdasmielistä!!

Muuta henkistä kasvua ei ole ku kristallilapset ja sitäkautta tapahtuva ihmisen kasvu. Mä koen olevani ihmisenä aika henkinen ja kasvanut kuin myös oppinut, mut vuosien varrella karttuneiden elämänkokemusten kautta, en muuten.
Mutta eikö se ole rajattua elämää, jos ihmisen henkinen kasvu ei siihen kuulu, vaikka se on isompi osa elämää kuin tuo kiskoilla kulkeva?
Enkä tuossa mielestäni yleistänyt mitään, sinä sen sijaan yleistit.
Jos taas tietää mitä henkinen kasvu on, omaa laajemman kuvan maailmasta sen myötä, niin miksi sitten käsitys kristallilapsista on vaikea ellei jopa mahdotonta hyväksyä. Mitkä seikat tai asiat silloin tukee sitä seikkaa, ettei kristallilapsia olisi?
Ei se, että on henkisesti kasvanut tarkoita, että pitäisi uskoa kaikkeen yliluonnolliseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Pakko sanoa tähän väliin, kun tuolla aiemmin ihmeteltiin, että miksi pitää lukea keskustelua jos ei edes usko näihin juttuihin. Nooh, minä itse en usko oikeastaan mihinkään yliluonnolliseen, mutta silti minua kiinnostaa kaikki tällainen. Siis KAIKKI. Innostun aina kaikista kummitusjutuista ym. erityisesti jos ihmiset kertovat henkilökohtaisia kokemuksiaan. Silti en usko niihin, ne vain kiinnostavat ja yleensä mietin mikä saa ihmiset uskomaan sellaiseen, onko takana jokin mielenterveysongelma, ihan vain oma mielikuvitus tms. Uskon, että tässä maailmassa on paljon asioita joita me ihmiset emme pysty vielä ymmärtämään ja sillä tavalla "yliluonnollisia" asioita voi olla, mutten usko että kukaan meistä on niistä millään lailla perillä.
Taisi tulla aika epämääräistä tekstiä... :)
Viittaat ehkä aiempaan kommenttiini enkä tarkottanut ihan tuota. Tässä on vaan tullut paljon pilkkaa ja ilkeilyä ja henkilökohtaisuuksia enkä ymmärrä miksi niitä pitää tulla suoltamaan ja jyräämään keskustelua, kun kerta aihe ei varsinaisesti kiinnosta, vaan tekee vaan mieli panetella muita. Saahan toki mukaan tulla jos kiinnostaa vaikkei uskoisi mihinkään kunhan antaa muille vapauden uskoa.
 
tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Voisin väittää olevani jonkinverran asiatuntija, tuttavapiirissä kun on yksi kristallilapseksi tituleerattu ja hänen henkisestimuita ihmisiä valveutuneempi äitinsä.

Ihan täysin normi lapsi, siinä missä muutkin; MUTTA äitinsä on erimieltä. Lapsi ei ole asiaan ottanut millään lailla kantaa..
Saahan sitä olla mitä mieltä tahansa. Lapsi kyllä asian tiedostaa, jos kristallilapsi on. Se, että äiti niin kuvittelee, ei tee lapsesta kristallilasta.
Se ei tarkoita, että koko käsite olisi täysin väärä tai virheellinen.
aikuisethan ne on nääkin käsitteet hei luoneet, ei lapset, ei edes kristallilapset.
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se, että joku "arvovaltainen" henkilö väittää kokeneensa jonkin ilmiön, ei valitettavasti kuitenkaan riitä osoittamaan, että ilmiö on todellinen ;)

Tervettä järkeä omaava ihminen harvoin uskoo mitä tahansa hölynpölyä sillä perusteella, että joku "arvovaltainen" niin sanoo.
Eikä mikään osoita ilmiön olevan epätodellinen, kyse kun on jokaisen omasta uskosta.
Jos sulle sattuu jokin paranormaali asia, niin sulle se on totta. Totta se on myös sellaisellekin joka ei sua usko, se henkilö ei vaan usko siihen. On täysin mahdotonta, että kaikki ihmiset kokisivat paranormaaleja ilmiöitä, jolloin kaikki niihin siten uskoisi.
Silti se ei tee niistä vähemmän todellisia, vaikka niihin ei yleisesti uskottaisikaan.
Ei vaikka asiasta kirjoitettaisiin kirjoja tai tehtäisiin tutkimuksia. Vain omakohtaiset kokemukset tuo luottoa asiaan, kaikille sekään ei riitä.
Monet ovat silti asiaan törmänneet ja kokeneet.
 
Mä en usko maailmanloppuun, mystisiin planeettoihin jotka törmäävät maahan enkä kristallilapsiin. Pelottelijoita löytyy joka puolelta ja yksi suurimmista pelottelukeinoista monille on maailmanlopun ennustelu. Kristallilasten uskon olevan samaa "joukkoa" kun autistit, mutta koska lasten psyykkiset sairaudet ovat vanhemmille kova paikka ja jopa häpeä niin asioille täytyy vaan löytää joku kauniimpi nimi.
 
tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
ja just tää yhteinen piirre; jos et usko kristallilapsiin, niin: olet sellainen joka voi elää elämänsä kuin kiskoilla, alusta hamaan loppuun omaten rajatun ja pienen näkemyksen kokomaailmasta. Ah kuinka ahdasmielistä!!

Muuta henkistä kasvua ei ole ku kristallilapset ja sitäkautta tapahtuva ihmisen kasvu. Mä koen olevani ihmisenä aika henkinen ja kasvanut kuin myös oppinut, mut vuosien varrella karttuneiden elämänkokemusten kautta, en muuten.
Mutta eikö se ole rajattua elämää, jos ihmisen henkinen kasvu ei siihen kuulu, vaikka se on isompi osa elämää kuin tuo kiskoilla kulkeva?
Enkä tuossa mielestäni yleistänyt mitään, sinä sen sijaan yleistit.
Jos taas tietää mitä henkinen kasvu on, omaa laajemman kuvan maailmasta sen myötä, niin miksi sitten käsitys kristallilapsista on vaikea ellei jopa mahdotonta hyväksyä. Mitkä seikat tai asiat silloin tukee sitä seikkaa, ettei kristallilapsia olisi?
Ei se, että on henkisesti kasvanut tarkoita, että pitäisi uskoa kaikkeen yliluonnolliseen.
mun käsittääkseni henkisesti kasvanut on empatiaa ja ymmärtämystä muita kohtaan tunteva ihminen. Joka jaksaa vaivata päänuppiaan miettimällä, miksi ihmiset toimii niinkuin toimii jne. jne. Ja olla ystävä toiselle vailla kateutta, ahneutta, omistushalua.. joka pyrkii tekemään maailmasta paremman paikan elää ja olla.

Nää kaikki ominaisuudet on saavutettavissa ilman yliluonnollisia juttuja, ihan vaan funaamalla ja kasvamalla ihmisenä

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se, että joku "arvovaltainen" henkilö väittää kokeneensa jonkin ilmiön, ei valitettavasti kuitenkaan riitä osoittamaan, että ilmiö on todellinen ;)

Tervettä järkeä omaava ihminen harvoin uskoo mitä tahansa hölynpölyä sillä perusteella, että joku "arvovaltainen" niin sanoo.
Eikä mikään osoita ilmiön olevan epätodellinen, kyse kun on jokaisen omasta uskosta.
Jos sulle sattuu jokin paranormaali asia, niin sulle se on totta. Totta se on myös sellaisellekin joka ei sua usko, se henkilö ei vaan usko siihen. On täysin mahdotonta, että kaikki ihmiset kokisivat paranormaaleja ilmiöitä, jolloin kaikki niihin siten uskoisi.
Silti se ei tee niistä vähemmän todellisia, vaikka niihin ei yleisesti uskottaisikaan.
Ei vaikka asiasta kirjoitettaisiin kirjoja tai tehtäisiin tutkimuksia. Vain omakohtaiset kokemukset tuo luottoa asiaan, kaikille sekään ei riitä.
Monet ovat silti asiaan törmänneet ja kokeneet.
Eiköhän nämä ilmiöt yleensä ole vain henkilön aivojen tekemiä tepposia. Hyvinkin moni "vika" aivoissa, vaikka vain tilapäinen, voi aiheuttaa hallusinaatioita tms. Ihan vaikka vain se jo voi vaikuttaa, että niin vahvasti johonkin uskoo.
 
Mama the strange
Uskon kyllä, että maailmanloppu joskus tulee, se on ihan biologinen faktakin. Mutta nämä tarkat päivämäärät on kyllä mun mielestäni täyttä huuhaata. Juuri tuossa naureskelin sivustolle, jonne oli koottu maailmanloppuennustuksia... taisivat alkaa vuodesta 1987 ja viimeisin maailmanloppu oli tulossa 2300 jotain. Yksi maailmaloppu meni juuri viime lauantaina.
Tuohon vuoteen 2012 osuvat ennustuksien paljous johtuu siitä, että kun joku päivämäärä on joskus lausuttu niin kaikki itsestään ääntä pitävät hörhöt alkavat nähdä näkyjä juuri siitä ja siitä päivästä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
aikuisethan ne on nääkin käsitteet hei luoneet, ei lapset, ei edes kristallilapset.
Käsitteet kyllä, ihmisillä on tapana nimetä asioita jotta asioista olisi helpompi puhua.
Ilmiönä kristallilapset eivät ole uusi, henkisesti valveutuneita ihmisiä on ollut aina eri kulttuureissa. Se mikä tekee asiasta uutta, on että uuden ajan myötä näitä henkilöitä syntyy vaan tiheämpään, koska aika on heille valmis. Ihmiset alkavat kyseenalaistaa vallallaan olevia vanhoja käsityksiä ja heräillä henkisesti.
Mitä enempi henkisesti valmentautuneita ihmisiä on, sitä useampi alkaa sen myötä myös itse huomata oman henkisen puolensa, tai sen kuka todella on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
Voisin väittää olevani jonkinverran asiatuntija, tuttavapiirissä kun on yksi kristallilapseksi tituleerattu ja hänen henkisestimuita ihmisiä valveutuneempi äitinsä.

Ihan täysin normi lapsi, siinä missä muutkin; MUTTA äitinsä on erimieltä. Lapsi ei ole asiaan ottanut millään lailla kantaa..
Saahan sitä olla mitä mieltä tahansa. Lapsi kyllä asian tiedostaa, jos kristallilapsi on. Se, että äiti niin kuvittelee, ei tee lapsesta kristallilasta.
Se ei tarkoita, että koko käsite olisi täysin väärä tai virheellinen.
Niinpä. Heti kun tällaista mainitsee, niin kuvitellaan vaikka mitä. Vaikka näin uskoo, epäilee tai ajattelee huvikseen, niin ei se silti automaattisesti tarkoita että valmentaa tietoisesti lastaan erikoistehtävään tai tekee muuten jotenkin fanaattisia ratkaisuja. Se on ihan asia erikseen ja sellaista tekevä äiti voi haluta lapselleen erityisaseman ihan mitä kautta tahansa, vaikkapa raahaten luisteluharkkoihin viitenä iltana viikossa. Meillä lapset on omanlaisiaan ja elää kuten muutkin ja heitä kohdellaan tavallisina lapsina - mutta toki saavat olla omalla tavallaan erikoisia, ei heitä myöskään yritetä tukahduttaa, jos mielikuvitus laukkaa ja sisäinen maailma on rikas. Valitkoon itse tiensä, toteuttakoon oman kohtalonsa, mun tehtävä on olla heidän tukena. Oma uskoni sanoo jotain, mutta en ole kiihkouskonnollinen enkä tuputa lapsilleni mitään tiettyä näkemystä, saavat muodostaa oman käsityksensä.
 
Seidi
Hei Örppi ja muut kanssani samoilla alloonpituuksilla olevat :)
Oletteko lukeneet Kryonia? Niissä teksteissä on annettu yllättävän paljon tietoa asioista, jotka tiedemiehet ovat myöhemmin vahvistaneet. Niissä on mainittu myös näistä luonnonmullistuksista yms. Mitä pidemmälle aika kuluu, sen vahvemmin mä alan uskoon että se ei oo ihan huuhaata vaan ihan tosi juttua. Niissä oli muitakin juttuja tähän aikaan liittyen, ois mielenkiintoista löytää ne uudelleen ja katsoa miten hyvin on toteutuneet. Mulla ois lähes ne kaikki kirjatkin tuolla hyllyssä kertaalleen luettuna, mutta niissä on niin paljon infoa ettei ihan yhdessä illassa tule selattua läpi uudelleen.
 
myös minä olen autistinen
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä en usko maailmanloppuun, mystisiin planeettoihin jotka törmäävät maahan enkä kristallilapsiin. Pelottelijoita löytyy joka puolelta ja yksi suurimmista pelottelukeinoista monille on maailmanlopun ennustelu. Kristallilasten uskon olevan samaa "joukkoa" kun autistit, mutta koska lasten psyykkiset sairaudet ovat vanhemmille kova paikka ja jopa häpeä niin asioille täytyy vaan löytää joku kauniimpi nimi.
Juu, ja jokainen joka harrastaa joogaa tai meditaatiota tai opiskelee tiibetissä munkiksi jne. jne. muuttuu autistiseksi.
TÄMÄ on koko ilmiön selitys. Kiitos Olkinalle, kun kerroit
 
Helekutti
Mahdanko osua oikeaan jos heitän tämmöisen ilmaan: Näihin kristallilapsiin, nibiruihin, maailmanloppuun 2012 ym sontaan uskovat eniten kouluttamattomat kotiäidit joille on niin helppo syöttää monenlaista sontaa. On liikaa aikaa surffata netissä, liian vähän oikeaa elämää, liian vähän koulutusta ja sitä kautta maailmankuva suppea....

Antaa sataa!!!
 
JonnaÄiti
Mä olin lapsena jehovan tod. ja nehän on ennustanut ties mitä. Nyt jo pitäisi olla maailmanlopun menossa ja kivien sataa syntisten päälle.
Otahan ihan rennosti, ei kannata elää pelossa. Luulenpa että olet ollut hyvän tovin jo kuolleena, ennenkuin se meteoriitti iskee sun hautas päälle ;) :kieh:
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja tytyx:
mun käsittääkseni henkisesti kasvanut on empatiaa ja ymmärtämystä muita kohtaan tunteva ihminen. Joka jaksaa vaivata päänuppiaan miettimällä, miksi ihmiset toimii niinkuin toimii jne. jne. Ja olla ystävä toiselle vailla kateutta, ahneutta, omistushalua.. joka pyrkii tekemään maailmasta paremman paikan elää ja olla.

Nää kaikki ominaisuudet on saavutettavissa ilman yliluonnollisia juttuja, ihan vaan funaamalla ja kasvamalla ihmisenä
Tämä onkin koko Uuden Ajan kiteytys. Jos katsoo aikaa taaksepäin, niin empatia ja muiden huomioon ottaminen on kovin vähäistä. Yksikään sota ei ole lopettanut sotimista tai kateutta, vallan halua tai ahneutta.
Empaattinen, muut huomioonottava ihminen ei ole ahne tai vallanhaluinen.
Jos ihminen oikeasti tuntee lähimmäisenrakkautta, ei hän sodi veljiään vastaan.
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän nämä ilmiöt yleensä ole vain henkilön aivojen tekemiä tepposia. Hyvinkin moni "vika" aivoissa, vaikka vain tilapäinen, voi aiheuttaa hallusinaatioita tms. Ihan vaikka vain se jo voi vaikuttaa, että niin vahvasti johonkin uskoo.
Onhan todellisuuskin aivojen luoma illuusio, silti se on sulle "todellinen"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seidi:
Hei Örppi ja muut kanssani samoilla alloonpituuksilla olevat :)
Oletteko lukeneet Kryonia? Niissä teksteissä on annettu yllättävän paljon tietoa asioista, jotka tiedemiehet ovat myöhemmin vahvistaneet. Niissä on mainittu myös näistä luonnonmullistuksista yms. Mitä pidemmälle aika kuluu, sen vahvemmin mä alan uskoon että se ei oo ihan huuhaata vaan ihan tosi juttua. Niissä oli muitakin juttuja tähän aikaan liittyen, ois mielenkiintoista löytää ne uudelleen ja katsoa miten hyvin on toteutuneet. Mulla ois lähes ne kaikki kirjatkin tuolla hyllyssä kertaalleen luettuna, mutta niissä on niin paljon infoa ettei ihan yhdessä illassa tule selattua läpi uudelleen.
En ole lukenut, saa suositella mielenkiintoista luettavaa ja sivustoja. Yv:tä saa mielellään laittaa, niin saadaan jutella rauhassa ilman näitä joilla asiassa riittää ongelmia. Koskee muitakin asiasta positiivisessa mielessä kiinnostuneita :wave:
 
xyx
Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Uskon kyllä, että maailmanloppu joskus tulee, se on ihan biologinen faktakin. Mutta nämä tarkat päivämäärät on kyllä mun mielestäni täyttä huuhaata. Juuri tuossa naureskelin sivustolle, jonne oli koottu maailmanloppuennustuksia... taisivat alkaa vuodesta 1987 ja viimeisin maailmanloppu oli tulossa 2300 jotain. Yksi maailmaloppu meni juuri viime lauantaina.
Tuohon vuoteen 2012 osuvat ennustuksien paljous johtuu siitä, että kun joku päivämäärä on joskus lausuttu niin kaikki itsestään ääntä pitävät hörhöt alkavat nähdä näkyjä juuri siitä ja siitä päivästä.
Alkuperäinen kirjoittaja xyx:
Maailmanloppuja on varmasti monenlaisia, jollekin oman lapsensa kuolema on sellainen. Sen takia näitä ennustuksia, joissa nimenomaan maailmanloppuun viitataan, on monia ja ajankohtia on paljon.
Kenties ne on olleet kaikki oikeassa tai suurin osa. Ei silti voi vähätellä ennustamista ilmiönä, koska ennustukset eivät yleensä ole tarkkoja, kenties vaan välähdyksiä tulevasta.

Tarkkuus ei ennustuksissa ole se pääasia eikä se tosiaan ole aina mahdollista, koska ajantulkinta tai ajankohdan tulkinta tulevaisuudennäöstä voi olla todella vaikeaa, johtuen kaikista aikalinjoista ja rinnakkaismaailmoista. Jokainen hetki muuttaa tulevaisuutta kokoajan. Siksi henkilöt tai asiat ovat tarkempia ennustuksissa, ei niinkään se aikataulu.
 

Yhteistyössä