Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Se on perjantai, lal lal laa.. ihanaa! Voi että - huomen ei tartte tulla töihin...

Oikein paljon onnea Edie hääpäivän johdosta. 10 v. on pitkä aika!! Meille tulee vasta 2 v. täyteen heinäkuussa.. :)

Ja tooosi paljon ONNEA myös Jonnalle! Neljännes vuosi sata täyttyi!! :flower:

Ja kiitokset vielä lintsin laitekommenteista Mirjamic ja Metsätähti. Taitaa se tosiaan siihen jätskin syöntiin ja muiden ilakoinnin seuraamiseen jäädä tällä kertaa. Vaihteeks taas toisenlainen lintsikeikka..

Mutta tarttee palata duunikuvioihin taas vaihteeksi.
Mukavaa viikonloppua ja äitienpäivää!


t. marisk ja Elmeri 26+0
 
Pauzi

Perjantaita kaikille!

Sain tänään vastaukset sokerirasitustestistä. Arvot olivat kuulemma oikein hyvät, ei siis syytä jatkotoimenpiteisiin. Johan minä sen arvasinkin.

Vauva on tänään melskannut taas hurjasti, tuntuu että voi monta päivää peräkkäin olla tosi hiljaista, ja sitten monta päivää mellastetaan oikein kunnolla. Hassua.

Ajatelkaas kuinka aika menee nopeaan. Loppuen lopuksi ei meillä kauaa ole synnytykseen. Mulla iskee jo paniikki kun pitäis saada kotia laitetuksi eikä meinaa ehtiä. En kuitenkaan malttaisi odottaa että saisi pikkuisen jo syliin.

Täytyy varmaan lähteä laittelemaan noita vauvan vaatteita pesuun jotta saisi ne laiteltua lipastoon valmiiksi. Ja sitten pikku torkut esikoisen kanssa.

Hauskaa viikonloppua!!

Pauzi ja papunen 27+4
 
Soippa:eek:stin Biothermin sellaista asteittain ruskettavaa.Nyt olen tasan viikon ajan laittanut illalla suihkun jälkeen ja alkaa kaunis tosi luonnollinen väri muodostua.Onhan tämä ehkä turhamaista,mutta jotenkin iho on muutenkin "kaunistunut" rasvan myötä.Eli mahtava rasva muiltakin ominaisuuksiltaan.Eikä tahmaa eikä tarvitse varoa,että väräisi vaikka vaatteita tai lakanoita.Elienkin vain hetken kuljin nakusillaan täällä suihkun jälkeen ja vetaisin sitten saunatakin ylle.

Kassu ja Alma
 
onko kellään muulla aivan järjetöntä syönii himoa..ja sit ku siihen ei auta mikään tai vinkkejä otetaan vastaan kiitollisena..mä oon tänään popsinu aivan sikana...mä kyllä 6 tuntia siivosin taloa ja vähän taas terassia mutta aina keittiön ohittaessa niin jotain esim puolikas leipä pitäs vetästä kiduksiin..tää on aivan kauheeta...
tänään on vielä illalla koululla perhejuhla, toisaalta ei kyllä inspiroi ollenkaan, mut kaipa sitä on pakko vaan mennä kun oon kotija kouluyhdistyksen puh .johtaja... :$ jospa sitä menis vielä hetkeks pihalle touhuumaan kun noi kaks isompaa tulivat just koulusta ja aloittivat oman huoneen siivouksen tappelun kera... :( ...
hauskaa viikonloppua ja oikeen hyvää äitien päivää
 
zamppa
Nirzu, täällä kanssa välillä syöpön olotila :D . Moneen kuukauteen ei oikein mikään tuntunut maistuvan aluksi ja nyt on pääsiäisen jälkeen ollut koko ajan nälkä (lähestulkoon). Mies on vaan mielissään, kun syön niin vauvakin kasvaa. On kait välillä ollut vähän huolissaan, kun söin niin vähän ja ennen raskauttakin oon aina ollut melko hoikassa kunnossa. Toivottavasti vaan kaikki lähteekin sit pois nopiasti synnytyksen jälkeen.
Mutta eiköhän nyt voi syödä kuitenkin suht hyvällä omallatunnolla... kaverit ja sukulaisetkin kaikki suorastaan tyrkyttävät suuria ruoka-annoksia, kun "sähän syöt nyt kahden edestä" :p

zamppa 26+2
 
tervepä, terve!

ei mitään ihmeitä tälle rintamalle.

hemu2:lle vaihdoin nlaa esikkoa oottaessani muuton takia. vaihto oli edesä siinä vaiheessa, kun jäin äippälomalle. mun mielestä ei vaihdossa ollut muuta kuin että otin uuteen neuvolaan yhteyttä paria viikkoa aiemmin ja uuden nla tädin kanssa sovittiin uusi aika ja se otti vanhan nlan yhteystiedot papereitten tilaamista varten. siis mun sen hetkisen raskauden seurantapaperit. nyt olen taas uudessa neuvolassa, mutta vanhoja papereita ei tarvitse tilailla, jos neuvolakortit aiemmista raskauksista on tallella ja mielellään myös sairaalasta saatu synnytyskertomus, ainakin, jos synnytyksestä/vuodeajan kulusta ei ole merkintöjä neuvolakortissa.


syömisestä: mulla ruoanhimo on tasaantunut, onneksi. eka kolme kuukautta oli kokoajan nälkä ja söin kuin hevonen, mutta nyt pärjää jo vähemmällä. eikä ihan hirveitä settejä voi enää syödäkkään, kun tuntuu että tulee yli äyräiden isomman setin jälkeen.

[/b]edie ja jonna onnittelut molemmille! meillä oli 4. hääpäivä maaliskuussa ja neljännesvuosisata meni rikki, hmm.... kauan sitten =)

liinasta: sain hyvät sidontaohjeet liinan myyjältä. opetus oli ihan kädestä pitäen.

nyt ukkokullan kanssa saunaan. ihan kahestaan, en muista vastavaa tapahtumaa, ehkä kuukausi sitten, tai jopa kauemmin. näin usein meillä vietetään ns. yhteistä laatuaikaa.

mukavaa viikonloppua eloveenat!

jari-maija 27+5
 
Hei taas pitkästä aikaa "elonkorjuun odottelijat"!

Kylläpä viikko on vierähtänyt nopeasti, en ole ehtinyt täälläkään käydä lukemassa kuulumisianne. No nyt paremmalla aikaa kiekkomatsia odotellessa. Tai no siis, pitäisi siivota ja touhuta muiskin kotitöitä, mutta hetkeksi taidan tähän koneen äärelle hengähtää.

Edie: Lämpimät onnittelut hääpäivänne johdosta! :heart: ihanalta kuulostaa tuo teidän romantiikkaloma! Toivottavasti saatte/saitte nauttia kylvyistä ym. täysin siemauksin!

Milana: Minun ei onneksi tarvitse yöllä käydä vessassa, muuta kun joskus korkeintaan aamuyöstä kerran. Sen sijaan päivällä tuo vessassa ramppaaminen on armotonta: töissä kuljen vessan kautta opehuoneeseen joka oppitunnin jälkeen, eli siis tunnin välein. Ärsyttää ihan tuo vessassa istuminen!

Jonna82: Lomista kyselit. Mulla on töitä jäljellä tuonne kesäkuun alkuun (2.6 asti), eli enää kolme viikkoa, joista ensi viikkokin on helatorstain vuoksi vajaa :D. Sitten alkaa kesäloma. Äitiyslomalle jään 2.7 ja kun opettajat eivät voi siirtää voita kesälomiaan, niin ilmeisesti saan lopun kesälomasta jotenkin rahana (mikäli olen asian ihan oikein ymmärtänyt).

Pauzi: Minun mahassani tuntuu olevan ihan samanlainen rytmi: muutaman päivän hiljaisemman jakson jälkeen vauva sitten joskus pomputtelee, potkii ja vänkäilee ihan kunnolla ? . Hassulta näyttää kun koko maha heiluu.

Aurinko: Juu täälläkin nuo pukamat tahtoneet olla vähän riesana. Välillä ne pienenevät tai häviävät melkein kokonaan, kun maltan syödä paljon kuitupitoista ja juoda vettä. Mutta sitten jos haksahdan "pulla ja karkkilinjalle" ja kuidut jää vähemmälle, niin heti on ongelmia ummetuksen ja sitä mukaa pukamien kanssa :ashamed:. Pitäis vaan jaksaa syödä terveellistä, kuitupitoista ruokaa.

Hammaslääkääkärissä käynnistä: Oletteko hoidattaneet hampaanne kuntoon nyt raskauden aikana? Mulla on kamala hammaslääkäripelko, ja en ole vaan saanut aikaiseksi soittaa ja varata aikaa. Ja nyt sitten pelkään, että näillä viikoilla tuo ajan varaaminen on jo myöhäistä. Varsinkin kun täällä on puhuttu tuosta selällään olon "vaarallisuudesta". Välillä vihloo tiettyyn kohtaan hammaskalustoa, niin että siellä varmaan olis rempattavaa, mutta kun en ole saanut aikaiseksi soittaa ?. Ja nyt en osaa päättää että kannattaako enää näillä viikoilla varata aikaa, vai jättäiskö asian suosiolla vauvan syntymisen jälkeen hoidettavaksi. Neuvoja kenelläkään?

Mammahousuista: Pysyykö teillä hyvin jalassa tuollaiset mammamallin stretchfarkut? Siis sellaiset, joissa on tosi matala vyötärö, ja sitten vyötäröstä lähtee pitkä trikookangas joka yltää ihan mahan päälle asti. Minä ostin tuollaiset, ja olivat nyt viikolla ekaa kertaa käytössä. Kaupassa ne tuntuivat ihan sopiville, mutta nyt sitten käytössä huomasin että tuuppaavat vähän valumaan alaspäin. Minusta nuo ovat ihan sopivan kokoisetkin, tietysti siinä trikookankaassa on vielä paljon venymisen varaa. nyt mietiskelin, että pitäisköhän jotenkin yrittää kiristää sitä trikoon yläreunaan ommeltua kuminauhaa, vai pitäiskö rauhassa odotella masun kasvamista ja luottaa siihen että masun isontuessa ei housutkaan enää valahtele.

Tällaisia mietintöjä tällä erää. Nyt taidan palata takaisin siivoushommiin.


Kunnon kevään alkua odotellessa,
inom 27+6
<br><br>
 
zamppa
Ensinnäkin noista vessajuoksuista... ensimmäisten kuukausien aikana sain ravata jatkuvasti vessassa, yölläkin vähintään kerran. Nyt ei ole pitkään aikaan tarvinnut nousta yöllä vessaan, riittää kun illalla käy ennen nukkumaanmenoa ja sitten aamulla kun heräilee. Huomattavasti helpompaa näin mutta eiköhän ne yöjuoksutkin ala kohtapuoliin.

Mammahousuja itseltä löytyy farkkuja ja kangaspökät. Farkuissa tosiaan on vähän tuo lököttäminen ongelmana ja mieluumin olenkin nyt käyttänyt kangashousuja, jotka löysin jokunen aika sitten Lindexiltä. Voin suositella, oikein mukavat päällä.

Sitten hampilääkäristä oli puhetta. Jokunen aika sitten kävin kysäisemässä tuossa meidän hammashoitolassa, että mikäli nyt varaisi ajan tarkastukseen niin kuinka nopeasti raskaana oleva pääsee. Vastauksena oli että raskaus ei ole sairaus ja jonot on vähintään 6 kuukautta. Eli jätän suosiolla varaamisenkin ja menen sitten joskus synnytyksen jälkeen kun ei sitä kuitenkaan ehtisi enää käymään hammaslääkärissä raskaana ollessa.

Harmittaa että menee lätkä ohi, kun töissä olen neljään saakka. Illalla sentään pääsee viisuja seuraamaan, toivottavasti Hanna vielä pärjäisikin. Jos vaikka töiden jälkeen lähtisi vähän keskustaan katselemaan tuota meininkiä, kun ei ole tultu käytyä missään viisutapahtumissakaan vielä ja kohta on myöhäistä.

Onnittelut kaikille, jotka on synttäreitä ja hääpäiviä viettänyt lähiaikoina ja hyvää äitienpäivää kaikille nykyisille ja tuleville mammoille :flower:

zamppa 26+3
 
Soipalle auringonotosta: Esikoiseni on syntynyt heinäkuun puolivälissä ja kirjaimellisesti makasin vaan auringossa koko kesän alkupuoliskon, kun en supistelujen takia juuri pystynyt liikkumaan. Ei maksaläiskän pätkääkään. Ainoa mihin en ollut varautunut oli se että mahan iho paloi ekoina bikinipäivinä, kun tavallisesti mahani ruskettuukin tosi huonosti, enkä toisaalta pala muutenkaan. Kait se maha on vaan jotenkin niin paljon esillä ja kun nahka on pinkeä niin se palaa herkemmin. Eli vaatetta mahan päälle tai reilummalla kertoimella aurinkorasvaa.

Yöllisistä vessajuoksuista: Alkukolmanneksen ramppasin vessassa joka yö, mutta nyt en pariin kuukauteen ole käynyt kuin satunnaisesti, mutta eiköhän tuo yöllinen vessassa ravaaminen kohta taas tihene.

77mm ja Minimi rv 26+1
 
Kotikone toimii /melkein/ vihdoinkin! Ompas taas ihan yli jannittava latkamatsi, oli pakko tulla pois kun meinasi alkaa supistelemaan.

Kiitoksia Kassu ja muut! Taidan ensin laittaa vahan vain itseruskettavaa ja sitten potkotan auringossa iloisesti koko kesan!

Oli puhetta vessassa kaymisesta. Mulla ei ole ollut oisin mitaan muutoksia, mutta paivisin ravaan tosi usein. Ma juonkin ihan mielettomasti paivan aikana joten se selittaa tuota kerran tunnissa vessassa kaymista. Maha on pysynyt kunnossa kun tulee joutua niin paljon vetta!

Onnittelut kaikille merkkipaivista ja oikein oikein paljon onnea huomisesta aitienpaivasta :heart:

t.Soippa ja Pinku
 
Hyvää viikonloppua :)

Tänään sain sitten kauan kaipaamani vaaville; ns. aloituspakkauksen, oli myynnissä VapaaValinnassa...Disneyn mallisto; aiheena Nalle Puh.
Olin jo kauan miettinyt että ostaako tuo paketti vai ei, hinta oli vain ennen esteenä, sillä se maksoi 60?! Nyt oli hinta alennettu 34,90?:n!!! Joten enää en miettinyt vaan ostin tuon sillä se on tosi nätti ja sisälsi pinnasuojuksen joka vielä puuttui, plus sitten siinä oli mukana vielä peite,pussilakanasetti sekä lakana! Värisävyt olivat nin nätit ja sopivat molemmille sekä tytölle että pojalle :)

Äitiyspakkausta ei vielä tällä viikolla tullut, joten ensi viikolla saisi ehkä päätös jo tulla, viikko sitten toimitin paperit.

Äitienpäivä huomenna, kaikille täällä hyvää tulevaa ÄITIENPÄIVÄÄ!

T.milli-83 ja pikku-ukko 24+2
 
Hyvää viikonloppua :)

Tänään sain sitten kauan kaipaamani vaaville; ns. aloituspakkauksen, oli myynnissä VapaaValinnassa...Disneyn mallisto; aiheena Nalle Puh.
Olin jo kauan miettinyt että ostaako tuo paketti vai ei, hinta oli vain ennen esteenä, sillä se maksoi 60?! Nyt oli hinta alennettu 34,90?:n!!! Joten enää en miettinyt vaan ostin tuon sillä se on tosi nätti ja sisälsi pinnasuojuksen joka vielä puuttui, plus sitten siinä oli mukana vielä peite,pussilakanasetti sekä lakana! Värisävyt olivat nin nätit ja sopivat molemmille sekä tytölle että pojalle :)

Äitiyspakkausta ei vielä tällä viikolla tullut, joten ensi viikolla saisi ehkä päätös jo tulla, viikko sitten toimitin paperit.

Äitienpäivä huomenna, kaikille täällä hyvää tulevaa ÄITIENPÄIVÄÄ!

T.milli-83 ja pikku-ukko 24+2
 
Hyvää äitienpäivää!

Meillä on tämä äitienpäiväviikonloppu ollut kiireinen. Siskoni tuli käymään etelä-Suomesta ja menin häntä eilen jo aamulla tapaamaan äitini luo. Välillä kävin pakkaamassa ja taas äidin tykö kun siellä oli perhelounas. Lapset jäivät hoitoon ja me, mieheni, kanssa suuntasimme Kunnonpaikkaan Kuopioon.

Hääsviitti oli aivan ihana! Todella kaunis huone ja saunakin löytyi. Huoneen hintaan kuului kuohuviinipullo. Minunkin piti sitä lasillinen maistaa. Hyvää oli vaikken yleensä viinien ystävä olekaan. Seuraavaksi suuntasimme romantica-kylpyyn, joka oli aivan ihana kokemus. Huone oli hämärästi valaistu, kynttilöitä ripoteltu huoneeseen ja musiikki soi pehmeästi taustalla. Kylpy oli vaahtokylpy kahdelle. Ammeessa oli kaiuttimet pohjassa, joten se antoi ammeeseen pientä värinää. Se olikin ainut huoli kylvyn alussa että onko siitä haittaa vauvalle. (Olen jostain lukenut että kaiken maailman värinät olisivat haitallisia vauvalle) Pystyin kuitenkin rentoutumaan ja tunnelma oli loistava. Aivan liian pian 40 min meni vaikka aluksi tuntui että miten ajan saa kulumaan. Suosittelen! Kylvyn päälle kävimme syömässä ja vielä saunoimme illalla. Sitten olinkin jo ihan kuitti. Kahdeksalta olin kypsä nukkumaan! Raskasta tuo hääpäivän juhliminen. Hauska yksityiskohta oli että hotellinhenkilökunta luuli että olimme vasta menneet naimisiin! Saimme selitellä että ei kun meidät on vihitty jo 10 vuotta sitten! Loistava viikonloppu ja teki hyvää meille kummallekin.

Lapsilla oli ollut kivaa mummolassa. Tyttökin oli nukkunut hyvin yön, ei ollut itkeskellyt. Poika oli hieman ikävöinyt mutta ei pahasti. Jännä kun pojalle on tullut nyt tuo ikävöiminen vasta kouluiällä. Varmaan kuuluu kehitysvaiheeseen.

Nyt voi sanoa että on väsynyt mutta onnellinen olo!

Edie + pikku-reppuli rv 28+3
 
Huh kun ahdistaa...
Tuntuu että kohtu on yht'äkkiä kasvanut niin, että painaa ylhäällä keuhkoja ja vatsalaukkua. :eek: Närästää ja ahdistaa tunne, ettei saa tarpeeksi happea vaikka kuinka yrittäisi vetää ilmaa keuhkoihin. Tämä tuskainen olotila on kyllä tuttu edellisistä raskauksista.... mietin vain että kumman aikaisessa jo alkaa ahdistaa, en tiedä pätkiikö muisti mutta muistelisin että edellisissä raskauksissa tämä olo on ollut vasta ihan lopussa. Onkos muilla jo nyt tällaisia tuntemuksia?

Tuntuu myös, että vauvalla alkavat tulla seinät vastaan, lujat potkut ovat vaihtuneet kantapäiden muljutteluksi ja töytäisyiksi, ilmeisesti tilan vähenemisen myötä. Päivittelenpäs tässä samalla uutta masukuvaa...

Violet, rv 26+6
 
huomenta!

pikaiseen mammahousuista: mulla myös valumisongelmaa, mutta ratkaisin sen vyöllä. siis ihan normaali vyö farkkujen lenkkeihi, jos sellaiset löytyy. tai sitten malleissa joissa housun lantionta voi säätää kuminauhalla, niin kiristelee sitä sopivaksi.

ahistamisesta: musta hengistys on raskasta liikkuessa. joutuu väliin tekeen tosi kovasti töitä, että saa riittävän oloisesti happea. samoin jokin istuma-asento tunuu vaikealta.

äitienpäivä tuli ja meni. meillä olipihalla pieni työleiri, ennen ravintolareissua. käytiin perheen kanssa syömässä ja torilla moikkaamassa toripoliisia. patsas on aina yhtä mieleen lapsosille. muuten ei päivä poikennut normaalista, eikä tarvinnukkaan. oli ihanaa olla kasassa koko perhe.

edie ihana hääpäivä!

esikko on vaihteeksi nuhassa jaiskääkin yskittää. kevätflunssaa meinaa pukata, toivottavasti menee suht kivuttomasti ohi.

omassa navassa ei mitään raportoitavaa. huomenna on nlalääkäri, ehkä sitten olen tilanteesta taas himpun viisaampi.

auringon paistetta viikkoon!

jari-maija 28+1
 
Vauvamaha82
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa!

Äitienpäivä meni ja ensi vuonna saan juhlia.. ihan ihmeellistä ajatella, että pikkuinen on silloin jo 9 kk:tta! :)

Näkeekö muut unia paljon? Lähinnä tarkoitan vauvaan liittyviä.. Aika usein näen sellaisia unia, etten osaakaan hoitaa ollenkaan vauvaa ja olen ihan avuton kaikessa. Onkohan ihan normaalia.. Ahdistaa vaan todella paljon tuollaiset unet.

Minulla on myös tullut lähiviikkoina ahdistuksen tunnetta, ilmesesti se kuuluu siis asiaan kun muillakin on sellaista. Inhottavaa, kun tuntuu ettei saa vedettyä keuhkoja täyteen ilmaan ja jo melko pienestäkin rasituksesta hengästyy! En kyllä ole mikään hirveän pitkä, joten kaipa tuo maha tossa vaan alkaa painamaan..

Selkä on taas kipuillut enemmän tukivyöstä huolimatta. Todellla tylsä vaiva! Mutta vauva potkii ja muljailee kovasti, se on niiiiin ihanaa!! :heart:

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 26+4
 

uusi viikko uudet kujeet...voin kyllä suositella tota alkoholitonta kuohuviiniä kun siihen laittaa muutaman jäisen mansikan niin se on ihan namia...carl jung on nimeltään alkosta löytyy sekä toisista kaupoista jopa...
kyl taas hiukan nolotti käytiin mieheni kanssa alkossa lauantaina ja kassan jälkeen muovikassi kilisi oikeem komiasti :$ ...ostettiin 2 pulloa skumppaa 3 pulloa alkoholitonta punaviiniä eli 5 pulloo yhteensä makso reilut 26e ja kaikki oli alkoholitonta :LOL: ...mut aina tuntuu jotenki ikävältä käydä alkossa isonmahan kanssa...nolottaa :ashamed: ....
no äitienpäivä aamuna mies ja muksut tuli herättämään monen kukkakimpun ja lahjojen kera..kahvit skumpat leivöt ja leivokset tulivat myös sänkyyn..on se ihanaa olla hemmoteltavana....iltapäivällä oli grillauksen vuoro ja uuniperunoita foliossa nam...ja tietty juomana punaviiniä ;) ...sit illalla menin vielä vaahtokylpyyn lojumaan ja sinnekkin kuohuviini lasi mansikoilla löysi tiensä...
eli tais olla aika ryyppy päivä :whistle: ....
no nyt on arki alkanut ei kyl millään meinaa konelähtee käynttiin..täs sitä lojutaan sängyllä :$ ....
jeps..hauskaa maanantaita
t.nirzu
 
Pauzi

Heippa hei!!

Äitienpäivä meni meillä ihan rauhallisissa merkeissä, käytiin anoppilassa kahveella ja sit mies hemmotteli ihanalla ruualla. Illalla tietty jännättiin peliä, mut kyllä jouduin kesken luovuttamaan kun oli niin vaikea vastus tuo Kanada ettei kestänyt katsoa.

Tänään alkoi poika sitten valittamaan että korviin sattuu ja päätä särkee, lääkäriin ollaan siis menossa klo 12.20. Saa nähdä että joko taas on tulehdus...

Omassa navassa ei juurikaan muutoksia, liikkeet tuntuu lähinnä sellaisina muljahteluina ja osa potkuina, aika vilkkaat pari päivää on takana... Huomenna minullakin neuvolalääkäri, kerron lisää kuulumisia sitten....

Hauskaa alkanutta viikkoa!!

Pauzi ja papunen 28+0
 
Yritin taas kahlata viikonloppuiset kirjoittelut läpi.. huh, mikä urakka. :)

Soippa: Siis mulla on kasvanut ihan järjettömästi karvaa vatsaan!! Miehen kanssa on sitä naurettu. En ole muistanut kysyä asiasta neuvolassa, mutta poikavauvaa odotan minäkin, joten syy villiin karvoitukseen löytynee täälläkin testosteronista.

Täytyypä itsekin kokeilla tuota Weledan öljyä. Kiitos vinkistä, Vauvamaha!

Mä pidän kesälomat ennen mammiksen alkua, jään pois kesäkuun puolivälissä. Ihanaa, kun saa alkaa laittaa kotia ja pienen juttuja yms.
Toisaalta stressaa, miten sitä osaa jäädä kotiin aamuisin ja miten jää työasioista ulkopuolelle jne. Onko muilla ollut stressiä töistä poisjäämisestä johtuen? Mulle töistä "luopuminen" on yllättävän kivuliasta.

Kävin viikonloppuna Tallinnassa, siellä oli todella edullisia vauvojen tarvikkeita. Oli pakko hankkia jo muutama body, kun ne maksoivat 3 euroa/kpl. Edullisia olivat myös tutit ja lelut. Tarttee tehdä uusi reissu sitten kun pikkumies on mahan ulkopuolella.

Aurinkoista viikkoa toivottelee Pellava ja pikkumies
 
Huomenta!

nyt se kevät flunssa sitten iski... kurkussa on kaktus ja päässä sepänpaja. tyttö nukkuu huoneessa sipuli sängyn laidalla, haluttiin kokeilla, olisko tuosta vanhanajan konstista apua flunssaan, jos yhtään auttaa, laitetaan omaankin makkariin.

muuten ei mitään kummoista. puolenpäivän jälkeen on nla lääkäri ja illalla sisustussuunnitelukurssin harjoitustyön palautus+kritiikki. sitten se kurssi on käyty. nopeasti on 2 kk mennyt.

karvamahasta: mulla oli enemmän karvaa ja piiiitkä ruskea juova mahassa, kun ootin tyttöä!

pitemmittä jorinoitta lähen aamupalalle. touhukasta tiistaita kaikille!

jari-maija 28+2

pellava mulla ei töistä poisjääminen ollut vaikeaa, mutta hoitovapaa hieman jännitti juuri tuon ulkopuolelle tippumisen takia. olosuhteet oli kuitenkin sellaiset, että pidettiin parhaana mun kotiin jäämistä ja ihan hyvä on näin ollut. lapset on tuoneet ihan riittävästi haasteita päivään ja olen pääosin nauttinut kotona olosta. työasiat on nollaantuneet ihan täysin, mutta palautuisivat kyllä mieleen jos päätyisin takaisin töihin. millä alalla työskentelet? voitko kotona lukea alan lehtiä/kirjallisuutta, pysyt hieman kärryllä missä mennään, jos työsi on kovinkin nopea tahtista. uskon kuitenkin, että sinullekkin käy niin, että pikkuhiljaa työasiat siirtyvät takavasemmalle ja muut asiat tulee päälle. ja äippäloma ei ole loppujenlopuksi pitkä, sitten on eessä taas sopeutuminen työelämään ja hieman tosienlaiseen arkeen, se on sitten taas oma juttunsa se. ota äitiys uutena haasteena vastaan, siinä on työsarkaa vielä kymmeniksi vuosiksi! äiti on äiti aina, ja sen apua ja neuvoja tarvitaan vielä piiiiitkääään. koita nauttia lomasta ja rentoutua ennen elokuuta!
 

Yhteistyössä