Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Nyt on taas niitä päiviä kun ei vaan jaksas... Esikoinen onneks nukkuu mutta ite ei jaksa mitään.. pitäs siivota kotia kuntoon mut istun ja itken vaan :'( Enkä teidä miksi! Luin tuolta yhdestä toiseta ketjusta aivan ihania vauva runoja ja siitähän ne hanat aukes ja loppua ei näy.. Mieskin tulee kotiin taas vasta perjantaina ja nyt jo tuntuu etten jaksa/osaa olla hyvä äiti... :(

Huoli uudesta vauvastakin on suuri.... :'(
 
heips vaan kaikille :wave:

Vein kelan paperit joskus 3-4vkoa sitte eikä oo kuulunu mitään..
Marsu81 : Onko se sinun mies useinki viikkoja pois? Yksin oottaminen on kyllä vähän turhan rankkaa varsinki jos vastustaa raskaus..Itsehän olen lähes vuodelevossa ja mies armeijassa..tuntuu että tuun hulluksi täällä yksin kun ei voi mihinkää lähteäkkää :/

Supistukset on levon ansiosta vähän hellittäny ja napakoita tulee enää harvoin..yölläkin voi jo ihan rauhassa kävellä pissille eikä tarvi kumarassa mennä..viikon päästä ois sitte lääkärin ylimääräinen tarkastus. selkä on alkanu levon ansiosta vaivaamaan :(

Pitääkö muilla herätä moneen kertaan yöllä vessaan? mulla alkaa olla tuo 3 tunnin välein vakio..

milana ja iita-aatu 27+5 (ultra 28+3)
 
Iltaa elokuiset ihanuudet :flower:

Kassu jaksaa piiiiiiitkästä aikaa kirjoittaa jotakin oikein ajatuksella.Huono olo jatkunut siitä asti kun se silmätulehdus alkoi ja kova pääkipu vaivasi niin paljon,että kaksi viimeistä yötä olen nukkunut istualtaan sen minkä olen saanut nukuttua.Noh.Tänä aamuna sain sitten myönnettyä itselleni,että kaikki ei ole kunnossa ja soitin akuuttipolille hammaslääkäriin.Niin juuri hampilekurille;varmistaakseni ettei kipu ole yhdestä rikkoutuneesta hampaasta peräisin.Sain ajan heti kymmeneksi ja arvatkaa mitä?!Lekurin ei tarttenut kuin NÄHDÄ mun suu,niin se sanoi hoitsulle,että peruuta seuraavat ajat ja laita täyspuudutus.Niin siinä oli käynyt,että KOLME hermorataa olivat jo IKENEN PINNALLA eli ihan näkyvissä ja tulehtuneita ja täynnä ruoantähteitä ja likaa.Siinä sitten vierähti pari tuntia hermoja puhdistellessa ja laittoivat sinne hermoratoihin suoraan ruiskulla lääkettä ym.USKOMATONTA!!!!Ei ole ihme,että on ollut huono olo!Nyt ei särje ja jaksan aivan eri lailla tehdä kaikkea.Eli yksi pieni hammas vaikutti koko kroppaani!

Tästä saankin linkin seuraavaan:eli selällään nukkumisesta olette täällä keskustelleet.Siellä hammaslääkärissä tuli tosi outo olo,kun makasi selällään niin kauan.Ja huomaan herääväni siihen yölläkin,mikäli selälläni nukun.Tiedän siihen syynkin:jos makaat selälläsi pitempään,veri ei pääse kunnolla kiertämään istukassa asti ,jolloin se aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta ja se ilmenee sinun huonona olonasi.Eli ellei sinulle tule huono olo,tuskin vauvakaan on vaarassa.Mutta suositus olisi ettei selällään pitempää maattaisi viikon 30 jälkeen ainnakaan.

Lapset nukkuu ja mieheni on töissä.Tänne eteläkärkeen hiipii salaa kevät:aika suuret lehdenalut ovat jo puissa ja nurmikko kaipaisi leikkaamista ekaa kertaa.Olo alkaa olla odottava.Tähän asti olen vain elänyt arkeamme sen kummemmin aina edes vauvaa muistamatta,mutta nyt tuntuu,että vauva alkaa olla konkreettisesti läsnä:maha on yhtäkkiä kasvanut paljon ja synnytyskin alkaa mönkiä mieleeni.....

Nyt taidan sulkea koneen ja käpertyä peiton alle kuuntelemaan kupuksen tasaista tuhinaa :wave:


Ihanaa loppuviikkoa ja
pietu:minua lähinnä nauratti tuo lääkärinne.....ei varmaan teitä siellä naurattanut.Anteeksi.Mutta onneksi menette sinne 4D:hen!Toivotaan että on ikimuistoinen kokemus molemmille:)


Puudutusaineista Kuolaava-Kassu sekä Alma
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 22:21 kassu kirjoitti:
pietu:minua lähinnä nauratti tuo lääkärinne.....ei varmaan teitä siellä naurattanut.Anteeksi.Mutta onneksi menette sinne 4D:hen!Toivotaan että on ikimuistoinen kokemus molemmille:)
=) Juu.. mimmonenkohan tuo lie yleensä, ku rouva taitaa olla vieläpä ylilääkäri ja vuosia ollu gynellä lääkärinä :LOL:

No joo.. Onneks tuli se 4D-aika otettua. Josko sillon sais tietää, että onko vauvalla kaikki ok ja minkäkokosta sieltä vois ootella tulevaks... :)
 
Huomenii!
Kiva kuulla kuulumisiasi Kassu! Ja hyvä, että oloosi löytyi alkusyy..

Ja Pietu! Todella ikävän kuuloinen lääkärikeikka. Kyllä luulisi asiakaspalvelussa osaavan asiakkaiden käsittelyn!!!
Mää olin kanssa eilen lääkärineuvolassa ja siel oli yks harjottelija mukana. Yritti mitata lääärin perässä sf-mittaa mut 3 cm heitto tuli.. :headwall: Viel on vähän opettelemista. Mut tuollaihan se onkin paras oppi. Sisätutkimusta ei onneks tehny lekurin perässä. Siinä vaiheessa oisin voinut ärähtää, ettei tartte montaa kertaa ronkkia.. :snotty:. Olin ajatellut, että puhun väsymyksestä ja todnäk allergianuhasta mut sitten unohdin kaikki.. Mitat oli kaik ok, sf-mitta oli nyt 26 cm eli yli niiden normien mutta sitä kuulema seuraillaan..

Mitäs mieltä olette: Meil ois viikon päästä Linnanmäki-reissu tiedossa. Mihin laitteisiin uskaltautuu menemään? Kysyin asiaa lekurilta ja siltä harjottelijaltaki, mut totesivat, etteivät olleet ennen törmänneet moiseen kysymykseen.. Sitten siinä miettivät ja tulivat tulokseen, ettei ainakaan niihin ympäri meneviin eikä sellaisiin, jossa se turvajutska painaa masua.. Vuoristoradasta eivät osanneet sanoa juuri mitään. Periaatteessa antoivat ohjeen, ettei hurjia ylösalasliikkeitä, ettei istukka pääse repeämään.. Onko joku teistä jo lapsellisista käynyt raskausaikana huvipuistossa laitteissa? Toki, eihän mun oo pakko mennä mihinkään, ehkä siihen maisemajunaan, joka kiertää lintsiä.. B) Tähän olen varautunutkin.. Mut toisaalta oishan se kiva jossain käydä!!

Tällaiset turinat tällä kertaa!
t. Marisk 25+6
 
huomenta vaan!

vaihteeksi taas yksi huonosti nukuttu yö takana, tai nukuin hyvin siihen klo viiteen, mutta sitten oli taas yhtä pyörimistä. selällään olen monta kertaa herännyt ja todennut, että silloin ne pahimmat krampit myös vaivaa. muuten en enää selällään makoile, mutta unissaan sitä vielä pyörii. nyt sitten hiipii pelko persuukseen, että on saanut vauvalle aikaiseksi hapenpuutteen ja mitä siitä sitten taas seuraa.... johan tässä rauhallisin mielin tuli pari kuukautta oltuakin.

anoppi oli meillä muutaman päivän kyläilemassä. oli ihan kivaa, vaikken mitään sen kummempaa tehnytkään. käytiin kaupoilla ja oleiltiin.

kelan paperit on nyt sitten viety postiin. en ottannut pakkausta, vaan ajattelin haalia muutamat vaatekappaleet kaupasta lähempänä, kun tiedän minkälaista vaatetta meille on kierrosta palautumassa.

omassa navassa olo on edelleen hyvä. liitoskivut vaivaavat pidemmän istumisen tai seisomisen/kävelyn jälkeen, mutta menevät ohi suht nopeasti. suppareita ei ole vielä tuntunut, vaikkakin kävely saa alamahassa aikaan inhottavan painontunteen. jari-maijakin liikkuu edelleen vilkkaasti.

mulla on nla lääkäri ensiviikolla. pietua oli "hieman" huonosti palveltu, harmi, kun kyse on sinulle varsin tärkeistä asioista.

kassu kiva kuulla, että voit jo paremmin.

marsu81 kyllä äiti saa olla väsynyt ja silti on hyvä äiti. onhan meilläkin tunteet ja tässä tilassa varsin herkässä =) roskat ja rojut ei karkaa minnekkään, siivoa sitten, kun jaksat. kotihommien takia ei kannata itteään masentaa, ne ei tekemällä lopu.

milana mulle riittää toistaiseksi yksi vessareissu yöllä, aina ei edes sitä. kiva kuulla, että lepo on auttannut. toivottavasti sulla on siihen hyvät mahdollisuudet.

marisk en tiedä mihin uskaltaisin enää tässä vaiheessa mennä. aikalailla samoilla linjoilla olen lääkärin kanssa. en tiedä mitkä lintsin vekottimista ei kiepu tai missä turvalaitteet ei paina masua. ite keskityisin ehkä hattaran ja popcornin syöntiin ja antaisin muitten kieppua.

tulipa taas tekstiä. taidan hipsiä puuron keittoon. mukavaa torstaita kaikille!

jari-maija 27+4
 
Huomenta vaan!

Sataa, sataa ropisee! Ei näytä kovin hyvälle tuo ilma. Kymmenen vuotta sitten oli hieman erilainen ilma. Aurinko paistoi, taisi tulla kyllä pieni sadekuurokin. Mistäkö muistan niin tarkasti? Tänään on minun ja mieheni 10-vuotis hääpäivä! :heart: Tänään emme juhli vielä kummemmin. Sain kyllä mieheltäni aamulla jo netti onnittelukortin. Lauantaina sitten viemme lapset hoitoon ja lähdemme aivan kahden kesken juhlimaan. Menemme Kuopioon Kunnonpaikkaan yöksi. Varastin sinne meille hääsviitin ja romantica-kylvyn! Odotan innolla! :p

Pietu: Tosi ikävää että lääkärireissu meni pieleen! Jotenkin kun niitä lääkärikäyntejä raskasuaikana on niin vähän niin niiltä odottaa paljon.

Oikein hyvää ja ihanaa päivän jatkoa kaikille elomasuille!

Edie
 
Pietu sattuipa sulle törppö lääkäri. Onneksi pääsette siihen 4D-ultraan, joten siitä toivottavasti jää vähän parempi mieli =)

Löysin itseni taas viime yönä nukkumasta koko ajan selällään. Siinä vaan on kaikkein paras nukkua. Kyljellään mulla sattuu tuonne kylkiluiden alle eli vauva varmaan jotenkin painaa sinne. Ja samoin kyljellään nukkuessa mulla saattaa puutua kädet ihan olkapäistä sormiin asti, kuten viime yönä. Säikähdin ihan ja piti nousta ylös parantelemaan tilannetta. Luotan siihen, että elimistö alkaa antaa varoittavia merkkejä, jos selällään nukkumisesta alkaa olla haittaa vauvalle. Hyväuskoinenko :snotty:

Täällä myös ravataan öisin vessassa. Välillä saattaa olla onnekas yö, eikä tarvitse käydä kuin kerran, mutta yleensä käyn 3 kertaa, joskus joutuu käymään sitäkin enemmän.

Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Ja yllätys, yllätys jälleen kerran sijainen hoiteli neuvolatädin tehtäviä, eikä ollut perillä mistään. Lääkärikin sanoi, ettei hän luota yhtään noihin sijaisiin.. :\| Eipä ainakaan neuvolan vaihtuminen harmita muuttoa suunniteltaessa, kun en ole nähnyt edelleenkään kuin kerran oikeaa neuvolatätiäni. Kiva olisi vaan tuosta muutosta ja neuvolan vaihtumisesta puhua tuollakin, mutta mitäs nuo yhden päivän sijaiset niistä asioista tietää.. Onko joku teistä muuten joutunut vaihtamaan neuvolaa muuton vuoksi? Mitä siinä pitää osata huomioida? Riittääkö vaan, että ottaa yhetyttä uuteen neuvolaan ja ilmoittaa asiasta vanhaan vai tuleeko siinä hoidella jotain muutakin?

Hemu 27+3
 
Soippa harmaana
Heippa tosi putkästä aikaa!

Meillä on kotikone jotenkin totaalisen solmussa ja sillä ei tee enää mitään. Mulla on nyt saikkua pari viikkoa takana eli elomasut ovat jääneet täysin pimentoon mun kohdalla.

Tänään siis duunissa ekaa päivää ja tosi rauhassa yritän ottaa. Olin eilen äitiyspolilla tarkistuksissa ja lepäilyn ansiosta ei enää supistele ja kohdunkaula oli pysynyt mitoissaan eli 2.5cm sitä on jäljellä. Kohdun pohja on edelleen pehmeä, joten supistuksia pitää välttää. En oikein tiedä miksei mun saikku jatkunut, mutta nyt sinnittelen duunissa ainakin tämän to ja pe. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Vauvalla kaikki kunnossa, painoi noin 800g eli kasvaa kovaa vauhtia ja potkii kovasti. Ultrattiin eilen 7 kerran, varsinainen filmitähti.

Kävin sokerirasituksessakin ja paastoarvo oli 4.7 eli sitäkin tarkkaillaan kuukauden kuluttua uudestaan. Aika paljon kämppää ja vaivaa liittyykään raskauteen :)

En olekkaan edes kertonut miten päädyin saikulle. Mua oli supistellut jo jonkin aikaa ja olin iloisesti duunissa vaan mennyt hetkeksi lepäämään, oksentanut ja sitten takaisin töihin. Jotenkin en halunnut jäädä saikulle ja ns. luovuttaa. Sitten pari viikkoa sitten tiistaina yksi lapsi (olen duunissa erityisryhmässä päiväkodissa) löi mua tosi kovaa mahaa/kylkeen. Säikähdin sitä tosi paljon ja siinä itkun ja hermostumisen johdosta tai lyönnin takia alkoi supistelemaan tosi paljon. Sitten soitin miehelleni kesken työpäivää ja lähdettiin Jorviin. Olen illan tarkkailussa ja kohdunkaula oli lyhentynyt 4cn 2.5cm. Kaksi viikkoa vuodelepoa ja nyt kaikki on paremmin.

Lapset tulivat sisään, täytyy mennä!


Tuli juuri mieleen
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Moikka moi!

Pikaisesti tulin kysymään kalaöljykapseleista...

Elikkäs, alkuraskaudesta kävin yksityisellä gynekologilla, joka suositteli kalaöljykapseleita, jotka siis sisältävät mm. EPAa.. No sit luin jostain lehdestä lääkäripalstalta, että ei missään nimessä semmosia pidä nauttia.. no tietysti lopetin niitten kapseleitten ottamisen.. No, nyt kuitenkin on taas jossain tutkimuksessa todettu, että kalaöljyn nauttiminen raskauden aikana kehittää vauvan aivoja jne. Tiedän, että A-vitamiinia ei saa ottaa, ja sitä ei esim. ainakaan käyttämässäni Lysi omega3-kapseleissa ole..

Joten, millasia vitamiineja ym. nautitte? Ja onko kokemusta just noista kalaöljyistä?

Oma olo on erinomainen, vaikkakin välillä mahassa on vähän liiankin kova mönkiminen menossa.. neuvola ois parin viikon päästä ja uus raskausviikko ois taas aluillaan... aika pitkällä ollaan jo!

Pauliina ja vauveli rv 28+0 :flower:
 
En ymmärrä miten voitte herätä siihen ku ootte selällään ku minä herään joka kerta kun pitää vaihtaa asentoa eli en voi unissaan kääntyillä enää :/ Yhdesti oon heränny eri asennosta mihin olin viimeksi kääntyny nyt kahden viikon aikana :D

mirjamic: on mulla onneksi mahdollisuus levätä kun työttömänä olen :)

milana ja iita-aatu 27+6
 
Heippa hei!

Neuvolakuulumisia täältä. hemppa oli noussu normaaliin ja on nyt 135. lääkäri sanoi kuunnellessaan sydänääniä et onpas liikkuva poika. mistä lie sen saanut päähänsä että siel olis poika. Olin viikonloppuna häissä ja kaikki tutut sanoi että mulla olis ihan selvä tyttömaha,ja sitte neuvolalääkäri menee sanoo että liikkuva poika. sykkeet oli 140.

pitkästä aikaa tuntuu siltä et olis elämänsä kunnossa, joten taidanpa lähteä nauttimaan tunteesta ukon kanssa kirppikselle.

niiskuneiti83 ja veeti-irina ( 28+5)<br><br>
 
harmaa Violet
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 10:53 milana kirjoitti:
En ymmärrä miten voitte herätä siihen ku ootte selällään ku minä herään joka kerta kun pitää vaihtaa asentoa eli en voi unissaan kääntyillä enää :/
Sama täällä, herään kylki puutuneena kampeamaan itseni ja polvien välissä olevan tyynyn ensin selälleen ja siitä toiselle kyljelle. Toimitus on tosi hidas ja kankea... :D
 
Kiitoksia kaikille.. Minäkin sitten unohdin kaiken mitä piti kysyä. Käytännössä olisin tarvinnut vielä varmistusta allergia-asioissa ja halunnut näyttää oikean rintani, mutta sekin jäi.. Kummasti vain myötäili sitä tahtia ja taitamattomuutta ja käveli ulos heti, kun vain voi. Ja vauvasta jäi semmonen olo, että pää alaspäin ja jalkoja ja käsiä... huoh. Toivon mukaan se 4D on tuon osalta sit parempi. Seuraava neuvola 28.5.

Pauliina: Kyl miule sanottiin Epamar-tuotteesta (kalaöljy), et vaikka siinä on sitä A-vitamiinia niin voi käyttää. Muuten mie syön ihan multitabsin raskausajan valmistetta. (Ja paikallishoitotuotteissakin on joissain A-vitamiinia - kuten esim. nenätipoissa.)
 
Edie:eek:nnea hääpäivästä!!!!!Ihanaa.Meille tulee elokuussa 5v täyteen ja ollaan myös varattu sviitti samasta hotellista jossa yövyimme silloin hääyönä.Ei muuten varmaan olisi menty,mutta sattuu hyvän ystävän häät samalle viikonlopulle,niin mennään sinne häihin ja juhlitaan samalla omaa rakkauttamme.Lapsenvanhinkin jo varasin,mutta vauvahan tietenkin otetaan mukaan.

kalaöljykapseleistajoku kyseli.Minun mielipide on se,että ruuasta saan tarvittavat ainekset kun syö monipuolisesti.Lisäksi otan kerran päivässä sen Multitabsin raskaanaoleville tarkoitetun vitamiinipillerin.En ole yhdenkään neljästä raskaudesta aikana syönyt mitään erityistä purkista yleisvitamiinin ja raudan (kun hb oli liian matalalla)lisäksi ja hyvin on vauvelit ja Äiti voineet.Mutta tämä minun mielipiteeni :p

Sillälailla.


Kassu ja Alma
 
Moikka taas pitkästä aikaa...Ei oo tullu kirjoteltua vähään aikaan...

No eipä tänne mitään ihmeitä kyllä kuulukkaan.. Tän viikon jälkeen vielä 3 viikkoa töitä ja sitten kesäloma ja siitä suoraan äippälomalle :D Kyllä tätä on jo ootettu...Millos muut jäätte lomille?Pidättekö kesälomat ennen äippälomaa?

Masussa voidaan hyvin ja välillä on kauhea muksiminen ja potkiminen päällä.Illalla yleensä vilkkaampaa kuin päivällä.

Jes huomenna on jotain kivaa luvassa kun mulla on synttärit.Tulee 25 täyteen ni mies lupas että tehdään jotain kivaa.Syömään mennään ainakin =) Mies meinas varata hotellihuoneen meille mutta sanoin että ei kannata maksaa siitä kun oltas täällä kotikaupungissa vaan oltu hotellissa yö.

Ootan jo kärsimättömästi että äippäpakkaus tulis, mutta ei oo vielä kuulunu mitään kelasta.

Eipä muuta...

jonna ja möhkis 25+6
 
Pauliina Mun kaveri on farmaseutti ja hän sanoi noiden monivita raskaustablettien olevan riittävät. Ja mun kohdalla ovat ainakin toimineet, en ole tarvinnut edes lisärautaa. Päinvastoin hän sanoi, et kannattaa välttää kaikkia turhia nappeja kun niistä ei aina tiedä mitä "oikeasti" sisältävät.
Kassu löysin sut itseruskettavien keskustelusta ja mitä merkkiä olet käyttänyt? Ajattelin vetäistä jotain ensiviikolla kun on duunin kevätjuhlat. Saako raskaana olessa ottaa aurinkoa? Mutsi sanoi, että voi tulla maksaläiskiä ja ne eivät häviä raskauden jälkeen. Onko tuollainen oikeasti mahdollista???

Millaisia mahoja teillä on? Mulla on poikavauva tulossa ja nyt ilmestyi selvä viiva. Oli vanhankansan uskomukset poikaviivasta taitavat olla totta. Mulla on myöskin alkanut kasvaa inhottavia karvoja navan alapuolelle. Toivottavasti niitä ei tule lisää. Neuvolatäti sanoi niiden tulen kun minussa on nyt niin paljon testosteronia poikavauvan ansiosta.

Ensimmäinen duunipäivä kohta takana ja aika pitkälti istuskellessa ja pötkötellessä tämä on mennyt. Työpanokseni on 1-10 asteikolla noin 4 luokkaa :LOL:

t.Soippa ja Pinku 25+3
 
metsätähti harmaana
Edielle hääpäivä onnittelut =) :flower:

Soippa kyllä maksaläiskiä voi tulla auringosta, vaikka sitä ei tarkoituksella ottaisikaan aurinkoa.

milana mä joudun harvoin yöllä käymään kerran vessassa. Onneks se vessaralli ei oo vielä alkanut, koska viikkoja on vielä paljon jäljellä.

kassu onneksi kivun syy löytyi ja sait hoitoa =)

marisk minä en uskaltais mennä mihinkään laitteeseen (paitsi ehkä just siihen mikä kiertää lintsin) mut kyllä siellä ainakin jossain laitteissa ulkopuolella on varoitus että ei suositella raskaan oleville.

Hemu eipä oo kokemusta neuvolan vaihdosta... mut luulisin että itse pitää ilmoittaa olevansa muuttanut ja raskaana.

Täällä on hyvä vointi=) Intohimona on lakritsikermajäätelö :p Eilen illalla puhuttiin miehen kanssa että jos muutettais toiselle paikkakunnalle kun mä en oikein viihdy täällä... vielä asia on vähän harkinnassa, mut mulla ois kova täpinä kyllä muuttaa ja parastahan se muutto ois hoitaa ennen vauvan syntymää.

Mun kaveri sai eilen vauvan=) Pienen pojan=)

Metsätähti 27+3
 
Yritin sitten tänään ekaa kertaa kauppaan 5päivän levon jälkeen vaan turha toivo. Suppailut alko heti kun pääsin kaupan ovesta sisään ja sitte istuskelin siellä ja ootin kun äiti teki ostoksensa.. :/
 
Vauvamaha82
Iltaa vaan kaikille! :)

Tossa aikaisemmin valitin vähän omaa oloani.. Nyt kuuluu parempaa, sain sairaslomaa töistä ja välittömästi tuli parempi mieli..! Väsyneenä musta tulee ihan hirvee.. siis nyt raskausaikana on käynyt niin.

Ostin tänään Weledan raskausajan hoitoöljyä, siis sitä jonka pitäis ehkäistä raskausarpia. Tähän asti oon rasvaillut aamuin illoin vatsaa, mut nyt ajattelin kokeilla tuota. Katsotaan miten käy!

Onko monella kantoliina? Miten se kuuluu sitoa, kun siihen laittaa aivan pikkuisen vauvan? Mistä löytäisin selkeät ohjeet?

Vatsa kasvaa vauhdilla ja tänään alkoi viimeinen raskauskolmannes! Aika menee TOSI nopeesti, ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä..

Mutta, kirjoitellaan ahkerasti! Ihana käydä lukemassa kuulumisia. :)

T: Vauvamaha82 ja pikkuinen 26+0
 
nirzu ny harmaana
http://www.lapsiperhe.net/kantoliinat/ohjeita.html#vinkkejä%20aloittelijalle

http://personal.inet.fi/koti/anu.heinineva/Palaute.htm
tossa noita sidonta ohjeita..

juu ja heip toooooooooosi pitkästä aikaa..kyllä lukemassa melkein päivittäin mut en laiskuuttani oo jaksanu kirjottaa....maha täälläkin kasvaa yli käyrien..yllättäen..niinku aina..ja muutenkin arvot kaikki olleet yllättävän hyvät...
kaikki koiran pennut lähteneet uusiin koteihin, onneks. ja tytön kädestä saatiin tänään kipsu pois..juu reilukuukausi sitten tippu sängystä ja käsipoikki... :x ..kaikkee voi sattua...
mul on kauheet täpinät päällä kun haluun mennä töihin..joo..kauheeta..mut en oikeen tiedä jaksanko sit ihan oikeesti..onhan mul vakkaripaikka odottamassa, mut työmatkaa kertys 140-200km päivässä..eli on siin kyl ajamista ja mä en kyl oo täl mitenkään innokas kuski..hain kyl jo uutta työtä se olis kyl lähellä ja olis semmosta kenties mitä oikeen haluaisin tehdä..vaikeeta tää elämä...
juu ja eihän tämä tule vaikuttamaan minun äitiyspäivärahaankaan..eli minimin saan..niin kauan on tullu jo oltua kotona..
hienoa KASSU että selkis sun oloon syy...oli harmi kun ette tulleet retkelle...
tosta alaselkä kivusta olle puhetta..mulla semmonen lämpötyyny alaselän alla joka ilta muutaman tunnin se auttaa ja sit noita tukihousuja käytän kokoajan...tukivyö ei ollu mun makuun,,,
mut nyt meen suihkuun ja sen jälkeen sänkyyn syömään jäätelöä..mulla olla aivan järkky syöntipäivä tänään...
hauskaa illan jatkoa...

:heart: t.nirzu 24+jotain...
 

Yhteistyössä