Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Muistuttelen tässä, että reilun kuukauden verran vielä otetaan face-ryhmään uusia jäseniä. Laitelkaapa viestiä, jos on halukkuutta sinne liittyä :)

Ultrassa kävin eilen ja kaikki hyvin :) Niskaturvotusta oli 1,2mm ja pituutta kaverilla 62,4mm. Siellä hän morjesti heti, kun ultraus aloittettiin :) Ihana :heart:

Nyt en kerkeä muuta kirjoittelemaan, pitää palata asiaan myöhemmin paremmalla aikataululla :)

Madeia ja Öpö 12+6
 
Pinsuli ja Fiinaliina: Kiitos tsempeistä. En mie esikoisen kohdalla listeriaa pelänny, vaikkakin alussa, ennen ekaa neuvolaa, tuli syötyä tuorejuustoa, joka oli ollut jo jonkin aikaa auki. Niistäkin juustoista, joita söin uutena vuotena, tarkistin ensin paketista, että ne oli ainakin pastoroitu. Pitää nyt vain taas yrittää unohtaa noi pelot ja koittaa nauttia tästä olosta. Turhaa stressiä vain hankin, jos annan pelkojen vallata mielen. :)

Meillä kyllä otetaan selvää sitten sukupuolesta, juuri hankintojen takia. Nimet onkin sitten vaikea homma. Yksi pojan nimi on jo valmiina, se me laitettiin esikoistakin odottaessa hätäkaste-kohtaa siinä esitieto-lomakkeeseen, vaikka meille tyttö oli tulossa. Ihan varalta mietittiin pojan nimi, jos ultraajat olisivat sittenkin katsoneet väärin. Se on miehen suvussa ollut nimi. Nyt vain mietin, että miten kuitenkin sitä keksii sitten muut nimet, varsinkin jos tulee tyttö, koska esikoisenkin kohdalla esitieto-lomakkeeseen laitetuista nimistä vain yksi jäi. Se on taas minun puolen suvussa ollut nimi. Muut kaksi nimeä valittiin pitkien keskustelujen kautta ja monen ehdotuksen jälkeen. Mieheni varmaan haluaa taas suomalaisen, mutta sellaisen joka on mahdollisimman kansainvälinenkin.

Mie varmaan liityn myös tuonne FB-ryhmään, kunhan vain ultrassa on kaikki kunnossa. Viimeksi en viitsinyt liittyä, mutta jotenkin nyt tuntuu, että eiköhän sitä uskalla. :)

Peppi1981 11+2
 
Huiii. Äsken kuuntelin Heikin sydänääniä. Löysinkin ne aika nopeesti ja jäin hetkeksi paikalleen kuuntelemaan. Sykkeenkin laskin ja se oli edelleen 168 ? sitten hetken päästä äänet rupes vaimenemaan ja aattelin et siellä se nyt pyörii. Yks kaks rupes kuuluu tavallaan toiset äänet siihen päälle! :O hetken ne kuulu yhtä aikaa, ennen kun ne ekat äänet hävis kuuluvista. Sitten kuuntelin hetken vielä niitä ääniä, kun kunnes nekin hävis kun liikahdin vähän. Oon nyt täällä ihan ihmeissäni et mitä tapahtuu? Onko siellä kaksi, vai kääntykö se vauva vaan jotenkin et äänet kuulu kaikuna jostain, vai kuvittelinko sittenkin kaiken? :O

mammuttisi ja Heikki 9+6

P.s. Kaveri just laitto viestiä, et sekin oli kuullu kahdet äänet, vaikka on vain yksi vauva! Voin siis huokaista helpotuksesta. :D
 
Esikoista vailla, meillä ainakin mennään rakenneultraan asti seurantojen kanssa kuten yhdelläkin. Varmaan kun päästää siitä vaiheesta ohi niin sitten alkaa useammin seurannat. Mua häiritse se että ei neuvola eikä äitipoli ole mulle kertonut mitään kaksosraskaudesta, kaiken joutuu itse tutkia ja etsiä. Ehkä seuraavassa neuvolassa se sitten jotain kertoo, tosin luulen että sillä ei kauheesti kaksostietämystä ole, sen verran pieni paikka että täällä hyvä jos kerran neljään vuoteen tulee kaksoset.

Meillä tietää jo kaikki odotuksesta, lauantaina yleistin tiedon. Töissä myös kerroin ja varotin että joudun jo toukokuussa jäämään pois. Kun viimeistään viikolla 28 joutuu jäämää kaksosodottajat lomille vaikkei olisikaan mitään ongelmia. Näin muistaakseni ihan kelan sivuilla taisi olla.

Mmaria ja pienet 13+0 Poks poks
 
Fiinaliina, ei mies valmistu vielä kahteen vuoteen, mutta se koulu siirtyy Tampereelle :) TAMKissahan hän opiskelee, joten ihan kiva, että kaikki sen amkin koulutusalat keskittyy Tampereelle! Kiva päästä takas sinne asumaan :)
 
Huhhuh, tännekin pääsee välillä kirjautumaan. Puhelimella aina niin tönkköä kirjoittaminen, ja sitten kun on saanut raapustettua pitkät pätkät palvelu on heittänyt pihalle :headwall:

Teidän ihania ultrakuulumisia :heart: olen kuitenkin käynyt päivittäin katsomassa, FB:n sitten höpötellyt enemmän.

Täällä kaikki luultavasti hyvin, pahoinvointi jatkuu ja on alkanut häiritä yöunia. Heräilen keskellä yötä enkä sitten enää saa unta, kun oksettaa joka asennossa. Oksua ei kuitenkaan tule, yököttää vaan... Kämppä on täysin miehen siivoilujen varassa, kun ei töistä palauduttua pysty kuin korkeintaan käydä suihkussa (ja surffaamaan puhelimella netissä...).

Vähän kateellisena olen teidän dobblereista, itsellä välillä sellainen olo, että olis kiva tietää onko tuolla vielä kaikki hyvin. Mainitsin siitä tänään työkaverille, joka on muutenkin ihan innoissaan mun raskaudesta, ja hän lupasi tyttöystävältään pyytää mulle sitä lainaksi jos vaan paikallistavat sen jostain... fingers crossed!!! Tää työkaveri on muutenkin aivan loistava, ei antanut duunireissussa edes pizzalaatikkoa kantaa palaveriin, etten vaan rasitu liikaa :D

Mistä tulikin mieleen, että pitää selvittää kuinka paljon uskaltaa lentää lentokoneella.. muistaakseni siihen oli joku rajoitussuositus annettu.

Kyselin tuolla FB:n puolellakin jo, kuinka olette kertoneet muille lapsille jos niitä entuudestaan on ja miten he ovat uutiset ottaneet... meillä on vielä ehkä enemmän järkytystä (poika on 3,5), kuin intoilua. Ja epävarmuus asiasta on muuttunut kiukutteluksi, jota pitää sitten halauksin hätistellä pois. Miehet. :)

Mieliteoista sellainen eroavaisuus viime raskauteen, jossa en pystynyt syödä mitään mausteista, vaikka yleensä olin tykännyt tulisista ruoista. Tämä jatkui sitten raskauden jälkeenkin, kunnes NYT taas tekee mieli mausteista ruokaa! Ihanaa! Laitoin tänään töissä mehuunkin (täällä on mehukone) sekaan chilliä :D

Sukupuoli selvitetään varmaan tälläkin kertaa. Viime kerralla sitä ei olisi voinut olla edes huomaamatta, kun oli asiat aika selkeästi havaittavissa ultratessa... :D Mulla on kyllä taas poikaolo, lähinnä syystä, ettei miehen puolella tyttöjä tehdä ollenkaan :) Olisi melkoinen yllätys, jos nyt olisi tyttö masussa!

Ensi viikolla 5.2. olisi neuvola. Olen yrittänyt soittaa sinne pari viikkoa np-testeistä, kun aika alkaa käydä vähiin... täällä siis tarjotaan testit yli 33-vuotiaille maksutta. Vihdoin eilen sain kiinni ja ymmärsin, että verikokeet otetaan käynnin yhteydessä ja ultran pitäisi olla enintään neljän päivän päästä verikokeista... mutta saattaa olla, että ymmärsin väärin ja saan ajan molempiin vasta tuolloin. Kielimuuri... :p

Tänään tanssitreeneihin... saas nähdä miten jaksaa kun olo on aivan ka-ma-la.

milkei + ~<3 9+6
 
Onnea muillekkin hyvistä ultra kuulumisista. :heart:
Mulle voisi päivittää RU 27.3

Kävin tänään sokerirasitus testis ja pukkas sen jälkeen huonon olon sitte koko päiväksi. Eli nytkin on pää kipiä ja oksettaa. Mutta itsestään ei nyt mikään mahdoton testi. Eli ne joilla on edessä niin lohdutan että ei se litku ny niin kauhiaa ollu mitä siitä on saanu käsityksen. Ja kaks tuntia meni kyllä aika nopeesti. =) Tuloksia ajattelin soitella neuvolalle huomenna,mutta luulen että kattovat ne sitten vasta kun on helmikuun alus neuvola lääkäri. Itse haluan ehdottomasti tietää kumpi on sen verran utelias sielu oon. Mies ei tienny haluaako tietää. Ja mulla on ihan tyttöolo ja mies veikkas poikaa.kattotaan ny kumpi oikias. =) kunhan on terve niin ei väliä. Nimeä ei kyllä vielä oo tiedossa minkäänlaista mutta onhan tässä nyt vielä aikaa tuumata. =)

althema & rutku 13+0 (NT-ultran mukaan)
 
Täälläkin hyviä uutisia niskaturvotus ultrasta! :)
Kuukautisten mukaan nyt olisi ollut menossa vk 11+2 mutta ultrassa sikiön koon mukaan muuttui 13+1 joten minulle voisi päivittää lasketunajan 5.8.

Siellä pieni n. 7cm piipiäinen kovasti potki vauhtia ja sitten lillui takaisin selälleen seinään kiinni <3 ja suu kävi kokoajan <3 äitiinsä tullu :D Sitten aikansa hillu ja alko unille... Minun piti sitten yskiä että saatiin se liikkeelle että saadaan niskaturvotus katsottua. Se oli 2,1mm eli kuullema normaalia :)

[/URL][/IMG]


Voisin liittyä FB ryhmään? :)
 
Viimeksi muokattu:
Terkut nt-ultrasta! Kaikki hyvin, koko vastasi 12+0 kun laskujen mukaan 11+5, eli aika tarkkaan oli oikein. Ihanan helpottavaa! Hurjaa vauhtia vauva potkutteli siellä, ihan nauratti kun toinen oli niin aktiivinen. ;) Niskaturvotus oli normaali; 1,3. Verikoe otettiin paikan päällä ja siitä tulokset tulee neuvolaan myöhemmin. Kyllä nyt elämä hymyilee!!!
 
Hienoja ultrakuulumisia taas!

Meillä kaikki on sitä mieltä että tulokkaat on poikia, joten ovat saaneet poikaolon mullekkin! Oon nähnyt kovasti vauvaunia, jossa molemmat ovat poikia. Itse kyllä kovasti toivoisin että tulisi kumpikin. Meillä koiratkin on poikia joten jäisin ihan yksin ainoaksi naispuoliseksi tässä perheessä, meidän lapsiluku on täynnä näistä kahdesta. Tokihan olisi helppoa kun tulisi kaksi samaa sukupuolta, varmemmin viihtyisivät samassa huoneessa pidempään ja voisivat samoja vaatteita käyttää yms. No mutta elämä tuo mitä tuo :)

Mmaria
 
Mulla olis huomenna tasaviikot 10+0 ja ultra yksityisellä. Perjantaina sitten eka neuvola.

Mulla kun meni tää neuvola näin myöhälle, niin oon vähän murehtinut miten saan työt järjestymään kun nt-ultra on jo kuitenkin niin pian, tuskin sieltä se aikakaan postissa ihan päivässä tulee... No soitin sitten äitipolille ja kysyin, voisiko sitä ultra-aikaa sopia puhelimessa, niin ei käy. Pitää ensin odottaa, että se saamarin lappu tulee postissa ja sitten soitella perään jos ei käy. En tiedä mikä helvetin järki siinäkin on, jos tietäis hyvissä ajoin, niin vois vähän varautua töidenkin osalta. Nyt joudun sitten soittelemaan ympäri kylää ja perumaan ihmisten terveystarkastuksia kun oma varauskirja alkaa olla jo täysi seuraavien parin-kolmen viikon osalta... Ärsyttävää.

Mutta toisaalta siihen on jo tottunut, että kaikki Seinäjoen sairaalassa tapahtuva on enimmäkseen kankeaa ja joustamatonta. En kauheesti fanita paikkaa.
 
Kauheasti ei ole uutta kerrottavaa oloista.. tuntuu kuin ei raskaana oliskaan, paitsi maha on kun mikäkin pumpula. Ens viikolla olisi ultra ja verikokeissa tuli käytyä tällä viikolla. Hieman jo jännittää ja olen jotenkin hirveän pessimistisellä asenteella menossa sinne ultraan ja se itseäkin hirveästi harmittaa. Miehelle en asiasta viitsi kertoa, sillä on jo aiemminkin tuhahdellut mun negatiiviselle ajattelulle. Tiedän opintojen puolesta liikaa siitä mikä voi mennä pieleen... Tieto lisää tuskaa :/


Ole luonani aina: Meillä ei tiedä raskaudesta tähän mennessä kuin yksi henkilö. Tarkoituksena on kertoa läheisille ensimmäisen ultran jälkeen. Itse haluan olla täysin varma, että tuolla öttiäinen köllii ennenkuin asiaa mainostetaan. Reaktiot tulevat todennäköisesti olemaan ainakin sukulaisten puolelta hyviä, sillä ovat jo vihjailevaan sävyyn jo kyselleet, että missäs teidän itunen viipyy :) Kavereista osa on varmasti hyvin innoissaan ja osa vähän "hällä väliä" sillä olemme nuoria ja kaveriporukkamme ensimmäiset joille lapsi on tulossa :)

Future & öttiäinen 10+4
 
Päivitän tänään illalla kun pääsen tietokoneelle :) Muistakaahan FBläiset ilmoittaa itsestänne täälläkin edes välillä. Listakin pysyy päivitettynä niin. Madeia voisi vaikka välillä muistutella siellä ihmisiä käymään täällä? ;) En jostain syystä pysty edes vaihtamaan riviä tällä puhelimella, ihan tyhmää. Mutta tänään poksuu 14+0! En voi käsittää mihin nää viikot on menneet. Nyt just tuntuu et aika vaan junnaa paikallaan... Mulla on jatkuvasti pelottavia vatsakipuja ja kivistyksiä, ne pitää mut varpaillani kokoajan. Eilen illalla mun kohtu oli turvonnut toispuoleisesti o_O Muutenkin kohtu aristaa kokoajan, olenko ainoa?
 
Ääää, mun pääkipee jatkuu jo viidettä päivää! Antibioottikuuri puolivälissä. Vieläköhän tää on tosta poskiontelotulehduksesta johtuvaa, vai jotain muuta?! No tänään on kuopuksen 1v neuvola, niin pitää siellä mainita...

Viime yönä näin ensimmäisen raskausunen. Synnytin pienen poikavauvan kaks kuukautta ennen laskettua aikaa, kotona! Toivottavasti tuossa ainut paikkaansa pitävä juttu on toi vauvan sukupuoli! :D

Pink ja tirriäinen 11+3
 
Pinsuli, kyllä mullakin kohtu kipuilee usein ja on enemmän vasemmalta puolelta kipeä. Ultrassa selvästi huomas että kumpikin viihtyy vasemmalla puolella kohtua ja se tekee sen kivun. Toispuoleisuutta ei ole ilmennyt.

Tota päänsärkyä mulla oli myös yhteen väliin jatkuvasti. Ei edes särkylääke auttanut. Veden juonti tuntui auttavan.

Onkohan mulla nyt oikeesti alkamassa se energinen toinen kolmannes, oon saanut tällä viikolla tehtyä vaikka mitä, jopa leivoin!

Mmaria
 
Pääsin eilen illalla pois sairaalasta, tipassa olin siis jatkuvasti ma-ke..Ja lääkäri kirjotti vatsansuojalääkkeen, mitä sain osastollakin ton oksentelun takia ja lisäksi uutta pahoinvointilääkettä, jospa se tehoais..Hinta on ainakin sen mukanen :kieh:
Voi kumpa tää olo alkais jo kohta helpottaa, että pääsisi nauttimaankin tästä raskaudesta.

Eilen oli tullut kirjekin kotiin, että seuloissa ei ollut mitään, ja kohonnutta riskiä ei ole, kyllä helpotti :p

Hei mulle voisi päivittää ikä 33v. ja sairaala HYS, lisäksi RU 27.3, neuvola 10.2 ja neuvolalääkäri 13.2

H keiju 12+1
 
Mä en ymmärrä miten voi näin laiskottaa ihan jatkuvasti! Joo touhuan päivät pitkät lapsen kanssa, mutta kun mies tulee illalla niin hän tekee melkein kaiken ja minä vain pötköttelen sillä mitään en jaksa.. Tulee niin huono omatunto, kun toisaalta olen aina ollut kova siivousintoilija ja nyt saattaa näyttää ykskaks koko kämppä ihan täyskaaokselta.. Kai tää tästä jossain välissä?


Maanantaina kävin viimeistä kertaa Meilahden diabetes polilla.. Hoito siirtyy nyt naistenklinikalle, tuli vaan tosi haikea olo kun meikussa mun henki pelastettiin viime vuoden alussa ja siellä oli niin ihana henkilökunta!
Käynnissä ei ollut mitään ihmeellisempiä, samaa vanhaa ja uusittiin insuliinireseptit. Tosin ei tarvinnut pahemmin mitään jaaritella kun kerroin heti alkuun olevani kokoaika naikkarille yhteydessä.
Mulla oli viime käynnillä(lokakuussa) pikäaikaisverensokeri 7.8% ja nyt se oli 6.8% ja siitä tuli kehuja. Myös katseltiin sokeriarvoja ja selkeästi näkyi, ettei korkeita ole juurikaan pitkiin aikoihin tullut ja matalat on saatu insuliinia tiputtamalla kuriin, MIKSI MUSTA ON OUTOA, ETTÄ SOKERIT ON PAREMMIN HALLUSSA NYT RASKAANA KUIN KOSKAAN AIEMMIN? Nyt niiden luulisi enemmän pomppivan kuin koskaan! :D

Ens tiistaina on aika sinne äitipolille, se olis sitten ensimmäinen käynti ja pohdin kovasti ultraavatko vai eivät.. Mulle ei nimittäin ole tullut lähetteitä vieläkään ultriin. Tosin samalla mua sapettaa jos nt-ultra on suunniteltu tämän käynnin yhteyteen, sillä mun mielestä on törkeää ja epäreilua joutua maksamaan siitä ultrasta minkä muut saavat ilmaisiksi. Kyllähän mä mielelläni maksan sen puolimaksun, että näen pienen, mutta kun tuntuu niin epäreilulta!

Vatsa on ihan valtavan kokoinen ja uskokaa tai älkää olen 99% varma, että tunnen palleroisen liikkeitä.. Ne on silloin tällöin tuntuneet jo viikon ajan kokoaika vahvistaen vaan. Kai se, että mä tiedän miltä niiden pitäisikin tuntua kun tää ei ole ensimmäinen raskaus vaikuttaa myös tuntemuksiin paljolti?


Nyt pitää alkaa siivoilemaan olohuonetta, meille toimitetaan huomenna uusi sohva ja oon ihan täpinöissäni. Juuri sain kaverin pojan nukkumaan ja oma likka pitäisi tuutumaan myös saada, mut sen asian kanssa en ehkä ihan luottavaisin mielin ole.. Tuo kun on alkanut skippailemaan päikkäreitä aina silloin tällöin.

ekulainen ja alien 11+6
 
Ekulainen, mustakin tuntuu, että olen alkanut tuntea liikkeet viimeisen viikon aikana. Ei mitään perhosen hipaisuja vaan ihan kunnon "kalanmolskahduksia", varsinkin jos satun istumaan sohvalla jalat linkussa vatsaa vasten. Sama juttu, että tiedän kyllä miltä ne tuntuu sitten kun oikeen tuntuvat ja kyllä tää on mun mielestä sitä. :) Aika aikasin, mutta niinhän sanotaankin, että uudelleensynnyttäjillä tuntuu aikasemmin.

Kukkamekko 11+6
 
Tuntemuksista... minä poksuin vasta 10+0 (jee!), ja parin päivän aikana olen mielestäni kyllä tuntenut kääntyilyitä. Ehkä aivot yrittää todistella, että siellä joku on elossa ja tekee tepposiaan, mutta samanlaisia ovat kuin edellisessäkin raskaudessa.

Vielä tsempit pahoinvoiville. "Pelkkä" huono olo oksetus konkretisoitui eilen yöllä, toivon mukaan ei enää jatku... huono olo alkaa noin kl 14 ja kestää kunnes nukahdan. Jos menee samaa rataa, kuin viimeksi, vielä 9 viikkoa.... sitten alkoikin ennenaikaiset supistelut :D

Esikoinen päätti aamulla, että mahassa on poika. Pyysi taas nähdä vauvan :heart: Oletteko näyttäneet ultrakuvia pienemmille lapsille? Ettei tule mitään traumoja...

milkei + ~<3 10+0
 
Mullakin kovia kipuja mahassa, mutta jotenkin miellän ne kohdun kasvukivuiksi (varsinkin kun olen nähnyt että kaikki masussa kunnossa).

Mutta siis ette arvaa mitä mulle kävi!
Hain tänään postin ja päätin että jos ei äippäpolilta vieläkään ole tullut aikaa ultraan niin soitan sinne. Ja eihän sieltä mitään kirjettä ollut tullut. No, onneks oli vielä puhelinaika ja sainkin heti langanpäähän jonkun sihteerikön. Se aikansa tutkittuaan mun tietoja totes, että lääkärit on päättäny että lääkäri on sitten rakenneultran yhteydessä. Mutta haluaisinko nyt varata aikaa tähän ensimmäiseen ultraan?
Siis voi V***U! (anteeksi kielenkäyttöni) Mistä mä olisin siis voinu tietää että ne nyt on päättäny siellä että lääkäri ei olekaan tässä ekassa ja ne ei siis ois varmaan ollu muuhun missään yhteydessä ultra-ajan suhteen. Eli jos en ois ite ollu yhteydessä niin todennäköisesti ois eka ultra jäänyt väliin kokonaan, kyllä pistää vihaksi! Täytynee antaa palautetta kun vihdoin pääsen sinne 7.2. ja silloinhan viikot on jo 13+6 eli nippanappa.

Huh, tekipä hyvää kirjoittaa tää olo ulos musta :)

Löysin muuten aivan ihanan sovelluksen iPadille Pampersilta, siinä raskautta seurataan sellaisen 3D sikiön avulla. Se siis kasvaa ja kehittyy viikko viikolta. Jotenkin paljon paremmin huomaa muutokset tollasesta kun jos ois sellainen piirretty kuva. No, eipä muuta tähän päivään, nyt nautin ansaituista päiväunista :D

Mirka J. & Elma 12+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä