Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Hyvää alkanutta uutta viikkoa elomassut.

Tänään soitin Yksityiselle Lääkäriasemalle, ja sain varattua ajan 4-D Ultraan. Hintaa tutkimukselle tulee (Kela-vähennyksen jälkeen) 211,50?.

Kyselin tietysti tutkimuksesta enemmänkin jo aikaa varatessani, hinnan lisäksi myös saako kyseisestä 30 minuutin tutkimusajasta mukaansa sellaista DVD- tallennetta (olen lukenut netistä että joissain kaupungeissa ainakin annetaan mukaan muistoksi dvd) , niin nainen ei osannut vastata.
Mieslääkäri tekee tämän tutkimuksen. En tiedä sitten pitäisikö vielä soittaa suoraan jos saisi tämän lääkärin kiinni, että en laita rahojani "ihan turhaan" jos ei annettaisikaan kun kuvia mukaan. Mielestäni hinta on aika korkea kun yli 200 euroa. Joten ainakin se dvd olisi syytä saada ...
Sukupuolen saa selville (haluan tietää etukäteen) :)

Tutkimukseen aikaa siis 2 viikkoa, 21.5.2007 maanantaina. Oli enää kaksi vapaata aikaa.

Muuten kaikki hyvin.

Esikoisen 5-v neuvola oli tänään, puheterapia kuulemma edessä. R ja S kirjain puuttuu ja konsonanteissakin jotain "häikkää". No, ehkäpä tämä tästä. :)

Milli-83 (23+4)
 
milli83:eek:n kyl hurjan kallis,me maksettiin 180? ja saatiin vielä ihan yllärinä 50? kelalta takaisin,vaikka oltiin käyty jo äippäpolilla rakenneultrassa(tämä voi olla syy,että korvaus evätään)koko ultraus on videokasetilla,cd:llä ja parillekin saatiin kuvia =) eli meillä hinnax jäi lopulta vain 130?
 
huomenta elokuiset!

nostan samalla pinoa himpun ylemmäs...


mummi on lasten kanssa ulkona, sanoin tekeväni kurssihommia, mutta jotenkin eksyin tänne...

maidon tihkumisesta: mulla ekassa raskaudessa maitoa alkoi tihkua jo heti puolenvälin jälkeen, mutta seuraavassa ja tässä ei ole tisuista tullut mitään ennen syntymää. poikia molemmat.

kelan paperit oottaa edelleen täyttäjää... eilen selvisi, ettei työnantaja maksa mulle 3kk palkkaa, koska mulle ei ole tehty kirjallista sopimusta hoitovapaan kestosta. oletus on siis, että pidän sen täysiaikaisena ja jään nyt niinkuin kesken vapaan äippälomalle (kuopus 2v), eikä työnantaja ole silloin velvollinen maksamaan palkkaa. olen meillä töissä "uranuurtaja" näissä loma-/vapaa-asioissa, eikä kellään ole oikein ollut tietoa, miten ja mitä lappusia tarvii täyttää, nyt siellä otetaan sitten virheestä oppia ja tulevien äippien kanssa laitetaan paperit kuntoon. mun jäädessä kotiin meitä naisia oli siellä töissä 5 (miehiä n. 20), nyt ehkä jo enempi, muutosksia väessä on parinvuoden aikana tapahtunut jonkin verran.

oma vointi on edelleen ihan ok. pikkasen on jouunu tahtia hiljentämään, mutta ihan kivasti vielä jaksaa.

nyt on pakko siirtyä sisustuspiirustusten pariin. mukavaa viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

jari-maija 27+2
 
Heippa.

Nyt neuvola lääkärissä käyty.
Vauva on n. 1 kg painoinen ja raivotarjonnassa.
Mulla kohdunkaula lyhentynyt 4,2 cm 3,6 cm: n
Ei häyttävästi mutta joudun kuulemma nyt ottamaan rauhallisemmin.

Mie en pysty kävelemään edes 1 km matkaa kun mulla on alavatsa niin kipeä että itkua melkein väännän.
Joten esikoisen kanssa kävelyt jää nyt tähän.

Muuten raskaus menee hyvin. :)

Viikkoja nyt 27+2<br><br>
 
Moikka!

Eilen kävimme 4D-ultrassa Cantissa. Ultraajana oli Bruno Cacciatore. Hän oli ultraamassa myös kuopusta kun kävin loppu raskaudessa. Muisti minut ja sanoi tytölle että mukava tavata jälleen vaikket itse muistakaan viime tapaamista! Todella ihana tämä Bruno!

Vauvalla oli kaikki hyvin. Painoa tällä hetkellä 1180 g. Painoarvioksi antoi n. 4000 g. Samaa luokkaa siis kuin poika ja tyttö syntyessään. Ja saatiin tietää sukupuoli 100 % varmuudella! Nyt voi alkaa suunnittelemaan nimiehdotuksia. :heart:

Hintaa tälle lystille tuli 180 e. Haen Kelalta korvausta, tiedä häntä tuleeko mutta kannattaa yrittää.

Edie + pikku-reppuli rv 27+5
 
Edie:mä oon ihan samaa mieltä tuosta Cassiatoresta :flower: Tosi ihana lääkäri...Meille onkin tulossa sit aika samankokoiset vauvelit,meidän babynen oli rv 25+3 noin 840g ja painoarvio syntyessä ois 4000g...
Eli meidänkin vauveli on jo varmasti jo yli kilon kokoinen.

Täällä tänään rv 27+4 ja olin neuvolassa aamulla.

paino:+650/vko :whistle: kokonaispainonnousu jo 10kg :saint: Kuntosali kutsuu synnärin jälkeen....
rr:135/84
hb:118(uskottava on...ei nouse kun otan tabletit aamulla ja juon kahvia heti perään,nyt otan yöllä jatkossa)
sf-mitta 26cm
tarjonta:rt

Olo mitä mainioin,ei ahdista eikä supista,vauva hikkailee liki päivittäin ja liikkuu vilkkaasti.

Miekkonen ottaa hiukan päähän :whistle: ikäänkuin meil ei ois tarpeex projektia ja tekemistä kesämökeissä,teollisuushallissa ja yrityksessä,niin tämä otti vielä 5v vastuun yksityistien puheenjohtajana :/ joka tietää entistä enemmän mm. papruhommia tähän taloon....ja se mikä mua eniten ketuttaa,niin se ei suostu lähtemään etelään ennenkuin raksahommat alkaa :( mä lähden kohta vaikka yksin matkalle.


A-Mam ja Lahja rv 27+4
 
Vauvamaha82, itsellä pyörii ihan samanlaisia ajatuksia sairasloman pyytämisestä ihan henkisen jaksamisen takia. Kun se ei tunnu yhtä "hyvältä syyltä" kuin fyysiset syyt.

Minulla on tähän asti mennyt ihan ok, töissä tosin on ollut todella stressaavaa ainakin kuukauden verran (paljon ylitöitä ja etätyöt seuraa kotosalle ja niiden miettiminen stressaa), mutta olen sen jotenkin jaksanut.

Nyt yhtäkkiä tuntuu, että ei vaan kapasiteetti riitä enää. Esikoisen uhmaa en kestä yhtään, ja sitä on riittänyt viime päivien sairastelun vuoksi. Lapselle tulee huudettua kun maltti menee, ja työasioiden takia tulee itku.

Enpä tiedä, pitäiskö sitä sairasloman pyytämistä ihan oikeasti vakavasti harkita, kun nyt se on alkanut tuntua ihan oikeasti ainoalta vaihtoehdolta, että jaksaisin.

Mutta mahdetaanko ko. syistä kovin helposti antaa sairaslomaa, onko kellään kokemuksia?


 
Heippa!

Mullakin vauva hikkailee joka päivä. Se hikottelu tuntuu tuolla ihan alamasussa, joten siitä olen päätellyt, että vauva saattaisi olla raivotarjonnassa. Eräs tuttu neuvolassa työskentelevä ihminen muuten sanoi, että on kuulemma hyvä juttu että vauva hikkailee: silloin tietää, että sillä on nuo nielemisrefleksit kunnossa.

Olo on oikein hyvä niin kauan kun vaan muistaa nukkua kunnolla ja napsia tuota rautaa. Maha kasvaa kyllä koko ajan kiihtyvällä tahdilla, saas nähdä kuinka iso tästä ehtiikään tulla!


inom 27+2
 
Joku kirjoitti kävelynsä olevan ohi tältä kesältä kun sattuu vatsaan niin kovin. Mulla sama tilanne, paitsi kivut yltyy tuolla ylävatsalla eli lihaksista tai kiinnikkeistä... Polkupyörällä pääsin tänä aamuna ekaa kerran liikkumaan ja ai mikä elämys oli kun ei sattunu mihinkään!!!

Äitiyspakkaus haetaan tänään postista kunhan tuo auto saapuu kotiin asti... todennäköisesti vuoden 2006 kun ei ole kuvia kelan sivuilla uudestakaan. Mut mua ei todellakaan haittaa minkä vuoden pakkauksen saa koska mulle tärkeimpiä asioita on monet muut, vaatteet ei ole niin tärkeitä, kunhan ovat ehjiä.

Huomenna lähden naapurin mummon kanssa kyläkauppa keskiselle tuuriin. Saa nähdä kuinka massu reagoi siihen kävelyyn sitten siellä. Onneksi siellä on penkkejä missä istua!

Isyyspakkausta olen ruvennu mietiskelemään ja aion huomenna tehdä siihen ne ostokset! Äiti oli löytänyt kylpyankan kaupasta ja mustan t-paidan johon kirjaillaan sitten sellainen apple mac logo kun isäntä niistä koneista tykkää... vauvalle sellainen kans.

Itselle jos löytäis "äitienpäivän" kunniaksi jotain kivaa niin sitten se oliskii siinä. Isäntä oikein eilen keljuili kun hän saakin viettää isänpäivää ekaks kun mulla vasta vuoden päästä eka äitienpäivä... on niin ylpeä tulevasta isyydestään...hih :D

Onkos kukaan ollu työttömänä ennen laskettua aikaa ja sitten vanhampainvapaan jälkeen jatkanu työttömänä oloa? Mietin vaan että jatkuuko ansiosidonnainen yhtä suurena sitten kuin ennen äippälomaa!
Itse nimittäin olla ansiosidonnaisella niin kauan ku mahdollista, niin saa olla lapsen kanssa kotona sinne 3 vuoteen asti.

Ei muuta ku ihanaa aurinkoista loppupäivää!
 
Auringonkukka: Minä laittelin jo joitakin viikkoja sitten paperit kelaan ja kahden viikon sisällä pitäisi nyt pakkauksen tulla. Veikkaan, että sen on vanha ja mulle oikeastaan on ihan sama. Olisihan se ehkä ollut mukavaa saada uusi pakkaus, mutta en millään malttanut olla lähettämättä niitä papereita jo =)

Ja vielä selällään nukkumisesta.. Minä ainakin nukun hyvin usein nykyisin selälläni. Kyljellään nukkuessa alkaa usein pakottaa mahaan ja selällään on hyvä olla. En usko, että siitä voi mitään haittaakaan olla, jos se on ainoita hyviä asentoja.

Mulla on huomenna pitkästä aikaa neuvola. Ja etukäteen jo harmittaa, kun tiedän, että siellä on taas sijainen. Soitteli mulle jo tänään, kun piti vaihtaa aikaa ja kertoi olevansa siellä myös huomenna. En ole tosiaan kuin kerran nähnyt sen minun oikean neuvolatädin :( No, ihan sama. Kohtahan me muutetaan ja vaihtuu kuitenkin neuvola. Olin ajatellut huomenna jutella neovolassa muutosta ja neuvolan vaihtumisesta, mutta tuskin hyödyttää sijaisen kanssa jutustella, kun ne ei aina ole aivan perillä kaikista käytännöistä, mikä on varsin ymmärrettävää.

Hemu 27+1
 
Mä vien kirjanpitäjälle huomenna kelan laput täytettäväksi,sit kun se on täyttänyt oman osuuden,niin palautan ne kelalle.

Mä ostin tänään imetystyynyn (käytettynä)kahdella vaihtopäällisellä.Viimex mulla meni niskat ihan jumiin imetyksestä,jos tuosta ois jotain apua.

 
Imetystyynyä lämpimästi suosittelen. Oli minulla esikoisen ensikuukausien imetysmaratoneissa ihan ehdoton, ja tallessa on odottamassa tätä elokuista.

Kuulin Kelan virkailijalta että uutta pakkausta aletaan jakamaan toukokuun puolivälissä, eli ne jotka ei ole vielä omaansa saaneet niin ehkä saa jo uuden. Minähän en pakkausta nyt ottanut, mikä melkein harmittaa, kun se uusi on tosi kivan näköinen.

Selällään en pysty olemaan enää kuin ihan hetken, mikä tietää minulla useammankin jumppatunnin vetämisestä luopumista. Yölläkin herään siihen jos olen kääntynyt selälleen kun tulee niin huono olo.

Supistelut senkun jatkuu kovina. Ajattelin sairaslomalle hakeutua viimeistään heti kun saan sijaisen koulutettua töihin.

77mm ja Minimi rv 25+4


<br><br>
 
Pikakuulumisia jälleen tältä päivältä.. Oli nimittäin pietulla sokerirasitus heti aamusta, mikä oli nannaa tosi huonosti nukutun yön jälkeen. Ei muuten mitään, mutta väsytti ihan pirusti olla jo jälkeen seiskan siellä piikitettävänä ja juomassa sitä linimenttiä. Ei muuten hassumpaa se juoma, meni minuutissa alas :snotty: Odotusajat sitten nukuin, kun pääsin tarkkailuhuoneeseen lepäämään. Ei mikään hirveämpi kokemus.. Ainoastaan näin jälkikäteen on päivä vähä ollu semmonen, jotta närästääköhän vai eikö.

Huomenna neuvolalääkäri ja kaikkien kokeiden tuloksetkin kai kasassa. Jännittää vähän..

pietu- rv 27+4
 
metsätähti harmaana
Huomenta=)

Hemu minäkin yllätän yöllä aina vähän väliä itseni selällään nukkumasta, alkuviikkoina selällään nukkumisesta tuli paha olo, mut nyt se tuntuu hyvältä, mies kyllä sanoo aina jos näkee ttä oon selällni että älä ole vauvalla on hankala olla ja tiedänkin että selällään oloa ei enään suositella näin pitkällä raskautta. Mut luulis et itsellekkin tulis huono olo jos siitä olis haittaa.

Nyt muisti pätkii enkä muista mihin muuhun mun piti kommentoida, no mut kirjoitan sitten kun se tulee mieleen.

Täällä esikoinen herätti 6.40 kakkahousussa joten heti ekaks sai mennä kakkapyykille.
Eilen kävin laittamassa neuvola kuulumiset kerhon puolelle ja tänne voisin lyhyesti mainita että kaikki on erinomaisesti=)

Metsätähti ja möhö 27+2
 

140 elomassua kasassa! Huomenta kaikille! :flower:


Pietu: Mukava, ettet kokenut sokerirasituskoetta pahana. Niin monet ei siitä tykkää. Määki jouduin siihen töiden takia tossa puolisen vuotta sitten, silloin kun oli eka raskauskuukaus menossa. (en siis raskauden takia..) Mut sillon kyllä heikotti normaalia enemmän se paastoominen.. Mut se litku oli ihan juotavaa (ei tosiaan niin pahaa, kun pelkkä glukoosiliuos.. :x !

Tänään ois neuvolalääkäri, toinen sellainen. Mitähän siellä tehdään? No, iltapäivällä näkee..

Ihanaa päivää teille kanssasisaret!
 
metsätähti harmaana
Auringonkukka kiitos kun muistutit KELAn papereista, tuolla ne nimittäin edelleen on laatikonpohjalla, eilen oli tarkoitus viedä (niin kuin monena muunakin päivänä) mut sitten ne lähtiessä kuitenkin unohtuu :ashamed: Eilen olin neuvolassa ja mun piti palauttaa se päihdekyselylomake (kun viimeks unohdin) niin nyt kävin tyytyväisenä sen terkkarin luona ja siellä sitten jutusteltiin jonkun aikaa ennen lääkäriä niin sitten vasta käytävällä kun odottelin lääkäri aikaa niin muistin et taas ne paperit jäi antamassa vaikka ne oli koko ajan kädessä että muistan :ashamed: No ja eikun sitten koputtamaan oveen :\|
 
NuuNuu laiskana
Huomenta!

Selällään nukkumisesta on ollut puhetta. Minulle selällään olo on ainut hyvä asento. Toki kyljelläänkin voi olla, mutta ei pitkää aikaa kerrallaan. Jotenka siis nukkuminen tapahtuu lähinnä selällään. Olen minäkin kuullut että jossain vaiheessa selällään olo ei olisi hyvästä. Mutta osaako kukaan kertoa miksi? Onko siitä haittaa vauvalle vai minulle ja jos on niin mitä?

Tänään alkaa taas perhevalmennus. Meidän edellinen ryhmä lopetettiin vähäisen osanottajamäärän vuoksi ja nyt alkaa uusi. Harmittaa vaan kun siellä on tällä kertaa aiheena parisuhde ja mies ei pääse mukaan kun on jalkapallopeli (vaikka olen viime viikosta lähtien muistuttanut asiasta niin oli sitten UNOHTANUT ja lupautunut pelaamaan).

NuuNuu 27+4
 
Pauzi

Moikka moi!

Minä olen ollut vähän nettipimennossa, oltiin nimittäin viikonloppu mökillä ja vasta maanantaina tultiin.. Nyt olen ahkerasti lueskellut teidän kirjoituksia...

Äitiyspakkauksesta sen verran että minä laitoin paprut postiin heti kuin mahdollista, koska halusin sen vanhan pakkauksen mieluummin. Ja senhän sainkin sitten viimeviikolla. Minusta ne vaatteet ovat ihania, eikä haittaa että värisävyinä on taivaan sininen ja turkoosin sininen...

Selällään nukkumisesta olitte puhuneet... Minä en pysty selällään olemaan juuri lainkaan. Alkaa ahistamaan ja tulee tosi huono olo... Jos en ihan väärässä ole, niin syy siihen ettei selällään makuuta suositella, on se että kun vauva ja kohtu painavat jo niin paljon, voi joissain isoissa suonissa verenkierto estyä. Ja sehän vaikuttaa sit teihin molempiin. Mut mä luulen et sen kyllä huomaa olossa jos se tuntuu pahalta.

Mulla on huomenna sokerirasitus \|O Mut eilen neuvolaan ku soittelin, niin selvis et mulla oli sillo 3 v sitten paasto arvo 4,9, ja silloinen raja-arvo oli 4,8. Mutta nyt se on jo jonkin aikaa ollut nostettuna 5,1:een, joten jos tilanne on sama kuin silloin niin ei pitäisi edes mitään näkyä. Mutta riskithän ilmeisesti kasvaa kun ikää tulee ja mitä useampi raskaus on...

Mulla on jotenkin nuo vauvan liikkeet taas vaimenneet. Mut kai tää ihan normaalia on, joitain potkuja tuntuu silloin tällöin. Voiko se olla vaan sit hiljaisempi kaveri kun esikoinen oli? Yritän olla ottamatta mitään stressiä asiasta, kun neuvola ja lääkäri on jo sit ens viikon tiistaina.

Nyt lähden hommiin. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Pauzi ja papunen 27+2
 
zamppa
Mä täällä taas harmailen, kun työkone on niin pirun hidas välillä....
Aamulla oli neuvolalääkäri ja kaikki kunnossa. Kohdunkaula oli samoissa mitoissa kun alussakin ja sf-mitta oli jo 26cm. Painoa ei onneksi ole tullut viime käynnistä kuin reilu 450g/vko. Paineet oli noussut mutta hemoglobiiniarvot vieläkin aika matalat eli ei muuta kuin apteekkiin ostamaan uutta satsia rautatabletteja. Vauvan sykkeet oli 153, joka on korkein mitattu tulos tähän mennessä. Sydämenlyönnit löytyikin samantien, kun lääkäri vain anturin mahalle laski.

Itsellä on muuten ollut eilen ja tänään melko tukkoinen olo ja huomaa että vauvakin on liikkunut nyt vähemmän, kun itse niiskutan jatkuvasti. Mutta ehkä tämä tästä, ainakaan saikulle en joutunut.

Selällään nukkumisesta oli ollut puhetta... varsinaisesti selällään en ole pystynyt enää nukkumaan vaan täytynyt olla vähän vinottain tai sitten ihan kyljellään. Ei mitenkään muuten tunnu pahalta mutta kun tuon alaselän kanssa on ollut alusta saakka hiukka ongelmia ja kipuilija niin välillä tuntuu todella pahalta yleensäkään olla makuuasennossa.

Mutta nyt jatkan töiden parissa puurtamista, jeejee.

zamppa 26+0
 
Nosto! :wave:

Mie muuten kanssa nukun nykyään usein selällään. Tosin mulla se aiheuttaa supisteluja, mutta kipeeseen selkään auttaa toi selällään olo. Ei neuvolassakaan mitään ole sanottu, vaikka olen sanonut että pakko ainakin osa yötä nukkua selällään supisteluista huolimatta tai selkä sanoo itsensä irti.
 
Moikkasta vaan elomasuille!

Selällään nukkumisesta on ollut puhetta. Viime viikkoina olen lähes joka yö tavoittanut itseni nukkumasta selällään. Itse pyrin sitä välttämään sillä se ei välttämättä ole hyväksi vauvalle. Sanotaan että itselle tulee huono olo ja siitä tietää että vauvalla on myös huono olo. Toiset taas sanovat että vauvalle tulee hapenpuute jo ennen kuin itselle tulee huono olo. Tiedä häntä mikä se totuus sitten on. Itse olen kyllä huomannut että heti kun käännyn selältäni kyljelleni, vauva alkaa liikkua paljon(levottomasti). Onko se sitten merkki siitä että hänellä on ollut huono olo? En pysty kuitenkaan itseäni kääntymästä selälleni nukkuessani, mahdoton tehtävä! Selällään olisi muuten hyvä nukkua kun lonkat ovat niin kipeät. Pelon sekaisin tuntein odotan loppuodotusta kun nivelet vaan tästä vielä löystyvät! :eek: Minulla on oikean puoleisessa lonkassa kalkkeuma, joka aiheuttaa jo itsessään kipua ja sitten nämä odotus kolotukset vielä päälle.

Minulla ei ole vielä alkanut tihkumaan maitoa rinnoista. Hyvä niin. Sitä ennättää kyllä tulemaan ihan kiusaksi asti.

Me puhuttiin miehen kanssa ja päätettiin että me ei pidetä salaisuutena vauvan sukupuolta. Lähisuvulle ja ystäville kerrotaan.

Minulla vointi on ollut aika hyvä. Närästystä ja turvotusta löytyy mutta mitään pahempaa tällä hetkellä ei ole onneksi. (Kop kop)

Tälläisia kuulumisia tällä kertaa. :wave:

Edie + pikku-reppuli rv 27+6
 
Armoton ketutus jäi päälle lääkärillä käymisestä. En tiedä odotettiinko sitten liikoja vai mistä kiikasti.

Neuvolan hoitajan käynti oli ok. Tulokset kaikin puolin normit verenpaineita myöten.

Itse lääkäri sitten olikin toinen juttu..
Tämä ei osannut sanoa vauvan asentoa päältä "kun on tämmönen maha".. Mitä vikaa minun mahassa?!
Sitten ei kuulema ole tarvis mitään mittoja ottaa lapsesta.. No eipä ei. Viimeksi rakenneultrassa sanottu ja silloinkin sivulauseesta noukittua tietoa.
Eikös se huomenna tule täydet viikot? -- ei tule, paperissakin lukee, et tänään 27+5..
Sf-mittaa ei neuvolan täti ottanut tällä kertaa niin tämä tokasi "ai ei sitä osannu".. Itse sitten mittasi ja sai 2cm pienemmän kuin viimeksi ja sanoi, ettei luota omiin mittauksiinsa.
Ultrasi kuitenkin ja totesi, että kohdunkaula 4cm mittainen ja "tässähän tämä pää on" -- oli siis lapsi pää alaspäin. Siihen sitten lisäsi "täällä näitä käsiä ja jalkoja on". Hienoa! Montakohan lie nähnyt?!

Arvatkaa varmistuiko tänään, että pietu ja mies suuntaa 4D ultraan 22.5.?! Salettiin mennään..

*murinaa ja jupinaa*

pietu- 27+5

MUOKS. Ai niin.. sanoihan tuo meikäläisen sairaslomastakin sen verran, että "on kyllä harvinaista, että ollaan sairaslomalla yli puolet raskaudesta". Kiva ja kiitos.. ihan kun minä tahallani kipeäksi tulisin.<br><br>
 

Yhteistyössä